• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus doet de E300 Bluetec

Auteur: chefke, gepost 30 januari 2008 om 23:02 – 27 Reacties

Brabus Bluetec kit


Iedereen wordt tegenwoordig opgelegd om vooral niet teveel brandstof te verbruiken en ook echt op de CO2-uitstoot te letten. Tegelijkertijd wil je ook zo veel mogelijk pk’s in je auto hebben. Mercedes zette een stap in de goede richting met de Bluetec dieselmotor en Brabus heeft nu naast de aanpassingen voor de normale E-klasse ook een upgrade voor de Bluetec modellen. Milieuvriendelijk en snel in één auto dus.

Brabus heeft de Mercedes E300 Bluetec omgedoopt tot “Brabus PowerXtra D6 BLUE”. Dat is een lange naam maar het komt er op neer dat ze 47 pk extra uit de motor hebben weten te halen waardoor het totaal nu 258 pk is. Het koppel stijgt van 540 Nm naar 610 Nm. De extra power komt door een aanpassing van het motormanagementsysteem. De 0-100 sprint doet deze D6 in 6,8 seconden wat bijna een halve seconde sneller is dan de standaard auto. De topsnelheid blijft helaas wel begrensd op 250 km/u. De uitstoot is echter maar 35% van de Euro V normen dus zelfs de milieufreaks kunnen gewoon met deze E-klasse komen voorrijden.

De ombouw is mogelijk bij alle reguliere Mercedes-dealers en gaat 1790 euro kosten. Daarvoor krijg je een garantie van 100.000 kilometer dus wie zei dat tuners onbetrouwbaar zijn?

Brabus Bluetec kit
Brabus Bluetec kit

Ook interessant!

  • Deze Mercedes G-klasse heeft een vanafprijs van €738k
  • Mercedes V-klasse is te saai, aldus Lumma
  • Scoor goede korting op een Brabus G500 4x4²
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

bluetec, brabus, e-klasse, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Fifth gear: BMW M3 vs Mercedes C63 AMG
Volgend bericht: Saab 9-1 Concept volgende maand in Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. Zephyr zegt

    30 januari 2008 om 23:04

    Voorkant (door de grill) doet me denken aan die Aziaat, weet niet meer welke,

    Login om te reageren
  2. dikke richard zegt

    30 januari 2008 om 23:12

    @ Zephyr

    Al die Mercedessen lijken op Chineese (auto’s?). ;)

    Login om te reageren
  3. SimonMc zegt

    30 januari 2008 om 23:19

    Dus hoeveel pk is het nu??

    -Edit: 258. Het staat nu ook in het artikel-

    Login om te reageren
  4. S65 AMG zegt

    30 januari 2008 om 23:21

    Eind resultaat van het verneuken van de mooiste Mercedes die er maar bestaat..E classe..

    Login om te reageren
  5. hjd zegt

    30 januari 2008 om 23:23

    lelijke velgen..
    normaal vind ik brabus mooi maar deze??? wat een gedrocht

    Login om te reageren
  6. bob zegt

    30 januari 2008 om 23:38

    Kijk .. nou nog een M3 diesel en dan gaat het ergens op lijken. Echter .. achterwiel aandrijving zuigt imho.

    Login om te reageren
  7. mrB zegt

    30 januari 2008 om 23:41

    en is die nou net zo zuinig? Ik geloof nooit dat je zonder veel onderzoek gewoon de ff het motermanagement kan veranderen voor meer PK’s. Wel mooi dat die een best veel vermogen heeft en groen genoeg is voor deze tijd

    Login om te reageren
  8. Dreier zegt

    30 januari 2008 om 23:44

    @ bob
    ????? Achterwielaandrijving zuigt??????

    In welk energielabel krijgt deze Brabus? Met toch ook al 163PK heeft de 520D een label A. Een standaard E diesel komt pas met label C….

    Login om te reageren
  9. bob zegt

    30 januari 2008 om 23:51

    Kijk maar eens wat achterwiel aandrijving doet … ik vind dit persoonlijk levensgevaarlijk:

    http://archives.seattletimes.nwsource.com/cgi-bin/texis.cgi/web/vortex/display?slug=weather29m&date=20080129&query=snow+road

    Achterwiel aandrijving is leuk op het circuit .. maar ik ben voorstander voor AWD of 4WD.

    Login om te reageren
  10. VonStroke zegt

    31 januari 2008 om 00:32

    @Bob: All Wheel Drive of Four Wheel Drive zijn denk ik toch hetzelfde ;)

    Login om te reageren
  11. bob zegt

    31 januari 2008 om 00:44

    Nope .. ze bijna hetzelfde, maar niet helemaal. Lees maar eens
    http://www.4x4abc.com/4WD101/difference_4WD_awd.html

    Login om te reageren
  12. Alec zegt

    31 januari 2008 om 00:58

    @Bob

    AWD & 4WD wordt als hetzelfde beschouwd…. de computergestuurde bla bla en de keiharde diffs kunnen elkaar niet matchen maar geven wel eenzelfde vorm van betrouwbaare aandrijving……

    Verder is RWD een goede vorm van aandrijving doordat het koppel van de auto beter verdeeld wordt over de massa. Ook het corrigeren van een RWD auto is, met uiteraard slipervaring, niet direct makkelijker maar wel eenvoudiger dan bij een FWD. Wanneer een FWD zijn grip verliest ben je namelijk niet alleen je aandrijving maar ook je stuur (controle) kwijt.
    FWD is geproduceerd met het oog op de kosten, met een FWD auto is het makkelijker om verschillende carroseriën en moteren bij elkaar toe te passen.
    Nadeel is wel dat er een ingewikkelder mechanisch systeem nodig is om de voorwielen aan te drijven, gelukkig heeft citroën daar de oplossing voor gevonden.

    En voordat je de doorgaans standaard opmerking maak dat ik waarschijnlijk een BMW rij…..dan heb je dat fout, ik rij al jaren met een FWD auto.

    Login om te reageren
  13. boostah zegt

    31 januari 2008 om 01:17

    FWD moeilijker controleerbaar, sorry hoor maar mijn grootmoeder kan zelfs een FWD terughalen wanneer ie te snel een bocht in wilt. Natuurlijke reactie als er iets fout gaat is remmen en blijven draaien, hoe haal je je uit de problemen met een FWD, door te remmen en draaien (alle preferable gewoon van de gas komen en licht remmen), tov een RWD lijkt me dit toch bakken makkelijker en minder foutgevoelig

    Login om te reageren
  14. bob zegt

    31 januari 2008 om 01:38

    Ik ben het niet echt eens met dat het gemakkelijker is om een RWD auto in de hand te houden. We moeten wel uitgaan hier van de ‘gewone man of vrouw’ .. en niet iemand die 3 jaar race ervaring heeft.

    Login om te reageren
  15. Gregorius zegt

    31 januari 2008 om 01:39

    FWD, AWD, RWD, hier gaat het niet om.
    Het is gewoon een mooi initiatief van Brabus dat de normale E klasse bezitter (dus de NIET Taxi) een optie heeft om voor een betaalbaar bedrag toch wat meer uit zijn dure aankoop te halen. Dit is net dat beetje extra dat een trotse eigenaar zoekt!
    Bravo als dit bij meerdere modellen mogelijk is.
    Kortom: over deze optie valt gewoon niks te zeuren!

    Login om te reageren
  16. ik de dinges zegt

    31 januari 2008 om 01:42

    Kleine prijs voor een boel meer rijplezier!

    Login om te reageren
  17. Davidov zegt

    31 januari 2008 om 01:51

    4 uitlaten zien er wat overdreven uit.

    Login om te reageren
  18. floryn zegt

    31 januari 2008 om 02:50

    de uitstoot wat Co2 of NOX etx? ik denk NOX…..

    verder is de auto enigzins verneukt

    Login om te reageren
  19. M Freak zegt

    31 januari 2008 om 07:43

    @ Zephyr

    De Hyundai Genesis? ;)

    Login om te reageren
  20. Dr speed zegt

    31 januari 2008 om 08:06

    @ bob

    vreemd mij hebben ze alltijd geleerd dat als je overstuurd in een fwd je toch echt niet moet gaan remmen want je wielen hebben al geen grip? dus wordt het risico dat je wielen blokkeren een stuk groter

    lijkt me een geval van logisch nadenken

    Login om te reageren
  21. Baloni zegt

    31 januari 2008 om 08:15

    Hoezo nou weer 4 uitlaten?
    Echt heel onnodig en lelijk.. 1 uitlaat is voldoende voor zo’n simpel auto’tje

    Login om te reageren
  22. FabianVTR16V zegt

    31 januari 2008 om 08:36

    @ Zephyr
    ik denk de kia Opirius ;)
    http://www.leblogauto.com/images/kia_opirus.jpg

    Login om te reageren
  23. Maarten zegt

    31 januari 2008 om 08:44

    100.000km garantie? Dat is niet veel. Er zullen genoeg Mercedes rijders zijn die meer dan 60.000 per jaar rijden. Ben je er na anderhalf jaar doorheen. Doen dan 300.000km als je vertrouwen hebt in je product.

    Ik blijf die dubbele mislampen een aanfluiting vinden. Kun je ook het pakket bestellen zonder die tupperware?

    Login om te reageren
  24. wimpie zegt

    31 januari 2008 om 09:13

    @ Dreier

    Bluetec, dus mijn beste gok is A. Uitstoot is immers 35% van de EURO 5 norm.

    Login om te reageren
  25. DennieFR zegt

    31 januari 2008 om 11:21

    @ Maarten

    Voor 1790 krijg je alleen die aangepaste chip + ”B” embleem.
    Voor het bumperpakket + uitlaatsysteem ben je al snel duizenden euro’s meer kwijt,anders koop ik morgen nog een E-klasse :D

    Login om te reageren
  26. Walvius zegt

    31 januari 2008 om 12:04

    mmm brabus heeft niet zoveel aan het uiterlijk besteed volgens mij , ik vind hem niet zo mooi ogen…terwijl ik de Mercedes E-klasse waarschijnlijk een van de mooiste sedans van mercedes vind.

    Login om te reageren
  27. W!d zegt

    31 januari 2008 om 12:16

    Ik snap niet waarom mercedes deze chip niet standaard in hun auto’s plaatst.. meer vermogen.. zuiniger.. best of both worlds

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North