• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus 900 Crawler: bizarre off-roader met 900 pk

Auteur: machielvdd, gepost 5 mei 2022 om 13:05 – 5 Reacties

Met een 900 pk sterke off-roader kun je heel leuk buitenspelen.

Brabus bouwt een heel breed scala aan voertuigen, maar er is wel een rode draad. Ze hebben bijna allemaal 800 of 900 pk. Of het nu een Maybach GLS is of een boot. Wat dat betreft is het geen verrassing dat de nieuwste creatie van Brabus ook 900 pk heeft. Maar dit apparaat is wel een stukje extremer dan wat we gewend zijn van Brabus.

Omdat Brabus 45 jaar bestaat hebben ze iets heel bijzonders gebouwd, namelijk een knotsgekke off-roader: de Brabus 900 Crawler. Op basis van de neus en de achterlichten zou je denken dat het een zwaar verbouwde G-klasse is, maar nee, dat is niet het geval.

In plaats daarvan heeft Brabus gebruik gemaakt van een zelf ontwikkeld buizenframe. Ze hebben er dus serieus werk van gemaakt. Dankzij portaalassen heeft de auto een bodemspeling van maar liefst 53 cm.

Brabus 900 Crawler
Brabus 900 Crawler
Brabus 900 Crawler
Brabus 900 Crawler
Brabus 900 Crawler

De Brabus 900 Crawler is gebouwd in buggy-stijl, dus je wordt blootgesteld aan de elementen. Uiteraard is er wel een rolkooi, want de kans dat je hiermee over de kop gaat is aanwezig. Ook is er een dakje, maar dat is vooral om te zorgen dat de inzittenden in de schaduw zitten. Dat zijn er trouwens maximaal vier.

De Brabus 900 Crawler is wel een stuk groter dan de gemiddelde buggy. Het apparaat is 4,62 meter lang, 2,1 meter breed en 2,3 meter hoog. Met 2.065 kg is het daardoor niet echt een verdergewicht.

Gelukkig heb je meer dan genoeg power. Brabus heeft namelijk hun 4,5 liter biturbo V8 in de Crawler gehangen. Je weet wel, dat blok dat gebaseerd is op de 4,0 liter AMG V8. Zodoende komt deze off-roader uit op 900 pk. Het koppel bedraagt 1.050 Nm.

Uiteraard wordt dit vermogen verdeeld over vier wielen. Een sprintje van 0 naar 100 km/u is mogelijk in een luttele 3,4 seconden. Terwijl je gewoon met je snufferd in de wind zit. De topsnelheid van 160 km/u is iets minder spectaculair, maar dit is natuurlijk ook geen auto voor de Autobahn.

Sterker nog: daar mag deze Brabus 900 Crawler überhaupt niet komen. Dit ding is namelijk niet straatlegaal. Jammer maar helaas. Dit is puur een speeltje voor mensen die toevallig een hele grote zandbak in hun achtertuin hebben. Een Arabier bijvoorbeeld.

Brabus bouwt maar 15 stuks van de 900 Crawler, dus op is op en weg is pech. Daarom hangt er ook een bijzonder stevig prijskaartje aan. Brabus vraagt er €749.000 voor en dat is exclusief belastingen.

Ook interessant!

  • Deze Brabus heeft niet één, maar twee V8's
  • Brabus Maybach GLS met 900 pk is de allesovertreffende trap
  • Brabus G 900 Rocket
    Brabus G 900 Rocket Edition is krankzinnig
  • Brabus Rocket 900 is een hypercar met vier deuren

Nieuwste artikelen

  • Video: Monteur vergeet te remmen in Audi
  • Hyundai onthult in Brussel hun grootste EV ooit
  • Porsche geeft per ongeluk twee S/T’s hetzelfde nummer, biedt excuses aan
  • VW neemt harde maatregelen vanwege tegenvallende verkoop ID. Buzz
FacebookTweetPinLinkedIn

900, amg, brabus, tuning, Video

Vorig bericht: « Unieke Ferrari SP48 Unica is helemaal officieel!
Volgend bericht: Dit zijn de populairste Porsches dit jaar (tot dusver) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    5 mei 2022 om 13:50

    Het ideale speeltje voor de zandbak.

    Login om te reageren
  2. remmenisangst zegt

    5 mei 2022 om 13:50

    Ik zeg Dakar…

    Login om te reageren
  3. petroldrinker zegt

    5 mei 2022 om 13:58

    Gaaf ding om te zien, zal vast wel een arabier zijn die hem toch op kenteken weet te krijgen met de juiste wasta

    Login om te reageren
  4. Edge zegt

    5 mei 2022 om 15:08

    Hoe zit dat nou eigenlijk met merk/designrechten. Dat Brabus een eigen buizenframe heeft ontwikkeld is natuurlijk leuk en aardig, maar de auto ziet er door dat karakteristieke G-klasse front, Mercedes-stuurwiel en dito achterlichten nog altijd uit als een G-klasse. Zou Mercedes hier een zaak van kunnen maken als ze dat zouden willen?

    Maar of het nou een G-klasse is of niet, het is natuurlijk wel enorm gaaf!

    Login om te reageren
  5. Gypsy zegt

    5 mei 2022 om 23:29

    Wat een geweldignaren die mensen vam brabus

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North