• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus 820 is GEEN Benz, maar een Porsche (geen 1 april)

Auteur: willeme, gepost 18 mei 2022 om 15:55 – Reageer

Brabus 820

Brabus wordt nu Porsche tuner. Waarom? Omdat het kan! check de Brabus 820!

Veel tuners hebben een eigen specialiteit. Bij ABT houden ze zich graag bezig met producten van de Volkswagen Group. Bij AC Schnitzer doen ze Mini’s en BMW’s. Techart doet Porsches en bij Brabus is het uiteraard Mercedes.

Maar Brabus wordt nu ook een Porsche-tuner. Dat is op zich wel een verrassende wending. Ondanks dat Brabus best wel vaak een ander merk onder handen heeft genomen, is het voor het eerst dat ze zich met Porsches gaan bemoeien.

Brabus 820

Brabus 820

Uiteraard doen ze het om twee redenen. Ten eerste omdat er blijkbaar een markt voor is en ten tweede omdat ze het bij Brabus heel goed kunnen. Hun eerste project is de Brabus 820. De basis voor de Brabus 820 is de Porsche 911 Turbo S Cabriolet van de 992-generatie. Die is standaard al (veel te) snel, maar nu nog heel erg veel sneller. De motor is flink onder handen genomen.

Brabus 820
Brabus 820
Brabus 820
Brabus 820

Na de kietelbeurt van de heren uit Bottrop levert deze 820 pk en 950 Nm. Daarmee kun je in 2,5 seconden naar de 100 km/u accelereren, net zo snel als een Bugatti Veyron! De topsnelheid is volgens Brabus precies 340 km/u. Wij durven te wedden dat je op een lege A3 richting Meppen vast wel 341 km/u kunt halen. En 342 km/u zal ook nog wel lukken.

Brabus 820
Brabus 820

Enorme wielen

Verder zien we heel erg veel dingen die precies bij Brabus horen. Hierdoor ziet de Brabus 820 er absoluut niet meer standaard uit, maar is het zeker niet over de top. Dat zijn de wielen wel een beetje. Uiteraard zijn het gesmede monoblocks, in dit geval de Monoblock Z. Voor zijn ze 9,5×21 en achter 11×22. Uiteraard zijn de banden dan ook extreem: 255/30 ZR 21 op de vooras en 335/25 ZR 22 op de achteras.

Brabus 820
Brabus 820
Brabus 820

Daarnaast zijn er een hoop koolstofvezel goodies. Voorspoiler, achterspoiler, skirts: het kan allemaal. Ook zijn er nieuwe sportuitlaten die veel mooier staan die van Porsche zelf, eigenlijk. Brabus is extra trots op het interieur. In tijden van vega-leer en kippenvellen, krijg je hier extra zacht leer dat handmatig wordt aangebracht.

Brabus 820

Alle spulletjes kun je nu bestellen bij Brabus. Je hoeft trouwens niet alle onderdelen te bestellen, je mag ook cherrypicken. Als je alleen de P38S-820-powerkit wenst, kan dat ook. Prijzen geeft Brabus (nog) niet, maar ze zeggen dat je ze even mag contacteren.

We hebben ook een filmpje voor je:

Meer lezen? Check hier onze uitgebreide Brabus-special!

Ook interessant!

  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
  • Porsche komt met übersportieve Cayenne
  • Porsche 911 Turbo S Lightweight Package is sneller dan Tesla
  • Gulf 992 Turbo S is om te smullen

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 992, brabus, Cabrio, carbon, interieur, leer, Porsche, spoiler, tuning, turbo, turbo-s, uitlaat, velgen

Vorig bericht: « Chiron Super Sport op de rollenbank: zoveel pk heeft ie echt!
Volgend bericht: BMW E30 325i Cabriolet »

Lees Interacties

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North