• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW uit ’83 duwt Porsche Carrera GT op

Auteur: Wouter, gepost 24 augustus 2006 om 18:09 – 45 Reacties

BMW 316 E30 Drift Edition


De E30 is “the weapon of choice” voor drifters. Voor een paar kratjes bier haal je al een oude 325i op, alhoewel ze langzaam aan wat zeldzamer worden. Ondanks dat een 325i met 170 pk niet echt een stakker is, zijn er online diverse projecten te vinden van oude E30’s die worden uitgerust met motoren met veel Pk’s, maar dit is toch wel een topper.

De M3 met twee turbo’s komt op de Nurburgring een Porsche Carrera GT tegen en wordt niet bepaald zoek gereden. Er schijnt een coole 530 pk aan boord te zijn, wat een redelijke verklaring zou zijn voor het gereden tempo.

Ook interessant!

  • Gespot: een knalrode Carrera GT op geel kenteken
  • Hoeveel heb jij over voor deze gecrashte Carrera GT?
  • 3x een zeldzame Porsche occasion
  • Duurste Carrera GT ter wereld
    Duurste Carrera GT ter wereld is prijzig (en verkocht!)

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, carrera-gt, Porsche, Video

Vorig bericht: « Volkswagen Scirocco: IROC concept gelekt
Volgend bericht: Psst! Fiat Panda Sport kopen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Franqie zegt

    24 augustus 2006 om 18:18

    Netjes hoor, alhoewel ik niet zo’n van fan van deze BMW’s.

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    24 augustus 2006 om 18:26

    Franqie: Het duurt nog een paar jaar, maar dan worden het weer klassiekers. :-)

    Login om te reageren
  3. peevee zegt

    24 augustus 2006 om 18:27

    hij houd um goedverdomme goed bij!

    Login om te reageren
  4. Rick zegt

    24 augustus 2006 om 18:28

    Haha kerel in die GT zich wel genaaid voele .. hele tijd zo’n ouwe bmw in je spiegel ..

    Login om te reageren
  5. Bram zegt

    24 augustus 2006 om 18:32

    leuk filmpje :) alleen die carrera gt doet niet echt z’n best, anders had ie m dr makkelijk uitgetrokken

    Login om te reageren
  6. Jeremy zegt

    24 augustus 2006 om 18:34

    Logisch…de Porscherijder durft niet eens meer naar z’n rem te KIJKEN, anders heeft ie zo’n hok op z’n bumper!

    (geintje…oude opgefokte BMW’s zijn cool ;))

    Login om te reageren
  7. Stephan zegt

    24 augustus 2006 om 18:35

    Die Carrera GT remt rustig en snijdt netjes zijn bochten aan, maar als die BMW dan dichtbij komt door agressief te remmen dan zeg ik; die GT doet niet zijn uiterste best om weg te rijden.

    Login om te reageren
  8. joe zegt

    24 augustus 2006 om 18:36

    Die porsche speelt er mej!
    Nurburgring is een porsche parkoer en laat ze mar is 10 ronden rijden!
    Na vijf ronden den bmw geen banden meer zoals hij door die bochten gaat.
    De porsche gaat teminsten lekker strak door die bochten.

    Login om te reageren
  9. Tombnolz zegt

    24 augustus 2006 om 19:05

    Geweldig!

    Mijn liefde voor BMW groeit nog dagelijks.

    Login om te reageren
  10. Kawouter zegt

    24 augustus 2006 om 19:11

    Ik heb laatst op Zandvoort meegereden met een stel driftauto’s (op de bijrijdersstoel natuurlijk), inderdaad in een BMW325. Uit eigen ervaring dus: Die zijn prima geschikt om mee te driften!

    Login om te reageren
  11. w-j zegt

    24 augustus 2006 om 19:19

    die carrera GT rijd gewoon rustig en netjes, tot hoever dat kan met een GT, en die bmw geeft echt alles op alles om hem bij te houden

    Login om te reageren
  12. Mareno zegt

    24 augustus 2006 om 19:23

    de gt rijd zo’n oude auto normaal gezien 3x weg in een bocht, en juist daar pakt de bmw zijn winst, of te wel deze gt driver is A een slechte driver B bang om een adje met een of ander oud 3 serietje in zn kont te hebben op een circuit waar je niet verzekerd bent en je dus weinig kans hebt dat die bmw driver dat persoonlijk kan betalen C voor het eerst op de ring D heeft net zn gt afgehaald op de fabriek en doet een testrondje om de feeling te krijgen.

    Login om te reageren
  13. willem zegt

    24 augustus 2006 om 19:25

    da’s een beste BMW.
    geinig om die terugslagkleppen te horen van de turbo.
    Ik had dat vroeger op mijn VW met luchtgekoelde boxermotor met turbo. geweldig opzwepend geluidje

    maar zech nu zelf. zet een goede coureur in beide auto’s en die porsche rijdt hem zoek.

    Login om te reageren
  14. Cedric zegt

    24 augustus 2006 om 19:26

    weet iemand hoeveel het kost om op de nurburgring te rijden?

    Login om te reageren
  15. Shrike zegt

    24 augustus 2006 om 19:49

    Ja maar toch, die kerel in zijn bmw kan toch ook aardig rijden

    Login om te reageren
  16. m5 zegt

    24 augustus 2006 om 19:55

    @ cedric
    http://www.nuerburgring.de/index.php?id=310&action=race_selected&uid=8

    Login om te reageren
  17. Remco zegt

    24 augustus 2006 om 19:57

    Nou… in de handen van een professional rijdt die Carrera GT de BMW er misschien uit, maar als ik de beelden zo zie, rijden beide heren behoorlijk door. Ze doen het absoluut niet rustig aan. Okay, de Porsche rijdt misschien niet op de top van zijn kunnen, maar dat zou ik als eigenaar ook niet doen als ik er een paar ton aan euros voor had neergeteld. Sterker nog, ik had die BMW er misschien wel langsgelaten… Voor je het weet heb je twee nieren en een propellorlogo in de diffuser

    Remco

    Login om te reageren
  18. Cedric zegt

    24 augustus 2006 om 21:33

    @m5: merci

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    24 augustus 2006 om 21:35

    Ik zie allerlei opmerkingen dat de Porsche rustig en netjes rijdt. Rustig, relatief gezien ja. Netjes nee, hij/zij rijdt slordige lijnen en remt vaak veel meer dan nodig. Dat de BMW bestuurder stukken beter.

    Login om te reageren
  20. voetsie zegt

    24 augustus 2006 om 21:39

    erg erg leuk hoor die bmw..
    maar voor de gt mag zo’n bmw geen partij zijn natuurlijk

    ik zou liever een oude 3 in de prak rijden dan m’n nieuwe porsche ;)

    Login om te reageren
  21. Navarone zegt

    24 augustus 2006 om 22:15

    Ik denk dat E30 over een paar jaar toch een echte klassieker gaat worden, je zie ze ook steeds minder. Hoe langer er je naar kijkt des te mooier ie wordt. Maar je moet er ook weer niet te lang naar kijken! Over een jaar of 10 wil iedereen hem opeens hebben…wedje? Lijkt me toch een goed investering…..

    Login om te reageren
  22. kimpie zegt

    24 augustus 2006 om 23:27

    Inderdaad een e30 is nu al een klassieker. (altijd fan van geweest)
    heb vorig jaar een e30 cabrio gekocht, en ga em mooi in orde houden :)

    Login om te reageren
  23. Z-Rider zegt

    25 augustus 2006 om 03:06

    Erg leuk filmpje! Ik zou ook raar opkijken als een oude E30 het holletje van m’n Gt aan het snuffelen is met die snelheden…..

    Eerlijk is eerlijk de E30 word niet weggereden wat de reden ook mocht zijn….

    Login om te reageren
  24. Thijsewijs zegt

    25 augustus 2006 om 09:29

    Leuk maar hij rijdt als een stakker. Pruts.

    Login om te reageren
  25. anand zegt

    25 augustus 2006 om 09:53

    Mensen in een woord geweldig die m3 .Die carrera gt is wel een 10 pitter van een miljoen met de nieuwste technieken.

    Login om te reageren
  26. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    25 augustus 2006 om 11:35

    Leuk filmpje, ik kon hem al een tijdje maar hij blijft leuk om te zien. De e30 M3 is al een collectors item zeker als ik spreek over een ”sport evolution” of een Ravaglia of Cecotto uitvoering. Deze auto’s zijn beperkt geproduceerd en leveren op dit moment al goed geld op! De e30 M3 cabrio levert ook al veel geld op maar helaas rijd daar een hoop imitatie van rond.

    Let wel, als je een liefhebber bent van 1 van de bovengenoemde uitvoeringen zal ik hem nu maar kopen ”als je nog een goede vind” want echt waar hij word onbetaalbaar en zeer zeldzaam! Een normale m3 e30 2.3 uit b.v 1988 in een redelijke staat kost al gauw 10.000 euro en dan heb je eigenlijk nog niks bijzonders, dus laat staan wat de rest kost en op gaat leveren in de toekomst.

    Login om te reageren
  27. martijn zegt

    25 augustus 2006 om 15:04

    Leuk filmpje maar ik ben ook van mening dat de Porsche zeker harder kan dan dat hij doet in het filmpje maar idd er is een verschil tusssen een tweedehands en een porsche van dik 6.5 ton!!! Maar idd eerlijk is eerlijk die BMW gaat wel écht hard als ie gas geeft!! rijdt alleen onrustig en verkeerde lijnen maar toch houdt ie bij dus laat ze idd maar is allebei goeie lijnen rijden trappen!!! ;-)

    Login om te reageren
  28. Nitrous_Oxide zegt

    25 augustus 2006 om 15:30

    Ik wil niet heel vervelend doen maar als ik het zo even beluister denk ik dat die Beemer ook niet plank gaat. als het een M3 is (wat beweerd word) zou het zo moeten zijn dat het blok wat daar in ligt heel wat meer toeren kan maken dat ie doet. Zeker met de 2 Turbo’s aan boord zou het geluid even wat heftiger moeten zijn… neemt niet weg dat je met die Porsche dat BMW’tje helemaal snot zou moeten kunnen rijden… je moet dan wel een beetje skillz hebben en niet alleen de centen om zo’n ding te kunnen betalen….

    als laatste wil ik toch wel even het volgende kwijt: Welke uit het lood hangende randdebiel besteld een Porsche van ruim 6 euroton in het kanarie geel… laten we 1 ding duidelijk maken een Carrera GT is Geil maar niet niet in het Geel….

    dank u

    Login om te reageren
  29. Karaya zegt

    25 augustus 2006 om 16:40

    Tijdloos model.

    Beter dan de BMW überporno designfilosofie van tegenwoordig.

    Login om te reageren
  30. silasse zegt

    25 augustus 2006 om 17:05

    Heb het is al gezien.
    niet normaal

    Login om te reageren
  31. luciano zegt

    26 augustus 2006 om 12:10

    superfilmpje, rij zelf ook een bmw en zal dat nog vele jaren blijven doen…

    Login om te reageren
  32. Jorrit zegt

    26 augustus 2006 om 17:35

    Bij 5 min en 20 seconde wordt ik in gehaald door dit stelletje ;)

    Ik rij hier trouwens nog met m’n ouwe 320i motor ipv 325i
    Kon ze nog volgen tot wehrseiven. Metzgeveld II moesten ze inhalen, en vanaf “knalhard” gaat het behoorlijk naar beneden. Dus is het +400PK verschil niet zo groot ;) En spiegelcurve gaat behoorlijk langzaam…

    De GT rijd trouwens de lijn zoals die “moet”. En rijd zeker NIET langzaam!!! Veel harder wil je waarschijnlijk ook niet rijden met een auto van meer dan een half miljoen. Beetje jammer omdat te moeten klamen bij je verzekering

    Login om te reageren
  33. silasse zegt

    27 augustus 2006 om 17:26

    Heb het al is gezien inderdaad cool.
    Met 560 pk is hij zeker sneller dan de gt

    Login om te reageren
  34. w0o0dy zegt

    28 augustus 2006 om 23:37

    die GT heeft er (net iets voor de 7 minuten van de video om zijn) genoeg van en rijdt ff een stukkie harder en is vrijwel meteen 500meter tot 1km los. Niet gek en die BMW is best snel maar toch…. als de bestuurder ven de GT er voor gaat dan is de 3 ook met turbo’s redelijk kansloos….. nogmaals geen schande maar wel vrij duidelijk. Een supersportwagen met een beter zwaartepunt, een betere gewichtverdeling (immer een middenmotor), betere remmen (koolstof) en veel meer downforce….. wat verwacht je nou? Dat je simpelweg door wat meer pk’s sneller zult zijn? Wees eerlijk, als het zo makkelijk zou zijn …….

    Login om te reageren
  35. Breenz zegt

    29 augustus 2006 om 10:21

    Mooi filmpje. De Porsche rijdt duidelijk betere lijnen dan de bmw, safe to say dat de Porsche bestuurder het circuit beter kent. Dat is dan ook de reden dat hij uiteindelijk een gaatje kan slaan. de bocht voor het ‘rechte stuk’ waar hij dat doet is nl. een hele moeilijke knijpende langzame bocht. (de bmw gaat hier te vroeg naar binnen) hierna kan je een heel stuk min of meer volgas (als je durft). En ook al zit je pk/gewichtsverhouding in de buurt, die auto dan nog bijhalen zit er dan niet in. Zeker niet met dat verkeer en die blinde bochten, ook al kan je ze ‘vol’nemen. En inderdaad wordt er niet overal 110 % getrapt (toch wel 95 %) procent. Als je dat doet op de ring ben je echt gek, tenzij je walter r. heet en de baan hebt afgehuurd voor een test sessie met porsche…. Ow en wat een geweldige bmw trouwens… :)

    Login om te reageren
  36. Jorrit zegt

    29 augustus 2006 om 21:31

    @Woody
    Dat komt door de Ultra slechte lijn in Bergwerk
    Je kunt het in de video niet zien, maar als je er rijd wel aan je oren voelen. Je gaat daar in 1,5KM zo’n 100Meter omhoog. Dus met een beetje “zwoeng” mee nemen uit bergwerk scheeld dan idd metteen 500meter

    Login om te reageren
  37. Rik zegt

    1 september 2006 om 19:43

    Die BMW kerel rijd zeer goed, ik vindt dat die GT beetje slordig met zen bochten omgaat.

    Login om te reageren
  38. Ruud zegt

    26 oktober 2006 om 02:49

    Euh, Rik, die GT-rijder gaat beter om met bochten dan de BMW-rijder. Ik durf zelfs te stellen dat de eerste een ervaren coureur is.

    Enige verschil is dat hij wel een stuk voorzichtiger lijkt te zijn (zo’n ding kan volgens mij wel een stuk harder door zo’n bocht), wat misschien te maken heeft met het prijskaartje van de GT :P

    Login om te reageren
  39. Dynamite zegt

    9 november 2006 om 03:10

    1. M3 rijd niet volle polle
    2. M3 rijd zondags lijnen
    3. M3 heeft minder pk & 530 is niet veel voor een bi turbo
    4. M3 is 10x goedkoper
    5. M3 is 20+ jaar oud
    6. M3 heeft minder electronishe hulp
    7. M3 kan veel later remmen (laag gewicht)
    8. M3 50-50 gewichtsverdeling – laag gewicht – veel PK – bi turbo = poepe snel
    9. M3 is mooier
    10. Ik wil deze M3

    Login om te reageren
  40. Koen zegt

    9 november 2006 om 11:24

    Die Carrera GT bestuurder zit hem inderdaad niet vol door te rammen. Dat neemt niet weg dat deze snelheden redelijk bizar zijn, vergeleken met de andere auto’s en motoren op het circuit. Respect voor die BMW dus. Trouwens, hier is nog een filmpje van een Carrera GT waar wat minder voorzichtig mee omgegaan wordt. Of hij echt snel gaat is vraag 2…

    http://video.google.nl/videoplay?docid=5607116136226020636&q=carrera+gt+mountain

    Login om te reageren
  41. RobK zegt

    26 mei 2007 om 17:13

    petje op zin zon auto.. op zon circuit :P

    mooi om te zien maar ik denk inderdaad dat de porsche rijder voorzichter met zijn auto omgaat dat dan bimmer rijder..

    Login om te reageren
  42. levii zegt

    3 augustus 2007 om 10:38

    ja maar je ziet de bmw alles geven en soms hoor je de gt ervoor nog even uitrollen ,maar de gast in de bmw doet het ook goed hoor,maar als de gt alles zou geven zou de bmw ver achter liggen

    Login om te reageren
  43. Erik zegt

    10 november 2007 om 17:40

    Dynamite ik volg jou meningen! :twisted:

    Login om te reageren
  44. dtm0911 zegt

    5 december 2007 om 21:54

    een eend kan wel iedere auto bijhouden als ie getuned is!!!! ipv standaard

    Login om te reageren
  45. ticco zegt

    3 januari 2008 om 10:25

    de bmw is van team hurricane heeft 740 pk een getunde m5 motor met een enorme turbo ligt voor in de rubbers
    de porsche heeft een betere wegligging ma je ziet duidelijk dat de bmw sneller is

    greetz tim

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North