Raad de schade: Aston Martin DB5 maakt heftige klapper

Auteur: , 45 Reacties

Iemand die zich aan een taxatie durft te wagen?

Raadt de schade: Aston Martin DB5 maakt heftige klapper

De Aston Martin die een groot deel van zijn waarde dankt aan een alcoholistische spion van Britse signatuur gaat tegenwoordig niet voor onder het miljoen weg. Dat lijkt ons geen prettige gedachte als je er mee onderweg bent, die alsmaar stijgende waarde van klassiekers. Nog vervelender wordt het als je hem finaal naar de klote rijdt natuurlijk.

Het overkwam een DB5-rijder vandaag op een weg nabij Manchester Airport. Door nog onbekende oorzaak botste de klassieke Brit met een Opel Vauxhall Astra. Op de foto’s is te zien dat de DB5 tegen een paal tot stilstand is gekomen. Pijnlijk, want op het verfrommelde gedeelte na ziet ‘ie er echt super uit.

Niet alleen de no-claim korting van de eigenaar ging stuk, de inzittenden van de Astra kwamen eveneens gehavend uit de strijd. Ze zijn met lichte verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis. Nasleep van de prijzige aanrijding in onderstaande video.

Met dank aan Dennis voor de tip!



45 reacties

Niks onbekende oorzaak. Werdt waarschijnlijk achtervolgd door een paar zwarte Mercedes w120 180’s…
@danone: *werd, me scuzi.
Natuurlijk heel erg zonde van zo’n pareltje, maar liever dat er soms accidenten voorvallen dan dat ze allemaal weggestoken worden.
@rood: precies! Permanent stallen in de garage is helemaal zonde…dit lappen ze wel op, zo’n auto is vast goed verzekerd.
zonder te lezen: total loss of minstens 5 ton.
@gwnbmw:
Gezien de waarde van dje dingen is Total Loss zeer onwaarschijnlijk…
Net zoals de McLaren van Bean een tijdje terug; het gaat een enorme klap geld kosten, maar dit wordt zeker gemaakt
:'(
Dreamcar! (007)
Zonde! Can be fixed!
@ghost: everything is fixable.
@jaguarjunk: anders heb je altijd nog duct-tape :)
Wordt hersteld, nuja zoals m’n grootvaders bijl waarvan vader de steel verving en ik het ijzer…

Enkele jaren geleden had je zo’n ding nog voor 100k zij die er nu 1M voor vangen hebben goede zaken gedaan.
Het schijnt dat de auto 1 miljoen waard is/was….
@rufctr01: na reparatie niet meer. Its all about the matching numbers.
@clarkson: zolang er geen ander blok in komt is dat niet het probleem.
Voor en achter ophanging en assen. Bijn gehele voorkant en wat trekbank werk. Laten we 350.000
Bij een carrosier die ik ken in een oude hangar die zonder factuur rekent zou je dit al voor een 10.000 euro kunnen hersteld hebben indien er niet te veel assen en chassis delen verwrongen zijn. nu ja wil je echte aston martin onderdelen, en moet het gedaan worden door een garage waar ze je in kostuum ontvangen. Reken een tienvoud en verdubbel dit dan.
@shiva: Werkt ie dan bij jet cars en heeft ie nog een halve passat over? Van deze auto bestaan geen imitatie onderdelen.
@shiva: Natuurlijk.
@shiva: Juist. Carrosseriewerk van mijn Healey Sprite gaat al snel richting dat bedrag (ook buiten werktijd, voor de ‘hobby’), en die is er lang niet zo erg aan toe als deze Aston. Bovendien zijn alle plaatwerkdelen nog nieuw te krijgen, en dat zal bij zo’n DB5 toch niet het geval zijn ben ik bang.
@shiva: zeer intelligent
@shiva: Ergens snap ik de hoge reparatieprijzen ook niet, ze zijn uiteindelijk in de jaren ’60 ook met hamer en moersleutel ineen gezet.

Stel dat je deze schade 20 jaar geleden moest laten repareren, dan was je waarschijnlijk maar 20% kwijt van wat ze nu vragen. Naarmate je klassieker in waarde stijgt, wordt de reparatie blijkbaar een stuk moeilijker.
Denk niet dat de reparatie- en materiaalkosten ook zo exponentieel gestegen zijn de laatste jaren. Dus relatief gezien is het goedkoper geworden om hem te repareren!
Mijn eerste gedachte is afgeschreven, maar aangezien dit geen golfje is krijgt deze van mij nog een kans. Denk toch gauw aan een tonnetje of 3 of 4.
Tonnetje of 4?
Kost £12500, ze vragen £500000…..
Zal Vauxhall zal wel de oorzaak zijn
Niet te hopen dat het een joyrider was in de Astra;-)
Ik denk dat exclusief arbeidskosten zo’n lantaarnpaal al gauw 1,000 euro moet kosten
@jeps90: hahaha kijk dat is mijn soort humor :)
@jeps90: rijkswaterstaat vraagt 10.000 voor een lantaarnpaal.
Ligt het aan mij, of zit er onder de lak van dat verkreukelde spatbord héél veel plamuur? Zo ziet het er namelijk wel uit op die foto’s. In dat geval zou deze vorm van ‘restauratie’ uit het verleden wel eens desastreus kunnen uitpakken voor de waardebepaling va het wrak.
@RRRobert:
Het is een handgemaakte auto, die zitten altijd dik in de plamuur om alles perfect passend te krijgen.
@mgmgb: In die jaren werd er niet of nauwelijks plamuur gebruikt. Als men al plaatwerk strak moest trekken, gebeurde dat d.m.v. ‘vertinnen’, met een mengsel van lood en tin, wat met een soldeerbrander op het plaatwerk gesmolten werd en daarna met raspen, vijlen en schuurpapier z’n definitieve vorm verkreeg.

Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de info van deze of deze specialist. Het is een behoorlijk arbeidsintensieve manier werken, maar het eindresultaat is -mits goed uitgevoerd- zó veel beter (en vooral veel duurzamer) dan het ‘moderne’ plamuurwerk.
@RRRobert:
Ik moet je gelijk geven! Prachtig proces om te zien trouwens, wat een vakmanschap.
Heb Jet Cars even gebeld. Ze hebben een vaste ‘oplapper’. Voor 750 euro weer als nieuw. Voor de velgen €100 extra. Valt dus best mee.
@gtwillem: kietel me even wil
10miljoenmiljard….. ohnee er is een vergissing 100miljoenmiljard
:(
Wat mij via een Facebookpagina voor Britse klassiekers ter oren is gekomen: grofweg 250.000 pond schade, waarde na reparatie ongeveer het dubbele.
Is het wel een originele? Ik zie allemaal fiberglass, een originele is van aluminium als ik mij niet vergis.
Doet gewoon pijn om naar te kijken

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).