• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Maak 1,1 miljoen euro over naar Brabus om je G63 trager te maken

Auteur: Bas Leesberg, gepost 14 augustus 2025 om 13:59 – 5 Reacties

Groter, sterker en véél duurder, maar niet sneller.

We kunnen Brabus niet langer een tuner noemen. Het bedrijf uit Bottrop past niet alleen maar Mercedessen aan, maar is over een tijdje ook pandjesbaas. Gelukkig blijft de focus grotendeels op het bouwen van ongelofelijk sterke Mercs. De meest opvallende van allemaal moet wel dit flatgebouw op wielen zijn: de Brabus XLP 800 6×6 Adventure, oftewel de nieuwe G63 6×6 van Brabus.

Alleen de G63 krijgt de transformatiemogelijkheid naar 6×6 pick-up. Bezitters van de elektrische G580 moeten het dus voorlopig met vier wielen doen. Je verwacht het niet maar Brabus heeft de 4,0-liter V8 nog maar eens gekieteld voor meer power.

De achtpitter krijgt twee speciale turbo’s die maximaal 1,6 bar druk produceren. Daarnaast wordt de ECU aangepast op het gebied van injectie, turbo- en ontstekingsafstelling. Het resultaat: van 585 naar 800 pk en van 850 naar 1.000 Nm koppel.

Prestaties

De prestaties op de weg gaan er wel van achteruit. De 0-100-tijd gaat van 4,4 naar 5,8 seconden en topsnelheid blijft begrensd op 210 km/u. Dit heeft volgens Brabus te maken met de grote 22-inch wielen met offroad-banden. Daarnaast zal de G-wagon ook niet lichter zijn geworden van het 153 centimeter langere stalen ladderframe. Daarmee is de G63 6×6 nu 6,23 meter lang.

Het monsterlijke koppel komt al bij 3.600 tpm vrij en gaat naar alle wielen. De pick-up heeft drie portaalassen en een bodemvrijheid van 47 centimeter. De speciale ophanging is samen met KW gemaakt. De mate van demping kun je in de cabine zelf aanpassen.

Over dat interieur gesproken: daar kan het natuurlijk niet ontbreken aan Brabus-logo’s. Tevens vindt de ombouwer het belangrijk dat er Rocket Red-accenten duidelijk zijn. Daarom zijn er meer dan 200 interieuronderdelen in deze kleur gespoten.

Het kostenplaatje

De Brabus XLP 800 6×6 Adventure kost op de manier waarop je hem op de afbeeldingen ziet tenminste € 1.161.000 exclusief belastingen. Slik. De basis van de auto kost in Nederland al minimaal € 310.678 (en de elektrische G580 gaat voor minder dan de helft…). Wat dan wel weer fijn is: je krijgt een digitaal paspoort bij je Brabus G-klasse 6×6 die aantoont dat dit ook echt een Brabus is en geen namaak Aliexpress-versie.

Ook interessant!

  • Van welke voetballer is deze überfoute G63?
  • 'Neppe' G63 6x6 staat voor de hoofdprijs te koop in Nederland
  • Eindelijk: een echte Mercedes G63 AMG 6x6 op Marktplaats
  • Gekker wordt het niet: een G63 6x6 in Solarbeam Yellow [Video]

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

6x6, brabus, g-klasse, g63, Mercedes, pick-up, tuning

Vorig bericht: « Dit epische duo gaat miljoenen opbrengen in Knokke
Volgend bericht: Trucker parkeert om bizarre reden op vluchtstrook Moerdijkbrug »

Lees Interacties

Reacties

  1. GJZ zegt

    14 augustus 2025 om 14:17

    Bruut, je moet wel ballen hebben om dit in NL te gaan rijden.

    Login om te reageren
    • ecknine zegt

      14 augustus 2025 om 17:54

      Gek. Moest ik iemand in Nederland hiermee zien rijden zou ik net denken dat ie geen ballen heeft.

      Login om te reageren
  2. Hans worst zegt

    14 augustus 2025 om 14:30

    En een vrachtwaggel rijbewijs

    Login om te reageren
    • shellplc zegt

      14 augustus 2025 om 15:49

      C 1 rijbewijs is ook voldoende hoor.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    14 augustus 2025 om 15:54

    Ik vond hem gaaf, totdat ik die matten set van Temu zag, dat was de druppel. Nee doe mij de oude maar.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North