• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Breek! Audi stopt met Le Mans

Auteur: Author, gepost 26 oktober 2016 om 12:52 – 74 Reacties

Breek! Audi stopt met Le Mans


Het merk met de boksbeugel gaat een andere koers varen in autosportand.

Vanaf het jaar 2000 won Audi de 24 uren van Le Mans dusdanig vaak (13 overwinningen), dat het een beetje saai werd. Gelukkig zorgden concerngenoot Porsche en Toyota (en eerder ook Peugeot) uiteindelijk voor concurrentie zodat de spanning weer terugkeerde op het Circuit de la Sarthe. Toch komt daar aan het einde van dit jaar verandering in. De geruchten gingen al even, maar nu is de kogel door de kerk.

Audi heeft namelijk besloten om na dit seizoen de stekker uit de LMP1-racerij (oftewel het WEC) te trekken. Diezelfde stekker wordt op zijn beurt in de volledig elektrische Formule E gejast. In Ingolstadt willen ze zich namelijk meer gaan toeleggen op elektrische aandrijflijnen en deelname aan de Formule E is natuurlijk een prima manier om technische kennis op te doen én om het imago op te poetsen.

Het merk wil vanaf 2018 elektrische straatauto’s op de weg zetten en dus is het logischer om vanaf 2017 al deel te nemen aan de Formule E. Overigens is Audi nu al partner van Team ABT Schaeffler Audi Sport in het huidige Formule E-seizoen, maar vanaf volgend jaar wordt het technische gedeelte ondersteund vanuit de fabriek.

Door naar de andere raceklassen waarin Audi actief is. Deelname aan de DTM blijft overeind, terwijl nog onzeker is of het merk zich in de toekomst bezig blijft houden met het FIA World Rallycross kampioenschap. Verder kunnen geruchten over deelname aan de geldverslindende Formule 1 bij deze definitief de prullenmand in.

Ook interessant!

  • Waarom de 24u van Le Mans is uitgesteld
  • Porsche LMDh
    Een eerste blik op de gloednieuwe Porsche Le Mans auto
  • Video: Robin Frijns verhoogt hartslag van man met vlag
  • BMW keert terug
    BMW keert terug naar Le Mans, eindelijk!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Formule E, le-mans, lmp1, Racing

Vorig bericht: « Smaakvol aftermarket: Ferrari F40 op HRE-wielen
Volgend bericht: Glickenhaus en Gumpert gaan samen supercars bouwen »

Lees Interacties

Reacties

  1. stfu zegt

    26 oktober 2016 om 13:01

    Dit is duidelijk een imago-oppoets initiatief. Dieselgate, racen met diesels en eigenlijk met tegenzin de EV-markt op (want imago schade) en dan ook maar investeren in Formule E. Ik weet het niet, voelt niet echt alsof VAG met plezier aan EV’s gaan werken.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 oktober 2016 om 13:21

      @stfu: Hmm. Ik had juist de indruk dat ze helemaal om waren bij VW/Audi. Dat ze zien dat electrisch de aandrijflijn van de toekomst gaat worden en dat er gezond enthousiasme was om de TDI en TSI problemen helemaal achter zich te laten.

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        26 oktober 2016 om 13:41

        @mashell: Zoals sommige merken dat 15 jaar geleden al zagen! Voorsprong door techniek

        Login om te reageren
      • stfu zegt

        26 oktober 2016 om 13:50

        @mashell: ja, ze zijn om omdat Tesla het goed doet en ze klanten hebben genaaid met hun uitstoot. Oftewel, ze moeten wel. En nu ineens wil de Duitse overheid EV’s toch wel gaan stimuleren. En voordat VAG iets deed niet. Goh. Politiek spelletje.

        Login om te reageren
        • appelvis zegt

          26 oktober 2016 om 14:47

          @stfu: Tesla draait verlies, niet iets waar VW jaloers op is denk ik

          Login om te reageren
          • FelixF zegt

            26 oktober 2016 om 14:50

            @appelvis: Tesla bouwt ~50.000 auto’tjes per jaar, VW 10 miljoen. Whole different ball game.

            Login om te reageren
          • stfu zegt

            26 oktober 2016 om 14:59

            @appelvis: een jong, klein autobedrijf dat enorm investeert vergelijken met een 70 jaar bestaand merk met een enorm groot kapitaal. Goed verhaal man.

            Login om te reageren
            • Jochen zegt

              26 oktober 2016 om 20:33

              @stfu: je beweringen zijn niet gegrond. VW geeft van alle bedrijven ter wereld het meeste geld uit aan R&D.
              Tesla is een mooie droom en een grote ballon waar dagelijks veel meer geld wordt uitgegeven dan dat er binnenkomt. Een dramatisch business model, maar zeker met potentie. Als binnen 5 jaar de grote merken kunnen gaan concurreren in de EV doelgroep van Tesla zal de ballon knappen en hard ook. Ik ben er van overtuigd dat het succes van Tesla op midden-lange niet bepaald zal worden door henzelf, maar door de grote jongens zoals VW/BMW/Honda.
              Als investeerders er niet meer in geloven is het per direct afgelopen.

              Login om te reageren
              • stfu zegt

                27 oktober 2016 om 10:26

                @jochen: http://www.cnbc.com/2016/10/26/tesla-reports-third-quarter-earnings.html ze hebben anders dit kwartaal winst gemaakt.

          • stfu zegt

            27 oktober 2016 om 10:26

            @appelvis: http://www.cnbc.com/2016/10/26/tesla-reports-third-quarter-earnings.html

            Nu niet meer. Daar gaat je standaard reactie ;)

            Login om te reageren
        • FelixF zegt

          26 oktober 2016 om 14:54

          @stfu: Ja de jongens en meisjes bij Audi Sport gaan met lood in hun schoenen naar het werk elke dag. EV werd al lang voor het dieselschandaal gepushed, sindsdien natuurlijk nog een paar versnellingen hoger. En natuurlijk speelt image een rol, Formule-E is helemaal hip en future proof tov. de traditionele raceklassen. Juist goed dat ze dat steunen.

          Login om te reageren
          • stfu zegt

            26 oktober 2016 om 14:58

            @felixf: ja, is ook goed. Maar hun intentie lijkt me minder oprecht.

            Login om te reageren
            • FelixF zegt

              26 oktober 2016 om 15:01

              @stfu: Tja dat is jouw invulling op basis van wat? Twee alinea’s op AB en een hoop fantasie. Natuurlijk zijn ze hard de mist in gegaan met het dieselschandaal. Maar wat wil je dat ze doen? Zichzelf maar failliet verklaren en er mee ophouden? Ze moeten gewoon op de beste manier doorgaan en blijkbaar zien ze meer heil in Formula E.

              Login om te reageren
  2. schreute01 zegt

    26 oktober 2016 om 13:02

    Jammer. Het was juist de uitdaging om Audi te verslaan.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      26 oktober 2016 om 13:27

      @schreute01: Dat is Porsche goed gelukt.

      Login om te reageren
      • schreute01 zegt

        26 oktober 2016 om 14:24

        @berlinetta: klopt. Maar Audi domineerde deze eeuw. Verder 2x Porsche, 1x Peugeot en Bentley.

        Login om te reageren
        • Rohrl-fan zegt

          26 oktober 2016 om 15:38

          @schreute01: En die Bentley was dan eigenlijk ook een gerecycleerde Audi R8C.

          Login om te reageren
  3. olliequattro zegt

    26 oktober 2016 om 13:10

    NEEEE!!! mijn favoriete team…. het was net zo leuk met porsche…
    hoop dat ze snel terug komen :(

    Login om te reageren
    • jeroen13 zegt

      26 oktober 2016 om 14:20

      @olliequattro: ik zou er maar van uit gaan dat ze helemaal niet meer terugkomen

      Login om te reageren
  4. goodolddays zegt

    26 oktober 2016 om 13:12

    Neeeeeeeee!!!! Wat klote is dit… Ach in ieder geval nog 2 jaar de audi’s kunnen zien voorbij zoeven…

    Login om te reageren
  5. BRuud zegt

    26 oktober 2016 om 13:12

    Goed nieuws voor de Formule E! Als er meer grote fabrikanten bij komen zal er meer marketing gericht zijn op deze klasse. Meer exposure, dus hopelijk ook wat meer op tv. Het zijn vaak spannende races en spannende kampioenschappen en ik krijg er helaas niet al te veel van mee op tv of andere media.
    Natuurlijk zijn er nog enkele probleempjes met de Formule E, maar dat zie ik wel goed komen.

    Login om te reageren
    • goodolddays zegt

      26 oktober 2016 om 13:40

      @BRuud: wat is Formule E een k*tklasse… Echt triest…

      Login om te reageren
    • jens28 zegt

      26 oktober 2016 om 13:49

      @BRuud: als ze in de Formule E de elektra weg gooien en er dan gwn een V10 in leggen gaat het zeker goed komen!!

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        26 oktober 2016 om 13:58

        @jens28: als jij die v10 gaat betalen kom ik zeker kijken, denk niet dat je iemand anders zo gek gaat krijgen om die motoren te produceren.

        Login om te reageren
      • BRuud zegt

        26 oktober 2016 om 14:54

        @jens28: 10V? Huh, dat is toch veel te weinig ;)

        @hzw Geef het een paar jaar en het is gewoon de nieuwe DTM. Wie heeft er zin om bij Volvo, Alfa en BMW te gaan lobbyen?

        @peug206 Het gemis van geluid is zeker een flink minpunt. Maar het gemis van close racing in de Formule 1 vind ik veel ergerlijker. In de vele Cup klasses en toerwagen kampioenschappen is er veel meer close racing (uitzonderingen daargelaten).
        Ik wil de coureurs vol gas zien knallen, geen banden besparen of strategische pitstops. Ik wil korte races vol met actie. Geen file-rijden als het een beetje miezert. Geen geneuzel of je tijdens je remactie iets aan je stuur trok. Geen catastrofaal falen van je wagen met het kleinste beetje contact (voorvleugel tegen je band is race voorbij).
        Ik moet misschien maar MotoGP en WSBK gaan kijken :D

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          26 oktober 2016 om 16:29

          @BRuud: eens. Maar ervaren bestaat uit meer dan alleen zien. Ik kan niet helemaal in de race zitten, als ik het geluid mis. Zelfde als met films: leuker met goed geluid, maar het leukste in de bios. Ervaren bestaat uit zien en horen (en voelen maar dat is nergens meer mogelijk). Misschien zal ik er wel eens aan wennen, of misschien wordt ik wel oud…

          Login om te reageren
    • HZW zegt

      26 oktober 2016 om 14:01

      @bruud: Mercedes gaat ook mee doen vanaf seizoen 2018-2019.

      Login om te reageren
    • peug206 zegt

      26 oktober 2016 om 14:07

      @BRuud: ik ben het met je eens dat het vaak spannende races zijn, maar het is toch een van de grote mankementen dat er geen geluid is, en dat er dus een ervaring mist.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        26 oktober 2016 om 14:26

        @peug206: dan vind jij. Ik stel mijn erop in dat er geen geluid is, ik mis het dan ook niet. Formule E is imo in wezen veel spannender dan Formule 1. Veel verschillende winnaars, nieuwe circuits, close racing gedurende de hele race…

        Login om te reageren
        • peug206 zegt

          26 oktober 2016 om 16:24

          @87sandyd: ervaring bestaat uit meerdere dimensies. Als ik kijk naar een film, dan wil ik daar donderende bas bij hebben als die helikopter over mijn hoofd vliegt, een jankend geluid horen als er een baby huilt, en een doffe dreun als er auto’s ontploffen. Zien is leuk, maar daarbij horen is toch veel leuker? Om mijn part draaien ze ondertussen een stevige soundtrack van de v10 tijd terwijl die auto’s rondrijden. Heb je in ieder geval nog iets.

          Login om te reageren
  6. bassx zegt

    26 oktober 2016 om 13:14

    Audi heeft mooie records geschreven in le mans, maar met serieuze tegenstanders als Peugeot, Toyota en Porsche wonnen ze vaker niet. De eerste tien jaar was het team PlayStation en pescarolo dat de tegenstanders waren van Audi.

    Login om te reageren
  7. meximal zegt

    26 oktober 2016 om 13:14

    Kijk maar uit. Voor je het weet wordt Formule E de nieuwe Formule 1. Helaas. Dat elektrische vind ik zo steriel en sexloos. Al gaat de F1 ook hard die kant op.

    Login om te reageren
    • str8six zegt

      26 oktober 2016 om 13:19

      @meximal: nee wordt het niet. Zolang de beste/betere coureurs naar F1 gaan en de uitgerangeerde, net-niet jongens naar de Formule E zit ’t wel goed.

      Login om te reageren
      • kliko zegt

        26 oktober 2016 om 13:56

        @str8six: Kwestie van tijd totdat dit andersom is. Ik voorzie een betere toekomst voor FE dan F1. Tenzij ze gewoon hun ballen weer eens tonen bij de F1 en gewoon spartaans gaan rijden met V10/V12’s zonder electronische meuk.

        Login om te reageren
  8. Dutchdriftking zegt

    26 oktober 2016 om 13:15

    Mooi verhaal. En dat is ook ten dele waar. Maar ik vermoed dat #dieselgate, en de concurrentie van Porsche er meer mee te maken hebben.

    Login om te reageren
    • gtporsche zegt

      26 oktober 2016 om 13:50

      @dutchdriftking: Jep vrees ik ook en Audi wou ook vast blijven aan hun dieselmotor en zien nu ook dat de turbo benzinemotoren veel meer vermogen hebben en niet zoveel meer verbruiken (wat iedereen al lang dacht). Het was ofwel ik hun eigen voeten schieten en de grote marketing van hun bedrijf tegenspreken, namelijk de zeer efficiënte V6 TDI motoren of een andere weg in slaan.

      Login om te reageren
  9. str8six zegt

    26 oktober 2016 om 13:16

    Bijzondere stap naar de Formule E. Maar ik durf te betwijfelen of ’t een stap vooruit is. Na zoveel successen op LM begrijp ik dat de focus nu op iets anders komt te liggen. Had liever WRC oid gezien. Revival van de Urquattro ipv zoemende wannabe F1 karretjes.

    Login om te reageren
  10. misterdrogba zegt

    26 oktober 2016 om 13:23

    Ik ben benieuwd of ze daar ook gaan domineren zoals het bij LM het geval was.
    Misschien is dit de trigger voor andere grote fabrikanten om zich ook toe te spitsen op Formule E. Time will tell.

    Login om te reageren
    • rtnet zegt

      26 oktober 2016 om 13:31

      @misterdrogba: Haha, domineren door zelf de regels voor te schrijven aan de ACO. Dat is de enige reden dat Audi Le Mans zo vaak gewonnen heeft. Zodra er echte tegenstand kwam, was het voorbij met de dominantie van Audi. Als je dan kijkt naar Porsche: die winnen omdat ze de BESTAANDE regels perfect weten te benutten, met als gevolg dat de de regels aangepast moeten worden om de dominantoe van Porsche te doorbreken. Net als hun auto’s is de marketing beter dan de kwaliteit/resultaten. Juist nu, met echte tegenstanders, kan Audi wat bewijzen. Maar nee, m’n gooit de handdoek in de ring…. (rant off)

      Login om te reageren
      • HZW zegt

        26 oktober 2016 om 14:08

        @rtnet: Er is in het verleden al vaak geroepen door VAG, dat merken van VAG elkaar niet gaan bestrijden in de zelfde race klasse.
        In dit geval WEC/LeMans, ook Racen met Diesels na DieselGate lijkt mijn niet de manier om het imago weer op te poetsen.

        Login om te reageren
        • rtnet zegt

          26 oktober 2016 om 14:26

          @hzw:, je moet toch een excuus bedenken voor het feit dat je om de oren gereden wordt, zodra er echte concurrentie is…
          Jouw argument maakt mijn verhaal niet minder waar.

          Login om te reageren
          • HZW zegt

            26 oktober 2016 om 15:39

            @rtnet: Dat hoor je mijn ook niet zeggen :wink:

            Login om te reageren
  11. MARS zegt

    26 oktober 2016 om 13:26

    Getroffen door de sjoemelgate..

    Login om te reageren
  12. VeniVidiVici zegt

    26 oktober 2016 om 13:28

    Jammer, maar begrijpelijk. Daarnaast heeft de VAG groep met Audi en Porsche wel dubbele kosten met le Mans. Met Porsche behouden ze de technische kennis uit le Mans wel.

    Login om te reageren
  13. berlinetta zegt

    26 oktober 2016 om 13:30

    Het zal inderdaad wel een combinatie van vanalles zijn: ervaring opdoen met elektrisch rjiden, de focus van dieselgate afhalen en bovendien worden ze op Le Mans afgedroogd door Porsche. Vinden ze denk ik niet leuk bij Audi.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 oktober 2016 om 13:58

      @berlinetta: Helemaal correct! Bovendien komt er een regelwijziging wat betreft de LMP1 aandrijflijnen die voor Audi erg nadelig uit zou pakken.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        26 oktober 2016 om 15:54

        @edge: Kun je daar iets meer over vertellen? Vind ik wel interessant namelijk.

        Login om te reageren
        • Edge zegt

          26 oktober 2016 om 21:57

          @berlinetta: Dat zou kunnen, maar de heren van Sportscar365 hebben al een mooi artikel daarover. Kanttekening is dat men door de aankomende regelwijzigingen ook een 10MJ klasse erbij krijgt, waardoor de in het artikel genoemde nadelen nog meer benadrukt worden: http://sportscar365.com/lemans/wec/audi-8-mj-hybrid-subclass-not-worthwhile-for-diesel/

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            27 oktober 2016 om 10:49

            @edge: Thanks!

            Login om te reageren
  14. mashell zegt

    26 oktober 2016 om 13:35

    Audi was al langer klaar met LeMans. Nu Porsche het stokje succesvol heeft overgenomen kunnen ze eens wat anders gaan doen. Het budget is niet groot genoeg voor Formule 1 dus is Formule E een leuk alternatief. Goede kans dat de de Formule E zich tot de nummer twee wereld race klasse zal ontwikkelen.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      26 oktober 2016 om 14:15

      @mashell: Ik denk dat Audi nog mee deed aan WEC/LeMans om als Back-Up te Figureren in geval van uitval van de Porsches, om er zo toch een VAG overwinning van te maken.
      Nu Porsche het hele WEC/LeMans programma op de rails heeft is de Audi Back-Up niet meer nodig.
      Verder kwam Audi ook erg dichtbij het record aantal overwinningen van Porsche.

      Login om te reageren
      • rtnet zegt

        26 oktober 2016 om 14:34

        @hzw: En waar is je gevoel op gebaseerd?
        Porsche is het meest zelfstandige merk binnen de VAG, winst voor Audi verkoopt geen Porsche’s en andersom…
        Audi heeft Le Mans gewoon jarenlang kunnen misbruiken voor hun marketing (racen met diesels… lol) omdat de ACO een groot merk nodig had. Nu dat niet meer het geval is en de ACO dus niet meer samen met Audi het reglement schrijft, heeft Audi er geen zin meer in.

        Login om te reageren
      • rtnet zegt

        26 oktober 2016 om 14:34

        @hzw: En waar is je gevoel op gebaseerd? Onderbuik?
        Porsche is het meest zelfstandige merk binnen de VAG, winst voor Audi verkoopt geen Porsche’s en andersom…
        Audi heeft Le Mans gewoon jarenlang kunnen misbruiken voor hun marketing (racen met diesels… lol) omdat de ACO een groot merk nodig had. Nu dat niet meer het geval is en de ACO dus niet meer samen met Audi het reglement schrijft, heeft Audi er geen zin meer in.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          26 oktober 2016 om 14:46

          @rtnet: Je onderbuik moest er gewoon even bij he?

          Login om te reageren
          • rtnet zegt

            26 oktober 2016 om 14:52

            @gregorius: lol, nee die moest juist weg…

            Login om te reageren
  15. Corrado16v zegt

    26 oktober 2016 om 14:04

    Jammer, de strijd tussen Audi, Porsche en Toyota wist me de afgelopen tijd toch meer te boeien dan de F1. Hopen dat er een ander concern hier een mogelijkheid ziet om zich te mengen tussen de twee.

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      26 oktober 2016 om 14:17

      @corrado16v: Gerucht is dat Ferrari overweegt om in te stappen, toekomstige F1 deelname na 2019 is onzeker.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        26 oktober 2016 om 14:49

        @hzw: Ferrari uit de F1 stappen? Volgens mij krijgen ze meer geld van de FIA dan het voltallige budget van de helft van de teams.
        En dan weten we nog geeneens hoe het onderdeel F1-engines draait.

        Login om te reageren
  16. lavoro zegt

    26 oktober 2016 om 14:21

    Porsche is destijds door Audi uit lemans gehouden door ze de basis van de touareg te geven om een eigen suv te bouwen. Porsche kon toen wel een goed verkopend model gebruiken.

    Login om te reageren
  17. niekie1999 zegt

    26 oktober 2016 om 14:26

    Eerlijk gezegd niet verwacht, en ook jammer, Audi was altijd een leuk team om naar te kijken. Had ik het toch fout toen het nog een gerucht was…

    Login om te reageren
  18. Arnoud zegt

    26 oktober 2016 om 14:30

    Oké. Doei!

    Ik heb geen hekel aan Audi. Maar het merk doet me gewoon niks.

    Login om te reageren
  19. HZW zegt

    26 oktober 2016 om 14:30

    @”Deelname aan de DTM blijft overeind”.
    Het is afwachten waar dat heen gaat in de toekomst, hybride systemen zoals F1 inclusief DRS klapspoiler, of nog extremer naar elektromotoren.

    Login om te reageren
    • rtnet zegt

      26 oktober 2016 om 14:36

      @hzw: De DRS hebben ze al

      Login om te reageren
      • HZW zegt

        26 oktober 2016 om 15:50

        @rtnet: OK, kijk al jaren geen DTM meer, net zo dodelijk saai als F1, dus dat wist ik niet. Tevens ook een schandalig dure race klasse waaraan alleen door fabrieksteam deelgenomen wordt om die reden.
        Dat is ook de reden dat er maar 3 Duitse merken meedoen en verder geen andere deelnemers.
        De toekomst van de DTM is ook allerminst zeker als je de laatste ontwikkelingen hoort van het WTCC Class-One-reglement.
        DTM heeft ook al aangegeven dat er geen DTM meer is, als er 1 van de 3 merken uitstapt, en die kans zou zich zelf zomaar aan kunnen dragen, als 1 van de 3 merken de overstap maakt naar WTCC Class-One.

        Login om te reageren
        • rtnet zegt

          26 oktober 2016 om 16:42

          @hzw: Inderdaad

          Login om te reageren
  20. winegummer zegt

    26 oktober 2016 om 14:35

    tijdens de VAG board meeting: “genoeg gespeeld, we moeten weer gaan sparen”.

    Login om te reageren
  21. desjonnies zegt

    26 oktober 2016 om 14:56

    Logisch, er is niets meer te bewijzen voor ze.

    Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      26 oktober 2016 om 15:27

      @desjonnies: juist, alleen maar te verliezen na zo’n lange dominante positie

      vind het gaaf dat ze tegen Porsche strijden gezien de ‘belangenverstrengelingen’ vd Vag bedrijven

      Hoop wel op meer deelnames, zowel GTE als LMP1 (LMP2 zit dan wel weer proppievol)

      BMW, kom er maar in!

      Login om te reageren
  22. KEV9 zegt

    26 oktober 2016 om 15:57

    Audi dus de Formule 1 in, en niet VW zoals eerder rondging.

    Login om te reageren
  23. azuli zegt

    26 oktober 2016 om 15:59

    Tsja op Le Mans 2016 Audi en Porsche niks te vertellen tot de laatste ronde toen moest Toyota ze wel voorbij laten gaan. Iets met mechanische sport lucky Porsche…Audi probeert z’n hachje te redden nu het nog kan. Wel opvallend nu Audi waardig tegenstand krijgt stoppen ze ermee.

    Login om te reageren
  24. HZW zegt

    26 oktober 2016 om 17:15

    Dit is gewoon een politieke beslissing van de hoge heren.

    Login om te reageren
  25. bmwpowerm5 zegt

    26 oktober 2016 om 18:34

    Formule E gaat nog groot worden
    Audi stapt er in
    BMW gaat damen werken met het team van Andretti
    Mercedes wil er ook aan mee gaan doen

    Login om te reageren
  26. henkp1 zegt

    26 oktober 2016 om 22:05

    Nou, dan ligt de ‘voorsprong door techniek’ zeker bij Renault-Spark. Het eerste seizoen leverde die namelijk aan alle teams de auto’s. Pas in de volgende seizoenen zijn andere teams met eigen auto’s gekomen. En Renault-Spark scoort gewoon goed!

    Login om te reageren
  27. henkp1 zegt

    26 oktober 2016 om 22:10

    Trouwens, lees nog eens goed: ‘Overigens is Audi nu al partner van Team ABT Schaeffler Audi Sport in het huidige Formule E-seizoen, maar vanaf volgend jaar wordt het technische gedeelte ondersteund vanuit de fabriek’.

    Volgens mij betekent dit dat er wat extra geld, niet teveel natuurlijk, van Audi naar Schaeffler gaat en dat er een paar grote Audi stickers op hun wagens komen. Verders niks. Audi gaat zelf dus nagenoeg niks doen in de Formule-E, maar profiteert van Schaeffler.
    Op zich niet vreemd, VW Ag houdt zich wel groot, maar volgens mij gaat het écht slecht daaro.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North