Wat een BREEK op deze maandagmiddag! Is dit de compacte Tesla Cybertruck?
De Tesla Cybertruck is het grootste automotive mysterie. Over de introductie van deze auto gaan nog boeken vol geschreven worden. Want in 2019 stond de hele wereld perplex van de bizarre pick-up die met een geodriehoek getekend leek te zijn. Anti-design tot en met,
Ondanks dat men alsnog de intentie lijkt te hebben bij Tesla om de Cybertruck in productie te nemen, duurt het wel erg lang. Hummer, Ford, Rivian en dergelijke zijn nu eerder die hun elektrische pick-up helemaal af hebben. Een grote uitdaging is om dat bizarre uiterlijk ook daadwerkelijk typegoedkeuring te kunnen meegeven.
Compacte Tesla Cybertruck
Dat niet alleen, de Cybertruck is echt extreem groot. In tijden dat Ford goede zaken doet met kleinere pick-ups als de Ranger en Meverick, is het vreemd dat Tesla op de F-250 (en hoger) lijkt te mikken.
De geruchten van een compacte Tesla Cybertruck doen al lang de ronde. Sterker nog, vlak na de introductie vertelde Elon Musk al dat de auto wel ietsje kleiner zou gaan worden. Deze keutel werd later weer ingetrokken. Twee jaar later kwamen er weer geluiden naar boven dat een kleiner model onderweg zou zijn.
Kleiner
Op de website van de Cybertruck Owners Club zien we het eerste beeld van de nieuwe Cybertruck! Daarbij is te zien dat de Cybertruck flink kleiner is geworden. Check hun website eventjes de auto te bekijken in combinatie met wat mensen ervoor om zo een indruk te krijgen van het formaat.
Natuurlijk, een echt kleine auto zal de Cybertruck niet worden, maar het is alvast een stap in de goede richting. Misschien dat jij de Cybertruck als bedrijfsauto kunt inzetten in Nederland om karren mee te trekken. Overigens is niet alleen het formaat anders, we zien ook een paar andere wijzigingen met de grote Cybertruck. Zo heeft de compacte Tesla Cybertruck bumpers, spiegels en een ruitenwisser. Kortom, de auto lijkt zo in productie te kunnen gaan. Toch?
Via: Cybertruck Owners Club.
mattr zegt
Ja, nee. Ik vind het een misbaksel en krijg hier toch een beetje een Fiat Multipla/Mazda 121 bolhoed gevoel bij.. De originele cybertruck (concept..) ziet eruit als een beest maar hiermee rij je toch gewoon voor aap? Als ik hier straks iemand ’s ochtends mee in de file op de A10 zie staan moet ik denk ik heel hard lachen
AudiRS zegt
@mattr: hoe verschilt deze kleine dan in de orginele cybertruck? Behalve de maat?
berlinetta zegt
Kun je dan ook even de verschillen benoemen tussen de concept en deze? Want ik zie ze niet.
jappebak zegt
Plastic spiegels, plastic bumper, plastic ruitenwisser.
Bastiaan Williams zegt
Ik hou van eigenzinnigheid, maar ik vind dit toch echt niet mooi. Het lijkt me ook een erg onpraktisch en fietser/voetgangers onvriendelijk apparaat.
Robert zegt
@bastian: goed punt. Ik denk dat op basis van de voetgangers veiligheid dit model wel eens helemaal geen Europese typegoedkeuring zou kunnen ontvangen.
room850 zegt
@RRRobert: zo heb ik mijn bedenkingen wel bij meerdere auto’s, een jeep met stalen bullbar, of een stadsbus. Zie geen verschil in opzichte met dit gevaarte.
Robert zegt
@room850: het monteren van een (after market) bullbar is vooral verzekeringstechnisch wél een dingetje, hoor. Als jij betrokken raakt bij een aanrijding, in een auto met een bullbar, extra dorpelbescherming of bumper guards achter de achterbumpers (vooral bij bestelwagens zie je die zeer regelmatig gemonteerd worden), en jou treft verkeerstechnisch geen blaam, dan kan de tegenpartij toch eisen dat je deels moet meebetalen aan de schade van de tegenpartij. En dat heeft dan weer vooral te maken met het feit dat bijv. een bumper een zekere mate van ‘schadevrije’ aanrijbescherming moet kunnen bieden (m.n. gericht op het beschermen van voetgangers en tweewielers, maar ook kleine touché bij bijv. het inparkeren).
Vroegere buren van mij hadden dit ooit bij de veter toen ze een (leeg) fietsenrek achterop de trekhaak hadden gemonteerd, en vervolgens op een parkeerplaats van achteren werden aangereden (dat ding stak dus een halve meter buiten het parkeervak uit). Dat kostte ze onder de streep toch dus flink geld, want ze kregen niet alles van hun eigen schade vergoed én ze moesten een bepaald percentage van de vastgestelde schade van de tegenpartij betalen.
hippopotamus zegt
@RRRobert: Alleen de mono-brauw koplamp(en) lijkt me al een type afkeur
jappebak zegt
Dat dacht ik ook ooit over achterlichten. En wat dacht je van knipperlichten die niet meer knipperen.
DeWitteCondor zegt
Inderdaad, dit schreef ik ook een tijdje terug bij een ander artikel over de Cybertruck. Hier doen ze al moeilijk als je after market spoiler te scherpe hoeken heeft.
Anderzijds kan ik me niet voorstellen dat Tesla dat niet vooraf heeft gecheckt bij bevoegde instanties. Dat zou wel een blunder van jewelste zijn.
Van mij hoeven ze in elk geval hier niet de weg op. Het ziet er niet uit en met de Hummer EV en Rivian zijn er beter uitziende alternatieven als je zo nodig op wil vallen en een EV pickup wil rijden.
Bella Macchina zegt
Via Cybertruck Owners Club, oftewel een alternatief universum.
DeWitteCondor zegt
Ja, een vrij hypothetisch universum ook tot op heden. Of is er iemand die al eigenaar is van zo’n ding (behalve Tesla zelf natuurlijk).
OT: ziet er niet uit. Wordt helemaal treurig als dit straks formaat Ford Ranger is ipv Ford F150.
b00st zegt
Ook bekend als COC
power369 zegt
HAHAHAHA. Sorry maar dit is toch pure design horror. Nu kloppen de proporties nog slechter dan bij de toch al zeer ongelukkige ‘normale’ cybertruck.
tysson zegt
Elke keer als ik dat ding zie denk ik dat het een 1 april grap is.
osmo zegt
Getekend met een geodriehoek en dan wat bumpers en wielkasten besteld uit de Halfords catalogus. Plak er een Tesla logo op en je vind altijd wel een groep idioten die er met geld naar smijt.
flutterby zegt
@osmo: geinig want het is juist vaak de andere fabrikanten die zelf niets ontwikkelen en alles uit de catalogus inkopen.. Tesla doet wat dat betreft enorm veel zelf en weet daarom te groeien ondanks de chip tekorten.
Loek zegt
Godzijdank zit ik niet in de positie dat ik een pickup nodig heb, maar zou ik er wel eentje nodig hebben dan staat deze erg ver onder aan de voedselketen. F-150, Rivian, Hummer EV (wat ik persoonlijk ook niet een geweldig ding vind), elke pickup op benzine/diesel en dan dit.
En als het ze nou was gelukt om tegen 2022 dit ding op de weg te krijgen was het misschien ook een heel ander verhaal. Ik wacht nog steeds op de dag dat ze al die aluminium panelen eraf slijpen en er een verrassend mooie ‘reguliere’ pickup onder vandaan komt. Maar het lijkt met de dag onwaarschijnlijker.
kevertje zegt
Ik gun iedereen z’n pleziertje. Zelfs een narrenpak dragen bij klaarlichte dag, als je je daar beter bij voelt, waarom niet. Maar iets anders is dit niet. En ik geef toe, bij andere Kia-driehoeken komt er ook iets in omgekeerde richting door mijn keel, maar dit tart toch elke verbeelding. Een auto met zo’n opbouw-ruitenwisser komt er bij mij niet in ;-).
gilettelubbers zegt
Hahahahaha
ty5500 zegt
Ik vind hem niet zo mooi maar vond het nooit echt een leuke auto. Pickups zeggen mij in het algemeen al niet zoveel.
Ik begrijp wel niet waaruit wordt afgeleid dat deze kleiner is geworden. Enkel op basis van een foto lijkt mij dit moeilijk in te schatten.
erce zegt
Precies dit. Ik heb deze foto vergeleken met andere foto’s van de cybertruck en het enige verschil dat ik kan zien is dat dit model spiegels heeft.
flatsix010 zegt
De hype is voorbij en nu is het enkel nog een lelijk ding. Echt zo’n auto die leuk is als iemand anders hem koopt.
maxidyne zegt
Kan hier werkelijk niets moois in vinden…
bernoulli zegt
Het lijkt wel een photoshop.
camber24 zegt
Is het niet gewoon een omgekatte Model X? (Wat ook logisch zou zijn)
ghini zegt
De verhoudingen zijn wat lastig in te schatten maar op de tweede zitrij passen alleen kleine kinderen?
flatsix010 zegt
Dat ding komt veel te laat op de markt, alsof je nu een fidgetspinner probeert te slijten.
wessel04 zegt
Eerst zien, dan geloven.
Rick-dos zegt
Musk wil gewoon bewijzen dat hij zelfs een drol op wielen kan maken en zijn adepten kopen het toch wel.
mashell zegt
Is dit geen replica op basis van een Pontiac Fierro?
Dutchdriftking zegt
Toch wel humor, hoog van de toren blazen, en inmiddels is er een elektrische F150, elektrische Hummer, en een hele goede Rivian, maar van de Cybertruck hebben we nog altijd niets concreets gezien.
bernoulli zegt
Elon maakt steeds de fout door niet te zeggen dat iets een studiemodel is, maar meteen te doen alsof het een productierijp model is en alvast de orderboeken te openen
flutterby zegt
@bernoulli: het is ook het productiemodel, maar afgelopen jaar hebben ze hun productie expertise niet kunnen inzetten op de CT (en 4680) omdat ze druk waren met aanpassen om ondanks de chiptekorten auto’s te kunnen leveren.
Het gebeurt nou eenmaal niet vaak dat een autofabrikant met een compleet nieuw model komt. Meestal wordt het meeste hergebruikt zoals Tesla ook bij de Y deed.
rolov zegt
Ik zou toch voor de rivian gaan . Vooral in Nederland . Die is niet al te groot .
vbarchetta zegt
Is dit niet gewoon de Cybertruck in productie vorm ipv een nieuw compacter model…?
Roskampies zegt
Bij de eerste onthulling. Wow gedurfd. Nu na de Rivian gezien te hebben is dit outdated.
Soort Robocop gehalte. Toen leuk nieuw nu hopeloos verouderd qua design. ( techniek zal zeker top zijn.
Groninger zegt
BREEK: Back to the Future 4 aangekondigd.
mashell zegt
Het wordt je voorgesteld als de Pyramide van Cheops maar blijkt dan toch die in Austerlitz te zijn…
gregorius zegt
Wow. Als je dacht dat de Model Y al het lelijkste was wat je gezien hebt!
Maar goed, zal wel goed verkopen want het is een Tesla.