Bom barst binnen Toro Rosso!

Auteur: , 28 Reacties

Carlos Sainz en Daniil Kvyat hebben een stevige ruzie.

Ruzie binnen Toro Rosso

De Canadese Grand Prix verliep al niet lekker voor Toro Rosso, maar nu blijkt dat er achter de schermen nog meer speelt. Carlos Sainz voelde zich namelijk erg benadeeld. Dit komt omdat hij zijn teamgenoot Kvyat tijdens de kwalificatie vaak meenam in zijn slipstream, terwijl de Rus dat bij de Spanjaard niet deed. Tegen de Spaanse media heeft Sainz hard duidelijk gemaakt wat hem dwars zit en dit is in het verkeerde keelgat geschoten bij Kvyat.

Volgens de Rus verandert de volgorde waarin de auto’s in de kwalificatie naar buiten gaan elk weekend en binnen het team is iedereen daarvan op de hoogte. “Van mijn kant is alles duidelijk. Als Carlos dapper is, dan moet hij gewoon met mij komen praten. Maar hij praat blijkbaar liever met journalisten.”

Of het nog goed komt tussen Sainz en Kvyat is nog maar de vraag. Kvyat is in ieder geval helemaal klaar met de Spanjaard: “Wat mij betreft heb ik niks meer te zeggen tegen hem. Ik weet dat ik me aan de afspraken heb gehouden.” Opvallend is dat Max ook al niet zo best klikte met Sainz.

Tijdens de volgende race in Azerbeidzjan zou Carlos eigenlijk in de slipstream mogen rijden, maar Kvyat heeft daar niet zo veel zin meer in. “Ik ben na alles wat hij gezegd heeft er niet meer zo zeker van of ik nog met hem samen wil werken.”, aldus Kvyat. Dat klinkt niet heel gezellig dus en ik ben benieuwd of we er tijdens de race nog wat van gaan merken.



28 reacties

STR Boulevard! Toch raar dat er altijd zoveel onderling gedonder is in de RBR/STR stallen. Misschien toch maar decaf Red Bull in’t vervolg.
@E34M5Touring: was met mercedes niet zeker
@jelmer03: Dit is niet iets van de laatste tijd. Vettel en Webber hadden ook altijd gezeik met elkaar.
ego’s…
Tussen Max en Carlos voerde het inderdaad ook al niet zo. Dan zou je denk ik (met wat slagen om de arm) toch wel kunnen stellen dat het niet zo makkelijk is om met Sainz samen te werken. Heb geloof ik ook wel eens gehoord dat papa Sainz daar ook niet zo’n positieve rol in heeft.
Sainz krijgt last van de druk, en dan krijg je van die rare acties (zoals met de race van Canada)
@autodrop: als je t niet boeit, lees t dan gewoon niet. MIJ, en ik denk vele petrolheads met mij, boeit dit echter best wél!

OT: Interessant wat de toekomst gaat brengen voor beide heren. Wellicht dat deze situatie de kansen van Kvyat íets gunstiger maakt.
Mooi stukje journalistiek weer Albert!
Sainz begint wel echt een Spaanse zeikerd te worden… En niet nodig, want hij heeft het rijtalent.
@trustmeiamanengineer: alle Spanjaarden zijn zeikerds .
@rolov: toch is het gezeik van Alonso wel gegrond
@rolov: behalve Sinterklaas.
@pomoek: ook hij is een zeikerd. Die gek wilde me vroeger al meenemen naar Spanje omdat ik niet braaf genoeg was…
@lekbak: dan was je vast een stout matroosje…
@lekbak: anders wil de politiek hier nog wel ff meezeiken over zwarte piet
@pomoek: ik zal je een geheim vertellen,het was ome henk met een matras om
Och, mietjes. Gas geven en je hoeft niet eens energie te steken in dit soort ongein. Een beter resultaat begint bij jezelf.
Over 30 jaar hebben we het over 2 illustere kemphanen.
Ik weet niet of ik nog met hem wil samenwerken? Als werkgever zou ik dan zeggen: Daniel je werkt samen met wie ik zeg dat je samenwerkt anders tief je lekker op en zet ik die Nederlander Verschoor in jouw auto. Of zoiets.
GENIAAL, dit is een soort House of Cards op F1 niveau. De STR bazen stoken een fikkie, mooie manier om gelijk van Kvyat af te komen, volgend jaar leeg zitje in STR… althans dat is mijn voorspelling op dit spektakel.
@eetvlagetmoney: en wie moet die lege stoel vullen dan?
Gasly? Die zakt toch wel behoorlijk door het ijs, er is verder helemaal niemand!
Kan iemand mij uitleggen waarom de meeste coureurs juist clean air willen hebben en een vrije baan willen. Hoe zit het dan met slipstreamen. Dacht dat het met de huidige F1 autos niet zo van toepassing was.
Waarschijnlijk iets met het rechte stuk te maken.
@mrbasa: precies, op een lang recht stuk (als in Canada en Bakoe) heeft een 2017 F1 een behoorlijk vacuüm achter de auto.. dus een beetje meer topsnelheid.
@mrbasa: dirty air en slipstream is hetzelfde. Het wordt dirty air genoemd wanneer een coureur er langzamer van gaat rijden en slipstream wanneer het voordeel biedt. Op een recht stuk is het slipstream maar in de remzones en bochten is het dirty air. Dat betekend dat bij het aanremmen en in de bocht de achterligger door vuile lucht moet rijden en niet kan aansluiten om in te halen op het rechte stuk met behulp van slipstream.
Sainz + Max = gezeik
Sainz + Kvyat = gezeik
Max + Ricciardo = prima
Kvyat + Ricciardo = prima

Kan er maar aan 1 liggen lijkt me
@bmw507coupe: Ik besluit daar uit daat Ricciardo is een toffe kerel is die met iedereen overweg kan.
Kvyat lijkt me een recht door zee type, niet lullen maar poetsen. Dat Sainz het niet met Max en niet met Danii kan goed houden moet wel betekenen dat het best wel een Zeurpiet of opgefokt verwend nest is (!?) Jammer want hij heeft meer talent dan de helft van de grid. Een stuk of 9 van de lui op de grond laat hij zeker achter zich..

Tijd voor een goede mental coach, maar dan kunnen ze gelijk een korting bedingen aangezien Kvyat die ook wel kan gebruiken.
En daarbij een teameigenaar die het niet in de hand heeft. dr Helmut heeft zich hier toch al eens eerder mee bemoeid in de Sainz, Max tijd omdat Franz Tost zn tanden niet laat zien.
Misschien echt een oliedomme vraag. Maar waarom helpen de coureurs elkaar niet tijdens de kwalificatie met een slipstream?

Tuurlijk begrijp ik dat als iedereen het doet er relatief geen verschil is. Maar ik meen dat het in andere raceklasses wel gebeurd, zoals WTCC. Op een circuit als Canada is het heel geschikt natuurlijk…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).