
Nieuwe Maserati kopen? Dan is het wel handig als er een Maserati-dealer is in Nederland.
Een nieuwe Maserati is al een zeldzaamheid op de Nederlandse wegen en misschien worden ze straks nog zeldzamer. Want het is toch wel handig om een officiële dealer te hebben waar je terecht kunt, mocht je interesse hebben om er eentje te kopen.
Louwman Exclusive is al sinds jaar en dag de Maserati-dealer van Nederland. In het verleden kon je ook nog wel terecht bij RAC (Rotterdamse Automobiel Centrale), de Driessen Auto Groep, Munsterhuis of Kroymans maar vandaag de dag zijn er maar twee partijen officieel verbonden aan het merk: Louwman Exclusive voor aankoop plus service en Franco in Kwintsheul voor service.
Louwman Exclusive stopt met Maserati
De dealer in Utrecht heeft klanten geïnformeerd dat het per 31 december 2025 stopt met de samenwerking met Maserati. Ze stoppen met alle activiteiten. Geen verkoop van Maserati meer, maar ook voor onderhoud en service kun je er in 2026 niet langer terecht.
Voor zover bekend blijft Franco nog wel aan als officiële servicepunt, dus daar kun je nog altijd terecht voor onderhoud met een stempeltje in het/de boekje/computer. En dat zijn aardige gasten hoor, shoutout naar jullie!
Wie o wie gaat Maserati runnen?
Het is op dit moment de grote vraag wie Maserati gaat overnemen van Louwman Exclusive in Nederland. Het Italiaanse merk heeft het ontzettend moeilijk in Nederland en het is niet voor niets dat de dealer in Utrecht Maserati afstoot. Het stof stond nog net niet op de auto’s, bij wijze van spreken.
Louwman Exclusive en Maserati zeggen klanten te informeren zodra ze meer informatie hebben. Wat voor nu bekend is: Maserati werkt momenteel aan de benoeming van een nieuwe dealerpartner binnen Nederland. Spannend wie deze deftige taak op zich gaat nemen.
In een reactie tegenover Autoblog.nl zegt Maserati Nederland dat er een passende opvolging van het dealerschap zal komen en dat de vertegenwoordiging van Maserati in Nederland niet wordt onderbroken en gewaarborgd blijft. (Nieuwe) klanten hoeven zich dus geen zorgen te maken over een overgangsperiode, deze zal naadloos zijn.
Verder heeft Maserati West-Europa laten weten naar verwachting in oktober van dit jaar een opvolger te zullen aankondigen.
Fotocredit: kuifje via Autoblog Spots





Er schiet mij geen naam te binnen. Een grote dealer van Alfa Romeo (zover ‘groot’ mogelijk is) met veel vertakkingen naar de clubs van Maserati en Alfa Romeo in Nederland. Dat zou mooi zijn voor dit schitterende merk. Meer doen aan beleving. Dat iemand van een Stelvio wil overstappen in een Grecale.
Misschien in de buurt van Maastricht als er richting Wallonië of Keulen weinig dealers zijn. Verkopers, uh relation managers die goed Duits, Frans en Engels spreken is dan wel belangrijk.
Er zit een Maser dealer direkt bij mij, quasi om de hoek in Eschweiler (bij Aken)
Die bedient Keulen e.o.
Toevallig ga ik er zometeen heen.
Hoeveel Maserati’s rijden er Überhaupt rond in Nederland. ??
Er staan er maar 259 te koop op Gaspedaal.nl
Auto’s die daadwerkelijk kunnen rijden of aantal geregistreerd?
Het eerste is een fractie van laatste
Flauw
Maasland Voorburg als oud-Maserati importeur en Alfa-dealer nieuw leven in blazen :)
Louwman Exclusive stopt met wel meer dan alleen Maserati. Alleen klanten hierover actief informeren wordt dan weer niet gedaan.
Waarmee stoppen ze nog meer dan?
De louwman groep is recent ook gestopt met de Stellantis merken in de Rotterdam/westland regio.
Dit houd ik nu nog even voor mezelf, omdat dit vanaf 01-08 definitief is. Als je goed zoekt op de website, zie je dat ze meeste informatie al verwijderd hebben, maar niet overal volledig. Vind het bizar dat ze vaste klanten niet informeren hierover. Je komt hier (zeer regelmatig) al bijna 10 jaar en laten niks weten. Personeel valt niks te verwijten, die kregen dit ook pas ‘recent’ te horen.
Het is toch onmogelijk om al je klanten continue op de hoogte te houden.
Zeker als processen nog lopen. En volgens mij ook helemaal niet wenselijk.
Idem voor personeel, die kan je echt niet altijd non stop op de hoogte houden. Naar hen toe soms vervelend, maar naar klanten!?
Zoals je zelf al zegt: Het is vanaf 01-08 definitief. Ik neem aan dat er dan wel persberichten de wereld in geslingerd worden en klanten via e-mail of brief op de hoogte gesteld worden.
Louwman had nooit een band met Maserati, geen liefhebbers. Bij Franco zijn ze dat wel. Zou mooi zijn als zij het over zouden nemen want zij hebben echt passie voor het merk.
Weet niet of dit iets voor Franco zou kunnen zijn. Die moet dan waarschijnlijk flink gaan investeren in het up-to-date brengen van z’n vastgoed om de ‘merkbeleving’ in lijn te krijgen met de eisen van de fabrikant, geld wat maar moeilijk kan worden terugverdiend. Met alle risico’s vandien.
Wat dat betreft zou Van Mossel een logischer partner zijn, die heeft de diepe zakken, die nodig zijn om de verkoop succesvol op poten te zetten. En zo hier en daar wat synergieën binnen het bestaande portfolio.
Ik weet niet wanneer je voor het laatst bij Franco geweest bent maar ze hebben hun showroom/ garage flink aangepakt een aantal jaar geleden…
Een paar maanden terug, ivm een beoogde eventuele aanschaf van zo’n ding. Vandaar.
‘ding’?!
Maak je geen zorgen, daar wordt niets lelijks mee bedoeld, gebruik deze term ook wel eens voor m’n huidige oto’s.
Gewoon dealerschap weer terug bij Kroymans.
Voor de beleving zou een dealer in italiaanse merken wel mooi zijn. Fiat/Lancia/Alfa/Maserati. Dan lopen de merken elkaar ook niet zo in de weg t.o.v. al die andere stellantis merken.
Dat zeg ik al jaren, dat de Italiaanse merken zo snel mogelijk weg moeten bij Stellantis.
Alle andere merken van FIAT-Chrysler Automobiles laat je lekker achter bij stellantis.
Dat zijn ook allemaal merken met naam zonder faam, die allemaal over gaan op Peugeot Meuk.
Van Mossel had ook tijd geleden interesse om Maserati te gaan doen, weet niet of dat nu is doorgezet.
Maserati heeft gewoon een modellen probleem.
Een Maserati Ghibli Hybrid GT Edizione Finale met 2 liter motor wordt niemand vrolijk van.
Verder is een Maserati GranTurismo AWD Folgore 92.5 kWh ook niet aan de man/vrouw te brengen, niemand zit te wachten op een elektrische Maserati.
En een Maserati MC20 had gewoon een 3.8 V8 Trofeo 581 PK motor moeten hebben.
Qua dat laatste : oneens, de Nettuno V6 is meer dan potent genoeg voor de MC20. Kunst voor Maserati is om de afstand in prijs tot de 8-cilinders van Ferrari groot genoeg te laten zijn om daar klandizie bij weg te kunnen snoepen.
Probleem blijft ook de afschrijving..heb heb je op een Ferrari bijna niet / weinig maar op een Maserati/Aston Martin direct en meteen fors
Niet gek dat een 2e hands Maserati niet veel meer waard is dan schroot prijs.
Last van garantie heb je tenslotte niet
Zeg dat ff tegen iedereen die een 296, Roma of SF90 gekocht heeft, bitte.
Het gaat niet om potentie, het gaat om geluid, en die V6 klinkt als een halve stofzuiger.
Probleem vd V6 is geluid, ken 2 vrienden die serieus keken naar een MC20 als opvolger van hun huidige auto, maar beiden zijn afgehaakt op het gebrek aan geluid van de V6
Zeg je nu dat de Nettuno 50pk te veel heeft?!
Die prijzen zijn helemaal niet zo laag als elke internet trol zit te roepen (ja heb er geen ander woord voor als je maar foute informatie zit rond te spuien zonder enige kennis terzake), net als de betrouwbaarheid, afwerking en kwaliteit. Prima in orde. Stellantis is zwaar tekort geschoten deze prachtige modellen goed te promoten bij de lancering en laat ook gewoon veel te veel en lang gaten in het gamma.
Precies, als ze echt zo goedkoop waren gebruikt reden er een stuk meer liefhebbers in die dan evt het onderhoud wel op de koop lief zou nemen…. het feit dat er int verleden Granturismos sub 20K waren en al een tijdje niet meer, zegt eigenlijk al genoeg dat ze echt niet zo goedkoop zijn als velen laten denken (in eu tenminste, in GCC en USA wel)
Een tent als Van Mossel of Hedin gaat dit echt alleen doen als het ze geen geld kost.
Dus dan moet Maserati eerst met goede afspraken over de brug komen en anders zie ik geen nieuwe dealers komen.
Vermoed dat je bij Prins in Nunspeet ook wel terecht zal kunnen voor een hele nieuwe.
Dacht ik ook aan.
Sam van Dalen, Italië in de polder.
Zat ook geen enkele merkbeleving in bij Louwman Exclusive. Vind het uberhaupt geen leuke tent meer om binnen te komen sinds het Louwman geworden is vergeleken met toen het Hessing was. Ondanks dat het pand onveranderd is, heb ik tegenwoordig het gevoel alsof ik door een ziekenhuis loop bij Louwman Exclusief. Geen enkele merk beleving, perfect voor een Toyota of Lexus dealer/importeur schap wat totaal niet om emotie draaid, niet voor merken die draaien op emotie
Mijn Maserati in in onderhoud bij Prins, prima ervaring daarmee. Zij verkopen ook veel Maserati’s.
Overigens zit er vlak over de grens in Münster ook een officiële dealer.
moet zijn: is in.
Het is onmogelijk een reactie te wijzigen. Click to edit werkt niet!