• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Raad de schade: Aston Martin DB5 maakt heftige klapper

Auteur: ricardo, gepost 29 juli 2015 om 19:10 – 45 Reacties

Raadt de schade: Aston Martin DB5 maakt heftige klapper


Iemand die zich aan een taxatie durft te wagen?

De Aston Martin die een groot deel van zijn waarde dankt aan een alcoholistische spion van Britse signatuur gaat tegenwoordig niet voor onder het miljoen weg. Dat lijkt ons geen prettige gedachte als je er mee onderweg bent, die alsmaar stijgende waarde van klassiekers. Nog vervelender wordt het als je hem finaal naar de klote rijdt natuurlijk.

Het overkwam een DB5-rijder vandaag op een weg nabij Manchester Airport. Door nog onbekende oorzaak botste de klassieke Brit met een Opel Vauxhall Astra. Op de foto’s is te zien dat de DB5 tegen een paal tot stilstand is gekomen. Pijnlijk, want op het verfrommelde gedeelte na ziet ‘ie er echt super uit.

Niet alleen de no-claim korting van de eigenaar ging stuk, de inzittenden van de Astra kwamen eveneens gehavend uit de strijd. Ze zijn met lichte verwondingen afgevoerd naar het ziekenhuis. Nasleep van de prijzige aanrijding in onderstaande video.

Met dank aan Dennis voor de tip!

Ook interessant!

  • Bond DB5
    Deze gloednieuwe James Bond DB5 kan van jou zijn
  • Te koop: het ideale Aston Martin DB5-trio
  • Deze Aston Martin is perfect voor Johnny English
  • Aston Martin DB5 Junior No Time To Die Edition met échte gadgets
    Aston Martin DB5 Junior No Time To Die Edition met échte gadgets

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, crash, db5, Klassiekers, schade

Vorig bericht: « Kijk hoe 4 BN’ers van Berlijn naar Barça scheuren
Volgend bericht: BMW werkt aan diesel met VIER turbo’s voor 7 Serie »

Lees Interacties

Reacties

  1. danone zegt

    29 juli 2015 om 19:16

    Niks onbekende oorzaak. Werdt waarschijnlijk achtervolgd door een paar zwarte Mercedes w120 180’s…

    Login om te reageren
    • danone zegt

      29 juli 2015 om 19:18

      @danone: *werd, me scuzi.

      Login om te reageren
  2. rood zegt

    29 juli 2015 om 19:18

    Natuurlijk heel erg zonde van zo’n pareltje, maar liever dat er soms accidenten voorvallen dan dat ze allemaal weggestoken worden.

    Login om te reageren
    • p993 zegt

      29 juli 2015 om 20:50

      @rood: precies! Permanent stallen in de garage is helemaal zonde…dit lappen ze wel op, zo’n auto is vast goed verzekerd.

      Login om te reageren
  3. gwnbmw zegt

    29 juli 2015 om 19:20

    zonder te lezen: total loss of minstens 5 ton.

    Login om te reageren
    • ukbob zegt

      29 juli 2015 om 20:34

      @gwnbmw:
      Gezien de waarde van dje dingen is Total Loss zeer onwaarschijnlijk…
      Net zoals de McLaren van Bean een tijdje terug; het gaat een enorme klap geld kosten, maar dit wordt zeker gemaakt

      Login om te reageren
  4. nielsnl1 zegt

    29 juli 2015 om 19:21

    :'(

    Login om te reageren
  5. vtechlover zegt

    29 juli 2015 om 19:22

    Dreamcar! (007)

    Login om te reageren
  6. ghost zegt

    29 juli 2015 om 19:26

    Zonde! Can be fixed!

    Login om te reageren
    • jaguarjunk zegt

      29 juli 2015 om 19:52

      @ghost: everything is fixable.

      Login om te reageren
      • isn1981 zegt

        29 juli 2015 om 22:09

        @jaguarjunk: anders heb je altijd nog duct-tape :)

        Login om te reageren
  7. maferick74 zegt

    29 juli 2015 om 19:28

    150.000?

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      29 juli 2015 om 23:01

      @maferick74: deal!

      Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    29 juli 2015 om 19:32

    Wordt hersteld, nuja zoals m’n grootvaders bijl waarvan vader de steel verving en ik het ijzer…

    Enkele jaren geleden had je zo’n ding nog voor 100k zij die er nu 1M voor vangen hebben goede zaken gedaan.

    Login om te reageren
  9. rufctr01 zegt

    29 juli 2015 om 19:41

    Het schijnt dat de auto 1 miljoen waard is/was….

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      29 juli 2015 om 21:47

      @rufctr01: na reparatie niet meer. Its all about the matching numbers.

      Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        30 juli 2015 om 07:54

        @clarkson: zolang er geen ander blok in komt is dat niet het probleem.

        Login om te reageren
  10. rufctr01 zegt

    29 juli 2015 om 19:41

    http://www.klassiekerweb.nl/aston-martin-db5-in-elkaar-gereden/

    Login om te reageren
  11. blata zegt

    29 juli 2015 om 19:41

    Voor en achter ophanging en assen. Bijn gehele voorkant en wat trekbank werk. Laten we 350.000

    Login om te reageren
  12. O plaat zegt

    29 juli 2015 om 19:47

    Bij een carrosier die ik ken in een oude hangar die zonder factuur rekent zou je dit al voor een 10.000 euro kunnen hersteld hebben indien er niet te veel assen en chassis delen verwrongen zijn. nu ja wil je echte aston martin onderdelen, en moet het gedaan worden door een garage waar ze je in kostuum ontvangen. Reken een tienvoud en verdubbel dit dan.

    Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      29 juli 2015 om 19:54

      @shiva: Werkt ie dan bij jet cars en heeft ie nog een halve passat over? Van deze auto bestaan geen imitatie onderdelen.

      Login om te reageren
    • sydney zegt

      29 juli 2015 om 20:00

      @shiva: Natuurlijk.

      Login om te reageren
    • motoragent zegt

      29 juli 2015 om 20:26

      @shiva: Juist. Carrosseriewerk van mijn Healey Sprite gaat al snel richting dat bedrag (ook buiten werktijd, voor de ‘hobby’), en die is er lang niet zo erg aan toe als deze Aston. Bovendien zijn alle plaatwerkdelen nog nieuw te krijgen, en dat zal bij zo’n DB5 toch niet het geval zijn ben ik bang.

      Login om te reageren
    • hplh zegt

      29 juli 2015 om 20:37

      @shiva: zeer intelligent

      Login om te reageren
    • Captain zegt

      29 juli 2015 om 21:23

      @shiva: Ergens snap ik de hoge reparatieprijzen ook niet, ze zijn uiteindelijk in de jaren ’60 ook met hamer en moersleutel ineen gezet.

      Stel dat je deze schade 20 jaar geleden moest laten repareren, dan was je waarschijnlijk maar 20% kwijt van wat ze nu vragen. Naarmate je klassieker in waarde stijgt, wordt de reparatie blijkbaar een stuk moeilijker.

      Login om te reageren
  13. Vincegail zegt

    29 juli 2015 om 19:48

    Denk niet dat de reparatie- en materiaalkosten ook zo exponentieel gestegen zijn de laatste jaren. Dus relatief gezien is het goedkoper geworden om hem te repareren!

    Login om te reageren
  14. moondustfocus zegt

    29 juli 2015 om 19:50

    Mijn eerste gedachte is afgeschreven, maar aangezien dit geen golfje is krijgt deze van mij nog een kans. Denk toch gauw aan een tonnetje of 3 of 4.

    Login om te reageren
  15. jaguarjunk zegt

    29 juli 2015 om 19:51

    Tonnetje of 4?

    Login om te reageren
  16. grrrrommmmm zegt

    29 juli 2015 om 19:53

    Kost £12500, ze vragen £500000…..

    Login om te reageren
  17. 730ld zegt

    29 juli 2015 om 19:56

    Zal Vauxhall zal wel de oorzaak zijn

    Login om te reageren
  18. rufctr01 zegt

    29 juli 2015 om 20:01

    Niet te hopen dat het een joyrider was in de Astra;-)

    Login om te reageren
  19. jeps90 zegt

    29 juli 2015 om 20:07

    Ik denk dat exclusief arbeidskosten zo’n lantaarnpaal al gauw 1,000 euro moet kosten

    Login om te reageren
    • piiiti zegt

      29 juli 2015 om 20:21

      @jeps90: hahaha kijk dat is mijn soort humor :)

      Login om te reageren
    • clarkson zegt

      29 juli 2015 om 21:46

      @jeps90: rijkswaterstaat vraagt 10.000 voor een lantaarnpaal.

      Login om te reageren
  20. Robert zegt

    29 juli 2015 om 20:31

    Ligt het aan mij, of zit er onder de lak van dat verkreukelde spatbord héél veel plamuur? Zo ziet het er namelijk wel uit op die foto’s. In dat geval zou deze vorm van ‘restauratie’ uit het verleden wel eens desastreus kunnen uitpakken voor de waardebepaling va het wrak.

    Login om te reageren
    • mgmgb zegt

      30 juli 2015 om 00:32

      @RRRobert:
      Het is een handgemaakte auto, die zitten altijd dik in de plamuur om alles perfect passend te krijgen.

      Login om te reageren
      • Robert zegt

        30 juli 2015 om 01:05

        @mgmgb: In die jaren werd er niet of nauwelijks plamuur gebruikt. Als men al plaatwerk strak moest trekken, gebeurde dat d.m.v. ‘vertinnen’, met een mengsel van lood en tin, wat met een soldeerbrander op het plaatwerk gesmolten werd en daarna met raspen, vijlen en schuurpapier z’n definitieve vorm verkreeg.

        Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de info van deze of deze specialist. Het is een behoorlijk arbeidsintensieve manier werken, maar het eindresultaat is -mits goed uitgevoerd- zó veel beter (en vooral veel duurzamer) dan het ‘moderne’ plamuurwerk.

        Login om te reageren
        • mgmgb zegt

          30 juli 2015 om 09:14

          @RRRobert:
          Ik moet je gelijk geven! Prachtig proces om te zien trouwens, wat een vakmanschap.

          Login om te reageren
  21. gtwillem zegt

    29 juli 2015 om 21:01

    Heb Jet Cars even gebeld. Ze hebben een vaste ‘oplapper’. Voor 750 euro weer als nieuw. Voor de velgen €100 extra. Valt dus best mee.

    Login om te reageren
    • johanhummer9 zegt

      30 juli 2015 om 00:02

      @gtwillem: kietel me even wil

      Login om te reageren
  22. st33fie zegt

    29 juli 2015 om 21:14

    10miljoenmiljard….. ohnee er is een vergissing 100miljoenmiljard

    Login om te reageren
  23. philipf zegt

    29 juli 2015 om 23:24

    :(

    Login om te reageren
  24. mgmgb zegt

    30 juli 2015 om 00:34

    Wat mij via een Facebookpagina voor Britse klassiekers ter oren is gekomen: grofweg 250.000 pond schade, waarde na reparatie ongeveer het dubbele.

    Login om te reageren
  25. MrSkyline zegt

    30 juli 2015 om 00:36

    Is het wel een originele? Ik zie allemaal fiberglass, een originele is van aluminium als ik mij niet vergis.

    Login om te reageren
  26. mrrallycross zegt

    31 juli 2015 om 03:59

    Doet gewoon pijn om naar te kijken

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North