Brandende BMW in garage verwoest huis

Auteur: , 18 Reacties
Brandende BMW in garage verwoest huis

Dat is dan weer het nadeel van een garage.

Een zeer prettige bijkomstigheid van een luxe huis is de aanwezigheid van een garage. Je trouwe vierwieler (of tweewieler) kan droog en beschermd in zijn eigen hokje staan. Een nadeel is dat als de auto in de fik vliegt, je huis er vaak ook aan moet geloven. Dat was het geval bij een brand in een woning te Wesley Chapel, North Carolina.

Opmerkelijk is dat de motor van de BMW niet draaide. De eigenaar ontdekte het inferno toen de garage werd geopend. Hij (m/v) was van plan om met de auto boodschappen te gaan doen. De auto stond in lichterlaaie en tegen de tijd dat de brandweer arriveerde stond een deel van de woning ook in de fik.

Het heftige brand bleek lastig te blussen. De brandweer heeft naar eigen zeggen 302.000 liter water nodig gehad om het vuur uit te krijgen. Na afloop heeft de brandweer een onderzoek ingesteld. Er zal onder meer worden gekeken naar de rol van de BMW in het incident. (via WSOCtv)



18 reacties

Was vast geen 316i want die zijn niet vooruit te branden.
@e36thuglife: daar is een ///M sticker oplossing voor.
Ieder kind weet toch dat je je brandende BMW noooit in de garage mag zetten?
Het komt wel steeds dichterbij zo.
Nu al een brand in Wesley Chapel, North Carolina… wat als er straks een brand is in Europa?
Zeker in de burnout modus blijven hangen…
Ben ik even blij dat ik geen garage heb!
@gulli: en ik dat ik geen bmw heb
Bloedhete auto na een sportief ritje in (dichte) garage zetten?.
@Rudy: en dan?
@toniominestrone: gloeiende remmen en spruitstuk koelt sneller af naar niet brandbare temperaturen dan dat je de deur kan openen. En dat zou ook problemen geven bij windstille en beschutte tankstations, parkeergarages, files, etc..
Altijd maar weer die asociale BMW’s
Mijn buurman parkeert zijn BMW ook in zijn garage, dit komt wel heel erg dichtbij zo.
Er zal binnenkort natuurlijk wel een miljoenenclaim bij BMW op de deurmat vallen.
Een dier aan de kabels gebeten met kortsluiting als gevolg.
Is aan de foto’s te zien is het een houten huis. Als in een NL garage brand uit breekt heb je een zwarte vlek op t plafond en meer niet. Baksteen en beton branden namelijk niet zo goed.
@loserboi932: daar in de US is zo’n beetje alles van hout en gipsplaat.
https://www.destentor.nl/apeldoorn/brand-villa-door-sluiting-in-accukabel~aa940a32/

Gebeurt ook in Nederland. Ik stond er destijds in 2006 bij te kijken. Ook een BMW.
Er kon verder niets gedaan worden, want de hermetisch afgesloten hekken zorgden ervoor dat de brandweer er ook niet bij kon.
Een brand gaat trouwens enorm snel met een rieten kap, heb ik daar wel gezien. Binnen 10 minuten stond het hele dak in de hens.
Meestal kom je fikkende BMW’s op de pechstrook tegen 😉

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).