• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW werkt aan diesel met VIER turbo’s voor 7 Serie

Auteur: Dizono, gepost 29 juli 2015 om 19:59 – 77 Reacties

BMW Quad Turbo


Want wat is er beter dan drie turbo’s?

Was je in de jaren 70 al een grote meneer met een turbo, in de jaren 80 deed je eigenlijk pas echt mee met een biturbo. Dat is behoorlijk lang het ultimum op turbo-gebied geweest (ok, enkele Bugatti’s niet meegerekend), totdat BMW enkele jaren terug met de triturbo M550d op de proppen kwam. De drieliter zes-in-lijn is goed voor 381 pk en een schappelijke 740 Nm en heeft zijn weg inmiddels ook naar andere modellen gevonden, zoals de X6 M50d.

Voor de BMW 750d, die voor volgend jaar op de planning staat, zijn drie turbo’s blijkbaar niet langer toereikend. Als we de geruchten op Bimmertoday mogen geloven wordt er in München namelijk gewerkt aan de B57, een zes-in-lijn diesel met vier turbo’s. Het kan dan ook niet lang meer duren voordat elk van de zes cilinders zijn eigen turbolader heeft. Of ze monteren gewoon vier turbo’s op de viercilinder diesel in de nieuwe 7 Serie, dat kan natuurlijk ook.

Hoe BMW de quadturbotechniek (drie keer woordwaarde) precies gaat implementeren blijft nog even in het ongewisse. Twee grote en twee kleinere turbo’s lijken het meest voor de hand te liggen. Op de huidige triturbo zitten twee grote en één kleinere turbo. Maar wie weet monteert BMW doodleuk vier verschillende formaten turbo’s op het blok. Het aantal paardjes zal waarschijnlijk de 400-grens doorbreken, het koppel komt vermoedelijk rond de 800 Nm uit. Dergelijke karrevrachten aan koppel kun je moeilijk overlaten aan je achterbanden alleen, ga er dus maar vanuit dat de BMW 750d en de toekomstige M550d en X5, X6 en X7 M50d standaard over vierwielaandrijving beschikken.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
  • Compleet nieuwe BMW 7
    Compleet nieuwe BMW 7 Serie is onderweg (+video)
  • BMW 2 Serie M Performance
    Nieuwe BMW 2 Serie met M Performance goodies
  • Video: dikke BMW ontmoet dikke BMW

Nieuwste artikelen

  • Dit kost het om een Audi RS6 (C7) te rijden in Nederland
  • Bentley laat vrijwillig Supersports mishandelen door een bekende professional
  • Rijden door Zwitserland kan nog een stuk duurder gaan worden!
  • Vergeet de X5, in deze BMW iX3 zit je nog ruimer
FacebookTweetPinLinkedIn

7-serie, BMW, Diesel, Techniek, turbo

Vorig bericht: « Raad de schade: Aston Martin DB5 maakt heftige klapper
Volgend bericht: Vind deze gestolen Ferrari 458 en krijg €10.000 »

Lees Interacties

Reacties

  1. 123bat zegt

    29 juli 2015 om 20:01

    BMW doet een Veyron’tje!

    Login om te reageren
    • rotjeknor zegt

      29 juli 2015 om 20:12

      @123bat: Qua turbo’s wel ja, maar de hoeveelheid koppel zal er misschien ook niet ver meer vandaan zitten. You never know;)….

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        29 juli 2015 om 21:40

        @rotjeknor: een veyron heb 1500nm koppel. Dat is ongeveer 3 keer zo veel als wat de snelste diesels van bmw nu hebben. Dus ik denk het niet.

        Login om te reageren
        • capogbe zegt

          29 juli 2015 om 22:22

          @clarkson: rekenen is niet jouw beste vak..

          Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          29 juli 2015 om 22:33

          @clarkson: Behalve je spelling klopt ook de waarde niet; een Veyron heeft maximaal 1250 Nm, meer kan de door Riccardo ontwikkelde en gebouwde versnellingsbak niet aan.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            29 juli 2015 om 22:58

            @406_v6: de Veyron Super Sport en Grand Sport Vitesse haalde 1500nm met dezelfde Ricardo versnellingsbak.

            Ricardo bouwde de vak in opdracht van Volkswagen en naar het schijnt was het doel om 2000nm soepel te kunnen overbrengen.

            Login om te reageren
            • 406_v6 zegt

              30 juli 2015 om 08:57

              @gtwillem: clakson had het over een Veyron, niet specifiek over de grand sport Vitesse.

              Login om te reageren
              • clarkson zegt

                30 juli 2015 om 09:25

                @406_v6: Natuurlijk had ik het over de vitesse. Jij straft mij toch ook af met het absolute top model? Ik ging er eerlijk gezegd wel van uit dat jullie begrepen dat dit bij wijze van spreken was. En misschien overdreef ik het een beetje, maar veyron waardes gaat dit blok niet halen.

        • E34M5Touring zegt

          29 juli 2015 om 22:46

          @clarkson: Die 550D heeft 740Nm. Dat is de helft. 500Nm haal je tegenwoordig uit een 1.6T…

          Login om te reageren
  2. BmwMPower zegt

    29 juli 2015 om 20:06

    Als BMW eens een M7 bouwt..

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      29 juli 2015 om 20:42

      @BmwMPower: ik vind het daar de auto niet voor, net zoals de rs7 van mij niet had gehoeven

      Login om te reageren
      • mab zegt

        29 juli 2015 om 21:58

        @johanhummer9: spoel je mond met water! Als je eenmaal de rs7 ziet dan praat je wel anders.

        Login om te reageren
        • nasty zegt

          29 juli 2015 om 22:18

          @mab: al 2x gezien en ingezeten. Zelfde mening dat die niet hoefde.

          Login om te reageren
          • mab zegt

            29 juli 2015 om 22:52

            @nasty: binnenkant is bijna identiek aan de rs6 maar buitenkant is zo stijlvol en bruut tegelijkertijd.

            Login om te reageren
    • wildbeest zegt

      29 juli 2015 om 20:53

      @BmwMPower: als ze het M logo op een 7 serie plakken valt alle geloofwaardigheid in 1x weg. Audi doet dat wel te pas en te onpas, jammer. De markt gaat dat nog wel oppakken.

      Login om te reageren
      • bazzelijn zegt

        29 juli 2015 om 21:25

        @wildbeest: geloofwaardigheid was BMW een tijdje terug al verloren door een voorwielaangedreven MPV op de markt te brengen

        Login om te reageren
        • wildbeest zegt

          29 juli 2015 om 21:28

          @bazzelijn: dat zeiden ze ook over porsche toen de cayenne kwam

          Login om te reageren
          • dikdraak zegt

            29 juli 2015 om 23:15

            @wildbeest: Ik neem Porsche als sportwagenmerk op niveau van Ferrari en Maserati (hoewel die tegenwoordig ook rap bergafwaarts aan het gaan zijn) sindsdien ook niet meer serieus, en ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben.

            Login om te reageren
            • Rob zegt

              30 juli 2015 om 00:14

              @dikdraak:
              Ik zal je een woord leren: handel. En daar draait de het hele autowereldje om. Bij Porsche met hun duivelse SUV. Bij Maserati met hun dieseltjes. En ook bij Ferrari. Zeker bij Ferrari.

              Als die handelshuizen genoeg handel hadden met hun knappe boxers, gladde coupeetjes of knetterende V12en dan hadden ze dat allemaal wel gedaan (heus, allemaal!). Hebben ze alleen niet. Hulde ende applaus dat ze dan nieuwe manieren vinden om het gebrek aan handel te compenseren. Uiterst serieus te nemen bedrijven.

              Bedrijven die willens en wetens vast blijven houden aan hun oude normen en waarden (hordes juichende fanbois die hun door dik en dun steunen, maar vervolgens geen enkele auto kopen..) en dan ten onder gaan zijn juist niet serieus te nemen. Soms kunnen ze niet anders, dat is dan jammer, maar helaas. Tellen gewoon niet meer mee in het autowereldje. Hoe leuk/lief/mooi/bijzonder ze ook waren.

              Wiesmann. Gumpert. Spyker. Een miljoenmiljard Britse merken. Artega. Namen die allemaal nog zouden bestaan als er handel voor was/is.

              Dus dat jij Porsche niet meer serieus neemt omdat ze handel zoeken is nog al een simpele gedachte. Sorry.

              Login om te reageren
              • sanderm3 zegt

                30 juli 2015 om 01:57

                @Rob: amen ?

              • granlusso zegt

                30 juli 2015 om 13:35

                @Rob: Niets aan toe te voegen, ben dat nostalgische gezeik een beetje zat aan het worden.

      • knipperlichtje zegt

        29 juli 2015 om 21:31

        @wildbeest: dat is feitelijk niet helemaal juist. Het productenportfolio van quattro en M is vrijwel gelijk aan elkaar. Het enige verschil is dat BMW bij de SUV’s een X5M en X6M heeft, waar Audi het bescheiden houdt met slechts de RS Q3.

        Login om te reageren
        • wildbeest zegt

          29 juli 2015 om 21:35

          @knipperlichtje: audi s8
          Audi s6 én een rs6 station en sedan. Gaat alle kanten op

          Login om te reageren
          • knipperlichtje zegt

            29 juli 2015 om 21:45

            @wildbeest: maar dat zijn niet de topmodellen, de S-modellen zijn niet vergelijkbaar met BMW’s M-modellen. S-modellen zijn vergelijkbaar met de nieuwe M-performance gamma van BMW (daar valt dit blok waarschijnlijk ook onder) en het splinternieuwe AMG-sport programma van Mercedes. Quattro GmbH maakt de S-modellen ook niet.

            Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              29 juli 2015 om 21:55

              @knipperlichtje: beetje. Afhankelijk van de klasse. De S8 is wel degelijk een S63 AMG concurrent. Maar voor de rest is het Audi ‘S’ label gelijkwaardig aan het BMW ‘M-Performance’ label.

              Login om te reageren
              • knipperlichtje zegt

                29 juli 2015 om 22:15

                @gtwillem: daar ben ik het niet helemaal mee eens. De S8 heeft minder vermogen dan de S63 en is ook 30.000 euro goedkoper. Een goedkoper alternatief is het dus zeker, maar een echte gedoodverfde concurrent zou ik het niet willen noemen. De B6 S4 was daarentegen wel een echte concurrent voor de toenmalige M3 en C32 AMG.

              • gtwillem zegt

                29 juli 2015 om 22:44

                @knipperlichtje: op de rollenbank schijnt de S8 het heel aardig te doen…. Oom begrijp je punt, maar een S8 is wel degelijk een S63 tegenhanger, mijn inziens. Qua prestaties doen ze niet voor elkaar onder.

              • drivingpleasure zegt

                30 juli 2015 om 09:05

                @knipperlichtje: Dat komt ook omdat Audi gewoon goedkoper is…

            • wildbeest zegt

              29 juli 2015 om 22:16

              @knipperlichtje: m performance is toch echt iets anders dan het s logo van audi. Vergelijkbaar met s line

              Login om te reageren
              • knipperlichtje zegt

                29 juli 2015 om 22:35

                @wildbeest: ik moest even zoeken hoe Audi het ook alweer noemde, maar het Style-pakket van Audi originele accessoires is de tegenhanger van de M-performance goodies die BMW levert. Wat dan ook weer wat anders is als S-line, wat weer de tegenhanger van het M sportpakket is. De verwarring ontstaat omdat BMW onder de naam M performance ook auto’s als de M550D en M135i maakt, die bedoeld zijn als tegenhangers vaan de S-modellen. Eigenlijk ongelofelijk hoe zeer Audi en BMW per se elk gat ten opzichte van elkaar willen dichten. Het is bijna even erg als de Concorde en de Tu-144 ;)

              • gtwillem zegt

                29 juli 2015 om 23:57

                @knipperlichtje: het lijkt verwarring,aar het valt mee. De ‘M-Performance’ modellen zijn eigenlijk gewoon M-Sport modellen.

                S3 v M135i
                S4 v 335i M-Sport
                S5 v 435i Coupe M-Sport
                S6 v 550i M-Sport
                S7 v 650i GC M-Sport
                S8 v 750i M-Sport (alhoewel de S8 flink wat meer vermogen heeft).

        • gtwillem zegt

          29 juli 2015 om 23:53

          @knipperlichtje: vergeet de Q7 V12 TDI niet! Dat was een product van Quattro GmbH, net als de RS3, A4 DTM, RS4, RS5, RS6, RS7, RS-Q3 en TT-RS…

          Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        29 juli 2015 om 21:52

        @wildbeest: geloofwaardigheid is het probleem niet. Een luxe limo performance limo is niets nieuws, de concurrentie heeft zat aanbiedingen: Audi S8, Jaguar XJ-R en de Mercedes S63/65 AMG. BMW kan een M7 maken, maar er is gewoonweg geen markt voor. Anders was er al lang eentje geweest. Zo simpel is het. Voor die paar mensen die wél een performance versie van de 7-serie willen, levert BMW in de VS, midden oosten en China de Alpina B7.

        Login om te reageren
        • wildbeest zegt

          29 juli 2015 om 23:24

          @gtwillem: volgens mij vergeet je de bmw 760. Dat is een stijlvolle en sportieve limousine ZONDER de schreeuwende M of RS badge. Het verschil is, en daar gaat hier om, dat bmw begrijpt dat een mastodont als de 7 serie moeilijk een M badgr kan dragen omdat hij qua wegligging en gewicht dat niet waar kan maken. De ingetogen 760 heeft daarentegen wel een atmosferische v12 aan boord. Waar de concurrentie allang amg of rs erop geplakt had doet BMW dat niet. En zo hoort het.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            29 juli 2015 om 23:43

            @wildbeest: Op Audi na. De RS8 is nooit geleverd.

            Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            29 juli 2015 om 23:43

            @wildbeest: de 760 ben ik zeker niet vergeten. Maar dat is een rechtstreekse concurrent voor de Audi A8 6.3 W12 en S600. Niet voor de S8 en S63 AMG.

            Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            30 juli 2015 om 00:30

            @wildbeest: de 760 is al een tijdje een twin turbo v12 met 544pk en 750Nm koppel.. Ik stond er vandaag nog naast.. Is van een klant van me.

            Login om te reageren
      • gregorius zegt

        30 juli 2015 om 08:43

        @wildbeest: er is toch ook geen rs8?

        Login om te reageren
  3. jorden zegt

    29 juli 2015 om 20:10

    Of een Bugatti EB110

    Login om te reageren
  4. exotic zegt

    29 juli 2015 om 20:10

    4x meer drama wanneer je de 2ton passeert dus.

    Login om te reageren
    • fj272 zegt

      29 juli 2015 om 22:30

      @exotic: vroegtijdig financieel total loss..??

      Login om te reageren
  5. tmenges zegt

    29 juli 2015 om 20:11

    Binnenkort dus meer turbo’s dan cilinders aan boord!!

    Login om te reageren
  6. driver28 zegt

    29 juli 2015 om 20:13

    Ik denk dat je per bank (3 cilinders) kleine en grote turbo krijgt…
    Maar hoeveel inlaatbuizen en by-passen moeten er bij gemaakt worden :) ze zullen er wel over nagedacht hebben zeker..

    Login om te reageren
    • stalensnuitje zegt

      29 juli 2015 om 20:30

      @driver28: hoe heeft een I6 twee “banken” van 3?

      Login om te reageren
  7. henkhupelschoten zegt

    29 juli 2015 om 20:19

    Turbo turbo!

    Login om te reageren
  8. allesmetturbo zegt

    29 juli 2015 om 20:21

    Turrrboo!!:D vroahp tssshhh

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    29 juli 2015 om 20:23

    Niet “gewoon” 2 twin-power turbo’s en een guppies die het niet snapt die de geruchten de wereld in slingert?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      29 juli 2015 om 20:24

      @w0o0dy: twin power of twin scroll hoe het ook mag heten.

      Login om te reageren
  10. janmetdelangeachternaam zegt

    29 juli 2015 om 20:34

    Al die petjes kunnen hun lol op met wat blow off valves

    Login om te reageren
    • erwh zegt

      29 juli 2015 om 20:37

      @janmetdelangeachternaam: dan moeten die petjes eerst weer hun Audi’s gaan verkopen, net nu ze er zo aan gehecht raken.

      Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    29 juli 2015 om 20:38

    Complete onzin ..
    Maar ze moeten iets verzinnen om innovativiteit te suggereren ..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      29 juli 2015 om 21:42

      @lincoln:

      Ach wat spielerei om de ingenieurs gelukkig te houden.

      Login om te reageren
  12. michielh zegt

    29 juli 2015 om 20:42

    Ben benieuwd hoe ze dit concept gaan noemen. Quattroturbo?

    Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    29 juli 2015 om 20:56

    Ik zie het nut niet echt van extra turbo’s. 1 turbo doet alles wat je wilt. Een tweede turbo kan handig zijn om onderin al vast mee te blazen, met met de Twin Scroll turbo’s is het eigenlijk een beetje overbodig. Drie turbo’s zijn al helemaal nutteloos. Het vermogen neemt weliswaar iets toe, maar het verbruik wordt ook desastreus.

    Daarbij: meer turbo’s betekent veel meer onderhoud. Leuk als je na vijf jaar en 250k op de klok vier föhns mag gaan vervangen.

    En voor het vermogen is het ook overbodig. Toen B Engineering de Edonis ontwikkelde, gebruikten ze het blok van de EB110. De quad turbo installatie werd vervangen door een degelijkere Twin Turbo setup. En kijk naar de sterkste Skyline GT-R’s, 300ZX’en, 3000GT’s en Supra’s: allemaal een Single turbo. OK, de respons onderin is minder, maar de betrouwbaarheid is groter en je hebt minder problemen met de koeling. Ik wee niet wat @lincoln ervan denkt, maar vier turbo’s is complete onzin als je het aan mij vraagt.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      29 juli 2015 om 21:49

      @gtwillem:

      Nu noem je telkens projecten op waarbij exergetisch rendement quasi irrelevant is.

      Afhankelijk van hoe die turbo’s geïnstalleer worden kan dat een groot verschil maken.

      Stel dat je een vat wil vullen met perslucht. Je hebt de keuze tussen 1 compressor, of een setup met 2 compressors waar tussen de 2 stages gekoeld word.
      Het rendement van de 2e optie is al stukken hoger.

      Variable vane turbo’s zijn leuk, maar stukken duurder/minder robuust dan een twinturbo setup en je blijft met de inertie zitten.

      Kortom er zijn wel wat redenen om naar quad-turbo te gaan. Ofdat dat de meest rendabele manier is om brandstof te besparen dat durf ik niet te zeggen.

      Login om te reageren
      • nord zegt

        30 juli 2015 om 07:38

        @Hupke: precies !
        Bij een lijnmotor is een dubbele elektrische turbo waarschijnlijk wel interessant omdat de hittehuishouding en ruimte rond turbo logischer per kant gescheiden wordt. Problemen met zoveel turbo’s is hitte.

        Login om te reageren
    • str8six zegt

      29 juli 2015 om 22:20

      @gtwillem: de ingenieurs van BMW’s 7-serie, het vlaggenschip, zullen vast wel hebben nagedacht over het nut van vier turbo’s dunkt mij.

      Login om te reageren
    • bassx zegt

      29 juli 2015 om 23:23

      @gtwillem: Één turbo heeft hoogste rendement. Twin-Turbo krijgt per turbo ook maar de helft van de uitlaatgassen tenzij je sequentiële (serie-opstelling) Twin-Turbo gebruikt waarbij een low en high pressure turbo over het gele toerenbereik meer vermogen leveren. Maar ook daar is het maximale vermogen kleiner. 4 turbo’s kan ik me voorstellen nuttig te zijn wanneer je een sequentiële turbo opstelling bij een v-motor wilt gebruiken. Bij de Veyron bijvoorbeeld is gekozen voor vier turbo’s voor een kleiner turbo gat maar niet voor meer vermogen wat de meesten denken.

      Login om te reageren
  14. trustmeiamanengineer zegt

    29 juli 2015 om 21:03

    Haha heerlijk plaatje.

    Maar ik neem toch aan dat er bij die 4 ook (een paar) elektrische zitten?! Turbo’s blijven bovendien nog steeds duur om te maken, dus of je nou zit te wachten op vier van die dingen onder je kap…

    Login om te reageren
  15. mercedesbenz63 zegt

    29 juli 2015 om 21:16

    Bmw 7serie M70D??

    Login om te reageren
  16. lekbak zegt

    29 juli 2015 om 21:31

    Wat een onzin. Al dat vermogen bovenin gebruik je toch nooit. Een lekkere grote betrouwbare diesel met een enkele turbo voor onderin is zat. Eventueel een grotere erbij maar bij een dergelijke luxewagen wil je toch alleen maar rust. Dus je wilt onder de 2000 toeren blijven.

    Leuk voor een auto zoals een M550D maar voor de rest nutteloos duur, nutteloos gecompliceerd en nutteloos veel topvermogen.

    Login om te reageren
  17. galverink zegt

    29 juli 2015 om 21:51

    quadturbotechniek past niet op het bord.

    Login om te reageren
  18. gop1 zegt

    29 juli 2015 om 21:57

    @dizono Vraagje, maken jullie de topicfoto’s altijd zelf of plukken jullie ze van internet?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      29 juli 2015 om 21:58

      @gop1: Ik maak ze zelf =)

      (als je tenminste doelt op dit soort montages, of zoals die van Top Gear Italy)

      Login om te reageren
      • gop1 zegt

        29 juli 2015 om 22:11

        @dizono: Ja daar doelde ik op, niet gek. En watvoor programma gebruik je daarvoor als ik vragen mag? Is het een betaalde versie van iets?

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          29 juli 2015 om 22:12

          @gop1: Ik ben behalve blogger ook fotograaf, dus heb een abbo op Photoshop CC. Mooi Wacom-tabletje erbij en gaan met die banaan ;)

          Login om te reageren
          • gop1 zegt

            29 juli 2015 om 22:14

            @dizono: Oké kudos man. Wat raad je aan voor iemand die wilt beginnen met foto’s bewerken, op paint na dan?

            Login om te reageren
  19. reistje zegt

    29 juli 2015 om 22:01

    Zoals al gezegd waarom zou je vier turbo’s willen. Bij één turbo voorzie ik al extra problemen/onderhoud, moet je nagaan bij vier stuks. Dan heb ik het nog niet eens over aansturing en dat soort grappen.

    Dan kunnen ze beter iets proberen met elektrische turbo’s of andere innovatieve (turbo) technologieën proberen.

    Login om te reageren
    • gop1 zegt

      29 juli 2015 om 23:15

      @reistje: Dit is inderdaad leuk voor de eerste eigenaar, maar deze auto wil je niet als occassie gaan kopen over 4-5 jaar.

      Login om te reageren
  20. st33fie zegt

    29 juli 2015 om 22:09

    bmw quattro porte uhh turbo

    Login om te reageren
  21. ahs1979 zegt

    29 juli 2015 om 22:33

    Waarom niet een twinturbo met een dubbele compressor??

    Login om te reageren
  22. remco_emily zegt

    29 juli 2015 om 22:37

    bekende techniek maar nu op een diesel@zal mij benieuwen. 800 NM zelfs porsche gaat daar al overheen met zn BI-Turbo.

    Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    29 juli 2015 om 23:44

    4 Turbo`s op 6 cylinders, das pittig!

    Login om te reageren
  24. SimonMc zegt

    30 juli 2015 om 00:58

    “Want wat is er beter dan drie turbo’s?”

    Geen enkele turbo.

    Kun je straks in de kroeg gaan opscheppen dat je auto evenveel turbo’s heeft als een Veyron.
    Belachelijk. Overigens ga ik er vanuit, dat het dan 2 gewone turbo’s zullen zijn,en 2 elektrische turbo’s. De M550d heeft 2 gewone, en 1 elektrische, dus nog 1 elektrische turbo erbij lijkt me vrij logisch.

    Login om te reageren
  25. philipf zegt

    30 juli 2015 om 10:05

    Beter te veel dan te weinig zeg ik altijd maar.

    Login om te reageren
  26. schellekens006 zegt

    30 juli 2015 om 12:45

    Wat een zeikers allemaal hier hoe oud zijn jullie 65+??? Super gaaf 4 turbo’s lekker knallen met de 760i 12 cilinder en 4 turbo’s prachtige techniek. Van mij mogen ze voor elke cilinder een turbo erop zetten. Hop Hop!

    Login om te reageren
  27. mrrallycross zegt

    31 juli 2015 om 03:59

    Even bij Bugatti aankloppen?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North