• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREKEND: Louwman neemt Hessing-showroom over

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 januari 2012 om 17:56 – 115 Reacties

'Mine


Niet verrassend, wel zuur. Voor Hessing dan. Het is een beetje als McDonalds die de Librije overneemt…

Wouter twitterde vanmiddag al de tekst “TEAB” bij een foto van de showroom langs de A2, maar dat hoeft niet meer. Ome Evert ontfermt zich nu over de eerder deze week failliet gegane toko.

Het verhaal heeft echter wel een typisch smaakje. De reden dat Hessing in financiële problemen raakte kwam door het vastgoedproject Park Bloeyendael. Evert Louwman verschafte daarom in 2010 via zijn investeringsmaatschappij Alcredis een lening van tien miljoen, Hessing kon echter niet aan de terugbetalingstermijnen voldoen. Louwman was met zijn investeringsmaatschappij Alcredis en de Rabobank verantwoordelijk voor de aanvraag van het faillissement. Nu neemt hij het bedrijf over..

De Louwman Groep zal daarnaast de verkoop- en serviceactiviteiten van Hessing zo veel mogelijk voortzetten. Wat de Groep betreft zal een groot deel van de voormalige medewerkers hierbij een belangrijke rol gaan spelen. Zij beschikken immers over gespecialiseerde kennis hetgeen waardevolle ingrediënten zijn om een goede service- en dienstverlening te waarborgen.

Goed nieuws voor (een groot deel van) de Hessing-medewerkers natuurlijk, die blijven gewoon aan de bak. Wel heeft de overname tot consequentie dat het vervangend vervoer voor de Hessing-klanten zal wijzigen. Als je je Bentley Mulsanne er voor onderhoud heen brengt, zal je je voortaan moeten behelpen met een Toyota Prius. Of een Lexus CT200h. Het moet uit de lengte of de breedte komen per slot van rekening.

De overname door Louwman betekent automatisch dat Stern en PON, twee andere gegadigden, achter het net vissen. Jammer voor ze, maar in beginsel had Louwman ook meer leverage, aangezien er vanuit Hessing een schuld bij zijn maatschappij uit stond.

UPDATE: Voor wie zich afvraagt hoe Evert Louwman er uit ziet: Casper trok zojuist even een foto uit de archieven, gemaakt tijdens de opening van het Louwman-museum:

Hare Majesteit en Evert Louwman

Ook interessant!

  • louwman occasions
    Op deze 10 zekerheden kun je rekenen bij Louwman occasions
  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Autoblog video - Op occasion jacht bij Louwman
  • Nieuwe Autoblog presentator!

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

evert-louwman, hessing, louwman, Supercars

Vorig bericht: « 10-jarig jongetje kaapt de GranTurismo van zijn vader
Volgend bericht: Wat is sneller: een Ferrari of een metro? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Supra1981 zegt

    13 januari 2012 om 17:59

    Goeie Move van Evert (zit hem in de naam :) ) Als Lexus nog meer sportwagen gaat ontwikkelen dan kunnen die mooi zij aan zij met de Lambo’s staan.

    Login om te reageren
    • phantom95 zegt

      13 januari 2012 om 18:22

      @Supra1981: Frits Hessing, Frits Kroymans, Frits wordt dus de naam van de failliete supercarboeren.

      Login om te reageren
      • Supra1981 zegt

        13 januari 2012 om 18:51

        @phantom95: En Evert de naam van succesvolle zakenlieden (dan heb ik nog wat werk te verzetten) :-)

        Login om te reageren
  2. dennisr zegt

    13 januari 2012 om 17:59

    is toch mooi, even een tijdje in de leen-prius.. ga je weer waarderen wat je zelf hebt..

    Login om te reageren
  3. E34M5Touring zegt

    13 januari 2012 om 17:59

    Zat er dan toch een kern van waarheid in Mr. Hessing’s verhaal.

    Login om te reageren
    • Supra1981 zegt

      13 januari 2012 om 18:02

      @E34M5Touring: Ieder verhaal heeft 2 kanten. Tot je beide kanten weet kan je onmogelijk oordelen.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 januari 2012 om 18:17

      @E34M5Touring: Frits Hessing is

      a) Zelfs zo ‘slim’ geweest om dat vastgoedproject te starten
      b) Bij Evert Louwman geld te lenen

      Achteraf is het dan altijd makkelijk lullen. Als Frits gewoon elke maand keurig had betaald dan had Louwman nooit het faillissement aan kunnen/hoeven vragen.

      Frits Hessing heeft zelf zijn bedrijf in onderpand gegeven. Hij ook een andere financier kunnen zoeken, maar daar heeft hij om de een of andere reden niet voor gekozen.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 januari 2012 om 18:19

        @robbie: Misschien speelden ze onder één hoedje…

        Laat de complottheorieën maar komen…

        Login om te reageren
        • Megakix zegt

          13 januari 2012 om 18:22

          @Esprit_de_Flandre: nope…dit is het leuke verhaal van een HELE grote jongen (Louwman) versus een grote jongen (Fritsje). Gewoon grappig om te zien dat óók miljonairs elkaar opeten…en uitspugen. Altijd baas boven baas, en gelukkig voelt die kwast Frits dat nu eens.

          Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 januari 2012 om 19:08

          @Esprit_de_Flandre: wie speelden onder 1 hoedje? Louwman en iedereen die géén villa kocht bij Hessing?

          Toen Louwman die lening verstrekte zal hij ongetwijfeld in zijn achterhoofd hebben gehouden dat hij eventueel het bedrijf in handen zou krijgen bij een faillissement, maar met het mislukken van het “Park Bloeyendael” project heeft Louwman natuurlijk niks te maken.

          Het was de taak van Hessing (en zijn partners) om die villa’s te verkopen. Dat is hem niet gelukt.

          Pech gehad, bedrijf weg.

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            13 januari 2012 om 19:17

            Ja! Dat was allemaal een snood plan van Louwman natuurlijk. Die onderschepte potentiële villakopers, zodat hij Hessing voor een appel en een ei kon opkopen :)

            Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            14 januari 2012 om 10:44

            @robbie @sir_smokalot: Nee, Louwman en Hessing speelden SAMEN onder 1 hoedje. Een goed in elkaar gestoken faillissement, daar is geld mee te verdienen hoor. Ook voor degene die ‘op z’n muil gaat’…

            Schulden weg, activiteiten doorschuiven, stromannen, bankrekeningen in tropische en bergachtige paradijzen, etc…

            Ik weet niet hoe dat allemaal moet hoor, maar wees maar gerust dat er genoeg boekhouders zijn die weten hoe ze zo’n constructie, enigszins legaal, op poten kunnen zetten.

            Hessing is nu aandeelhouder bij Louwman, natuurlijk via een schaduwbedrijfje. En samen gaan ze Bloeyendael omtoveren tot een ski-resort. JFK leeft trouwens nog, en zit in de raad van bestuur bij Louwman…

            Das mijn theorie. Als er iemand een betere heeft, je hebt bij voorbaat ongelijk…

            Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        13 januari 2012 om 18:29

        @robbie: Misschien heeft Louwman wel een gok genomen en de lening dirt cheap aangeboden. Hopende dat het project faalt waardoor hij relatief gemakkelijk het bedrijf over kon nemen.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 januari 2012 om 19:08

          @E34M5Touring: zou kunnen, maar dat is niet iets wat je Louwman kan “verwijten”. Dat is gewoon slim zakendoen.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            13 januari 2012 om 19:46

            @robbie: oh dat is absoluut waar. ik vind Frits ook helemaal niet zielig hoor, that’s just business. Maar het komt Louwman allemaal wel erg goed uit zo.

            Login om te reageren
            • timberleek zegt

              13 januari 2012 om 20:09

              @E34M5Touring:

              inderdaad

              dat komt louwman zeker goed uit, maar dan kan kan hessing alsnog klagen wat hij wilt, hij heeft zelf zijn handtekening eronder gezet en heeft zelf niet betaald.

              Hij zal wel gaan moddergooien, maar de schuld ligt compleet bij hemzelf

              Login om te reageren
  4. zakar36 zegt

    13 januari 2012 om 18:00

    Tja zal je blij mee zijn :P . Wel goed dat tenminste een groot deel van Hessing-medewerkers hun baan nog hebben.

    Login om te reageren
  5. gerard1710 zegt

    13 januari 2012 om 18:00

    Wat gebeurt er nu met de bestelde auto’s? Die worden gewoon afgeleverd?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      13 januari 2012 om 18:05

      @gerard1710: Als Louwman z’n nieuwe klanten te vriend wil houden wel…

      Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        13 januari 2012 om 18:06

        @Esprit_de_Flandre: Ik las ergens dat iemand een Rolls had besteld en naar zijn (voor een deel) vooruitbetaalde geld en Rolls kon fluiten..

        Login om te reageren
        • phantom95 zegt

          13 januari 2012 om 18:28

          @gerard1710: Als de Louwman groep de activiteiten van Hessing zo veel mogelijk wil voortzetten dan zullen de auto’s toch wel geleverd worden?

          Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        13 januari 2012 om 18:11

        @Esprit_de_Flandre: Dit bericht: http://www.z24.nl/bijzaken/artikel_255489.z24/Vastgoedmiljonair_raakt_Rolls-Royce_en_drie_ton_kwijt.html

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 januari 2012 om 18:17

          @gerard1710: dat zal allemaal wel meevallen uiteindelijk.

          Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          13 januari 2012 om 18:18

          @gerard1710: Dat zegt niets. Ja, die man is volgens de regels een schuldeiser, en dan nog één achteraan de rij. Louwman zou waarschijnlijk volledig legaal die man z’n geld en auto kunnen weigeren. Maar ik denk niet dat ze dat gaan doen. Anders gaat die klant voortaan gewoon z’n auto’s in Duitsland kopen en voert ie ze in…

          Login om te reageren
          • gerard1710 zegt

            13 januari 2012 om 18:21

            @Esprit_de_Flandre: Ik weet niet of hij überhaupt nog iets met Hessing te maken wil hebben, gezien de voorgeschiedenis…

            Login om te reageren
            • robbie zegt

              13 januari 2012 om 19:09

              @gerard1710: het is nu geen Hessing meer en die meneer zal nu ‘zaken’ moeten doen met Louwman. Wellicht dat die er wel uitkomen. Al is het grote probleem natuurlijk nog steeds dat hij die Ghost niks vind.

              Login om te reageren
          • Megakix zegt

            13 januari 2012 om 18:24

            @Esprit_de_Flandre: nogmaals, Louwman is een van de allerrijkste van Nederland…hij gaat niemand verder duperen en heeft nu voor een appel en een ei Hessing eigengemaakt.

            Login om te reageren
        • Frankypanky zegt

          13 januari 2012 om 18:51

          @gerard1710:

          ‘Van Erkel had al spijt van zijn aankoop omdat hij de auto bij nader inzien toch niet zo mooi vond en wilde die annuleren. Maar Hessing pikte dat niet en bracht de zaak voor de rechter. Die gaf Hessing gelijk.’

          Ik vind dat Louwman niets te maken heeft met die casus. Van Erkel ging kinderachtig doen en werd door de rechter in het ongelijk gesteld.

          Wat moet Louwman daaraan doen?

          Login om te reageren
  6. valetparker zegt

    13 januari 2012 om 18:00

    Met Frits en Frits uit de weg is Louwman de echte autokoning van Nederland… Al kan Rolf Lauret er ook wat van natuurlijk

    Login om te reageren
    • 911GT2 zegt

      13 januari 2012 om 18:08

      @valetparker: Pon???

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      13 januari 2012 om 18:10

      *kuch*….familie Pon….*hoest*

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 januari 2012 om 18:18

      @valetparker: ooit van familie Pon gehoord?

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      13 januari 2012 om 18:27

      @valetparker: 3,5x zo ‘arm’ als Pon ;-)

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      13 januari 2012 om 19:25

      @valetparker: En Fritstor Müller…

      Login om te reageren
  7. MAB zegt

    13 januari 2012 om 18:02

    nou geweldig wordt van een aventador naar een prius.. vroeger keek ik er naar uit om te kijken als we langs reden nu zal ik maar eens de andere kant op kijken..

    Login om te reageren
  8. Wouter zegt

    13 januari 2012 om 18:02

    Dan kan die Lexus LF-A daar vast ook een mooi plekje krijgen: http://www.mobypicture.com/user/wouter1/view/11511218

    Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      14 januari 2012 om 09:23

      @wouter:
      Vertel mij eens hoe je die foto op Twitter (hierboven trouwens bijgesneden) van het Hessing pand gemaakt hebt?
      Stond je achterste voren op de rijbaan/vluchtstrook?
      Je ging van Utrecht richting Amsterdam, en de foto is door de voorruit genomen!
      Merkwaardige foto dit!

      Login om te reageren
  9. kwaliteituitturijn zegt

    13 januari 2012 om 18:03

    Dit gaat Frits zo niet leuk vinden!

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      13 januari 2012 om 18:15

      @kwaliteituitturijn: Frits heeft toch niks meer te vertellen.

      Login om te reageren
  10. Bart_V zegt

    13 januari 2012 om 18:03

    zoekt de Vind ik leuk knop :D

    Login om te reageren
  11. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    13 januari 2012 om 18:04

    Zo, netjes gedaan door dhr. Louwman! Eerst zelf faillissement aanvragen op Hessing en dan bam, gewoon kopen… Welkom in de harde zakenwereld…

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      13 januari 2012 om 18:12

      @Svenska_Aeroplan_AB: Het is anders niet Louwman die heeft bedacht om in dat park Bloeyendael te investeren.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        13 januari 2012 om 18:15

        @sdk16420: Maar Louwman heeft wel de voorwaarden van de lening bepaald. Nu ja, als die een strop rond Hessings nekske waren, hadden die maar zo slim moeten zijn om het te weigeren natuurlijk…

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 januari 2012 om 18:19

          @Esprit_de_Flandre: Hessing had zijn geld ook ergens anders kunnen lenen. Hij heeft bewust voor deze constructie gekozen, dan moet je achteraf niet gaan zeuren.

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            14 januari 2012 om 10:35

            @robbie: Das dus wat ik ook zeg… :P

            Login om te reageren
      • Megakix zegt

        13 januari 2012 om 18:29

        @sdk16420: maar de marges op de Aygo’s liepen zó hard terug, dat Evert aan zijn eigen portomonnaie moest denken ! :lol:

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 januari 2012 om 19:15

      @Svenska_Aeroplan_AB: Je zou willen dat-ie ook het faillissement van SAAB aangevraagd had. Dan had dat misschien ook nog bestaan… ;)

      Login om te reageren
  12. Supra1981 zegt

    13 januari 2012 om 18:07

    Als wij onze lening niet kunnen betalen dan nemen ze je huis/auto/inboedel/etc. Same here. Schoenmaker blijf bij je leest.

    Login om te reageren
  13. sacha zegt

    13 januari 2012 om 18:08

    Money talks & bullshit walks.

    Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    13 januari 2012 om 18:13

    Mooi stukje schaak van Louwman…

    http://www.youtube.com/watch?v=MqRhv05KRcQ

    Login om te reageren
  15. syliaca zegt

    13 januari 2012 om 18:15

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • syliaca zegt

      13 januari 2012 om 20:08

      @syliaca: Wat zij ik hier ook alweer?

      Login om te reageren
  16. VeniVidiVici zegt

    13 januari 2012 om 18:15

    Dan heeft Frits toch ergens gelijk met dat hij bewust kapot is gemaakt door Louwman!!!

    Login om te reageren
    • bassie zegt

      13 januari 2012 om 18:18

      @VeniVidiVici: Hij heeft gewoon zichzelf kapot gemaakt, hij betaalde niet, of dat nu aan de bank of aan Louwman is doet er niet toe. Dat pand was anders van de bank geweest, en nu is Louwman de bank en dus eigenaar.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 januari 2012 om 18:23

      @VeniVidiVici: wat een domme, kortzichtige opmerking.

      Heeft Louwman bedacht dat Hessing in vastgoed moest investeren? Nee!
      Was Hessing gedrongen om geld bij Louwman te lenen? Nee!
      Heeft Louwman ervoor gezorgd dat Hessing geen steen verkocht heeft? Nee!

      Er is 1 schuldige en dat is Hessing zelf. Hij is zelf in dat vastgoedproject gestapt en heeft zelf bedacht om geld bij Louwman te lenen.

      Als hij vervolgens geen villa weet te verkopen en zijn leningen niet kan afbetalen dan is het niet zo vreemd dat de persoon waar je je geld hebt geleend dat geld op de een of andere manier terug wil.

      Dan kan je wel dikke boehoe gaan doen in de media, maar daar schiet je in mijn ogen niks mee op.

      Login om te reageren
      • Sudberdur zegt

        13 januari 2012 om 18:30

        @robbie: Hulde! Een betere samenvatting is haast niet te geven

        Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        13 januari 2012 om 18:52

        @robbie: +1

        Login om te reageren
      • Supra1981 zegt

        13 januari 2012 om 18:55

        @robbie: precies. Met geld kan je geld maken, maar als je ergens geen kaas van hebt gegeten dan kan je daar beter nog even over nadenken voordat je met zo veel geld instapt.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 januari 2012 om 19:11

          @Supra1981: en al helemaal met geleend geld ;)

          Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        13 januari 2012 om 20:02

        @robbie: Hey robbie heb je je dag niet ofzo? Ow ja vrijdag de 13de heeft je waarschijnlijk getroffen ;) Maar die domme kortzichtige opmerking zijn NIET mijn woorden hoor, ik herhaal alleen Frits zijn visie.

        Login om te reageren
  17. The_Gent zegt

    13 januari 2012 om 18:16

    Evert speelt weer vieze spelletjes, eerst de boel failliet laten gaan en dan overnemen…… Zo komt ie ook aan een aantal toyota dealers. Maar o zo voorspelbaar. Jammer voor ons fritsje hopelijk blijft de exclusiviteit en service behouden. Geen toyota troep als vervangend vervoer. Hopelijk leert louwman wat een echte red carpet treatment is…..

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      13 januari 2012 om 18:48

      @The_Gent: Nice try Frits Hessing.

      Login om te reageren
    • Supra1981 zegt

      13 januari 2012 om 18:56

      @The_Gent: Lexus heeft de Red Carpet treatment zowat uitgevonden dus dat zit zeker goed. En welkom in de zakenwereld. Als je niet kan betalen als je veel geld leent en je bedrijf als onderpand inzet dan kan je dat kwijtraken.

      Login om te reageren
      • The_Gent zegt

        13 januari 2012 om 23:09

        @Supra1981: heb je red carpet treatment wel eens meegemaakt? Is meer een black carpet treatment, service is verre van geweldig, maar ja in de reclame zeggen ze het en wordt dat voor waar aangenomen.

        Login om te reageren
        • Supra1981 zegt

          14 januari 2012 om 16:28

          @The_Gent: heb jij het al wel zelf mee gemaakt dan? Diverse mensen in mijn omgeving rijden een Lexus en zijn erg te spreken over de service. Maar goed er zullen ook vast altijd mensen zijn die mindere ervaringen hebben. Dat blijf je altijd houden.

          Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 januari 2012 om 19:12

      @The_Gent: U bent ooit een keer door Louwman in uw sterretje genomen?

      Login om te reageren
      • The_Gent zegt

        13 januari 2012 om 23:11

        @robbie: nope, ask yo mama. Als je gaat beginnen met dit soort trieste opmerkingen. Reageer dan niet. Of kom anders met zinvolle aanvulling. Jij in je sterretje door frits genomen?

        Login om te reageren
    • potver7 zegt

      13 januari 2012 om 19:28

      @The_Gent: Wat is er nou zo vies aan dan? Hij had geld, veel geld tegoed dat niet terugbetaald werd. Dan is het helemaal niet zo’n rare stap om het faillissement aan te vragen van de schuldenaar. Dat Frits Hessing het onroerend goed project in dezelfde BV te stoppen als de autohandel, daar kan Louwman niet zoveel aan doen.
      En aangezien de autohandel van Hessing best wel winstgevend is, is dat voor Louwman de meest logische manier om gewoon zijn geld terug te krijgen.

      Daar is niks smerigs aan – zo werkt de zakenwereld nu eenmaal. Het is wel keihard, dat wel. Waarschijnlijk had het ook anders gelopen als beide heren wat beter samen door een deur konden, maar ook dat is het risico van zakendoen met je (zakelijke) rivaal.

      Hessing heeft zwaar gegokt – en zwaar verloren. Da’s zuur, niet smerig.

      Login om te reageren
      • The_Gent zegt

        13 januari 2012 om 23:00

        @potver7: dat frits niet zo slim is geweest dat is duidelijk. Vastgoed bv is apart van de auto bv. Auto bv stond garant voor de lening. @rest reacties Maar ik ken evert van iets dichterbij dan menig l*lletje met mening op autoblog. Ik baseer mijn mening niet alleen op het media gel*l. Evert is een slimme keiharde zakenman, met af en toe rare streken. Maar evert wil graag alles zelf bezitten, wat niet zo raar is, maar de manier waarop de zaken vaak gaan zijnniet echt om over naar huis te schrijven.

        Login om te reageren
  18. The360box zegt

    13 januari 2012 om 18:19

    Hoe gek is het dat hij geld heeft wezen lenen van een andere auto-verkoper die iets te strenge regeltjes had. Anyway, hoe dom ben je om t gaan investeren in een elite wijk waar niemand op zit te wachten..

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      13 januari 2012 om 18:55

      @The360box:

      Dat weet je niet…Misschien waren de banken zo mogelijk nog strenger en vroegen ze een hogere rente!

      Maar laat Hessing eerst maar eens uitleggen, hoe hij überhaupt op het idee kwam om zich in het vastgoed te begeven (op het moment dat de wereldeconomie fors aan het inzakken was)?!

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        13 januari 2012 om 20:55

        @FrankypankyV8: Snap het wel, je ordt toch ook op televisie lekker gemaakt met geld te stoppen in fondsen die winkelcentra in Azie aanleggen met een superhoge rendement dit, en zo. Wat ik bedoelde was dat Mr. Louwman natuurlijk Mr. Hessing een lening wilde verstrekken en heel misschien wel wist dat dit wel mis moést gaan en het contract zo opstelde dat er meteen een executie zou plaatsvinden.
        Wat ik eigenlijk nog gekker vind is dat je toch niet meteen al je geld kwijt bent als die villa wijk gecanceld wordt?

        Login om te reageren
  19. Vinny_93 zegt

    13 januari 2012 om 18:24

    hun=bezittelijk vnw
    hen=aanwijzend vnw. Dus is het jammer voor hen, niet voor hun.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      13 januari 2012 om 18:45

      @Vinny_93: haastfout. ‘Ze’ is mooier.

      Login om te reageren
  20. phantom95 zegt

    13 januari 2012 om 18:24

    Nou fijn, staan er een paar lelijke priussen in een te mooie showroom

    Login om te reageren
    • Mcvk zegt

      13 januari 2012 om 18:42

      @phantom95: Louwman neemt de importeurschappen over van Bentley, Rolls-Royce, Lamborghini, Maserati en Bugatti. Dus wees maar niet bang dat er priussen in die showroom komen te staan. Mogelijk dat Lexus erbij geplaatst word maar Toyota zal er zeker niet komen te staan

      Login om te reageren
      • potver7 zegt

        13 januari 2012 om 19:29

        @Mcvk: Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst!

        Login om te reageren
      • 911rsr zegt

        14 januari 2012 om 09:55

        @Mcvk: Het lijkt mij persoonlijk niet logisch als Louwman (Toyota Importeur) met Rolls (bmw merk) en de VAG merken aan de haal gaat. maar wie weet heeft ie daar ook iets slims op gevonden :P

        Login om te reageren
  21. amgpowerrr zegt

    13 januari 2012 om 18:29

    Hoe bedoel je Ge-owned zeg gvd.

    Maar het bedrijf stond toch al als onderpand voor de lening? Dan was het toch al van hem.

    Of heb ik verkeerde info gelezen.

    Login om te reageren
    • The_Gent zegt

      13 januari 2012 om 18:36

      @amgpowerrr: stond als onderpand, maar flexibiliteit vanuit louwman was 0,0. Het bedrag is in 1x opgeeist ipv van een maandelijkse betaling. En fritsje is in de bekende praktijken getrapt van louwman. Zonde!

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        13 januari 2012 om 18:48

        @The_Gent: Hessing was, naar we mogen aannemen, bij zijn volle verstand toen hij dat geld leende.

        Uiteindelijk was het Hessing die niet aan zijn verplichtingen kom voldoen. En wie zijn billen brandt moet op de blaren zitten.

        Login om te reageren
      • Frankypanky zegt

        13 januari 2012 om 18:57

        @The_Gent: “maar flexibiliteit vanuit louwman was 0,0”?!

        Als dat zo was, dan had Louwman Hessing nooit het geld geleend… :roll:

        Hessing heeft niet eens onderzoek gedaan, om erachter te komen of er wel mensen (met geld) zaten te wachten op zijn villapark!!!

        Login om te reageren
        • The_Gent zegt

          13 januari 2012 om 23:06

          @FrankypankyV8: het villapark is absoluut geen slimme zet geweest, sterker nog misschien wel hoogmoed. Bij financieringen wordt er gekeken naar de cashflow en solvabiliteit van het bedrijf+toekomstpotentieel. Het is niet zo dat hessing meerdere malen de betaling niet heeft voldaan. Het totale bedrag wordt in1 keer opgeeist en ja 11 miljoen kan ok frits niet betalen.

          Login om te reageren
  22. KEV9 zegt

    13 januari 2012 om 18:31

    dit riekt wel heel erg naar een voor opgezet spelletje van Louwman. Krijgt hessing dan toch nog gelijk?

    Login om te reageren
  23. The360box zegt

    13 januari 2012 om 18:37

    Ach, dat vind ik nou niet zo louw man!

    Login om te reageren
  24. PortRo zegt

    13 januari 2012 om 18:42

    ‘Ha, meneer, u komt voor een Bentley? Mag ik u een kopje onzuivere koffie aanbieden?’

    Login om te reageren
  25. kwaliteituitturijn zegt

    13 januari 2012 om 18:43

    Frits Hessing, Eigen schuld dikke bult! duidelijk verhaal heren.

    Login om te reageren
  26. Merc-S420-CDI zegt

    13 januari 2012 om 18:49

    Noemen ze dit niet het risico van ondernemen?
    Project loopt fout ( in dit geval vastgoed ) het onderpand word opgeëist, wat helemaal niet gek is. Wat de flexibiliteit betreft, als er bij de bank geleend zou worden, dan was de flexibiliteit ook 0,0. Al dan niet gaat er een trouw icoon in de autowereld verloren. Met goede service enz. Zakenleven is hard, kan je er niet tegen, ga dan voor een baas werken. Meneer Hessing weet zichzelf wel te redden, al dan niet toch veel sterkte toegewenst aan alle mensen die het hier moeilijk mee hebben.

    Login om te reageren
  27. Vreddy_B zegt

    13 januari 2012 om 19:14

    Dit is pijnlijk voor Frits. Dit moet voor hem toch een beetje voelen als ‘je vrouw die je dumpt, en daarna verplicht kijken hoe ze door haar nieuwe minnaar genomen wordt.’

    Login om te reageren
  28. midasracer zegt

    13 januari 2012 om 19:20

    Yep, dat zat er wel in. Ik ben benieuwd of het bedrijf wel Hessing blijft heten of dat er wat nieuwe plakletters aangebracht gaan worden langs de A2. Hessing klinkt sjieker dan Louwman.

    Login om te reageren
  29. norge zegt

    13 januari 2012 om 19:27

    Hahahaha ,alle dure bakken een weekje buiten zetten en een Prius midden in de kale showroom opstellen.

    Login om te reageren
  30. amgpowerrr zegt

    13 januari 2012 om 19:29

    Wat zou er gebeuren als je een bentley hebt gekocht en hij is geleverd enzo, maar je moet voor onderhoud naar hessing maar deze is failliet. Wat dan?

    En is de nieuwe eigenaar nou verplicht auto’s die in bestelling stonden te leveren etc.

    Login om te reageren
  31. silverline zegt

    13 januari 2012 om 19:46

    wat toyota troep wat fikt er spontaan vanzelf ferrarie lamo bentley rols audi ik heb zelden een toyota zief fikken wat een gek met zo n uitdrukking te komen

    Login om te reageren
  32. Orichy zegt

    13 januari 2012 om 19:51

    Het zou mij niet verbazen als die “Hessing”-toko binnenkort een keer afbrand.

    Louwman is een slimme handelaar geweest en Hessing de minst slimme, hij had dit kunnen zien aankomen en had het dus anders aan moeten pakken.

    Ik weet niet, of de fabrikanten zo maar akkoord gaan met de overname door Louwman, ik kan mij ook voorstellen van niet. Louwman is geen Hessing en alle andere zaken staan er buiten.
    Misschien geeft het de fabrikanten nu de mogelijkheid om andere deals en een andere koers te varen.
    Daarbij denk ik niet, dat de fabrikant het zo maar fijn vindt, dat de klant, bij service, in een “minderwaardig”, of concurrerend model/merk moet gaan rijden.
    De meeste klanten, denk ik, ook niet.

    Login om te reageren
    • bobb zegt

      13 januari 2012 om 19:58

      @Orichy: Hebben ze dat daar dan, leenauto’s en fietsen? Zal toch haal- en brengservice zijn, bovendien zullen de meeste klanten wel meer dan 1 auto hebben.

      Login om te reageren
    • RuVi zegt

      13 januari 2012 om 20:06

      @Orichy: als jij je veyron brengt krijg je echt geen leen veyron mee….
      Of lp64o….

      Login om te reageren
      • syliaca zegt

        13 januari 2012 om 20:09

        @RudyV: Ik rijd 3 veyrons tegelijk!

        Login om te reageren
  33. dokasensai zegt

    13 januari 2012 om 20:00

    Frits heeft enkele fouten gemaakt
    -> Vastgoed en automotive gedeelte in 1 bv
    -> Geld lenen bij meneer Laagman.
    -> Het pand als onderpand.

    als hij het pand niet als onderpand had gedaan en de vastgoed tak apart had gehouden van de automotive (verschillende BV’s) dan was er geen probleem bij Hessing.

    dan was de vastgoed tak onderuit gegaan maar kon frits nog gewoon mooie auto’s verkopen in een mooi pand langs de A2.

    het is een gevalletje van eigen schuld dikke bult

    Het is alleen zo zonde van de bedrijven met wie hessing werkte.

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      13 januari 2012 om 21:01

      @dokasensai: Wacht even: het zit als het goed is zo: Mr. Hessing leende geld van Alcedis onderdeel van Louwman, en louw is niet laag, en gaf zijn eigen bedrijf + hele mikmak als onderpand. Op een lening van €11.000.000 is dit het enige wat nauw komt. Frits heeft geen vastgoed, hij investeerde in vastgoed(dure villawijk te de Bilt).

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      14 januari 2012 om 17:47

      @dokasensai: het zat niet in 1 bv voor zover ik weet.

      Login om te reageren
  34. zdev zegt

    13 januari 2012 om 21:39

    Bij Hessing kreeg je vaak een Alfa als leenauto.
    Wel jammer, mocht nooit even een Lambo of een Rolls mee.

    Login om te reageren
  35. insideman zegt

    13 januari 2012 om 23:35

    Iedereen roept nu wel dat Louwman het voor weinig heeft, maar 11 Miljoen is veeeeeeeeel te veel geld voor een autodealer.
    Importeur of niet….het is gewoon een dealer, die de auto’s zelf moet halen bij de fabriek.

    Met een dealerschap (weet er alles van) valt niks meer te verdienen. Rendement van een autodealer is hoogstens 1%, de grotere autojongen hebben allemaal vroeger hun geld verdiend, hebben dus waarschijnlijk de panden zelf en hoeven de meeste voorraad niet te financieren. Kortom die hebben eigen vermogen, dan kan je pas geld verdienen.

    De grotere autobaasjes hebben allemaal vastgoed, omdat dat vroeger een zekere investering was.

    Denk dat Louwman liever die 11 miljoen in zn zak had dan dit, Fritsie heeft als ondernemer teveel risico genomen. Daar zal ie van balen maar dat is ondernemen..kan de beste overkomen….

    Frits is echt niet zielig hoor, hij heeft Louwman’s geld gebruikt i.p.v. zn eigen vermogen….Mooi moment om uit te stappen….de dalende marge’s etc. Frits heeft zn pensioen wel goed geregeld…lekker genieten… (Check ff KVK nummer: 30079383)

    Dus kortom. Louwman heeft Hessing voor veel te veel geld gekocht.

    Het vastgoed zat echt wel in een andere B.V. hoor, Alcredis Finance heeft gewoon het bedrijf + het pand als onderpand gevraagd.

    Zo zit de vork in de steel

    Login om te reageren
  36. koepeltje zegt

    14 januari 2012 om 01:31

    @The Gent
    ben zelf ook bekend met hr Louwman en wat jij over de kwestie zegt klopt van geen kant.
    Hessing’s lening had al per januari 2010 ingelost moeten zijn. Hij heeft daarna met onderhandelen Louwman zover gekregen om bijna 2 jaar langer over de aflossing te doen en die termijn is gewoon om. Is dan dus inderdaad zoals bij elke bank in zijn geheel opeisbaar.
    Frits heeft de centen gewoon verbruikt door als playboy te leven i.p.v. een serieuze zakenman te zijn.
    Villa’s op naam van familie zetten om zo een bouwstart te forceren is niet zo netjes van Hessing en is dus ook niet gelukt.
    Wie zijn billen brand moet op de blaren zitten.
    Ik ken hr. Louwman als integer zakenman met gevoel voor de automobielbranche dus het bedrijf voorheen Hessing is bij hem in goede handen.
    Felicitaties aan het personeel, zij gaan een werkgever krijgen in ook in Raamsdonksveer op handen wordt gedragen

    Login om te reageren
    • The_Gent zegt

      14 januari 2012 om 14:02

      @koepeltje: januari 2010 was een mondelinge afspraak, 2012 is.contractueel vastgelegd. En het is niet zo dat alle huizen op alleen familieleden gezet zijn. Er zijn die ook daadwerkelijk gekocht hebben. Neemt niet weg dat het vastgoedproject niet slim was, dat ter zijde. Het bedrijf hessing is meer waard dan die 11 mln, dus dat heeft frits niet slim gespeeld. Maar je hoort mij niet zeggend dat hij als werkgever slecht is. Maar een zakenman die niet alles netjes oplost. Dat is heel wat anders dan jij nu verteld. Lees eerst goed en dan pas reageren. Ik ken helaas ook de andere kant van de medaille bij evert.

      Login om te reageren
  37. bartsmit zegt

    14 januari 2012 om 06:56

    Wie het onderste uit de kan wil…

    Login om te reageren
  38. Multicar zegt

    14 januari 2012 om 10:06

    Ik ben benieuwd naar het verhaal van Louwman.Kom op wouter een idee voor een interview :)

    Login om te reageren
  39. deuxani zegt

    14 januari 2012 om 10:45

    Ik weet dat dit Autoblog is, maar ik ben heel erg benieuwd naar de status van Park Bloeyendael en de eventuele kopers die er al dan niet zijn geweest. Zijn er daar mensen die voor een woning kwamen en nu veel geld lichter zijn? En wat gebeurt er met de locatie?

    Login om te reageren
  40. KaCh1ng zegt

    14 januari 2012 om 15:09

    11miljoen? dat is ‘maar’ 5x duurder dan de audi garage :D

    Login om te reageren
  41. pieterveer zegt

    14 januari 2012 om 15:16

    Ik ken de leningsconstructie niet tussen de heren, dus kan ook niets zeggen over een eventuele streek die de een de ander heeft geleverd. Wat ik opmerkelijk vindt, is dat een investeringsmaatschappij een lening verstrekt. Die verstrekt normaal gesproken wel kapitaal, maar niet in leningsvorm.

    Login om te reageren
  42. romeorenzo zegt

    14 januari 2012 om 16:28

    Als je die huizen ziet die gebouwd moesten worden en het bijbehorende prijskaartje, dan weet je dat dit een project was die gedoemd was om te sneuvelen

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      15 januari 2012 om 02:51

      @romeorenzo: Ja want dat had jij als top ondernemer al lang gezien natuurlijk.

      Iets met stuurlui en aan de wal staan enzo.

      Login om te reageren
  43. kliko zegt

    16 januari 2012 om 09:25

    Kiek em goan, die louwman.

    Maarem, het is mij nog steeds niet duidelijk. Wat voor auto’s gaan we nou aantreffen in de showroom? Alleen maar Toyota’s? :(

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      16 januari 2012 om 09:52

      @kliko: er zullen gewoon dezelfde merken verkocht gaan worden: Bentley, Bugatti, Lamborghini, Maserati en Rolls-Royce.

      Er zullen geen Toyota/Lexus modellen komen te staan.
      Of in elk geval voorlopig niet.

      Login om te reageren
      • kliko zegt

        16 januari 2012 om 14:26

        @robbie: Oke, dat scheelt dan :)
        Dan kan ik met een gerust hart nog even een blik werpen als ik er langs rijd. :)

        Hij gaat dus in zekere zin Hessing doorzetten, alleen met zijn eigen visie. Hopelijk wordt het wat!

        Is het ook bekend of hij ook alle auto’s heeft gekocht die in de showroom stonden..? Of zou hij alleen allemaal nieuwe modellen gaan neerzetten?

        Login om te reageren
  44. ttr6 zegt

    17 januari 2012 om 15:34

    Wie is nu Evert. Die linkse of rechtse :)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North