• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus Rocket GTC met 1.000 pk doet zijn naam eer aan

Auteur: RubenPriest, gepost 15 augustus 2025 om 07:49 – 8 Reacties

Brabus Rocket GTC met 1.000 pk doet zijn naam eer aan

Brabus steelt de show met de nieuwe Rocket GTC Deep Red.

Hoge vermogensaantallen zijn anno 2025 niet meer zo heel bijzonder. Maar bij een auto met verbrandingsmotor heb je daar toch wat meer respect voor dan bij een elektrische auto. De techniek is complexer en tegen een bulderende V8 zullen we nooit nee zeggen. Maak kennis met de nieuwe Brabus Rocket GTC Deep Red, een echte raket maar bij deze raket kan het dak open.

Je kunt de Brabus Rocket GTC Deep Red het beste omschrijven als een open hyper-GT. Het model deelt zijn dna met de shooting brake uit 2024, maar nu in een open jasje zoals de Mercedes-AMG SL ooit bedacht is.

Rood carbon

Dit is niet zomaar een verbouwde SL. De carrosserie is volledig opgetrokken uit rood, zichtbaar koolstofvezel. En met een breedte van 198,5 cm voelt elke Nederlandse parkeerplak spontaan claustrofobisch. Wat een dikke reet!

Onder de carbon motorkap huist een opgeboorde 4,5-liter twin-turbo V8, goed voor 796 pk en 1.250 Nm koppel. Dat blok vormt samen met een elektrische aandrijving een hybride aandrijflijn die het totaalvermogen op een systeemvermogen van 1.000 pk brengt. Het koppel wordt elektronisch begrensd op 1.620 Nm om de aandrijflijn heel te houden. Je zou de Rocket bijna als tam kunnen omschrijven. Bijna.

De frontsplitter met geïntegreerde spoiler levert extra downforce op de vooras, terwijl grote luchtinlaten de remmen en radiateurs op temperatuur houden. Aan de zijkant leiden forse skirts de luchtstroom naar de achterste wielkasten, die plaats maken voor enorme 335/25 ZR 22 achterbanden op 12Jx22 Monoblock P “Platinum Edition”-velgen. Voorin staan er 21-inch exemplaren met 275/35 ZR 21 Continentals.

Het interieur is ambacht op het topniveau van de Duitse tuner. De Brabus afwerking is volledig in rood leer uitgevoerd, perfect afgestemd op de buitenkant van de roadster. De stoelen, deurpanelen en zelfs de vloermatten dragen kenmerkende stiksel en meerdere subtiele Brabus “Double-B”-logo’s. Alles ademt vakmanschap en overdaad, wat ook wel past bij deze auto.

Brabus noemt de Rocket GTC Deep Red zelf een “hyper gran turismo”. Eerlijk is eerlijk, dat dekt de lading perfect. De Brabus sprint in 2,6 seconden van 0-100 km/u en de topsnelheid bedraagt 317 km/u. Dat voelt dan toch een beetje als een tegenvaller als je de specsheet leest.

Ze zijn de vervelendste niet en Brabus heeft gewoon het prijskaartje van de Rocket GTC Deep Red bekendgemaakt. Voor 830.422 euro is dit raket de jouwe.

Ook interessant!

  • Brabus tovert de Mercedes SL om tot bizarre shooting brake
  • Gespot - Moddervette Brabus 911 met 900 pk
  • Is de SL Shooting Brake beter te pruimen in blauw carbon?
  • Nieuwe Mercedes door Brabus is een hele grote jongen

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, brabus, Mercedes, mercedes-amg, SL, tuning

Vorig bericht: « Lamborghini Fenomeno is de snelste Lambo ooit
Volgend bericht: Volvo-rijders met een dakkoffer zouden hier warm voor moeten lopen »

Lees Interacties

Reacties

  1. thomcarspotter zegt

    15 augustus 2025 om 08:05

    8 ton voor een getjoende SL.

    Login om te reageren
  2. JanJansen zegt

    15 augustus 2025 om 08:10

    Ik vind de stap van een fatbike naar deze nogal groot. Heeft iemand een tip?

    Login om te reageren
  3. stame zegt

    15 augustus 2025 om 08:19

    Perridon heeft zijn Bugatti in ontvangst genomen. Autoblog nog niet wakker met dit nieuws?

    Login om te reageren
    • JanJansen zegt

      15 augustus 2025 om 11:37

      Is dat nieuws? We weten toch al hoe die auto eruit ziet?
      Ben nog wel benieuwd wat dat grapje heeft gekost. Dat zou wel een berichtje waardig zijn.

      Login om te reageren
  4. kniesoor zegt

    15 augustus 2025 om 08:20

    Je kan ze in de zandbak al horen juichen.

    Login om te reageren
  5. Robert zegt

    15 augustus 2025 om 08:56

    Brabus doet niet alleen z’n naam eer aan, maar ook diens zorgvuldig opgebouwde reputatie: schreeuwerig, protserig en smakeloos.

    En waarom zou je in vredesnaam 300+ km/u willen rijden in een cabrio? Kom niet aan met een ‘omdat het kan’, want dat zet écht geen zoden meer aan de dijk.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      15 augustus 2025 om 09:19

      Ding komt z’n hele leven waarschijnlijk niet eens boven de 2000 rpm.

      Hoe zal een cabrio met 1300 nm rijden? Als je accelereert in de bocht kronkelt dat ding gewoon volgens mij ;p

      Login om te reageren
  6. mashell zegt

    15 augustus 2025 om 09:25

    Baarmoeder! Wat een knus interieur!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North