• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe laat de aarde schudden

Auteur: Dizono, gepost 23 februari 2015 om 10:31 – 40 Reacties

Afbeelding Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe laat de aarde schuddenAfbeelding Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe laat de aarde schuddenAfbeelding Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe laat de aarde schuddenAfbeelding Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe laat de aarde schuddenAfbeelding Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe laat de aarde schuddenAfbeelding Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe laat de aarde schuddenAfbeelding Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe laat de aarde schuddenAfbeelding Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe laat de aarde schudden

Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe
Met 850 pk 1450 Nm koppel laat je heel de provincie Groningen trillen op z’n grondvesten. Overdadig zijn niet alleen de prestaties.

Eigenlijk heeft het nog best lang geduurd voordat Brabus met de Coupe-versie van de 850 6.0 Biturbo op de proppen komt. September 2013 lieten ze al een met Apple-prullen volgehangen S-Klasse zien, ruim een jaar later kregen we dezelfde Brabus 850 nog eens voorgeschoteld, maar dan zonder die hipsterbende.

Hield Brabus zich bij de S-Klasse nog enigszins in qua styling, op de Coupe zijn ze helemaal loco gegaan. Op de beurs in Genève kom je oog in oog te staan met een zwart monster met bronskleurige wielen en een overdaad aan carbon. Als je dacht dat het interieur op het randje van goede smaak zit, stap dan vooral even in…

Als basis voor de 850 6.0 Biturbo dient de Mercedes-Amg S63 Coupe, waarvan de 5.5-liter V8 wordt opgeboord tot zes hele 5,9 liter. Daarmee wordt het slagvolume gelijk aan dat van de S65 met V12, al is de Brabus de onbetwiste winnaar als het aankomt op vermogen en koppel. Dat laatste is overigens begrenst op 1150 Nm omdat de 1450 Nm die de motor produceert niet bepaald bijdraagt aan de levensduur van de aandrijflijn. Nog altijd genoeg om je in slechts 3,5 seconden naar de honderd te knallen en de koek is pas op bij 350 kilometer per uur.

Tenminste, dat zou je denken. Brabus heeft de topsnelheid namelijk elektronisch begrensd, aangezien de banden een hogere snelheid niet aankunnen. Wat de topsnelheid zou zijn zonder begrenzer? Brabus vermeldt dat niet in de cijfers, maar deze quote is veelzeggend: The 400-km/h (250-mph) BRABUS speedometer demonstrates the enormous potential of the vehicle in the instrument cluster as well.

Ook interessant!

  • Brabus 800 Rocket Coupé is niet de coupé die je hoopt
  • Dit is nu de snelste SUV ter wereld!
  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim
  • Dit is de goedkoopste Brabus van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, c63, geneve-2015, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Volvo verdubbelt de productie van S60 en V60 Polestar
Volgend bericht: Gespot: stoffige classics in parkeergarage Keulen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Barryyy zegt

    23 februari 2015 om 10:34

    Holyyyyy

    Login om te reageren
    • peugti zegt

      23 februari 2015 om 10:52

      @barryyy: molyyy

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        23 februari 2015 om 11:21

        @peugti: wat zit er onder de folie?

        Login om te reageren
        • amgmerc zegt

          23 februari 2015 om 11:49

          @bartteeuwen: roti

          Login om te reageren
          • 3246cm252kw zegt

            23 februari 2015 om 18:04

            @amgmerc: Pavarotti

            Login om te reageren
            • baap zegt

              23 februari 2015 om 19:23

              @3246cm252kw: Eros Ramazotti

              Login om te reageren
  2. alaindjamal zegt

    23 februari 2015 om 10:34

    Brabus!!!

    Login om te reageren
  3. jochempie zegt

    23 februari 2015 om 10:34

    Hoeft het koppel dus niet begrenst te worden?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 februari 2015 om 10:36

      @Jochempie: Meestal limiteren ze het op 1100 Nm inderdaad. En is dit op basis van RWD of 4Matic?

      Login om te reageren
    • Dizono zegt

      23 februari 2015 om 10:41

      @Jochempie: Dus toch! Het blijkt inderdaad uit de kleine lettertjes van Brabus. Scherp!

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        23 februari 2015 om 10:57

        @dizono: Ik heb bij dat soort getallen van Brabus namelijk nog nooit gezien dat het niet gelimiteerd werd ;)

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      23 februari 2015 om 10:41

      @Jochempie: Hoeft? Nee, jij betaalt. Je rijdt jezelf niet eerder dood met 1450 als met 1100 nm.
      Kan? Vast wel.
      Is het verstandig om? Waarschijnlijk wel.

      En 1450 staat beter in de persberichtjes.

      Login om te reageren
    • pesu zegt

      23 februari 2015 om 10:48

      @jochempie: Staat er toch…

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        23 februari 2015 om 10:50

        @pesu: inmiddels, slome.

        Login om te reageren
        • pesu zegt

          23 februari 2015 om 11:04

          @jochempie: Nvm. Slome app ook

          Login om te reageren
          • jochempie zegt

            23 februari 2015 om 11:25

            @pesu: Die is inderdaad vervelend sloom!

            Login om te reageren
  4. a3aan zegt

    23 februari 2015 om 10:39

    Hij is misschien wat fout, maar wauw! Ik wil hem!

    Login om te reageren
  5. reggie-boy_rood zegt

    23 februari 2015 om 10:46

    Gaaf dat ze het elektronische display hebben aangepast naar brabus. Volgens mij doet geen een andere tuner dat!

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      24 februari 2015 om 00:06

      @reggie-boy_rood: goede vriendjes met Mercedes tegenwoordig.

      Login om te reageren
  6. Kvgorp zegt

    23 februari 2015 om 10:51

    Zonder die koper kleurige accenten wil ik hem wel hebben hoor. Ik die verder niet moeilijk.

    Login om te reageren
    • gieltj zegt

      23 februari 2015 om 12:08

      @Kvgorp: juist met die koper accenten wil ik ‘m wel hebben! Wat een machine

      Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      23 februari 2015 om 12:42

      @Kvgorp: Dat is mijn idee ook. Die koperen velgen en interieuraccenten zijn nogal fout, maar die kunnen ze vast wel in een andere kleur leveren. En dan is ie heel erg dik!

      Login om te reageren
  7. papapilo zegt

    23 februari 2015 om 10:52

    Met zoveel koppel kan je de wereld sneller laten draaien

    Login om te reageren
  8. meepinz zegt

    23 februari 2015 om 10:55

    Wauw hier word ik nou blij van.

    Login om te reageren
  9. nvn1993 zegt

    23 februari 2015 om 11:03

    Sjeiks in Dubai be like: nieuw boodschappenautotje.

    Login om te reageren
  10. dreester zegt

    23 februari 2015 om 11:08

    Barbaren, Mercedes tuners moeten eens leren van die ster af te blijven.

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      23 februari 2015 om 11:24

      @dreester: niet alleen tuners maar ook Mercedes zelf. Op alles boven de B klasse hoort een ster op de motorkap ipv in de gril. En ja ik weet dat de coupé’s al heel lang geen ster er op hebben, ik heb de SEC er zelfs om laten sfaan…

      Login om te reageren
      • gieltj zegt

        23 februari 2015 om 12:09

        @lekbak: liever een ster in de ruit dan “op” de motorkap!

        Login om te reageren
        • Homer55 zegt

          23 februari 2015 om 12:48

          @gieltj: ha.

          Login om te reageren
  11. joostvis zegt

    23 februari 2015 om 11:16

    Haha yihaa

    Login om te reageren
  12. bullzeyersn zegt

    23 februari 2015 om 11:26

    Vind persoonlijk dat koper/brons wel mooi. Zie je iig niet veel

    Login om te reageren
  13. m-tfsi zegt

    23 februari 2015 om 11:29

    Zijn ze wielen vergeten in te kleuren in Photoshop op foto 1?
    Wat een wanstaltig gedrocht

    Login om te reageren
  14. gtwillem zegt

    23 februari 2015 om 11:35

    Alle chroom en brons accenten verwijderen en het staat al een stuk beter. Maar een standaard S500 Coupe is voor mij ook prima, echt sportief wordt zo’n S toch niet en met 435pk is de standaard 500 snel zat. En minder fout, want alleen in bepaalde delen van Dubai, Compton of Maaskantje vinden ze dit stijlvol.

    Login om te reageren
  15. spoiler zegt

    23 februari 2015 om 12:50

    Hebben hebben hebben

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    23 februari 2015 om 13:33

    motorisch geniaal, het exterieur is niks.

    Login om te reageren
  17. spylegion zegt

    23 februari 2015 om 15:13

    maw;
    Motorisch zo opgepomt dat de aandrijflijn er niet voor gemaakt is en de banden het potentieel (gewicht) niet aankunnen…
    B van Bom ipv Brabus

    Login om te reageren
  18. Rob zegt

    23 februari 2015 om 15:31

    De eerste mooie S-Klasse Coupe moet ik nog tegenkomen… En die miljoenmiljard pk’s, ach, leuk om te verkondigden in het Casio van Monaco, maar daar houdt het ook mee op.

    Nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar de CL was eigenlijk zo slecht nog niet…., voor een pooiersloep dan…

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      23 februari 2015 om 15:32

      @Rob:
      Casio = casino…

      Login om te reageren
  19. mrrallycross zegt

    23 februari 2015 om 16:18

    Ander interieurtje en hij is helemaal af. Dikke bak!

    Login om te reageren
  20. dirtylicious zegt

    23 februari 2015 om 18:05

    Hoe wordt de koppel nu eigenlijk begrensd ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North