• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREEK: Dit is de Renault 4 in vol ornaat

Auteur: Loek, gepost 10 oktober 2024 om 17:24 – 20 Reacties

Net iets vroeger dan gepland krijgen we de nieuwe Renault 4 E-Tech te zien.

We kunnen niet zo snel een betaalbare auto voor de geest halen waar iedereen zo unaniem enthousiast over was als de Renault 5 E-Tech. Het Franse merk besloot om voor een nieuwe serie elektrische compacte modellen de successen van populaire Renaults terug te halen naar het nu. En dat werkt perfect. De Renault 5 is een perfecte combinatie van een hagelnieuw design dat vol zit met karaktertrekjes van de oude Vijf. En ze wisten hem ook nog eens gunstig te prijzen. Zelfs milde EV-sceptici vinden de nieuwe 5 een kek ding.

Renault 4 E-Tech

Tijd voor ronde twee. De Renault 5 is duidelijk meer een hatchback, maar eigenlijk wil je ook een crossover hebben. Die komt nu ook en hij heet Renault 4. Die konden we middels wat teasers al soort van onthullen, maar nu weten we hoe hij er echt uit ziet dankzij een lek van CocheSpias.

En da’s belangrijk, want details zijn leuk, maar nu zien we alles in zijn geheel. Het moet gezegd worden: de proporties vallen wat tegen. Ja, de ietwat hoekige voorkant en schuin aflopende achterkant kloppen met de R4, maar de daklijn oogt iets generieker. Plak hier een Citroën-grille op en je hebt een C3 Aircross, zeg maar. Zoals gezegd zijn de details wel in orde, met ronde koplampen in een rechthoekige balk, ronde achterlichten en dat derde achterruitje waaraan je een R4 uit duizenden herkent.

Hopelijk kan je de Renault 4 E-Tech dus nog een beetje leuk aankleden, want wij vinden eerlijk gezegd de Renault 5 zo op het oog ietsje beter gelukt. Maar goed, het retro-setje is sowieso leuker dan een gemiddelde 13-in-een-dozijnauto, dus daarvoor kunnen we Renault enkel een compliment geven. (via CocheSpias en Wilco Blok)

Ook interessant!

  • Cool: Renault 4 krijgt een stoffen vouwdakje
  • Breek: Renault gaat Mercedes-motoren gebruiken
  • Ahw, de Renault 5 krijgt een broertje!
    Ahw, de Renault 5 krijgt een broertje!
  • BREEK: dit is de nieuwe Renault 5!

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

gelekt, Renault, renault-4

Vorig bericht: « Madlener: EV onder kabinet Schoof minder aantrekkelijk
Volgend bericht: Krijg nou wat: Koekiemonster blijkt historische Audi te rijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. stgp zegt

    10 oktober 2024 om 17:29

    Hoe leuk ik de 5 vind, zo niets vind ik de 4

    Login om te reageren
    • Gele Koplamp zegt

      10 oktober 2024 om 18:01

      Ik mis de beugeltje voor en de lichte plastic delen op de deuren bijvoorbeeld.

      Daarentegen, die Twingo, daar ben ik ook wel benieuwd naar

      Login om te reageren
      • baardmijt zegt

        10 oktober 2024 om 19:23

        Die beugeltjes zaten op een GTL. De TL en de oudere viertjes hadden die niet.
        Waren overigens niet heel functioneel, integendeel, als ze een lichte tik te verduren kregen bogen ze niet zelden om en namen dan een spatbord mee.

        Het onderwerp van dit artikel vind ik vooralsnog geen succes. Rare verhoudingen met wat hints in de vorm van stijlelementen van de R4. De R4 was ook qua styling niet bepaald briljant, het was als geheel van eigenschappen wel een leuke en praktische auto die breed inzetbaar en betaalbaar was. Met een sympathiek uiterlijk en leuke details, dat wel.
        Maar vertaald naar een moderne elektrieker klopt het niet meer in mijn optiek. Sowieso, een vier zonder schuifraampjes, meh. Bij de 5 werkt het een heel stuk beter.

        Login om te reageren
  2. lekkerlinksrijden zegt

    10 oktober 2024 om 17:42

    Een kruising van een Panda met een Aircross

    Login om te reageren
  3. Motomoto zegt

    10 oktober 2024 om 17:54

    Hopelijk volgen er meer foto’s waarop blijkt dat ie echt wel leuk is. Dit is een tegenvaller. Idd net een Citroën en dat is helemaal geen compliment. Zal nu ook een beetje aan de kleur en de velgen liggen.

    Login om te reageren
  4. acavs zegt

    10 oktober 2024 om 17:56

    Aaaaand it’s a minger

    Login om te reageren
  5. cdlop01 zegt

    10 oktober 2024 om 18:05

    Wat een tegenvaller, wow.

    Login om te reageren
  6. tortuga zegt

    10 oktober 2024 om 18:11

    He een rebadged panda

    Login om te reageren
  7. Robert zegt

    10 oktober 2024 om 18:46

    Ik denk dat als je de stootlijsten rond de wielkasten verwijdert en de bumpers optisch verkleint door deze deels in carrosseriekleur en deels muisgrijs (zoals vroeger) maakt, de retro-look aardig wordt versterkt.

    Ik schiet dit model niet op voorhand af.

    Login om te reageren
  8. HZW zegt

    10 oktober 2024 om 18:52

    Worden de 4 en 5 even lang, of wordt de 4 naast hoger ook langer.

    Login om te reageren
  9. tmenges zegt

    10 oktober 2024 om 18:58

    Die 5 is geweldig , dit ding wat minder vind ik, komt misschien ook wel omdat ik de originele Renault 4 sowieso een vreselijk ding vind.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      10 oktober 2024 om 20:07

      De nieuwe vijf is geweldig. De oude Renault 4 is misschien wel de meest briljante auto ook. Bij deze is het vooral hopen dat het een ongunstige foto is.

      Login om te reageren
  10. baardmijt zegt

    10 oktober 2024 om 19:26

    Misschien.

    Maar ik vind de oude viertjes fantastisch en dit kan me ook niet bekoren. Voor wie het dan wel is?

    Login om te reageren
  11. Hawkeye72 zegt

    10 oktober 2024 om 19:33

    Best een lief autootje toch

    Login om te reageren
  12. moveyourmind zegt

    10 oktober 2024 om 19:35

    Vind het een minder erg mislukt retrodesign dan de New Beetle, maar het staat desondanks ver van de oer-Renault 4 af. Alleen al door die dikke lichtmetalen velgen. Een design dat meer aan eenvoudige stalen velgen zou doen denken was meer op zijn plaats geweest.

    Maar dan nog heeft Renault een betere symbolische opvolger van de oude 4 gebouwd: de eerste versie van de Dacia Duster.

    Login om te reageren
  13. tjorque zegt

    10 oktober 2024 om 19:38

    Ik wil de 5 en de 4 eerst eens in het echt zien voordat ik oordeel.

    In ieder geval zijn het twee auto’s met een grote portie jeugdsentiment. Het waren ook mijn moeder haar favoriete auto’s.

    Ik hoop dat de nieuwe de oude eer aan doen.

    Login om te reageren
  14. Autospotter 2011 zegt

    10 oktober 2024 om 21:19

    Renault 5 was echt leuk,
    De 4 voelt een beetje als je oude roem terughalen in de hoop dat mensen het leuk gaan vinden.

    Login om te reageren
  15. HZW zegt

    10 oktober 2024 om 21:41

    De 5 lijkt mijn alleen leuk als Alpine A290, over deze 4 kan ik geen mening geven, op basis van deze foto, dit ziet er slechter uit dan die aantal deel foto’s, wat er wel goed leek uit te zien.

    Login om te reageren
  16. Snelle zegt

    11 oktober 2024 om 07:53

    Waarom hebben jullie (autoblog) nog niet gereden met de nieuwe 5 of heb ik iets gemist?

    Login om te reageren
  17. kniesoor zegt

    11 oktober 2024 om 10:30

    Lastig beoordelen op basis van één foto, voor nu nog niet direct wildenthousiast over deze ‘4’. Eens kijken of dat gaandeweg verandert.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North