• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bouw zelf een Daytona replica om tot elektrowaggie

Auteur: ricardo, gepost 1 juli 2009 om 15:59 – 20 Reacties

Stille Daytona replica

We gaan het steeds vaker tegenkomen. Auto’s die worden omgebouwd en een opmerkelijke engine-swap ondergaan. De verbrandingsmotor moest ook hier plaatsmaken voor een elektromotor. Oftewel, zoem in plaats van vroem.

Software programmeur Raul Atkinson heeft er in totaal 2000 uur aan gewerkt, maar het resultaat mag er zijn. Zelf noemt hij de omgebouwde 1965 Shelby Cobra Daytona Coupe ‘de Raptor’. De prestaties zijn niet spectaculair te noemen maar in het huidige verkeer kom je ongetwijfeld goed mee. De nul/honderd-tijd zit rond de 8 seconden en volledig opgeladen kan de Raptor een afstand afleggen van 130 kilometer. Drie uur aan het stopcontact en de accu’s zitten weer vol.

Zelf denkt Raul Atkinson dat zijn creatie geschikt is voor massaproductie: “I don’t want to compete with Tesla. I just want to create something that is affordable and will make a difference.” Nou Raul, laat maar komen dan. Hier krijgen we ‘m misschien wel zonder BPM. (via Jalopnik.com)

Ook interessant!

  • Ferrari Replica
    Ferrari wil opnieuw Nederlandse replica vernietigen
  • Ferrari eist vernietiging Nederlandse replica, maar vangt bot
  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Goodyear ElectricDrive GT
    Echt stilte in je elektrische auto met nieuwe Goodyear band?

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Zeldzame Aston Martin met een 1.3
  • Nissan heeft een nieuwe strategie: twee keer zoveel Nismo’s!
  • Video: tof doen met de motorfiets
  • Nürburgring Touristenfahrten 2026: de prijzen en veranderingen!
FacebookTweetPinLinkedIn

daytona, Elektrisch, replica, Techniek

Vorig bericht: « Spits Alert: ongeluk op A2 zorgt voor fileleed [foto-update]
Volgend bericht: Eindelijk gespot & te koop: de beroemde Mazda Vanquish »

Lees Interacties

Reacties

  1. papageno zegt

    1 juli 2009 om 16:03

    Maar wel die benzinedop er op laten zitten!

    Login om te reageren
  2. Fova zegt

    1 juli 2009 om 16:06

    Daar moet de stekker in!

    Login om te reageren
  3. Lustigson zegt

    1 juli 2009 om 16:07

    @ papageno
    Daar zit de stekker. ;)

    Login om te reageren
  4. tom zegt

    1 juli 2009 om 16:09

    http://evalbum.com/
    daar staan 2500 electrische conversies op dus dan kunnen jullie er elke dag een uitzoeken.

    Login om te reageren
  5. yanktank zegt

    1 juli 2009 om 16:09

    een bereik van 130 kilometer en een oplaad tijd van drie uur :?:
    dan sta je op een vakantie vaker stil dan je beweegt [typischs amerikaans]

    Login om te reageren
  6. Race_Kees zegt

    1 juli 2009 om 16:11

    Nu nog even de koplamp-units gestroomlijnd maken en je kan 145km op een volle accu

    Login om te reageren
  7. Merry zegt

    1 juli 2009 om 16:11

    Zoem Zoem!
    Ohhnee dat is van die jappen met Ford Motoren.
    Wel een leuk project alleen waarom geen supermodern uiterlijk?
    Als ik een electrobak wil moet hij er wel uitzien als iets wat uit startrek ofzo komt.
    Zoiets als die Lexus uit minority report met electro motor, dat lijkt me wel ok.

    Login om te reageren
  8. yanktank zegt

    1 juli 2009 om 16:17

    @race kees
    kapen over de koplampen zoals de eerste e-type’s zijn daar verboden.

    Login om te reageren
  9. cheetacars zegt

    1 juli 2009 om 16:23

    een actieradius van 130km, dus bij een vakantierit van 1300km doe ong. 12 uur over (zeg maar), maar 10 keer opladen is dus 10 x 3 uur is nog een 30 uur erbij :| Lijkt me echt iets amerikaans, dit lijkt me niet best voor een massaproductie… Vet ziet hij er wel uit

    Login om te reageren
  10. vascof1 zegt

    1 juli 2009 om 16:27

    @ Merry:

    De auto heeft waarschijnlijk geen supermodern uiterlijk omdat het model is gebaseerd op een daytona replica uit ’65..

    Login om te reageren
  11. Blitz zegt

    1 juli 2009 om 16:41

    Hij heeft wel een mooi model uitgekozen om te verbouwen tot electro-waggie…

    Login om te reageren
  12. Jef zegt

    1 juli 2009 om 16:53

    De milieuvriendelijkheid hangt natuurlijk ook nog af van het soort stroom dat je gebruikt om je wagen op te laden!

    Login om te reageren
  13. T16 zegt

    1 juli 2009 om 17:36

    http://www.groenopweg.nl/artikel.php?id=247&cat=150

    In Lochem verbouwt Electric Cars Europe (ECE) van Lotus-importeur Willem van der Kooi en mededirecteur Hjalmar Engel Golfs Variant en Lotus Elises op bestelling om tot elektrische auto’s. De aandrijflijnen zijn ontwikkeld door het Delftse bedrijf Innosys van eco-ondernemer Tim de Lange, één van de grote mannen achter de Luna Solar Car. Later zal het modellenaanbod worden uitgebreid met de Savvy van ECE-partner Detroit Electric, het Amerikaanse bedrijf dat al meer dan een eeuw geleden elektrische auto’s bouwde en inmiddels samenwerkt met de Maleisische fabrikant Proton – maker van de Savvy.

    Voorlopers zijn nog erg duur!

    Login om te reageren
  14. Hanico zegt

    1 juli 2009 om 17:48

    In zo’n replica hoort eigenlijk een zwaar grommende Amerikaanse V8 te zitten.

    Login om te reageren
  15. Merry zegt

    1 juli 2009 om 18:53

    vascof1, die link had ik ook wel gemaakt…

    Login om te reageren
  16. jens&cars zegt

    1 juli 2009 om 19:13

    is volgens mij een replica (of origineel een Marcos Mantula)

    Login om te reageren
  17. jaja zegt

    1 juli 2009 om 20:23

    -edit: check-

    OT. Maar hij ziet er wel mooi uit inderdaad!:)

    Login om te reageren
  18. KoFFiE zegt

    1 juli 2009 om 23:14

    Heiligschennis :-/ in die wagen hoort geen electrische rommel thuis :( Hou dat maar voor Toyota, Honda, BMW & co…

    Login om te reageren
  19. Citrofiel zegt

    1 juli 2009 om 23:14

    Het uiterlijk van zo’n ouderwetse brulaap, en dan geen geluid… :(

    Login om te reageren
  20. AM zegt

    13 juli 2010 om 22:43

    Hij lijkt er niet eens op?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North