• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW wil ‘M’-motoren gaan maken

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 27 september 2019 om 22:02 – 41 Reacties

BMW wil


De geruchtenmolen draait nog steeds op volle toeren.

BMW maakt nog best krachtige motoren, maar er is niet zo’n duidelijke hiërarchie te bekennen bij de tweewielers als bij de auto’s. Hier worden de topmodellen immers bestempeld met de illustere letter ‘M’, bij de motoren hebben de letters verbonden aan de modellen minder te maken met sportiviteit. Mogelijk gaat dit in de nabije toekomst veranderen.

Het lijkt er namelijk op dat BMW de ‘M’-letter ook naar zijn motoren gaat overhevelen. Als we de gedachtegang van RideApart moeten volgen, dan kan het merk dit wel eens van plan zijn. BMW heeft recentelijk een drietal merknamen geregistreerd bij het European Union Intellectual Property Office (EUIPO), het bureau dat dergelijke zaken afhandelt. BMW heeft de namen M 1000 RR, M 1300 GS, and M 1000 XR vastgelegd.

Hoewel dit natuurlijk kan betekenen dat BMW simpelweg de namen van een aantal modellen gaat veranderen en verder niets, is het eveneens mogelijk dat er krachtigere versies van de bestaande motoren komen. Vooral de naam van de M 1300 GS wekt dit vermoeden op, aangezien er momenteel geen 1300 in de catalogus van het merk is te vinden. In het geval van laatstgenoemde is het aannemelijk dat er een verbeterde motor komt met een grotere inhoud.

Ook interessant!

  • Dit filmpje roept alleen maar vraagtekens op
    Deze video roept alleen maar vraagtekens op
  • Op stap met de BMW S1000XR
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Raadvideo: wie is hier eigenlijk schuldig?

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, bmw-m, bmw-motorrad, motoren, Motorfiets, s1000rr

Vorig bericht: « “McLaren dumpt Renault, kiest tóch weer voor Mercedes” [update]
Volgend bericht: Autoblog garage: MINI Cooper S Cabriolet »

Lees Interacties

Reacties

  1. dromedaris zegt

    27 september 2019 om 22:06

    Een M S1000RR? De M van Moordmachien?

    Login om te reageren
    • elemento zegt

      27 september 2019 om 22:37

      @dromedaris: mooi verwoord. Nu zal mooie waardige H2 tegenstander komen

      Login om te reageren
      • sandervzanten zegt

        28 september 2019 om 00:09

        @elemento: de meeste standaard H2’s leggen het nog steeds af tegen de S1000RR.

        Login om te reageren
      • turbobrick zegt

        28 september 2019 om 02:45

        @elemento: Daar is wel meer voor nodig dan een M badge en wat gewichtsbesparing en electronica.

        Login om te reageren
        • racerx zegt

          28 september 2019 om 09:56

          @turbobrick: denk het niet, op een circuit ben je met een H2 nergens meer. In rechte lijn zul je al een 2019 versie met 231pk moeten hebben, anders win je in rechte lijn ook niet. Dan nog is het een zwaar ding.

          Login om te reageren
      • breakingpoint zegt

        28 september 2019 om 07:49

        @elemento: die kruisraket met clip-ons is de naam rivaal niet waardig. Is gebouwd met een heel ander doeleinde: hard rechtdoor gaan en kroegpraat

        Login om te reageren
    • cappie zegt

      28 september 2019 om 03:03

      @dromedaris: Als het bij een eenzijdige ongeval blijft is er niks aan de hand dan is het hopen dat hij of zij geregistreerd staat bij het donor register.

      Login om te reageren
      • xahc zegt

        28 september 2019 om 06:50

        @cappie: dat is echt niet nodig want je haalt geen levende organen uit een echt dood lichaam.

        Login om te reageren
        • thomthamofo zegt

          28 september 2019 om 07:55

          @xahc: Denk jij dat de meeste donoren nog leven als ze hun organen doneren? Dat zal vast moeilijk gaan bij een hart transplantatie.

          Login om te reageren
          • marc94 zegt

            28 september 2019 om 14:25

            @thomthamofo: ze moeten vrijwel direct gaan “oogsten” anders is het biefstuk. Het meest ideale zijn gevallen waarbij ze de welbekende “stekker” eruit moeten trekken. Dan is er meer tijd en controle over het proces. Dus ja, veel donoren “leven” nog tot aan de donatie. Het zij door een machine of anderzins kunstmatig maar in die gevallen stop je er pas echt mee bij de donatie.

            Login om te reageren
  2. racerx zegt

    27 september 2019 om 22:14

    Nice! Ben benieuwd!

    Login om te reageren
  3. rbngrt zegt

    27 september 2019 om 22:22

    Ik wil M

    Login om te reageren
  4. rob5nismo zegt

    27 september 2019 om 22:25

    Guy Martin wil wel proef rijden

    Login om te reageren
    • suheyl zegt

      28 september 2019 om 00:01

      @rob5nismo: ik ook wel

      Login om te reageren
  5. singer911 zegt

    27 september 2019 om 22:29

    Ja want een S1000RR is nog niet ‘M’ genoeg natuurlijk.

    Login om te reageren
    • sandervzanten zegt

      28 september 2019 om 00:12

      @singer911: de ‘M’ versie zal de opvolger worden van de HP4.

      Login om te reageren
    • Gulli zegt

      28 september 2019 om 09:49

      @singer911: ik vond RR al een redelijke indicatie van sportiviteit

      Login om te reageren
  6. chriscross zegt

    27 september 2019 om 22:44

    Bieden ze ook een Master cursus zodat men kan omgaan met dergelijke monsters?

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      27 september 2019 om 23:27

      @chriscross: nee alleen survival training en een goede all-risk verzekering zodat je nadat je hem volledig Total löss gereden hebt er nog een nieuwe kan kopen ?

      Login om te reageren
      • jasbelle zegt

        28 september 2019 om 10:10

        @tjorque: een goede levensverzekering zul je bedoelen ;)

        Login om te reageren
        • tjorque zegt

          28 september 2019 om 12:51

          @jasbelle: daar heb je zelf niks meer aan als je die nodig hebt…

          Login om te reageren
  7. f40racer zegt

    27 september 2019 om 22:48

    Ik mis in dit stuk wel het M-pakket dat sinds dit jaar verkrijgbaar is op de S1000RR.

    Login om te reageren
  8. lluq zegt

    27 september 2019 om 22:55

    Beter gaan ze de MotoGP in met Audi(Ducati) nu en Mercedes (MV Agusta) die eraan komt…

    Login om te reageren
    • poes zegt

      2 oktober 2019 om 18:35

      @lluq: mwah, de SBK ervaring van BMW was niet zo top. Het ging allemaal wat minder makkelijkst dan ze gehoopt hadden. Laat staan in de MotoGP. En BMW gaat niet meedoen om in het middenveld te gaan rondrijden.

      Login om te reageren
  9. shaguar zegt

    27 september 2019 om 22:56

    “HP” (High Performance) is toch al een beetje het “M” voor BMW motorfietsen?!
    Er zijn van meerdere modellen HP varianten geweest. En ook zijn er BMW HP Parts leverbaar voor tal van BMW motoren.

    Login om te reageren
    • bugboy zegt

      27 september 2019 om 23:03

      @shaguar: Inderdaad. De HP2 sport is in mijn ogen nog altijd de mooiste motor uit die reeks.

      Login om te reageren
    • racerx zegt

      27 september 2019 om 23:48

      @shaguar: het HP label hebben ze bij het 2019 model door M vervangen. Alsof de S1000RR nog niet ‘Motorsport’ genoeg is, maargoed.

      Login om te reageren
  10. crashingduke zegt

    27 september 2019 om 22:57

    M1300 GS. De X5M onder de motorfietsen.

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      27 september 2019 om 23:23

      @crashingduke: behalve dat die GS niet door een beetje gras in helling tegen gehouden wordt…

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      28 september 2019 om 08:31

      @crashingduke: haha maar dan wél nuttig.

      Login om te reageren
  11. tjorque zegt

    27 september 2019 om 23:22

    M1300GS? adventure?
    Tering! Weer een reden om m’n aankoop nog even uit te stellen ?

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      27 september 2019 om 23:48

      @tjorque: van uitstel komt afstel ;)

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        28 september 2019 om 00:39

        @racerx: ik weet het ?

        Login om te reageren
  12. maroksahbe zegt

    28 september 2019 om 04:47

    Ik heb niet eens geld voor een citta.

    Login om te reageren
  13. karaya zegt

    28 september 2019 om 10:17

    Laat ze eerst eens een serieus fabrieksteam inzetten voor de MotoGP of de SBK.

    Dat maakt een M-stickertje een stuk geloofwaardiger.

    Login om te reageren
    • dillinger zegt

      28 september 2019 om 12:36

      @karaya: Denk dat ze met de S1000 RR al genoeg sportieve geloofwaardigheid hebben opgebouwd zonder dat ze daarvoor eerst in de MotoGP of SBK moeten rijden…

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        29 september 2019 om 11:37

        @dillinger: Dat denk ik niet.

        Login om te reageren
    • racerx zegt

      28 september 2019 om 12:58

      @karaya: in WSBK hebben ze een officieel fabrieksteam dat best mooie dingen laat zien met Tom Sykes (podium in Donington), zeker gezien het feit dat dit slechts hun eerste seizoen is.

      Daarnaast zorgt een bijzonder M model voor een betere basis in WSBK, dus zo’n gekke gedachte is het niet (zie Ducati).

      Login om te reageren
      • karaya zegt

        29 september 2019 om 11:38

        @racerx: Het zal eens tijd worden. BMW doet wat dat betreft veel te weinig.

        Login om te reageren
  14. theladystig zegt

    28 september 2019 om 11:26

    Nog meer power zou mooi zijn! Al zal ik, en met mij velen, nooit al het vermogen benutten.

    Login om te reageren
  15. jerudo zegt

    28 september 2019 om 13:14

    Badge-tuning, bmw gelooft er duidelijk in, helaas is de motor-afdeling nu ook besmet.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North