• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo verdubbelt de productie van S60 en V60 Polestar

Auteur: Dizono, gepost 23 februari 2015 om 10:03 – 30 Reacties

Afbeelding Volvo verdubbelt de productie van S60 en V60 PolestarAfbeelding Volvo verdubbelt de productie van S60 en V60 PolestarAfbeelding Volvo verdubbelt de productie van S60 en V60 PolestarAfbeelding Volvo verdubbelt de productie van S60 en V60 PolestarAfbeelding Volvo verdubbelt de productie van S60 en V60 PolestarAfbeelding Volvo verdubbelt de productie van S60 en V60 Polestar

Volvo S60 en V60 Polestar
Oorspronkelijk zou Volvo slechts 750 S60 en V60 Polestars bouwen, nu komen de Zweden terug van dat besluit: er komen er nog eens 750 bij!

Tot zover het goede nieuws, want ondanks dat Volvo trots meldt dat het de nieuwe lichting S60 en V60 Polestars in dertien landen gaat verkopen (dat waren er acht), zit Nederland daar niet tussen. Van de eerste productierun kwamen er 50 naar Nederland, die ondanks de prijs van 96.500 euro voor de S60 en 99.500 euro voor de V60, nog behoorlijk goed verkocht werden.

Aan de techniek heeft Volvo niet getoornd, er ligt dus ‘gewoon’ een 350 pk-sterke T6 motor met 2953 cc onder de Polestar-blauwe motorkap. Daarmee dendert de S60 in 4,9 seconden naar de honderd, de V60 heeft daar een tiende van een tel langer voor nodig. De topsnelheid van beide Volvo’s is elektronisch afgeregeld op 250 kilometer per uur.

Ook interessant!

  • Dit is de lekkerste Volvo S60 van Marktplaats
  • nieuwe Polestar modellen
    Nieuwe Polestar modellen zijn onderweg
  • Hoeveel miljard is Volvo waard?
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, s60, Volvo

Vorig bericht: « Toyota Auris: dit is de facelift
Volgend bericht: Brabus 850 6.0 Biturbo Coupe laat de aarde schudden »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rob zegt

    23 februari 2015 om 10:08

    Zal er direct één willen hebben, maar wel in het zwart ofzo.
    Dat blauw kan mijn nuchtere Twentse hart niet aan ;-)

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      23 februari 2015 om 10:34

      @Rob: Daar schrikken de koeien ook van he?

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        23 februari 2015 om 10:56

        @berlinetta:
        Exact! Als je weet dat koeien al helemaal ondersteboven zijn van een klein RC wagentje, wat zullen wel niet doen als ze zo’n blauw gevaarte in hun vizier krijgen….?

        https://www.youtube.com/watch?v=W_ROUREcM4I

        Login om te reageren
    • series2 zegt

      23 februari 2015 om 10:43

      Precies! Doe maar normaal dan doe je al gek genoeg!

      Login om te reageren
  2. jochempie zegt

    23 februari 2015 om 10:15

    Wat zijn we toch een schapenlandje, dat we allemaal trots een ton zouden neerleggen voor een inferieure auto t.o.v. een BMW M3, om maar een bepaald imago neer te leggen: driekwart van het jaar zo anoniem mogelijk rondrijden, maar wel zó voor de caravan parkeren dat alle D2-rijdende campinggasten er kwijlend naar kijken.

    (Grapje he, Volvo-adepten, ’t is een mooie bak ;) )

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      23 februari 2015 om 10:40

      @Jochempie: Oh lekker… Android app reacties blijven soms dus even hangen? Da’s mooi, ga ik het de volgende keer niet nog een keer typen… :/

      Login om te reageren
    • peke zegt

      23 februari 2015 om 12:07

      @jochempie: wij hebben een S60 polestar recent geleverd, op dat moment hadden we eveneens een M3 staan (niet van onszelf).

      Waar de M3 je probeert te vermoorden is de Polestar eigenlijk veel leuker. Enerzijds inderdaad ondergeschikt gezien vermogen, qua dagelijks gebruik biedt hij veel meer comfort en fun. Gewoon lekkerder te rijden.

      Ja de M3 is agressiever en sneller, maar dat is voor mij niet direct leidraad voor beter.

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        23 februari 2015 om 12:52

        @peke: “wij”. Heb je er zelf in gereden?

        Login om te reageren
  3. jochempie zegt

    23 februari 2015 om 10:19

    Wat wonen we toch in een schapenlandje: voor grofweg dezelfde prijs koopt niemand een M3, maar loopt iedereen weg met een inferieure Volvo… Lekker anoniem rondtuffen, totdat het zomer is en je iedereen met een D2 de ogen uit kunt steken wanneer je ‘m naast je Hobby op het gele gras parkeert…

    (Grapje hè, Volvo-adepten, ’t is een lekker ding die Polestar ;) )

    Login om te reageren
  4. autofanaat zegt

    23 februari 2015 om 10:23

    Echt een prachtige auto, alleen jammer dat hij zo duur is door onze belastingen.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      23 februari 2015 om 10:32

      @autofanaat: hij is overal duur. Dat heeft niet alleen met de CO2 uitstoot te maken, maar het feit dat ze behoorlijk fully loaded zijn. Bijna alle opties zitten erop.
      Als je een Audi S4 of BMW 335i X-Drive helemaal aankleed, zit je ook rond de ton.

      Login om te reageren
      • autofanaat zegt

        23 februari 2015 om 10:55

        @gtwillem: Klopt maar vind het alsnog een erg hoge prijs. Wel vind ik het echt een prachtige auto met die prachtige zes in lijn motor. Zal denk ik ook helaas de laatste zijn met deze motor.

        Login om te reageren
  5. gregorius zegt

    23 februari 2015 om 10:34

    Grappig. Kijkt even hoe het zit in Zwitserland (ook niet heel CO2-aardig).
    Staan er gewoon een hele rits te koop hiero (stuk of 30). Van 65k tot 90k .
    Vervolgens kijk je eens binnen in… tering jantje; wat een ouderwets en lelijk interieur heeft zo’n V60 zeg!
    Staat nog niet in contrast met het nieuwe XC90 interieur.
    Als je premium prijzen vraagt, moet er ook een premium interieur inhangen.

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      23 februari 2015 om 10:56

      @gregorius: Is het gewoon de onbeschrijfelijke look-and-feel die mist? Of zijn het andere dingen?

      Toegegeven, Volvo liep altijd aardig achter qua design van het interieur. Maar ik moet zeggen dat ze dit aardig hebben ingehaald. Wat ik wel vind is dat het misschien wat ouderwets mag ogen, het werkt allemaal wel goed en het voelt kwalitatief goed aan. (knopjes en draaiknoppen e.d.)
      Wat mij betreft kan bijvoorbeeld Mercedes daar nog wat van leren. Die kitsche ronde knoppen die ze gebruiken om de temperatuur in te stellen voel echt verschrikkelijk plastic aan. Mag misschien moderner ogen (ik vind die knoppen hondslelijk), maar het voelt aan als kinderspeelgoed. Ook VW heeft hier wel eens een handje van.

      Degene waarvan ik het vind dat die het altijd goed in orde hebben is Audi. Al vind ik het interrieur van de A1 of de TT niet mooi. Maar dat is smaak natuurlijk.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        23 februari 2015 om 11:03

        @kliko: je kan een ‘nieuwe’ XC60 / V60 kopen voor 90k en een nieuwe XC90 kopen voor tzlefde geld (andere pk’s etc); maar ondanks dat ze in een ander jaar zijn ontworpen, zijn ze wel beide nieuw.
        Dan is de XC90 toch een stuk meer bij de tijd.
        Als je dat ‘kan’; dan is het ook tijd voor een update van de modellen eronder. Zo doen de Duitse 3 t ook.

        Login om te reageren
        • Dizono zegt

          23 februari 2015 om 11:08

          @gregorius: Die update heeft de S60/V60 wel gehad hoor, denk aan een volledig digitale tellers en een karrelading aan veiligheidsvoorzieningen.

          Login om te reageren
        • kliko zegt

          23 februari 2015 om 11:38

          @gregorius: Uuhm… Dus als er een nieuwe A8/7serie komt. Dan heeft de A3/3serie ook gelijk een nieuw interieur? Volgens mij niet… Dus dat maakt je punt toch irrelevant?

          Daarnaast gaat hier niet om een nieuwe model, maar een verlenging van productie/verhoging van het productie-aantal.

          Dus nogmaals, wat mis je dan aan dit interieur? Ik vind hem persoonlijk niet de mooiste (waterval gedeelte vind ik te breed/lomp geworden), maar de tellers vind ik wel cool als 1 geheel display met de verschillende kleuren a.d.v. de verschillende rij-modi.

          Login om te reageren
          • gregorius zegt

            23 februari 2015 om 12:12

            @kliko: Ze updaten dus wel de bestuurders-tellers naar digitaal, maar het nav-schermpje in het midden gebruiken ze nog steeds het kijkdoos principe; waardoor het schermpje kleiner ‘hoeft’ te zijn. ‘Modern’ is nu dat dat niet meer ‘hoeft’ en dat de schermpje op de voorgrond is en dus ook groter. Zoals bijv de XC90; de A8 die je noemt heet t al een tijdje (het openklap scherm), de a6 volgde en nu heeft de a3 en a4 t ook. En MB voert t nu ook door (maar dan met die grote-rand ipads). Ook snap ik de vorm van die ene centrale rooster niet; vind ik er dus niet uitzien en erg duidelijk op het (fout) hergebruiken van oude onderdelen. Je kan natuurlijk niet te veel ombouwen in je update, maar bij de XC/S/V 60 was er meer mogelijk geweest.

            Login om te reageren
            • phaeton zegt

              23 februari 2015 om 12:44

              @gregorius: Behalve dat de S/V60 facelift al twee jaar geleden plaatsvond en de XC90 amper bij de dealer staat. De nieuwe V70 en daarna V60 krijgen de nieuwe looks heus wel, Volvo moet het nooit van een hip imago hebben.

              Login om te reageren
              • kliko zegt

                23 februari 2015 om 13:22

                @phaeton: Dit.

  6. Mairsil zegt

    23 februari 2015 om 10:56

    Wat is die v60 toch intens lelijk, met een achterkant die Multipla’s laat huilen. Verbazend dat ze dit nog steeds durven te verkopen terwijl Volvo ook best aardig ogende modellen heeft.

    Login om te reageren
  7. meepinz zegt

    23 februari 2015 om 10:58

    Wat een heerlijke sleeper.

    Login om te reageren
  8. FlighTom zegt

    23 februari 2015 om 10:59

    Het interieur kan mij, afgezien van het mooie stuurwiel, absoluut niet bekoren helaas.
    De buitenkant is wel fantastisch en dat polestar-blue knalt er heerlijk vanaf in de sneeuwrijke omgeving.

    Login om te reageren
  9. kennone zegt

    23 februari 2015 om 10:59

    Heb er in gereden. Maar vind de motor verre van sportief aan voelen. Die turbo’s verpesten alles. Het zelfde heb ik ook gehad met de audi s4. In v8 trim voelde hij echt aan als of je een race wagen aan het besturen was. En nu met de V6T er in voelt hij als een rappe zaken wagen en niet meer ondanks hij een stuk sneller is geworden. Conclusie. Atmosferische v8 er in!

    Login om te reageren
    • bedirhan zegt

      24 februari 2015 om 18:28

      @kennone: is de v6 van de s4/5 niet supercharged?

      Login om te reageren
  10. trustmeiamanengineer zegt

    23 februari 2015 om 11:09

    Blijft een lekkere bak, maar voor dat geld is er gewoon veel beter spul te koop.
    Staat tegenwoordig een Polestar blauwe V60 D6 bij mij in de straat, opvallen doet die wel.

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    23 februari 2015 om 13:35

    Heerlijke wagen, vermogen is prima, natuurlijk is meer altijd beter, maar het is genoeg. Jammer dat de handbak uit de concept weg is. Dat maakte deze zo speciaal!

    Login om te reageren
  12. mrdjm zegt

    23 februari 2015 om 14:14

    Blijft jammer van die facelift, het oude neusje had hem zoveel beter gestaan….

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    23 februari 2015 om 16:17

    Mensen die er een hebben gekocht als investering zullen nu wel balen

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      23 februari 2015 om 21:09

      @mrrallycross: Mensen die een nieuwe auto kopen als investering zullen altijd balen.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North