• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: dit is de Audi e-tron GT! [update]

Auteur: machielvdd, gepost 5 februari 2021 om 09:03 – 48 Reacties

Audi e-tron GT gelekt

De officiële onthulling van de Audi e-tron GT is pas volgende week, maar de beelden zijn nu al gelekt.

Een futuristische styling gecombineerd met eigenaardige proporties zorgt er vaak voor dat EV’s niet direct in de smaak vallen bij de traditioneel ingestelde consumenten (lees: petrolheads). Dit heeft er alles mee te maken dat EV’s vaak cross-overs zijn. Gelukkig bewees Porsche met de Taycan dat een EV ook gewoon een sexy vierdeurscoupé kan zijn. De Audi e-tron GT gaat dit nog eens onderstrepen.

Productieversie

We hebben de e-tron GT al als concept gezien en in gecamoufleerde gedaante, maar de productieversie moest nog onthuld worden. Zover is het nog niet, maar nu zijn wel de officiële foto’s van de Audi e-tron GT voortijdig op het wereldwijde web gelekt. De heren (dames?) van Cochespias gooiden deze beelden online.

Concept

Het design van de auto kent weinig verrassingen, maar je moet toch altijd even afwachten tot je definitieve versie ziet om écht een oordeel te kunnen vormen. Van een koude kermis thuiskomen is er dit geval niet bij: Audi is heel erg trouw gebleven aan de e-tron GT Concept. De deurgrepen zijn zo’n beetje het grootste verschil, dus dat zegt genoeg.

Audi e-tron GT gelekt

Stormtrooper

Wat op deze Stormtrooper-uitvoering vooral opvalt zijn de zwarte accenten, met name van voren. Die geven de e-tron GT een agressievere look dan de Taycan. Ook zorgen de zwart elementen ervoor dat de neus geen kale boel wordt, een gevaar wat altijd op de loer ligt bij een grilleloze auto.

Taycan

Aan de proporties en met name de daklijn is duidelijk het verwantschap met de Taycan te zien. Welke van de twee er fraaier is laten we even in het midden, maar het zijn beide geslaagde auto’s. Een welkome aanvulling dus op het EV-aanbod!

Specificaties

Voor de specificaties moeten we nog heel even geduld hebben. Wel heeft Audi vorig jaar al wat details van de snelle RS e-tron GT vrijgegeven. Deze versie zal een vermogen van 598 pk krijgen en in overboost-modus zal dat 646 pk zijn. Daarmee zal de RS e-tron GT in minder dan 3,5 seconden van 0-100 km/u kunnen sprinten.

Onthulling

Volgende week dinsdag hebben we alle details en foto’s. Dan volgt namelijk eindelijk de officiële onthulling van de e-tron GT. De auto zou dit voorjaar al bij de dealers moeten staan.

UPDATE: Inmiddels zijn er ook beelden van het interieur van de (RS) e-tron GT:

Bron: Cochespias

Ook interessant!

  • Audi RS e-tron GT rijtest
    Audi RS e-tron GT rijtest video
  • Dit kost de Audi RS e-tron GT
  • Video - Audi RS e-tron GT versus R8 V10 Plus, wie wint?
  • Dit is een mogelijke prijs voor de Audi e-tron GT

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, e-tron, e-tron-gt, Elektrisch, rs-e-tron-gt, Video

Vorig bericht: « Ook de Ford Mondeo wordt een cross-over
Volgend bericht: Alfa en Lancia gaan samen met DS auto’s bouwen »

Lees Interacties

Reacties

  1. tonniejj zegt

    5 februari 2021 om 09:10

    Hello Taycan. Misschien kan die in die Porsche collectie terecht

    Login om te reageren
  2. dalmore zegt

    5 februari 2021 om 09:18

    Gaan ze nou de banaan van Mercedes namaken?

    Login om te reageren
  3. intimrasiert zegt

    5 februari 2021 om 09:21

    Schitterende auto. Velgen zijn meh.

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    5 februari 2021 om 09:23

    100% zo als je hem had verwacht van Audi.
    – Eigenlijk een echte Taycan concurrent en niet echt een A6/A8 concurrent.
    – Voorkant en achterkant zijn wat moeilijk; net iets te veel: zoals bij hun andere E-tron dingen.
    – Voorkant had je en VW embleem up kunnen plakken, hadden we het ook geloofd.

    Dus je zal m wel zien.

    Login om te reageren
  5. karhengst zegt

    5 februari 2021 om 09:24

    Beste panel gap daar bij de voordeur. Willen ze Tesla kopers kapen?

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      5 februari 2021 om 09:39

      Bij Tesla is dit nog geen panelgap hoor, valt gewoon binnen de toleranties

      Login om te reageren
  6. JamesBond007 zegt

    5 februari 2021 om 09:27

    Oef.. Die is toch een stuk minder geslaagd geworden…

    Login om te reageren
  7. haroldt zegt

    5 februari 2021 om 09:35

    Wel mooi de voorzijde beter dan bij de benzine diezels van Audi… Verder komt wel erg ri een 911 . maar kan niet anders bij een coupe daklijn. Totaal vind wel mooi.

    Login om te reageren
  8. Edge zegt

    5 februari 2021 om 09:37

    Ik vind die witte grille niet heel erg fraai ogen. Op het conceptmodel viel dat niet heel erg op omdat de auto zelf een groengrijze kleur had en het plastic in de grille ook grijs was, maar nu met zo’n flink contrasterende kleur vind ik het minder geslaagd.
    De deurgrepen vind ik ook afbreuk doen aan het design. Het is mierenneukerij, maar ze ogen wat lomp voor de rest van de auto. Ik denk dat de auto er stukken mooier uit had gezien met iets in de trant van de grepen van de Model S/S-Klasse, Volkswagen ID.3 of Ferrari Roma.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      5 februari 2021 om 09:42

      Ik vind de normale deurgrepen juist prima. Is toch handiger in gebruik, draagt ook bij aan een degelijke uitstraling en gevoel bij gebruik. Dat rare gedoe dat een elektrische auto ingewikkelde inklappende deurgrepen (Tesla, Porsche, Jaguar) moet hebben slaat eigenlijk nergens op.

      Login om te reageren
  9. superfunky zegt

    5 februari 2021 om 09:40

    De prijs en vooral het leasetarief zal alles bepalend zijn, maar in de basis domineren Porsche en Audi hiermee definitief voorlopig het sedan/coupe segment 70k+.

    Komt er volgende maand de Q4 etron bij en de Enyaq in het volune segment en dan staat er een heel fraai pakket in alle belangrijke segmenten van de markt:

    Enyaq/ID.3/ID.4/Q4 etron/E-tron/E-tron coupe/GT/Taycan

    Knap hoor.

    Login om te reageren
  10. Pascal zegt

    5 februari 2021 om 09:41

    Prachtige auto, ik kan hier 10x meer van genieten dan al die SUV’s. Ze weten bij Audi en Porsche wel hoe ze een EV mooi moeten maken.

    Login om te reageren
  11. LaLancia zegt

    5 februari 2021 om 09:42

    Ik weet het nog niet zo. De nieuwste Audi’s kunnen mij over jet algemeen wel bekoren, maar dit is wel heel erg Porsche.

    Login om te reageren
  12. mashell zegt

    5 februari 2021 om 09:43

    Voorsprong door geen camera spiegels!

    Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    5 februari 2021 om 09:52

    Hij is fijn. Kan een fotoshopper de witte grille zwart maken, en de zwarte lijst om de grille wit?

    Login om te reageren
  14. Dutchdriftking zegt

    5 februari 2021 om 09:52

    Hij is fijn. Kan een fotoshopper de witte grille zwart maken, en de zwarte lijst om de grille wit?

    Login om te reageren
  15. awesome zegt

    5 februari 2021 om 09:56

    De voorkant oogt een stukje minder moeilijk dan de Taycan met z’n Peugeot-streepjes onder de koplampen.
    Achterkant vind ik dan weer niet heel geslaagd op de foto. de lichtpartij is net te laag, waardoor het ‘poepende hond’ syndroom weer eens door mijn hoofd schiet.

    Login om te reageren
  16. Paul58 zegt

    5 februari 2021 om 09:56

    Vind deze persoonlijk wat minder geslaagd in vergelijking met de Taycan. Echter voor een EV is het prima te doen. In mijn ogen zijn er een paar EV’s met een mooi design. Taycan, Model S (vanaf 2016) en deze Audi kan daar ook bij. De rest vind ik uit proportie, te hoog of te druk qua design.

    Login om te reageren
  17. raoufff zegt

    5 februari 2021 om 09:57

    Als die is ondergesneeuwd kan je de achterkant als skischans gebruiken, handig!

    Login om te reageren
  18. nout zegt

    5 februari 2021 om 10:02

    Audi Taycan

    Login om te reageren
  19. SpeedGeek zegt

    5 februari 2021 om 10:08

    De voorkant vind ik echt heel tof. Maar ik blijf auto’s die rond aflopen altijd maar een vage verschijning. Het heeft ongetwijfeld aerodynamische voordelen maar de Taycan, deze Audi, Tesla’s, die gekke GT modellen van BMW ogen direct als lompe voertuigen als je ze van achter bekijkt.

    Ik wacht met smart op de dag dat EV fabrikanten gewoon sedan’s en saloons gaan maken met een reguliere achterklep en achterkant.

    Login om te reageren
  20. sntial zegt

    5 februari 2021 om 10:10

    BREEK! Audi recycleert neus van VW Scirocco.

    Login om te reageren
  21. harrie zegt

    5 februari 2021 om 10:20

    LOL de complete daklijn van de Taycan gewoon overnemen, bespaart natuurlijk een hoop dure mallen voor de ramen.
    Ben benieuwd naar de Skoda versie.

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      5 februari 2021 om 10:58

      De ramen zijn het probleem niet, de metalen gestampte delen zijn het duurst, net als bij de eerder generatie Cayenne loont het die te hergebruiken.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        5 februari 2021 om 13:03

        Niet alleen de eerste Cayenne heeft de Greenhouse en deuren van een Touareg, de tweede generatie ook. Alleen is het iets beter verdoezeld.

        Login om te reageren
      • mashell zegt

        6 februari 2021 om 07:17

        @sketcher: het lijkt erop dat heel het chassis gelijk is. En er alleen een andere carrosserie aangehangen wordt. Niet zo vreemd, op die manier bespaar je kosten op wat een relatief kleine serie is en zo kun je ook bij een elektrische auto gemakkelijk dezelfde aandrijflijn (accupakket, motoren, bekabeling) gebruiken.

        Login om te reageren
  22. cazzo046 zegt

    5 februari 2021 om 10:31

    Veel mooier dan de Taycan.

    Login om te reageren
    • knapzuur zegt

      5 februari 2021 om 10:49

      Maar nog steeds niet mooi..

      Login om te reageren
  23. pindakoning zegt

    5 februari 2021 om 10:32

    Ze doen steeds minder moeite om te re-badgen bij VAG. Ondanks dat idd een welkome aanvulling

    Login om te reageren
  24. mattr zegt

    5 februari 2021 om 10:45

    Mooi dat Audi ook hier niet op een tablet overstapt, hij heeft (gelukkig) veel meer fysieke knoppen in het interieur dan ik verwacht had. Ook dat vreemde airco panel van de Q8 zit er niet in

    Login om te reageren
  25. spacemoon24 zegt

    5 februari 2021 om 10:50

    Waarom wordt de linkerhand gebruikt om de gear selecter te bedienen?

    Login om te reageren
  26. mashell zegt

    5 februari 2021 om 10:52

    Dashboard is een beetje vreemd. Ventilatie roosters midden erg laag, geen klimaatschermpje zoals in de A6,A7.A8, E-tron en Taycan en een prominente dode knop (ze kunnen het niet laten).

    Login om te reageren
  27. Design_Driven zegt

    5 februari 2021 om 10:56

    Ziet er gewoond lekker uit, op de lompe achterlichten na. Zeker een optie.

    Login om te reageren
  28. jaapiyo zegt

    5 februari 2021 om 11:14

    Neus is minder fraai dan bij de concept en interieur is haast Aziatisch druk. Desalniettemin, nu Audi RWD heeft en BMW alles opzettelijk moeilijk lelijk maakt voorspel ik potentieel zware tijden voor de concurrent uit Munich.

    Login om te reageren
    • Pascal zegt

      5 februari 2021 om 12:56

      @jaapiyo zeker waar. Ik zou hierna graag weer eens shoppen bij BMW, maar ze doen wel érg hard hun best om me buiten de deur te houden.

      Login om te reageren
  29. mashell zegt

    5 februari 2021 om 11:23

    Zijn ze nou serieus de middenarmsteun vergeten?

    Login om te reageren
  30. CouchCowboy zegt

    5 februari 2021 om 12:19

    Verrassend…🥱 Érg onderscheidend ook, het design. Zal vast een verkoop topper worden.

    Login om te reageren
  31. Dakhaas zegt

    5 februari 2021 om 12:43

    Vind het een goedkope, niet zo geslaagde Taycan rip-off. Die achterkant kan idd echt niet. Reacties over poepende hond 1, 2, 3…

    Login om te reageren
  32. Pordon zegt

    5 februari 2021 om 14:09

    Tegenvallend toch wel. Bij Audi zijn ze wel echt vergeten hoe ze een mooi interieur moeten ontwerpen. Dit ziet er echt niet uit. Veel te veel lijnen en de knoppen lijken een bij elkaar geraapt zooitje. Doe maar gewoon de Taycan.

    Login om te reageren
  33. MaartenD zegt

    5 februari 2021 om 14:21

    Die VAG meuk gaat steeds meer op elkaar lijken, de Audi Urus, nu weer de Porsche e-tron gt, maarja, zolang mensen dit spul blijven kopen zal daar niet veel aan veranderen…

    Login om te reageren
  34. fransananas zegt

    5 februari 2021 om 14:42

    Gewoon nee. Ziet er niet uit. Tupperware bak

    Login om te reageren
  35. iphonistvongates zegt

    5 februari 2021 om 15:21

    De vraag is;
    1. Heeft de Audi (hoofd)ontwerper stage gelopen bij Porsche Design en na kantoortijd een usb-stickie per ongeluk laten vallen in de usb-poort van een Porsche Apple iMac Pro?

    of
    2. Heeft Audi Design de CAD-server van Porsche Design gehackt en daarna wat lijntjes subtiel gewijzigd?

    Het is of een Audi Taycan Gen. 2 of een Porsche e-Tron EVO 2.
    Het lijkt mij erg vervelend om als auto een identiteitscrisis te moeten ondergaan.

    Login om te reageren
    • bitd zegt

      5 februari 2021 om 15:45

      @iphonistvongates: grappig dat veel mensen zeggen dat Audi Porsche heeft gekopieerd, maar zoals ik het zie: Etron GT was zo goed als klaar en Porsche mocht ermee aan de haal om Tesla te bashen.

      Login om te reageren
  36. wjeurs zegt

    5 februari 2021 om 17:55

    Ander kleurtje en andere wielen en dan is hij wel mooi denk ik. Hij oogt nu wat cheap naar mijn mening maar ik vermoed dat dat komt omdat het concept nog in mijn hoofd zit

    Login om te reageren
  37. Charles Taycan 4S zegt

    5 februari 2021 om 18:06

    Oei! Die valt mij een beetje tegen qua neus en de grove achterlichten…. Ben blij dat we voor het orgineel van 2019 , de Taycan, gegaan zijn met zijn prachtige, strakke en cleane lijnen en met de ongeëvenaarde Porsche rijeigenschappen! Denk dat Porsche nu nog meer Taycans gaat verkopen met de komst van deze Audi.😉👍

    Login om te reageren
  38. mt03 zegt

    5 februari 2021 om 18:47

    Maar ja wel een ev. En dat willen we niet 😜

    Login om te reageren
  39. superfunky zegt

    5 februari 2021 om 20:24

    Als ze er nou een V8 in hadden gelegd …..

    Login om te reageren
  40. Jochen zegt

    6 februari 2021 om 05:50

    Ja. Mijn ding. Ik word hier serieus hebberig van.
    Naar mijn mening zeker 30k te hoog geprijsd.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North