• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW: wen maar aan grille van 4 Serie, blijft ook in toekomst

Auteur: hayte, gepost 28 december 2020 om 18:55 – 19 Reacties

Nieuwe BMW 4 Serie Cabrio

De grille van de BMW 4 Serie, M4 en M3 valt niet bij iedereen in de smaak, toch houdt de autofabrikant er aan vast.

Een gedurfde stap of grootste minpunt van de auto: de meningen rondom de BMW 4 Serie-, M4- en M3-grille zijn sterk verdeeld. Inmiddels zijn de eerste tuners opgestaan die met alternatieven willen komen, iets waar BMW zelf helemaal geen problemen mee heeft. Daardoor zou je kunnen denken dat BMW zelf ook ziet dat die grille niet bij iedereen in de smaak valt en deze in de toekomst niet meer wil gebruiken. Dan heb je het echter mis.

In een interview met de Augsburger Allgemeine zegt BMW-CEO Oliver Zipse namelijk dat de twee flinke nieren bij de toekomst van BMW zullen blijven. De nieuwe grille is volgens Zipse een ‘blikvanger’ waar je maar aan moet wennen. Deze blijft namelijk bij de designtaal van BMW, zegt de BMW-baas. Daar voegt hij aan toe dat ze veel ‘aanmoediging’ krijgen voor de nieuwe neus. Sterker nog, hij ziet alle ophef als iets positiefs. “In het ergste geval zou het niemand opvallen dat er iets bij BMW gebeurt”, zegt Zipse.

Naast ‘de varkensneus’, spreekt Zipse in het interview ook over auto’s die geen (grote) grille nodig hebben. Hij zegt dat BMW flink aan het investeren is in EV’s en dat ze in de komende drie jaren een kwart miljoen meer elektrische auto’s gaan bouwen dan eerst verwacht. Ook wil de fabrikant meer hybrides gaan bouwen. Per 2023 moet een vijfde van alle gemaakte BMW’s hybride of volledig elektrisch zijn. Nu is dat nog maar acht procent.

Het gaat daarbij om nog te produceren elektrische auto’s, zoals de elektrische 7 Serie, 5 Serie en X1. Opvallend genoeg heeft hij het echter ook over de i3. Deze auto wordt nu acht jaar lang geproduceerd, volgens Zipse een record als het om productieauto’s gaat. Je zou denken dat die verkopen na bijna een decennium wel aan het dalen zijn. Volgens de CEO is juist het omgekeerde waar en stijgen de verkopen juist. De i3 is dus nog zeker niet weg bij BMW, al weet Zipse nog niet wanneer deze dan wel weggaat. Zolang klanten geïnteresseerd zijn in de BMW i3, blijft BMW de i3 bouwen, zegt Zipse.

Ook interessant!

  • BREEK: BMW i3 wordt elektrische 3 Serie!
  • BMW M3 xDrive
    BMW stopt met het leveren van de M3 en M4 [update]
  • Hallelujah: Infinitas voert BMW M4 op tot 1.000 pk!
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

4-serie, BMW, design, Elektrisch, i3, M3, m4

Vorig bericht: « Japan hakt knoop door: verbrandingsmotor is in 2035 exit
Volgend bericht: Volkswagen laat laadpaalrobot zien die auto’s kan opladen »

Lees Interacties

Reacties

  1. mennok zegt

    28 december 2020 om 19:22

    Laten we eerst de verkoopaantallen maar eens afwachten.

    Login om te reageren
    • PunicaOase zegt

      28 december 2020 om 19:40

      @mennok: precies!

      Login om te reageren
    • str8six zegt

      28 december 2020 om 20:12

      @mennok: waar? In NL of bijv. Rusland, China, VS of de Emiraten?

      Login om te reageren
      • saxoke zegt

        28 december 2020 om 22:43

        @str8six: ik denk dat als heel de wereld dit ding koopt, en NL en België niet meer, dat BMW dat echt niet gaat aanpassen voor die 2 landjes

        Login om te reageren
        • str8six zegt

          29 december 2020 om 08:04

          @saxoke: dat zeg ik

          Login om te reageren
      • mennok zegt

        29 december 2020 om 08:49

        @str8six: Overal. Ik zeg niet dat hij slecht gaat verkopen, ik zou alleen eerst het succes eens afwachten voordat je gaat roepen dat dit de toekomst gaat worden. Waarschijnlijk riepen ze destijds bij de introductie van de Bangle Butt een vergelijkbaar verhaal.

        Login om te reageren
  2. W115 zegt

    28 december 2020 om 19:42

    Zonder kentekenplaat een bijzonder chique verschijning.

    Login om te reageren
  3. lekkerlinksrijden zegt

    28 december 2020 om 19:52

    Vooral op de elektrische modellen zeer effectief

    Login om te reageren
  4. alino zegt

    28 december 2020 om 19:57

    Zoals op de foto kan ik de nieuwe grill nog wel waarderen. Een donkere koetswerkkleur (niet zwart) met de zilvere “honingraat” grill. De zwarte grill met horizontale spaken om de M4 en M3 vind ik ronduit lelijk

    Login om te reageren
  5. moveyourmind zegt

    28 december 2020 om 20:05

    Ik denk dat ze een goede weg ingeslagen zijn met het controversiele design.

    Want of je het mooi vind of niet, de huidige generatie BMW’s heeft wel een heel eigen uitstraling en biedt het merk denk ik betere kansen dan een meer behoudende en inwisselbare vormgeving.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 december 2020 om 23:03

      Eigen uitstraling? Een groot zwart gat met een kentekenplaat erop heeft Audi al heel lang. Lexus heeft dat ook al nageaapt. Het is juist meelopen in de wedstrijd wie het meest agressieve front heeft, blijkbaar meent BMW dat ze daar niet langer onderuit kunnen.

      Login om te reageren
  6. mt03 zegt

    28 december 2020 om 20:22

    In de goede configuratie (wielen en zo) vind ik het wel te waarderen. Ik moet wel zeggen dat de concept koplampen beter waren geweest

    Login om te reageren
  7. brammetjedeb zegt

    28 december 2020 om 20:42

    Of we het mooi vinden of niet, in de vooroorlogse jaren reden ze ook met zulke grillen rond. ’t is niet alsof dit nieuw is en ik denk dat het uiteindelijk gaat wennen. Op de x7 vind ik het een partij geweldig mooi zelfs.

    Login om te reageren
  8. HIM zegt

    28 december 2020 om 21:18

    Denk je nu echt dat dat Herr Über Fünfer gaat zeggen; We gaan over X aantal jaar na deze Series weer terug naar kleine nieren?! Natuurlijk gaat hij vertellen dat ze hiermee doorgaan!

    Login om te reageren
  9. intimrasiert zegt

    28 december 2020 om 22:21

    BMW wen er maar aan: de klanten die nu wegblijven, gaan dat ook in de toekomst doen.

    Login om te reageren
  10. hanso zegt

    28 december 2020 om 23:11

    Los van de controversiële grill vind ik dit een bijzonder arrogante en onwenselijke houding voor een commercieel bedrijf.

    Ik hoop dat ze dit terug zien in de verkoopaantallen.

    Login om te reageren
  11. leefvrij zegt

    29 december 2020 om 08:23

    Eindelijk een automerk dat zich durft te onderscheiden. BMW maakt al jaren auto’s die onderscheidend zijn. Zorgt alleen maar voor meer variatie tussen de grijze Audi’s en andere eenheidsworsten.
    Ze mogen wel wat doen aan het dashboard, want die schermpjes zijn niet om aan te zien en erg onduidelijk. En daar kijk je als berijder toch 95% van de tijd naar.

    Login om te reageren
  12. bmw2coupeeigenaar zegt

    29 december 2020 om 12:59

    Dat wordt aftermarket bumpers

    Login om te reageren
  13. smex zegt

    29 december 2020 om 13:16

    Prima, dan is mijn huidige BMW ook meteen mijn laatste.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North