• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus B30 GLC: voor de bescheiden SUV-rijder

Auteur: machielvdd, gepost 18 december 2023 om 21:59 – 8 Reacties

Brabus B30 GLC

Vind je een GLC 63 AMG een beetje overkill? Dan is deze Brabus B30 de auto die je moet hebben.

Als je een snelle GLC wil kun je voor de GLC 63 AMG gaan, maar daar is lol een beetje vanaf. Die heeft namelijk net als de nieuwe C 63 geen dikke V8 meer, maar een vierpitter. Hij is sneller dan ooit, maar heb je nu echt 680 pk nodig in een Mercedes GLC…?

Het antwoord is natuurlijk nee, dus daarom kun je ook prima voor een wat bescheidener alternatief gaan. Een Brabus B30. Dit is gewoon een eenvoudige GLC 300, maar dan gekieteld door de bekende tuner uit Bottrop.

Waar een GLC 300 standaard goed is voor 258 pk en 400 Nm koppel, heb je met de Brabus B30 300 pk en 450 Nm tot je beschikking. Deze cijfers hebben we eerder gehoord, want Brabus levert deze module ook voor de C 300. Zoals collega @willeme toen al opmerkte, heb je met deze upgrade een lekker vlotte auto, zonder dat je meteen een torenhoog verbruik hebt.

Brabus B30 GLC
Brabus B30 GLC
Brabus B30 GLC
Brabus B30 GLC

Je kunt er uiteraard voor kiezen om alleen de motor wat meer pit te geven, maar Brabus levert ook nog een bijpassende look. Deze bestaat uit carbon opzetstukken voor de voor- en achterbumper en een carbon spoiler. Verder heb je de keuze uit een heel assortiment aan Brabus-velgen, zoals de afgebeelde Monoblock Z’s.

Het interieur kun je ook nog meepakken, met verlichte Brabus-logo’s op de dorpels, Brabus-pedalen en Brabus-vloermatten. Op die manier kun je ook aan je passagiers laten zien dat je geen gewone GLC rijdt, maar in een Brabus B30.

Écht bescheiden mensen kiezen dus alleen voor de powermodule, maar ook het totaalpakket is nog vrij subtiel. In ieder geval subtieler dan de AMG. En je bent ook goedkoper uit. Als je voor de hele mikmak gaat betaal je in Duitsland €13.940,95. Is alleen de powerupgrade voldoende? Dan ben je al voor €2.368,10 klaar.

Ook interessant!

  • Brabus probeert jaren 90 sausje op Mercedes-AMG SL
    Brabus probeert jaren 90 sausje op Mercedes-AMG SL
  • Gespot - nieuwe Mercedes EQ SUV
    Gespot - nieuwe Mercedes EQ SUV
  • bizar: vrouw krijgt Mercedes niet van spoor met aankomende trein
    Bizar: vrouw krijgt Mercedes niet van spoor met aankomende trein
  • Mercedes-AMG GLC Coupé is nieuw en alleen maar vierpitters

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, glc, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « VW- en BMW-ontwerper creëren samen bloedmooie coupé
Volgend bericht: McLaren GTS is hier en vervangt de GT »

Lees Interacties

Reacties

  1. grandmasterb zegt

    18 december 2023 om 22:32

    300 pk in een flinke SUV is wel erg weinig, die zal niet snel vooruit komen.

    Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      18 december 2023 om 22:39

      Weet je, dat hoeft ook helemaal niet vind ik. Zo’n enorme crossover of SUV mag best wat vermogen hebben, fijn op de autobahn enzo, dikke prima. Kom je met 300pk een heel eind. Maar wat ik zo debiel vind is dit soort wagens verlagen en koolstofvezel zooi geven. Dit is niet voor bochten. Dat zal het ook nooit worden. Dit is voor comfort, groot, rechte lijn. Als je bochten wilt maken koop je een sportwagen, of iets dat daar op lijkt.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        19 december 2023 om 08:29

        Het verkoopt, dus waarom zouden ze het niet aanbieden? Ik zie steeds vaker mannen van onder de 30 helemaal trots op hun zwarte cross-over op zwarte velgen en ergens een stripje carbon. Rare jongens, die millennials…

        Login om te reageren
    • Pordon zegt

      19 december 2023 om 09:27

      Standaard doet de GLC300 de 0-100 in 6.2 seconden en loopt door tot 240km/h.

      Dat is toch eigenlijk al meer dan genoeg.
      Het kan altijd sneller maar is dat nodig voor zo’n auto?

      Login om te reageren
  2. ericc zegt

    18 december 2023 om 23:40

    Heb je 680pk nodig in een GLC? JA! Een X3M gaat ook richting >500pk, waarom dan de GLC niet? Is toch AB hier!!!!

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      19 december 2023 om 07:30

      Het is nooit genoeg in zo’n crossover/suv ding waarin alles meer meer meer moet om indruk te maken op de buurman/je kleine moet compenseren.

      Login om te reageren
      • Richmond zegt

        19 december 2023 om 18:01

        Dus veel vermogen in een “gewone” auto is normaal, maar in een suv is het compensatie gedrag?

        Login om te reageren
  3. Robert zegt

    19 december 2023 om 07:31

    Wanstaltig. Da’s het eerste wat er in me opkwam toen ik de headerfoto zag. Maar ik betrapte mezelf er tevens op dat dit de standaard reactie is op elk Brabus product.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North