• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus sleept 10 orders binnen voor bizarre G63 6X6

Auteur: ricardo, gepost 1 december 2013 om 16:14 – 40 Reacties

Brabus sleept 10 orders binnen voor bizarre G63 6X6


En dat terwijl Mercedes er maar 20 per jaar produceert.

Brabus maakt Mercedessen met regelmaat krankzinnig. Maar in dit geval was de basisauto dat al, waardoor het eindresultaat van de Duitse tuner compleet over de top krankzinnig werd. Het raakte blijkbaar de juiste snaar bij het Brabus-publiek, want op de Essen Motorshow claimde de tuner er al tien te hebben verkocht.

Het merendeel vertrekt naar het Midden-Oosten, Rusland en China. Geen verassing hier. Ze zijn qua dealers goed vertegenwoordigt in Dubai en hebben in China inmiddels veertig verdelers. Eén exemplaar krijgt Chili als thuisland terwijl Europa er welgeteld nul zal zien. Voorlopig althans. Het is overigens ook niet zo dat iedere B63S 700 6×6 de full monty aan opties krijgt. Sommigen klanten nemen louter genoeg met de vermogensstijging – van 536 naar 700 pk – die Brabus uit de 5,5-liter V8 haalt en laten de carbonfiber aanpassingen en LED dagrijverlichting achterwege. Brabus zegt momenteel vier exemplaren te hebben verbouwd.

De Brabus B63S 700 6×6 sprint in 7,4 seconden van 0 naar 100 km/u, weegt 3.700 kg en bij 160 km/u grijpt de begrenzer in. Zonder tax kost hij 480.000 euro. Op = op.


Ook interessant!

  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • Platinum Brabus G700
    Met deze Platinum Brabus G700 overleef je alles
  • Brabus G 900 Rocket
    Brabus G 900 Rocket Edition is krankzinnig
  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, essen-2013, g-klasse, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Het autoleven van Paul Walker [in memoriam]
Volgend bericht: Video: Red Bull neemt in stijl afscheid van V8 »

Lees Interacties

Reacties

  1. a3aan zegt

    1 december 2013 om 16:20

    Zooooo cool!!

    Login om te reageren
  2. mo112 zegt

    1 december 2013 om 16:20

    pff dan ook maar ff 1 bestellen #stereotype

    Login om te reageren
    • fritsie zegt

      1 december 2013 om 17:16

      @mo112: Ga eens weg met je vieze hashtags

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    1 december 2013 om 16:25

    o.k. .. de handtasjesverkoper zegt er 10 orders voor te hebben ..

    waar ken ik dat ook alweer van ??

    Login om te reageren
  4. rob68 zegt

    1 december 2013 om 16:35

    Niet naar Nederland….Jammer, nouja hadden dan waarschijnlijk toch Duitse platen opgezeten…

    Login om te reageren
    • natos zegt

      1 december 2013 om 16:51

      @rob68: Gelukkig maar. Ik hoop dat de eigenaar van die p1 velen heeft geïnspireerd om hetzelfde te doen!

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        1 december 2013 om 16:55

        @natos:
        Je hebt helemaal gelijk knul, maar geen huilie huillie doen als je volgend jaar 50% van je schamele loontje mag afdragen omdat Den Haag die inkomsten heeft misgelopen..

        Login om te reageren
  5. Vreddy_B zegt

    1 december 2013 om 16:39

    Ik ben net terug uit Essen. Het is echt een belachelijk lomp apparaat. Werkelijk de ultiem FUCK YOU auto.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      1 december 2013 om 16:49

      @Vreddy_B: Inderdaad. Echt een middelvinger op wielen.

      Login om te reageren
      • quattromeister zegt

        1 december 2013 om 17:04

        @berlinetta: Ik heb een dikke middelvinger in m’n broek, dus sowieso niet nodig.

        Login om te reageren
      • lincoln zegt

        1 december 2013 om 17:12

        @berlinetta:

        dikke middelvinger naar wie dan ??

        rij je rond met een as teveel ..
        2 banden teveel ..
        3 diffs teveel ..
        een bakkie waar je nix mee kan ..

        dikke middelvinger van Brabus naar hun klanten ..

        Login om te reageren
        • rob68 zegt

          1 december 2013 om 17:16

          @lincoln: Lijkt mij een ideale auto om als ondernemer te gebruiken in woestijn gebieden, verder weet ik ook niet waar je dat ding voor kan gebruiken, behalve door London heen brullen dan…

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            1 december 2013 om 17:19

            @rob68:

            3700 kg in de woestijn meesleuren ??

            lijkt me verre van ideaal iig ..

            Login om te reageren
            • rob68 zegt

              1 december 2013 om 17:20

              @lincoln: Jan de Rooi sleepte wel meer gewicht met zich mee destijds…..Met succes overigens.

              Login om te reageren
              • lincoln zegt

                1 december 2013 om 17:51

                @rob68:

                nope .. een baal shag blikjes bier en zijn dikke buik waren de enige ballast ..
                de rest allemaal effectieve massa ..

              • rob68 zegt

                1 december 2013 om 18:27

                @lincoln: ” baal shag blikjes bier” waren hoognodig materiaal, zonder was hij immers Frankrijk niet uitgekomen…

              • tupperware zegt

                1 december 2013 om 18:57

                @rob68:
                Die shag waren trouwens sloffen Gaulloises, met 2 pakjes per dag had hij wel wat nodig.
                Dat was trouwens wel de tijd dat er nog echte kerels aan sport deden i.p.v. gelhoofdjes en modepoppetjes.

                Ik meen mij te herinneren dat Keke Rosberg ooit in Marlboro Gold kleuren reed i.p.v. de reguliere livery. Die pafte daar 2 pakkies per dag van weg.

  6. tievdz zegt

    1 december 2013 om 17:00

    “en bij 160 km/u grijpt de begrenzer in.”
    Dat valt me nogal tegen… (typfout misschien?)

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      1 december 2013 om 17:03

      @tievdz:

      moet toch niet sneller willen met dat carnavals ding ..

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      1 december 2013 om 17:04

      @tievdz: Echt geen typfout…

      Login om te reageren
    • bsxc2 zegt

      1 december 2013 om 17:05

      @tievdz: Even een vraag voor je:
      Waarom kunnen de meeste tanks niet harder dan 50-75 km/u?

      Login om te reageren
      • quattromeister zegt

        1 december 2013 om 17:16

        @bsxc2: Anders schiet ie automatisch raketten?

        Login om te reageren
      • st3fan zegt

        1 december 2013 om 19:07

        @bsxc2: anders gaatie zo hard als een raket ?

        Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      2 december 2013 om 09:48

      @tievdz: Hij rijdt wel overal 160 ook in een weiland

      Login om te reageren
    • jonkie zegt

      2 december 2013 om 11:00

      @tievdz: meer kunnen de 37(!) inch banden niet aan, de krachten die er dan op komen te staan zijn dan gewoon te groot.

      Login om te reageren
  7. toyotafortuner zegt

    1 december 2013 om 17:07

    Wat een heerlijke FUCK de rest wagen zeg!

    Login om te reageren
  8. kempenaer zegt

    1 december 2013 om 17:13

    “Geen verassing hier…” Gelukkig maar…

    Verassen: “in as doen overgaan, (…) (chemie) verbranden tot zuivere as overblijft, die bij voortgezet gloeien geen gewichtsverlies meer ondergaat (…); (in ’t bijzonder) (met betrekking tot een lijk) verbranden, cremeren”.

    Login om te reageren
  9. kempenaer zegt

    1 december 2013 om 17:16

    Verder een heerlijk, on-Hollands, want bruut en niet kleinburgerlijk, apparaat. Nice, very nice.

    Login om te reageren
  10. mopar zegt

    1 december 2013 om 17:16

    Walgelijk lomp ding….wat moet je ermee

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      1 december 2013 om 19:16

      @mopar:
      Als fan van Amerikaanse automobielen zou jij toch wel raad moeten weten met “lompe dingen”.

      Login om te reageren
  11. jasbelle zegt

    1 december 2013 om 17:24

    Sinds wanneer hoort Rusland niet meer bij Europa?

    Login om te reageren
    • st3fan zegt

      1 december 2013 om 19:07

      @jasbelle: sinds Rusland merendeels in Azië ligt.

      Login om te reageren
  12. Rick-dos zegt

    1 december 2013 om 17:25

    Het moet wel een dikke middelvinger auto zijn….je moet toch iets in je leven hebben om die minuscule kleine piemel van de eigenaar te compenseren….

    Begrijp je gelijk waarom deze auto het zo goed doet in het MO, Rusland en China.
    Of is dat racistisch? In dat geval mijn excuses.

    Login om te reageren
  13. Corrado16v zegt

    1 december 2013 om 17:40

    Belachelijk apparaat, maar toch wel leuk zo tussen de EV’s te parkeren. ( Of er op, dat moet ook wel lukken lijkt me)

    Login om te reageren
  14. pvandissen1 zegt

    1 december 2013 om 18:49

    Waar parkeren we dit monster?

    Login om te reageren
    • sandniggah zegt

      1 december 2013 om 19:24

      @pvandissen1: geef maar een wielklem of sleep maar weg (als het lukt)

      Login om te reageren
    • Den zegt

      2 december 2013 om 01:27

      @pvandissen1: altijd plek, je zet m gewoon op andere auto’s ;)

      Login om te reageren
  15. sandniggah zegt

    2 december 2013 om 09:50

    Maar de auto is onbereikbaar voor velen ruim 4 ton euro dat is pas een middelvinger.

    Login om te reageren
  16. gtwillem zegt

    2 december 2013 om 20:58

    Laten we er nog van genieten dar dit soort heerlijk aparte auto’s nu het nog kan. Hulde!

    Login om te reageren
  17. exclusieviteitsfreak zegt

    19 januari 2014 om 22:14

    Hoogstwaarschijnlijk is het ook een nieuwe vorm van Machthebben . . . , gewoon een los idee.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North