• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus Maybach GLS met 900 pk is de allesovertreffende trap

Auteur: machielvdd, gepost 28 april 2022 om 12:59 – 9 Reacties

Brabus 900 Maybach GLS

Met deze Brabus 900 sta je aan de top van de voedselketen.

Vanochtend schreven we over een belachelijk dikke SUV: de Abt Audi RS-Q8 Signature Edition met 800 pk. We kunnen ons voorstellen dat je zo’n auto een beetje teveel van het goede vindt. Zet je dan maar schrap, want deze Brabus Maybach GLS met 900 pk gaat nog een stapje verder.

Deze auto is zo’n beetje op alle vlakken de overtreffende trap: enorm groot, enorm zwaar, enorm luxe, maar ook enorm snel. Brabus onthulde eerder al een 800 pk sterke Maybach GLS, maar onder het motto ‘more is more’ hebben ze er nog eens 100 pk bovenop gedaan. Het resultaat is de Brabus 900 op basis van de Maybach GLS.

Om tot een dergelijk vermogen te komen doet Brabus meer dan een beetje chiptunen. De V8 heeft daadwerkelijk een grotere cilinderinhoud en is gegroeid van 4,0 liter naar 4,5 liter. Daarnaast zijn de twee standaard turbo’s vervangen door exemplaren van Brabus zelf. Ook is er een aangepast rvs uitlaatsysteem met kleppen.

Brabus 900 Maybach GLS
Brabus 900 Maybach GLS

Dankzij Brabus heeft de Maybach GLS nu dus 900 pk in plaats van de standaard 557 pk. Het koppel is gestegen van 730 Nm naar 1.050 Nm. En dat is nog niet eens het maximale potentieel van deze motor, want eigenlijk kwam Brabus uit op 1.250 Nm. Om te zorgen dat het allemaal blijft heeft Brabus het koppel echter begrensd.

Wat eveneens begrensd is: de topsnelheid. Die is alleen niet begrensd op 250 km/u -zoals we gewend zijn – maar op 320 km/u. Een sprintje van 0 naar 100 km/u doet dit bakbeest in 4,2 seconden. Indrukwekkend.

Het uiterlijk kennen we al van de Brabus 800 Maybach GLS. Dat houdt in dat de GLS is voorzien van de nodige carbon accessoires én van zwarte putdekselvelgen. Een Maybach herken je normaliter aan de grote hoeveelheid chroom, maar daar hebben ze in Bottrop korte metten mee gemaakt. De Brabus 900 is dus volledig zwart.

Wat dit alles moet kosten vertelt Brabus er niet bij. Mocht je interesse hebben: houd er rekening mee dat een standaard Maybach GLS al minstens €243.000 kost.

Ook interessant!

  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • 11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
    11 bizarre dingen van de Mercedes-Maybach GLS 600
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
  • Maybach
    Mercedes-Maybach GLS achterbank is de overtreffende trap van luxe

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

900, brabus, gls, Maybach, Mercedes, mercedes-maybach, tuning, Video

Vorig bericht: « Jos vond lappen Hamilton ‘mooi om te zien’
Volgend bericht: Hamilton dient de haters van repliek: ‘bezig met mijn meesterwerk’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. fmgarcia zegt

    28 april 2022 om 14:05

    Ik kan me even niet inbeelden hoe het eruit ziet als dit met 320kph voorbij vliegt op de autobahn.

    Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      28 april 2022 om 18:15

      @fmgarcia: laat staan als het vol in de ankers moet

      Login om te reageren
  2. Robert zegt

    28 april 2022 om 14:11

    De GLS is an sich al geen subtiele verschijning, de Maybach uitvoering was daarin de vergrotende trap; en de overtreffende trap is dus dit Brabus gedrocht. Penisnijd in het kwadraat, met een gouden cockring én een ‘prins Albert’. Nee, dank je.

    Login om te reageren
  3. B00G1E zegt

    28 april 2022 om 15:15

    Is die groene vooruit standaard op de maybach GLS? Het heeft wel iets maar het past er toch niet helemaal bij.

    Login om te reageren
  4. basman147 zegt

    28 april 2022 om 16:09

    Ik denk er nu pas goed over na, maar ze bouwen dus een motor die door middel van grote turbo’s 1250 Newton kan leveren, maar ze begrenzen hem op 1050(waarschijnlijk omdat de rest van de aandrijflijn dat niet aankan). Kan je dan niet beter gelijk turbo’s gebruiken die voor 1050 zijn bedoeld? Zijn iets kleiner en spoelen dus waarschijnlijk makkelijker op, oftewel minder lag.
    Of denk ik nu te simpel?

    Login om te reageren
    • neal zegt

      28 april 2022 om 16:16

      koppel en pk’s doen niet hetzelfde met een aandrijflijn….

      Login om te reageren
  5. neal zegt

    28 april 2022 om 16:16

    EDIT: Sorry. Bedankt voor het melden!

    Login om te reageren
  6. lithiumion zegt

    28 april 2022 om 16:33

    Wat een belediging voor het woord bakbeest

    Login om te reageren
  7. anthwan zegt

    28 april 2022 om 21:10

    243.000 is ook echt de instap versie de GLS 600 begint pas een ton later 344.000.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North