• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus B63S – 730 (CLS). Met extra pk’s én extra bling

Auteur: sir_smokalot, gepost 1 maart 2013 om 10:31 – 34 Reacties

Afbeelding Brabus B63S – 730 (CLS). Met extra pk’s én extra blingAfbeelding Brabus B63S – 730 (CLS). Met extra pk’s én extra blingAfbeelding Brabus B63S – 730 (CLS). Met extra pk’s én extra blingAfbeelding Brabus B63S – 730 (CLS). Met extra pk’s én extra blingAfbeelding Brabus B63S – 730 (CLS). Met extra pk’s én extra blingAfbeelding Brabus B63S – 730 (CLS). Met extra pk’s én extra blingAfbeelding Brabus B63S – 730 (CLS). Met extra pk’s én extra blingAfbeelding Brabus B63S – 730 (CLS). Met extra pk’s én extra bling

Brabus B63S - 730
Voor als een 620 pk sterke Mercedes-Benz CLS Shooting Brake je iets te tam is, heeft Brabus nog eens extra aan de knoppen van de stijlvolle pakezel gedraaid. Het resultaat is deze B63S – 730. Raad eens hoe veel vermogen?

Juist. 730 paardjes dus. Daarnaast knalt deze CLS er maximaal 1.085 Nm uit. De topsnelheid die hun ‘vorige’ Shooting Brake haalde was met 320 km/u lachwekkend. Met zo’n sukkelvaartje halen de Priussen je links en rechts in natuurlijk. Daarom is deze B63S – 730 afgeregeld op 350 km/u*. Kan je tenminste een beetje meekomen met het overige verkeer.

Om tot deze gigantische waarden te komen werd eens een keer geen antiek V12-blok uit de kast getrokken. Brabus bereikt de vooruitgang door te knutselen aan de bekende 5,5 liter biturbo V8 uit de AMG-modellen. Twee grotere turbo’s met een hogere laaddruk en een extra ‘low-temperature water-to-air intercooler’ nemen de vooruitgang voor hun rekening.

In de titel vermeldden we extra bling. Welnu, kijk onder de motorkap en je ziet het. Een zogeheten Gold Heat Reflection system bedekt inlaat en laadbuizen (tussen turbo en intercooler). Het is bekend dat goud een uitstekende hittegeleider is, niet voor niets bevindt het goedje zich onder de motorkap van de McLaren F1. We vermoeden dat hier van een soort goud-folie gebruik is gemaakt.

Naast de Shooting Brake lanceert Brabus deze kit overigens ook direct voor de ‘gewone’ CLS, zoals te zien op de foto’s in de gallery. De kans dat je er hier eentje tegen gaat komen is vrij minimaal, maar je kunt er donder op zeggen dat een hoop (olie-)sjeiks en vermogende Aziaten hier behoorlijk van gaan watertanden, en er een bestellen.

Prestaties: 3,8 seconden voor de 0-100. 0-200 km/u gaat in 10,8 tellen. Het differentieël heeft 40 % sperwerking. Driftplezier gegarandeerd.

* Hier is een grote ‘maar’ aan verbonden. Omdat de Shooting Brake meer aslast op zijn achteras heeft, is deze op 300 km/u begrensd. Wil je 350, dan moet je de sedan/coupe-versie nemen.

Ook interessant!

  • De Mercedes CLS facelift is gearriveerd
  • Gespot - De enige echte Tesla Model S Shooting Brake
  • Nederlander komt met nieuwe Ferrari Shooting Brake
  • Op te halen bij Domeinen: de laagste AMG van Nederland

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, brabus, cls, cls-shooting-brake, cls63, geneve-2013, Mercedes, shooting-brake, tuning, zwart

Vorig bericht: « Renault Clio R.S. heeft een prijs! Je rijdt hem vanaf…
Volgend bericht: Koop John DeLoreans stulpje voor € 1,6 miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. shapeshifter zegt

    1 maart 2013 om 10:34

    leuk die 730 paardjes, maar graag wel een ander omhulsel er omheen..

    Login om te reageren
  2. ghost zegt

    1 maart 2013 om 10:35

    Voor oliesjeiks met kinderen..

    Login om te reageren
    • 4991 zegt

      1 maart 2013 om 15:38

      @ghost: ik vrees dan dat dit niet genoeg is

      Login om te reageren
  3. Megakix zegt

    1 maart 2013 om 10:37

    Beescht…de oude Brabus Rocket cijfers :)

    Login om te reageren
  4. sebasjuhh zegt

    1 maart 2013 om 10:42

    De uitlaten zijn wel een beetje overkill, wil je op zo’n grote slee toch wat subtieler hebben lijkt me!

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      1 maart 2013 om 11:47

      @sebasjuhh: dat zijn gewoon lelijke sier stukken!

      Login om te reageren
      • sebasjuhh zegt

        1 maart 2013 om 12:45

        @MARS: You get the point

        Login om te reageren
  5. kapiteinaudi zegt

    1 maart 2013 om 10:42

    Ik ben echt niet voor tuning, maar dit ziet er toch goed uit.

    Login om te reageren
  6. maiik0ll zegt

    1 maart 2013 om 10:55

    Toch wel gestoord, dat een ‘shooting-‘
    break’ Stationwagen een Lamborghini Aventador bijhoudt…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      1 maart 2013 om 10:59

      @maiik0ll: Op welk circuit?
      Oh, je bedoelt de autobahn..

      Login om te reageren
    • Pordon zegt

      1 maart 2013 om 11:09

      @maiik0ll: dat doet die dus niet. De shooting brake is begrensd op 300km/h. Goed het hele berichtje doorlezen volgende keer.

      Login om te reageren
      • maiik0ll zegt

        1 maart 2013 om 14:47

        @Pordon: sorry baas, dan gaat als nog de Sedan/Coupe net zo hard als een aventador

        Login om te reageren
  7. jrk68 zegt

    1 maart 2013 om 11:03

    Zo dat is een rappe lijkwagen….

    Login om te reageren
  8. robert110 zegt

    1 maart 2013 om 11:04

    ….maar mooi zal hij nooit worden.

    Login om te reageren
  9. syliaca zegt

    1 maart 2013 om 11:09

    Lelijke kit

    Login om te reageren
  10. kevlard zegt

    1 maart 2013 om 11:13

    Rechtdoor inderdaad en dan houdt-ie ‘m nog niet bij. De eerste de beste bocht is sowieso funest.

    Bovendien, je moet het anders zien: de Lambo blijft die dommekracht met slechts de helft van het aantal nm’s toch vrij simpel voor ;-)

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    1 maart 2013 om 11:20

    Begrijp het niet, je mag toch niet harder als(dan) negentig met je woonwagen erachter?

    Login om te reageren
    • Mbaas zegt

      1 maart 2013 om 11:27

      @norge: dan, als is alleen wanneer twee dingen gelijk zijn. Dus, jij bent even groot als ik. Jij bent groter dan ik.

      ot. Brute bak, die uitlaten zien er alleen niet uit, zeker niet op de shooting brake

      Login om te reageren
    • straatpiraat zegt

      1 maart 2013 om 15:39

      @norge: Tja.. Kampers en Benzen. Een natte pot.

      Login om te reageren
  12. Jochempie zegt

    1 maart 2013 om 11:23

    Als je klanten nu nog hun vliegtuig missen…!

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      1 maart 2013 om 11:31

      @Jochempie:
      Met 730pk ga je echt niet harder in de file….

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        11 april 2013 om 20:51

        @jrk68: Een beetje taxichauffeur pakt de vluchtstrook!

        Login om te reageren
  13. SummerSky zegt

    1 maart 2013 om 11:52

    Natte droom van elke kamper

    Login om te reageren
  14. lambo4all zegt

    1 maart 2013 om 12:26

    al die negatieve reacties hier, brabus heeft het gewoon bescheiden gehouden, andere uitlaatstukjes erop en je hebt gewoon een station die alles en iedereen eruit rijdt!

    Login om te reageren
  15. david36254 zegt

    1 maart 2013 om 13:04

    Toch grappig dat een standaard E63 amg s de sprint naar 100 sneller aflegt!

    Login om te reageren
    • darrock zegt

      1 maart 2013 om 19:50

      @david36254: licht gewoon aan de limiet van de banden, de achterbanden kunnen dit gewoon niet aan, en spinnen dus een hoop.
      Als ze hier ook 4 wiel aandrijving op zouden zetten gaat deze weer sneller

      Login om te reageren
      • noriega zegt

        1 maart 2013 om 21:32

        @darrock: snapje,, al zou die sedan 4-matic hebben dan rijd die alles zoek! Aventador ook denk ik na de 3e versnelling.

        Login om te reageren
  16. ropbp zegt

    1 maart 2013 om 13:50

    Zag net een gewone uitvoering van het ding rijden. Wat een kermisverlichting aan de voorzijde. Ziet er niet uit……

    Login om te reageren
  17. rikus zegt

    1 maart 2013 om 14:49

    Ik zeg: rij-impressie!

    Login om te reageren
    • 300e zegt

      1 maart 2013 om 17:22

      @rikus: ik ook :)

      Login om te reageren
  18. 300e zegt

    1 maart 2013 om 17:22

    prachtig! niks meer aan doen.

    Login om te reageren
  19. 9000cse zegt

    2 maart 2013 om 03:01

    Al kon ik hem 100 keer uit m’n linker vestjeszakje betalen, dan kwam hij nog niet bij mij op de oprit. Ik blijf het een lillik ding vinden. Maar goed. Smaken verschillen.

    Login om te reageren
  20. vale46 zegt

    2 maart 2013 om 11:47

    @sir smokalot: “Het is bekend dat goud een uitstekende hittegeleider is”.
    Het is net het tegenovergestelde! Goudfolie is de beste hitte reflector die er bestaat, waardoor er zeer moeilijk warmte in/uit de betreffende buik kan.
    Bij de F1 gebruiken ze het om de motor van de brandstoftank te scheiden, of om bepaalde onderdelen dicht bij de uitlaat te beschermen.

    Mocht je niet genoeg technische kennis hebben: goudfolie werkt als een thermos-fles, of zoals isolatie in je dak.

    On topic:
    Zeer vette auto! de goudfolie zou ik er uit laten, en ik zou er betere velgen onder zetten, maar hij mag steeds bij mij op de oprit komen. welke variant ze op de oprit zetten maakt mij niet uit, ik zie ze allebei graag.

    Login om te reageren
  21. vale46 zegt

    2 maart 2013 om 11:48

    @sir_smokalot: “Het is bekend dat goud een uitstekende hittegeleider is”.
    Het is net het tegenovergestelde! Goudfolie is de beste hitte reflector die er bestaat, waardoor er zeer moeilijk warmte in/uit de betreffende buik kan.
    Bij de F1 gebruiken ze het om de motor van de brandstoftank te scheiden, of om bepaalde onderdelen dicht bij de uitlaat te beschermen.

    Mocht je niet genoeg technische kennis hebben: goudfolie werkt als een thermos-fles, of zoals isolatie in je dak.

    On topic:
    Zeer vette auto! de goudfolie zou ik er uit laten, en ik zou er betere velgen onder zetten, maar hij mag steeds bij mij op de oprit komen. welke variant ze op de oprit zetten maakt mij niet uit, ik zie ze allebei graag.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North