• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BMW Z4M Carbon Coupe

Auteur: Wouter, gepost 2 september 2006 om 23:40 – 40 Reacties

BMW Z4M Carbon Coupe


De BMW Z4 Carbon Roadster zagen we al eens voorbij komen, maar de echte hardcore liefhebber gaat voor de Coupe versie. Bij deze dus.

De body van deze Z4M Coupe is volledig van carbon gemaakt, geen fiberglass overigens, maar alles is zoals het hoort in een autoclave (oven) gebakken. Ook de accu en het vliegwiel zijn lichtere exemplaren, waarbij het lichtere vliegwiel vooral ook voor een betere gasresponse zorgt. Het totaalgewicht is 1260 kg, een kleine 150 kg lichter dan de normale Z4M. De auto is overigens ook 5 cm breder.

We kwamen via gummen.org hier uit.

BMW Z4M Carbon Coupe
BMW Z4M Carbon Coupe
BMW Z4M Carbon Coupe

Ook interessant!

  • BMW M440i xDrive Gran Coupe rijtest video
    BMW M440i xDrive Gran Coupé rijtest video
  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 230i Coupé
    BMW 230i Coupé: leukste nieuwe auto in Nederland?

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, tuning, z4

Vorig bericht: « Nokia komt met concurrent voor TomTom
Volgend bericht: Aston Martin DBS update »

Lees Interacties

Reacties

  1. onlinem3gtr zegt

    2 september 2006 om 23:49

    en hoeveel zou dit mogen kosten??

    Login om te reageren
  2. w0o0dy zegt

    2 september 2006 om 23:52

    zo had ie altijd al moeten zijn (qua gewicht dan)! Eindelijk iemand die het snapt: een lichte auto (nou ja redelijk licht) met een dikke motor. Maar ik vraag me wel af hoe het nu met de gewichtsverdeling is……

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    3 september 2006 om 00:07

    Oranje lijkt the new hip te worden?
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/29/project-kahn-oranje-range-rover
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/15/fiat-grande-punto-door-novitec
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/06/04/bmw-120d-wk-edition
    http://www.autoblog.nl/archive/2006/05/20/met_je_q7_naar_het_wk_de_oranj

    Login om te reageren
  4. relax zegt

    3 september 2006 om 00:08

    Maar hij is 45kg zwaarder dan de Z4 Carbon Roadster, hoe kan dat nu?

    Login om te reageren
  5. sacha zegt

    3 september 2006 om 00:09

    Je vergeet deze:

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/08/30/appeltje-is-terug-gespot-in-londen

    Login om te reageren
  6. philip zegt

    3 september 2006 om 00:11

    ja, maar het is echt prachtig, net als de Porsche 911 GT3 RS

    Login om te reageren
  7. ashton zegt

    3 september 2006 om 00:12

    Prachtige wagen, maar die kleur … nee bedankt.

    Login om te reageren
  8. Wouter zegt

    3 september 2006 om 00:19

    @Autoblogger: duh, wat schreef ik in het artikel over Kahn Range Rover:
    “Oranje is het nieuwe wit”

    Login om te reageren
  9. autoblogger zegt

    3 september 2006 om 00:33

    Dat zeg ik!

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    3 september 2006 om 00:46

    werd tijd, wat een gruwelijk bak, moeten ze ook met de M6 doen.
    met een carbonnen airbox, zal wel super snel zijn met maar 3.5kg per pk 1260/360

    Login om te reageren
  11. Mpower zegt

    3 september 2006 om 02:16

    Dit is echt zoals het hoort, gewoon lightweight! Kortere accelleratie tijd, Kortere remweg, fading slaat later toe, minder slijtage voor banden, wendbaarheid neemt toe, bochtensnelheid neemt toe, minder carosserie overhelling, zuiniger in verbruik, dit en dat nog, zal vast nog dingen vergeten. Veel voordelen op een rijtje. Zou graag met zo 1 een dagje circuit willen rijden, lijkt me heerlijk.

    Login om te reageren
  12. CSL zegt

    3 september 2006 om 02:18

    @Mpower
    Zekers, het nadeel is er wel dat het enige geld kost.
    mischien zou massaproductie wel helpen :P

    Login om te reageren
  13. CSL zegt

    3 september 2006 om 02:23

    hier is de bmw race versie 400pk en zelfs lichter dan deze z4:
    http://feies.com/bmwblog/wp-content/uploads/2006/03/z4mrace3.jpg

    Login om te reageren
  14. Alfaxa zegt

    3 september 2006 om 09:25

    Hele mooie auto, alleen jammer dat het BMW embleem aan de zijkanten weg is.:(

    Login om te reageren
  15. BMW 323Ci zegt

    3 september 2006 om 09:33

    Mooi, alleen oranje staat em niet.

    Maar smaken verschillen hé! ;o)

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    3 september 2006 om 09:34

    @CSl: http://www.autoblog.nl/archive/2006/03/02/bmw_z4m_coupe_racing_kit

    Login om te reageren
  17. dana zegt

    3 september 2006 om 11:05

    Misschien een domme vraag….. Maar maakt B.M.W. dit ding zelf? Of de Motorsport afdeling dan…..

    Login om te reageren
  18. Karaya zegt

    3 september 2006 om 11:11

    Wat is er mis met oranje, vind het goed passen bij een sportwagen als deze. Je kan je Primera altijd nog in zilver metal bestellen.

    Login om te reageren
  19. rvo zegt

    3 september 2006 om 11:31

    @ dana:

    lijkt mij geen domme vraag, gezien er niks over in dit bericht staat. maar hij komt hier vandaan:

    http://www.tcklineracing.com/home.htm

    Login om te reageren
  20. Tombnolz zegt

    3 september 2006 om 11:39

    Voldoet deze carbon-versie wel aan de huidige en strenge veiligheidsnormen? Met andere woorden: is hij gehomologeerd voor straatgebruik?

    Login om te reageren
  21. Pieliej zegt

    3 september 2006 om 11:40

    Ziet er zeer goed uit!

    Login om te reageren
  22. dana zegt

    3 september 2006 om 11:45

    @rvo: Thanks!
    Leek mij ook een beetje vreemd…. De wielen zijn niet bepaald bmw stijl en de logo’s eraf halen al helemaal niet!
    Wat zal dat ding rijden zeg! Sign me up!

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    3 september 2006 om 12:16

    al zal er niemand tegen het gewichtsverlies zijn, vind ik dat ze toch wat meer aandacht aan detail zouden mogen spenderen

    Login om te reageren
  24. Karaya zegt

    3 september 2006 om 12:23

    @dana

    Je kan er altijd nog een paar M plaatjes op plakken en Alpina 39 inch wielen monteren. (beetje figuurzagen in de carbon-wielkasten)

    Is het toch weer een echte BMW.

    (zonder gekheid, vind dit een echt mooie hardcore sportwagen, niks meer aan doen!)

    Login om te reageren
  25. Zoef zegt

    3 september 2006 om 12:35

    BMW zit sinds Chris Bangle in een DIEIEIEIEIEIEIEPE design crisis.

    STOP CHRIS BANGLE PETITION:

    http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?STOPCB

    Login om te reageren
  26. Karaya zegt

    3 september 2006 om 12:43

    Ducati ook sinds Tamburini opstapte.

    (off-topic!)

    Login om te reageren
  27. fubar zegt

    3 september 2006 om 12:57

    deze is echt perfect kleur en velgen helemaal toppie

    Login om te reageren
  28. rvo zegt

    3 september 2006 om 13:14

    chris houdt zich (gelukkig) allang niet meer zelf bezig met het design bij bmw :)

    Login om te reageren
  29. JeffreyG zegt

    3 september 2006 om 13:34

    lichter is beter :D
    maar 150kg? kon dat niet nog lichter? ;)
    dan maar wat minder luxe vind ik :)
    als je toch wat minder gewicht wilt ;)

    Login om te reageren
  30. 911 zegt

    3 september 2006 om 14:08

    prachtig ding super

    maken!!

    Login om te reageren
  31. 911 zegt

    3 september 2006 om 14:23

    Zet de bmw logo’s weer er op.
    doe er een paar prachtige BBS velgen onder en spuit hem in het blauw. superrrrrrrrrrr!!

    Login om te reageren
  32. MrSelected zegt

    3 september 2006 om 16:20

    Heersend,

    maar dat lichte gewicht; daarvoor is een E30 M3 toch wel het summum. Die kan je dan evt nog wat ‘moderniseren’ (betere remmen, meer vermogen, lichtere velgen, betere banden etc) en dan heb je eigenlijk een leukere wagen..

    Login om te reageren
  33. CSL zegt

    3 september 2006 om 18:26

    Als er een 6clinder in de E30 moet wordt hij wel gauw wat zwaarder, de lat ligt bij deze auto een stuk hoger, deze auto is veel aerodynamischer en heeft een veeel beter onderstel dan oude E30 M3. Vorr tuners is het wel leuk, turbokit erop en Carrera GT opjagen :P

    Login om te reageren
  34. Aston Martin Jonas zegt

    3 september 2006 om 21:19

    heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijkkkkkkkk

    Login om te reageren
  35. m5 zegt

    4 september 2006 om 22:08

    http://www.youtube.com/watch?v=UpEn48y6JtI

    Login om te reageren
  36. malakaaassssss zegt

    4 september 2006 om 22:15

    alles goed en wel maar die hollandse kleur staat me niet aan

    Login om te reageren
  37. JustFendi zegt

    5 september 2006 om 04:59

    stoere bak!! maar oranje? ho maar nee doe mij maar lekker zwart en gassen maar

    Login om te reageren
  38. SjeufM3 zegt

    6 september 2006 om 00:43

    Vette bak , kleur is wat minder maar misstaat niet! Verder vind ik het juist vetter zonder die lelijke bmw emblemen aan de zijkanten!!

    Login om te reageren
  39. Java-design zegt

    8 september 2006 om 19:45

    @Zoef
    is dit niet voortgekomen uit van Hooydonk?

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. BMW Z4 M Carbon Coupè schreef:
    3 september 2006 om 13:48

    […] Ancora nessun dettaglio sul prezzo o sul numero di esemplari che verranno costruiti. Via | Autoblog.nl PUBBLICITÀ PUBBLICITÀ postato da Administrator il domenica 03 settembre 2006 in: […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North