• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bo Bendsneyder verdient extra aandacht

Auteur: britt, gepost 15 maart 2020 om 07:01 – 7 Reacties

Bo Bendsneyder verdient extra aandacht

De Moto2 valt toch altijd een klein beetje in de schaduw van de MotoGP

Door de trieste situatie rond het coronavirus worden veel evenementen afgelast. Ook de Italiaanse heren van de MotoGP mochten Qatar niet in. Einde MotoGP Qatar 2020 dus. De teams van de Moto2 waren al present in het oliestaatje en die race kon dus wel doorgaan. Onze eigen Bo Bendsneyder zette in de Moto2 mooie resultaten neer, tijd om een blik op de Nederlandse coureur te werpen.

De kleine Bo

Rotterdammert Bo Bendsneyder begon al in zijn vijfde levensjaar aan zijn motorsportcarrière. Op een pocketbike maakte hij zijn eerste kilometers op het asfalt. Om later aan de NSF100, GP3 Junior Cup en de Yamaha R125 cup mee te doen. Niet zonder succes want hij mocht meerdere kampioenschappen achter zijn naam zetten. Met de Ben Majoor trofee onder zijn arm werd hij in 2014 opgenomen in de KNMV Talentselectie wegrace en kreeg hij van het NOC-NSF de Internationaal Talent status.

Succes wordt beloond

Toen hij in 2015 de internationale Red Bull MotoGP Rookies Cup won bleef dat niet onbeloond. Bo mocht in de Moto3 voor het fabrieksteam van Red Bull KTM Ajo gaan rijden. In 2018 stapte hij over naar de Moto2 en reed hij voor het Tech3 racing team. In 2019 stapte hij van het Franse team over naar het Nederlandse RW Racing. Zijn contract met RW Racing loopt eind dit jaar af. Het team heeft zich trouwens nog in wat moeilijke (financiële) bochten moeten wringen om Bo Bendsneyder een zitje te kunnen geven.

Niet altijd positief

Hij wilde het seizoen in 2018 goed afsluiten bij zijn oude team maar dat liep wat anders. In Motegi ging uitgerekend tijdens de laatste ronde van de race gigantisch mis. Het Honda-blok van zijn motor ontplofte tijdens de GP. Een metalen deel schraapte zijn scheenbeen met een open beenbreuk als gevolg. Bo kreeg een ijzeren pin in zijn onderbeen. Vier weken later zat hij alweer op de motor om te testen. Ook op Jerez was Bo gewoon weer van de partij. Een doorzetter kunnen we hem wel noemen want hij kwam met krukken naar het circuit om kennis te maken met zijn nieuwe motor.

Qatar

Nu de afgelopen MotoGP-race uitviel stonden alle spotlights gericht op de Moto2 en Moto3. In de kwalificatie van de Moto2 eindigde Bo als vijfde. Zijn beste kwalificatieresultaat, hij nam dus veel vertrouwen mee naar de volgende dag. Bo Bendsneyder nam 5 WK punten mee terug naar ons kikkerlandje. Hij wist op het Losail International Circuit uiteindelijk als elfde te eindigen. Qatar was de eerste race van dit seizoen en Bo Bendsneyder bewijst zich meteen. Prima resultaat! Al geeft de nuchtere Bo aan moeilijk met een volle tank om te kunnen gaan. Verbeterpuntjes blijf je houden zullen we maar zeggen. Teammanager Jarno Janssen is in ieder geval tevreden:

We kunnen terugkijken op een uitstekend weekend van Bo

Eerst volgende race

Zoals het er nu naar uit ziet moeten we nog even geduld hebben om de kwaliteiten van Bo Bendsneyder weer te mogen bewonderen. De eerst volgende race die volgens de MotoGP agenda doorgaat is Jerez op 3 mei. Hopelijk gooit corona geen roet in het eten en lukt het Bo om zich weer zo mooi te kwalificeren.

Fotocredits: NTS RW Racing GP

Ook interessant!

  • Video - redding van het jaar in de Moto2!
  • Video: MotoGP circuit gaat in lichterlaaie
  • BMW M onthult een lading nieuwe MotoGP safety cars
  • DS 7 Crossback Élysée
    DS 7 Crossback Élysée is extra lang en extra luxe

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

moto2, motogp, Motorfiets

Vorig bericht: « Pirelli doet 1.800 F1 banden door de shredder
Volgend bericht: AB Gemist: S60 Polestar, Golf GTE aankoopadvies en meer »

Lees Interacties

Reacties

  1. sagaris zegt

    15 maart 2020 om 09:33

    Mooi dat ze snelheid een beetje hebben teruggevonden!

    Login om te reageren
  2. karaya zegt

    15 maart 2020 om 11:00

    Ik hoor uit de wereld van motorsport minder vleiende verhalen over onze Bo. Stond vorig jaar kamerbreed in de krant.

    Grappig dat ik in dit artikel er niets over teruglees.

    Login om te reageren
  3. KEV9 zegt

    15 maart 2020 om 11:00

    al jaren fan van Bo. en inderdaad tijd dat hij eens in de spotlight komt.

    Login om te reageren
  4. racerx zegt

    15 maart 2020 om 12:15

    Zit genoeg potentie in maar het komt er niet uit, het mes tussen de tanden ontbreekt in de gekte van de eerste paar rondes… Wel mooi dat het pakket van de NTS beter is geworden, in de quali was de pure snelheid van Bo aardig te zien ondanks het sleepje.

    Ik hoop echt dat Bo zich verbetert, zou mooi zijn voor de sport en wellicht levert hem dat een Kalex zitje op…

    Login om te reageren
  5. emping zegt

    15 maart 2020 om 13:35

    Als vijfde kwalificeren en als elfde finishen, niet echt een prima resultaat.

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      15 maart 2020 om 15:23

      Maar van jou verwachten we ook niks anders dan bijdehand zijn ?

      Kan jij t beter overigens?

      Login om te reageren
  6. Alex_79 zegt

    15 maart 2020 om 16:15

    Het werd ook wel tijd eigenlijk. Het is leuk dat Bo nog steeds in het deelnemersveld te vinden is, maar de laatste jaren waren niet bepaald positief. Hij kon niet terecht bij het Red Bull Moto2 team omdat men zijn prestaties in de moto3 wat tegenvallend vond (hij kan goed alleen rijden en snelle rondes rijden, maar in duelleren in het gedrang had hij het zwaar). Bij Tech3 zat hij op de inferieure Mistral machines, terwijl de rest van het pak inmiddels op de Kalex chassis’ reed, plus een enkeling op een ander merk (Speedup en Moriwaki). Vaak verloor hij teveel plekken bij de starts (meestal door dat gebeuk in de middenmoot) en tegen de tijd dat hij snelle rondes draaide lag hij al zover achter dat met geluk soms 1 of 2 punten erin zaten en meer niet. Vorig jaar was het dieptepunt, want behalve NTS wilde niemand hem nog een kans geven en later in het seizoen nam Hans Spaan bij NTS ontslag omdat hij het niet meer in Bo zag zitten. Gelukkig dat het pakket van NTS is verbeterd, want inderdaad, Bo’s rondjes ‘alleen’ zijn prima. Hij verliest nog steeds wat terrein in het begin, maar maakt het nu sneller goed. Hopelijk krijgt het Moto2 seizoen verderop in het jaar nog een vervolg om die vorm te bevestigen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North