• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brabus SLK

Auteur: Wouter, gepost 21 april 2008 om 11:13 – 14 Reacties

Brabus SLK
In Bottrop weten ze wel van wanten om het modellengamma van Mercedes van meer peper te voorzien. De facelift van de SLK was een goede aanleiding om Mercedes kleine roadster te upgraden.

De belangrijkste aanpassing is die voor de SLK55 AMG, die Brabus voorziet van de 6.1 S motor. Het resultaat: 445 pk (standaard 360 pk) en 635 nm. Al die kracht wordt op het wegdek overgebracht via een door Brabus gemodificeerde zeventraps automaat en een speciaal door Brabus ontwikkeld sperdifferentieel. De Brabus SLK sprint in 4,3 seconden naar de 100 en haalt 305 km/u als top.

Natuurlijk biedt Brabus ook diverse opties om het uiterlijk van je barbie-mobiel SLK wat spannender te maken. Een must-have is het vierpijps verchroomde uitlaatsysteem wat, zo wil Brabus benadrukken, geschikt is voor alle typen SLK. Voor- en achterspoilers, de verchroomde rollbars en 17, 18 of 19″ lichtmetaal maken de Brabus niet alleen aerodynamischer, maar geven de SLK ook een sportievere uitstraling.

Ook interessant!

  • Brabus 800 Maybach GLS zou verboden moeten worden
  • Kamperen met een Brabus: het kan vanaf nu
  • E500
    Koop de allerdikste Mercedes E500 van Marktplaats
  • Koop deze kneiterdikke Brabus bij Domeinen

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, Mercedes, slk, tuning

Vorig bericht: « Volkswagen Bora in China
Volgend bericht: 1000 pk BMW M3 op ebay »

Lees Interacties

Reacties

  1. 9ff GT9 zegt

    21 april 2008 om 11:28

    Doe mij maar met SLR motor…

    Login om te reageren
  2. KYC zegt

    21 april 2008 om 11:36

    Wat een mooie auto! en SUPERDIK ook! wie kan dit nog tippen?
    445 pk, 635 Nm, 4.3 sec naar de 100 en dat nog voor een kleine roadster!!!

    GO MERCEDES-BENZ BRABUS!!!

    Login om te reageren
  3. Romano zegt

    21 april 2008 om 11:41

    Superdik inderdaad, maar vind het wel jammer dat ze dat hazenlipje niet uit de bumper hebben gehaald

    Login om te reageren
  4. Bart_V zegt

    21 april 2008 om 11:43

    ja strak heb je in de zomer ook wat te gummen
    en ut is ook nog eens een goede upgrade 85 pk erbij
    @ autoblog test deze aub

    maar doe maar in het wit (sorry ut is idd uit maar ik vind ut mooier)

    Login om te reageren
  5. StormRAM zegt

    21 april 2008 om 11:45

    Ben benieuwd hoe dit klinkt :D zal vast wel een vette sound uit komen…

    Login om te reageren
  6. Tombnolz zegt

    21 april 2008 om 11:56

    Goh ja, ’t zal wel fijn rijden en ’t ziet er niet verkeerd uit, maar ik heb er niks mee. Veel te female, te weinig ballen…

    Wel volledig goed zijn de led-balkjes, leuke ontdekking (maar niet meer origineelà.

    Login om te reageren
  7. Sorcerer zegt

    21 april 2008 om 12:03

    Ey, spoilers maken een auto juist mínder aerodynamisch: ze vangen lucht en duwen daarmee de auto harder op de grond met betere wegligging tot gevolg.

    Aerodynamisch is hij juist met zo min mogelijk weerstand. Meestal rij je dan zuiniger, maar je maakt ook gemakkelijker een schuiver…

    Login om te reageren
  8. w0o0dy zegt

    21 april 2008 om 12:10

    Hmm toch jammer dat ze de 3.5 liter niet als twin-turbo leveren. Dan is 400+pk’s ook mogelijk en is de neus waarschijnlijk lichter en stuurt de auto beter in. Misschien dat Bmw dat wel snapt en de z4 m met 360pk twinturbomotor afgeleid van de 335 motor gaat leveren? Dat zou een geweldige roadster opleveren. Maar wel cool om een 6.1 liter v8 in je roadster te hebben. Alleen dring je waarschijnlijk wel iedereen flink wat herrie op. Da’s toch niet altijd ideaal op kleine weggetjes door landelijk nederland.

    Login om te reageren
  9. Ejay zegt

    21 april 2008 om 12:47

    Kan iemand mij uitleggen hoe verchroomde rollbars de aerodynamica verbeteren?

    Login om te reageren
  10. Breinstein zegt

    21 april 2008 om 12:49

    en wanneer gaat autoblog in een SLK AMG/Brabus rijden?

    Login om te reageren
  11. PfBee zegt

    21 april 2008 om 13:40

    Ik snap dit niet helemaal; waarom zou je in godsnaam zo vreselijk veel geld uitgeven en dan nog steeds in een kappersauto rondrijden? Al hang je er een v12 in, het blijft een SLK. Kan me voorstellen dat je voor al dit geld een vele malen stoerdere auto kan kopen.

    Login om te reageren
  12. Ejay zegt

    21 april 2008 om 13:47

    @ PfBee, laat SLK55 AMG dit maar niet horen. Trouwens, waar istie, heb hem al een tijd niet meer gezien hier.

    Login om te reageren
  13. majinstar zegt

    21 april 2008 om 18:35

    Fok de bBmw Z4 & Audi tt. Deze doet hard.

    Login om te reageren
  14. dekster zegt

    22 april 2008 om 12:33

    En de prijs?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North