We gaan het steeds vaker tegenkomen. Auto’s die worden omgebouwd en een opmerkelijke engine-swap ondergaan. De verbrandingsmotor moest ook hier plaatsmaken voor een elektromotor. Oftewel, zoem in plaats van vroem.
Software programmeur Raul Atkinson heeft er in totaal 2000 uur aan gewerkt, maar het resultaat mag er zijn. Zelf noemt hij de omgebouwde 1965 Shelby Cobra Daytona Coupe ‘de Raptor’. De prestaties zijn niet spectaculair te noemen maar in het huidige verkeer kom je ongetwijfeld goed mee. De nul/honderd-tijd zit rond de 8 seconden en volledig opgeladen kan de Raptor een afstand afleggen van 130 kilometer. Drie uur aan het stopcontact en de accu’s zitten weer vol.
Zelf denkt Raul Atkinson dat zijn creatie geschikt is voor massaproductie: “I don’t want to compete with Tesla. I just want to create something that is affordable and will make a difference.” Nou Raul, laat maar komen dan. Hier krijgen we ‘m misschien wel zonder BPM. (via Jalopnik.com)










Maar wel die benzinedop er op laten zitten!
Daar moet de stekker in!
@ papageno
Daar zit de stekker. ;)
http://evalbum.com/
daar staan 2500 electrische conversies op dus dan kunnen jullie er elke dag een uitzoeken.
een bereik van 130 kilometer en een oplaad tijd van drie uur :?:
dan sta je op een vakantie vaker stil dan je beweegt [typischs amerikaans]
Nu nog even de koplamp-units gestroomlijnd maken en je kan 145km op een volle accu
Zoem Zoem!
Ohhnee dat is van die jappen met Ford Motoren.
Wel een leuk project alleen waarom geen supermodern uiterlijk?
Als ik een electrobak wil moet hij er wel uitzien als iets wat uit startrek ofzo komt.
Zoiets als die Lexus uit minority report met electro motor, dat lijkt me wel ok.
@race kees
kapen over de koplampen zoals de eerste e-type’s zijn daar verboden.
een actieradius van 130km, dus bij een vakantierit van 1300km doe ong. 12 uur over (zeg maar), maar 10 keer opladen is dus 10 x 3 uur is nog een 30 uur erbij :| Lijkt me echt iets amerikaans, dit lijkt me niet best voor een massaproductie… Vet ziet hij er wel uit
@ Merry:
De auto heeft waarschijnlijk geen supermodern uiterlijk omdat het model is gebaseerd op een daytona replica uit ’65..
Hij heeft wel een mooi model uitgekozen om te verbouwen tot electro-waggie…
De milieuvriendelijkheid hangt natuurlijk ook nog af van het soort stroom dat je gebruikt om je wagen op te laden!
http://www.groenopweg.nl/artikel.php?id=247&cat=150
In Lochem verbouwt Electric Cars Europe (ECE) van Lotus-importeur Willem van der Kooi en mededirecteur Hjalmar Engel Golfs Variant en Lotus Elises op bestelling om tot elektrische auto’s. De aandrijflijnen zijn ontwikkeld door het Delftse bedrijf Innosys van eco-ondernemer Tim de Lange, één van de grote mannen achter de Luna Solar Car. Later zal het modellenaanbod worden uitgebreid met de Savvy van ECE-partner Detroit Electric, het Amerikaanse bedrijf dat al meer dan een eeuw geleden elektrische auto’s bouwde en inmiddels samenwerkt met de Maleisische fabrikant Proton – maker van de Savvy.
Voorlopers zijn nog erg duur!
In zo’n replica hoort eigenlijk een zwaar grommende Amerikaanse V8 te zitten.
vascof1, die link had ik ook wel gemaakt…
is volgens mij een replica (of origineel een Marcos Mantula)
-edit: check-
OT. Maar hij ziet er wel mooi uit inderdaad!:)
Heiligschennis :-/ in die wagen hoort geen electrische rommel thuis :( Hou dat maar voor Toyota, Honda, BMW & co…
Het uiterlijk van zo’n ouderwetse brulaap, en dan geen geluid… :(
Hij lijkt er niet eens op?