Zojuist is bekend geworden dat de oprichter van Fisker zijn eigen bedrijf heeft verlaten.
Fisker, producent van de appetijtelijke Karma, is sinds de productiestop naarstig opzoek naar een nieuwe investeerder en startte in China een zoektocht naar Nieuw Geld. Volgens de geruchten zou Volvo-eigenaar Geely de beste papieren hebben om een aandeel te nemen in de Amerikaanse autofabrikant. Of dit doorgaat is alleen nog niet bekend.
Ook is het onduidelijk of dit de oorzaak is van het plotselinge vertrek van oprichter en naamdrager Henrik Fisker, maar daar lijkt het wel wat mee te maken te hebben. Fisker Automotive zegt dat het vertrek van Henrik komt door meningsverschillen met de directie en over de strategie. In een mail aan Automotive News zegt het merk:
“The main reasons for his resignation are several major disagreements that Henrik Fisker has with the Fisker Automotive executive management on the business strategy.”
Mede-oprichter Bernhard Koehler is nog wel gewoon werkzaam bij Fisker, evenals de nieuwbakken CEO Tony Posawatz. Fisker Nederland kon nog niets over de kwestie zeggen. (via Groen7.nl)
UPDATE: Tegenover Reuters noemde Henrik zijn vertrek ‘zeer moeilijk’. Logisch. Je eigen tent verlaten is tragisch genoeg. Henrik wilde verder niet ingaan over wat nou precies de meningsverschillen zijn.
45 reacties
Je slaat de Spyker op z’n kop!
Van de Tesla (4-deurs model) S nog geen enkel, wel enkele roadsters.
OT: wel jammer, was een fraai merk.
Hoeveel schuld heeft ‘ie achtergelaten??
Voor hem geen Victor(y)… ;)
Voila… meningsverschillen uitgeklaard…
Springlevend?
Een aantal jaren geleden een hele rits werkelijk schitterende conceptcars (Elan, Elite, Esprit, Eterne), maar wat is er uiteindelijk terecht van gekomen..? Precies. Niks, nada, noppes.
Ik heb nooit meer wat gehoord over eventuele productieplannen. Ik heb nog enige naïeve onrealistische hoop voor de Esprit, maar ik vrees dat het bij hopen blijft..
Poe wat flauw zeg, ik schaam me. :(