• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BREKEND: Rechter wijst reorganisatieverzoek Saab af!

Auteur: ricardo, gepost 8 september 2011 om 14:22 – 88 Reacties

Victor is sad

Ontzettend slecht nieuws voor Saab. Zojuist heeft de Zweedse rechter bepaald dat het verzoek voor een reorganisatie NIET mag worden voortgezet. Victor, we mogen hopen dat er nog een laatste konijn uit je hoed komt, dit kan wel eens het einde voor Saab as we know it betekenen.

Gisterochtend maakte Saab bekend dat ze bij de rechtbank een aanvraag gedaan hebben voor een vrijwillige reorganisatie, een soort surseance van betaling. De rechter heeft vandaag bepaald dat dit NIET doorgaat. Vanochtend lieten Zweedse experts zich al uit over de kwestie en werd al min of meer verwacht dat de plannen niet door zouden mogen gaan. Simpelweg omdat Zweden meent dat een reorganisatie voor bedrijven is die weer winst willen maken, niet om de financiering weer op orde te krijgen. En daarom kregen Victor en Kornuiten zojuist te horen dat het verzoek tot uitstel van betaling en herstructurering is afgewezen. F#ck… (Bron)

Nu Saab geen reorganisatie kan doorvoeren is het merk -dat sinds april geen auto’s meer bouwt in Zweden- niet meer beschermd tegen faillissementsaanvragen van de vakbonden, die hij gisteren in zijn speech nog eventjes ophemelden. Deze vakbonden hebben nu weinig andere opties meer dan doorzetten met de faillissementsaanvraag. Een andere optie is dat Victor Muller beroep aantekent tegen de uitspraak van de rechter. Dit gaat nog lang duren, maar we wachten even met onze condoleances. Victor Muller heeft ongetwijfeld nog een Plan C. Victor Muller heeft namelijk altijd een Plan C. To be continued….

UPDATE 15:14: Plof, en daar is het eerste persbericht van Saab. Ze betreuren de uitspraak en gaan, niet geheel onverwacht, in hoger beroep.

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Saab, victor-muller

Vorig bericht: « Mercedes SLA, je naam duikt weer overal op
Volgend bericht: Rijtest en video: Mercedes-Benz ML 350 BlueTec »

Lees Interacties

Reacties

  1. mercedesfan zegt

    8 september 2011 om 14:25

    Zonde, nu is het einde van Saab wel heel dichtbij. Maar eigelijk was dit te verwachten.

    Login om te reageren
    • Roelio zegt

      8 september 2011 om 14:32

      @mercedesfan: Ik denk dat ie nu ongeveer aan plan ZZZ bezig is.

      Login om te reageren
    • gschoots zegt

      8 september 2011 om 14:42

      @mercedesfan: Gisteren werd hem dit gevraagd op Radio 1 en daarin gaf hij toe dat het erg moeilijk zou worden als de “reorganisatie” zou worden afgewezen. Ik krijg persoonlijk ook het gevoel dat Zweden niet zo zit te wachten op een reddingspoging van Saab. Het is hoe dan ook bijzonder triest voor de werknemers en de Saab-fans natuurlijk.

      Login om te reageren
      • Vanquish zegt

        8 september 2011 om 21:41

        @gschoots: Zelfs de rechter is Victor zat xD.

        Login om te reageren
  2. timmy zegt

    8 september 2011 om 14:26

    Slecht nieuws voor Victor & Co. Misschien dat hij nog een plan C heeft maar het heeft er alle schijn van dat de vakbonden nu het faillisement gaan aanvragen.
    Ik ben benieuwd wanneer de leasemij mijn bestelling zal annuleren ;-)

    Login om te reageren
  3. robbie zegt

    8 september 2011 om 14:27

    And now. We wait.

    Speciaal voor alle fanboys
    http://www.youtube.com/watch?v=eZQyVUTcpM4&ob=av3e

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      8 september 2011 om 15:52

      @robbie: dat noemen ze nu eens toekomstmuziek!

      Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      8 september 2011 om 18:19

      @robbie: Bon Jovi +1! :D

      Login om te reageren
  4. captainslow zegt

    8 september 2011 om 14:33

    Ik ben geen fanboy, maar het is wel jammer voor de diversiteit van DNA in auto-design. Zelfs als fanboy moet men nu tot de conclusie komen dat het in dozen naar Litouwen of China wordt afgescheept.

    Voor de haters: de enigen die hieronder lijden is Jan-met-korte-Zweedse-achternaam in Trolhattan. Met een beetje mazzel kan Antonov nu de dozen opkopen en de fabriek beginnen in Kaliningrad zoals hij altijd heeft gewild. En het zou best kunnen dat VM gewoon weer directeur wordt.

    Bovendien: Spyker is niet failliet. Gaat ook niet failliet. Dus op kantoor in Zeewolde is nog altijd business-as-usual.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 september 2011 om 14:36

      @captainslow: de productie van Spyker ligt ook stil (in Engeland). Daarnaast is Swedish Automobile niks meer dan een lege huls vol schulden. Als Saab Automobile AB failliet gaat heeft Swedish Automobile ook geen bestaansrecht meer.

      De naam “Saab” zal sowieso verdwijnen als ze failliet gaan. De rechten op de merknaam (en het logo) liggen namelijk bij Saab AB (vliegtuigfabrikant) en Scania. Bij een faillissement verliest Saab het recht om de naam en het logo nog langer te gebruiken.

      De naam en het logo kunnen dus niet verkocht worden.

      Login om te reageren
      • captainslow zegt

        8 september 2011 om 14:41

        @robbie: een curator is verplicht de boedel te maximaliseren. De designs zullen moeten worden verkocht. Sterker, wettelijk verplicht. Dus alles wat los en vast zit moet weg. Ja goed, alleen de naam. So what, wie wil er een Saab na alles wat er gebeurt is? Maar de achterliggende technologie is zowel voor Litouwen als voor China een stap vooruit en iets wat zij echt niet van de Amerikanen kunnen kopen.

        Als de curator niet aan de hoogste bieder verkoopt is hij zelf strafbaar. En wie behalve Chinezen en Russen gaan bieden? Zweden? Ja vast.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          8 september 2011 om 14:46

          @captainslow: vergeet niet dat de meeste technologie eigendom is van GM en dat Saab dat in licentie mag gebruiken.

          Bij een faillissement blijft er weinig over om te verdelen.

          GM zal echt niet toestaan dat hun platforms in “verkeerde” handen vallen.

          Login om te reageren
          • captainslow zegt

            8 september 2011 om 14:53

            @robbie: het zou mij niks verbazen als GM een bod doet exact om die reden.

            Login om te reageren
            • robbie zegt

              8 september 2011 om 14:58

              @captainslow: daar hoeven ze geen bod voor te doen. Saab heeft de rechten namelijk niet. Ze gebruiken die techniek in licentie. En na een faillissement vervalt die licentie en mag niemand anders die techniek gebruiken.

              Bij GM zijn ze niet gek namelijk ;)

              Login om te reageren
      • bobb zegt

        8 september 2011 om 14:42

        @robbie: VAG heeft een meerderheidsaandeel in Scania.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          8 september 2011 om 14:47

          @bobb: I know

          Login om te reageren
  5. robbie zegt

    8 september 2011 om 14:33

    Zet ik deze nog ff op ;)

    http://www.youtube.com/watch?v=CuA2U9iU6lQ

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      8 september 2011 om 15:48

      @robbie: Dat is dan weer minder voor de fanboys :P

      Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    8 september 2011 om 14:35

    Ok, ik ben geen Victor Müller fan en buiten het feit dat SAAB aan VM en trawantenis verkocht voor ca 10% van de toen werkelijke waarde, lijkt het er nu toch steeds meer op dat er krachten aanwezig zijn die SAAB koste wat koste ten gronde willen richten.
    Misschien staat de Zweedse overheid wel vooraan in het rijtje.
    Al heeft Mijnheer Antonov een -mogelijk- discutabel verleden, zijn geld ruikt daardoor echt niet anders, maar hij mocht niet instappen .
    VM heeft zich -denk ik- vergist in wat voor kosten het met zich meebrengt om zo’n fabriek te runnen, immers het bedrijf werd het meest geraakt door het ontbreken van een gezonde som werk kapitaal.
    Nu is SAAB gewoon zo dood als een pier, het consumenten vertrouwen lease-matschappij vertrouwen is weg, terwijl SAAB met een gezonde fianciële basis best wel een kans had gehad op de internationale markt.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      8 september 2011 om 17:45

      @desjonnies: Het eerste deel van je verhaal klopt. Het is hoogst ongebruikelijk dat een rechter een dergelijk verzoek afwijst! Zelfs Maud Olofsson, Minister van Economische Zaken, was verbaasd!!

      And that’s saying something… Die is al lange tijd uitgespuugd door alles wat Saab-bloed heeft omdat ze superpassief is geweest in de hele zaak (en wat domme uitspraken heeft gedaan als ‘dan gaan we toch windmolens bouwen in die fabriek’…)

      Login om te reageren
  7. bempi zegt

    8 september 2011 om 14:37

    Nu is het een kwestie van tijd voordat de eerst vakbonden faillissement aanvragen voor SAAB.
    @Robbie: Je filmpjes zijn komisch :D

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 september 2011 om 15:27

      @bempi: zoals Bassie altijd zegt: Wat er ook gebeurt, altijd blijven lachen!

      Login om te reageren
  8. consumptieverplicht zegt

    8 september 2011 om 14:37

    Het einde komt nu inderdaad wel kortbij. Heel jammer!

    Login om te reageren
  9. Neptukker zegt

    8 september 2011 om 14:40

    toch nog 2 extra jaartjes in coma……

    Login om te reageren
    • betonstaal zegt

      8 september 2011 om 15:24

      @Neptukker: goed niet die moderne wetenschap!

      Login om te reageren
  10. robbie zegt

    8 september 2011 om 14:40

    Het verhaal van Saab doet mij eigenlijk een beetje denken aan het verhaal van iemand met heel weinig geld die denkt zijn slag te slaan door voor een prikkie een oude S-Klasse te kopen.

    Voor een 10 jaar oude auto betaald hij slechts enkele duizenden euro’s. Een ware buitenkant, een koopje!

    Alleen komt deze gelukszoeker er al snel achter dat zo’n V12 toch wel heel veel benzine zuipt. En dat reserveonderdelen extreem duur zijn. Zelfs standaard beurt kost bijna net zoveel als de aanschafprijs. Hmmm… dan maar wat beknibbelen op het onderhoud.

    De verzekering en wegenbelasting moeten immers ook nog betaald worden elke maand.

    Uiteindelijk besluit deze gelukszoeker om zijn “koopje” na een jaar maar weer van de hand te doen.

    Nadat hij alle bonnetjes had opgeteld bleek dat hij het afgelopen jaar net zoveel (of meer) had uitgegeven aan onderhoud, benzine & vaste lasten als hij voor de auto had betaald.

    Geen wonder dat die auto zo goedkoop was.

    Login om te reageren
    • Poll zegt

      8 september 2011 om 14:49

      @robbie: zo is dat.

      Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      8 september 2011 om 15:09

      @robbie: Mooie vergelijking en zo waar als een koe.
      *gaat weer verder met werken om gebruik van Land-Rover te kunnen blijven betalen*

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 september 2011 om 16:59

      @robbie:

      yep .. en na alle onkosten heb je alsnog een sloper ..
      lache toch ..
      daar behoor je ooit een keer in te trappen ..

      en daarna gewoon nog een keer ..

      Login om te reageren
  11. utr1984 zegt

    8 september 2011 om 14:45

    Ik zie het wel gebeuren dat een Chinees bedrijf het opkoopt nadat het failliet is verklaard.

    Login om te reageren
    • midasracer zegt

      8 september 2011 om 14:51

      @utr1984: Is dat niet een bekende truc van de Chinezen? Interesse tonen, de boel traineren en dan de resten voor weinig opkopen. Hebben ze toch bij Rover ook gedaan.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        8 september 2011 om 14:52

        @midasracer: en net als bij Rover zullen ze in dit geval ook niet de rechten op de merknaam krijgen.

        Login om te reageren
        • midasracer zegt

          8 september 2011 om 14:58

          @robbie: ha, ja wat voor naam krijgen we dan? Soeb?

          Login om te reageren
          • robbie zegt

            8 september 2011 om 15:28

            @midasracer: Saai? Slaab?

            Login om te reageren
    • bempi zegt

      8 september 2011 om 14:52

      @utr1984:

      Dat kan best kloppen. Er zijn genoeg kapers op de kust die het bedrijf nu al kunnen redden, maar het liever willen voor een prikkie. Ik geef ze groot gelijk. Helaas gaat dat ten koste van de werknemers.
      Want uiteindelijk zullen er nog meer belangen verstrengelingen komen wat het mogelijk maakt als er een buitenlandse investeerder komt, die het liefst zijn eigen volk bevooroordeeld ze daar stationeert.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 september 2011 om 14:56

      @utr1984: bepaalde delen zullen zeker verkocht worden, maar helaas voor Saab hebben ze weinig “eigen” technologie.

      De rechten van de 9-4X liggen sowieso bij GM. Dus dat model kan niet “verkocht” worden.

      Alle motoren die Saab gebruikt zijn afkomstig van GM (en diesel van Fiat volgens mij). Die kunnen dus ook niet “verkocht” worden.

      En de rechten op de 9-3 & 9-5 platforms liggen bij GM. Het enige aan “techniek” dat Saab heeft is een half ontwikkeld Phoenix platform. Dat ook weer gebaseerd is op het huidige 9-3 platform.

      Login om te reageren
      • captainslow zegt

        8 september 2011 om 15:04

        @robbie: ik sluit niet uit dat bepaalde dingen onteigend kunnen worden door de Zweedse staat, als onderdeel van de financiele garanties. Dat kan zover terug gaan als de afspraken die zijn gemaakt toen GM Saab voor het eerst kocht (in de 90-er jaren). Op het moment dat GM Saab immers kocht, kan de Staat en/of Saab een voorbehoud hebben gemaakt, dat alles terug zou vallen richting de overheid indien GM geen claim en/of geen investering meer heeft in Saab.

        Zoals bij een faillisement. Met andere woorden: als GM geen belang meer heeft (Saab is immers failliet, dus GM kan geen eigendom meer hebben) is alles wat zich in het pand bevindt van de Staat. En kan als zodanig worden verkocht.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          8 september 2011 om 15:30

          @captainslow: bij een faillissement wordt de Zweedse overheid eigenaar van Saab Parts (zéér winstgevend) en Saab Tools.

          De Zweedse overheid zal die bedrijven vervolgens moeten verkopen om de schuld die Saab heeft bij EIB af te betalen.

          Login om te reageren
          • captainslow zegt

            8 september 2011 om 15:38

            @robbie: ik verwacht warme belangstelling voor de veiling(en). Zowel vanuit Detroit, Beijing en Oost-Europa. Maar ja, eerst wachten totdat iets failliet is natuurlijk. Anders krijg je er 3400 arbeiders bij. Daar staat niemand op te wachten helaas.

            Login om te reageren
        • bobb zegt

          8 september 2011 om 15:33

          @captainslow: GM van toen bestaat toch niet meer. Nog steeds staatsbedrijf eigenlijk?

          Login om te reageren
      • baasbas zegt

        8 september 2011 om 15:59

        @robbie: Saab had toch een hele nette motor ontwikkeld met variabele compressie? Dat was boeiende techniek. Liggen die rechten bij Saab of zou dat nog bij GM op de plank liggen? Denk dat dat nog wel eens wat waard zou kunnen zijn voor een Chinese opkoper. ?

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          8 september 2011 om 17:06

          @baasbas: gevonden:

          http://www.saabnet.com/tsn/press/000318.html

          http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/19539/saab_svc.html

          Die Chinese copy-paste merken lopen qua techniek nog kilometers achter. Dit is goedkoop kennis binnenhalen denk ik?

          Login om te reageren
  12. jack_abarth zegt

    8 september 2011 om 14:49

    Ben er wel benieuwd naar wat het VM privé heeft opgeleverd, en of het hem überhaubt wel iets heeft opgeleverd.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 september 2011 om 14:52

      @jack_abarth: Victor zit volgens mij tot zijn nek in de schulden (oa bij Antonov).

      Login om te reageren
    • bobb zegt

      8 september 2011 om 14:55

      @jack_abarth: Over 2010 een flinke bonus

      Login om te reageren
      • timmy zegt

        8 september 2011 om 15:08

        @bobb: Een bonus die volgens mij nog steeds niet is uitbetaald. Afgesproken was namelijk dat er gewacht zou worden op betere tijden.

        Login om te reageren
        • bobb zegt

          8 september 2011 om 15:21

          @timmy: O ok dat is nog ff wachten dus.

          Login om te reageren
  13. Haakie zegt

    8 september 2011 om 15:01

    Zullen de tweedehans Saab’s ook wel een stukje goedkoper gaan worden. Dus wie straks een mooie auto voor weinig wil…

    Login om te reageren
    • captainslow zegt

      8 september 2011 om 15:26

      @Haakie: denk eerder dat de prijs omhoog gaat. Limited edition is in dit geval echt limited edition.

      Login om te reageren
      • robbie zegt

        8 september 2011 om 19:30

        @captainslow: denk je? Die dealers zijn überhaupt blij als ze er geld voor krijgen.

        Login om te reageren
  14. bigcar zegt

    8 september 2011 om 15:17

    Het is een soap, Victor heeft vast nog wel een plan b ( lees plan ‘s, t, u, ) ergens klaarstaan. Hij zij op bnr gisteren dat hij het anders nog wel een tijdje uit kan zingen…

    Dus..

    Kijken hoe de volgende aflevering van deze soap zal verlopen.. :)

    Login om te reageren
  15. ricardo zegt

    8 september 2011 om 15:19

    UPDATE: Saab gaat in hoge beroep tegen de uitspraak: “Saab Automobile is disappointed with the ruling and will appeal the District Court’s decision”

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      8 september 2011 om 18:40

      @ricardo: ik zei toch.. :) een soap… dat is dit hele circus gewoon :)

      Login om te reageren
  16. captainslow zegt

    8 september 2011 om 15:22

    Het enige wat ik heel zeker weet is dat ik geen monteur in Trolhattan wil zijn op dit moment. Binnenkort teveel aanbod van mijn skillset. Wat je ook denkt of zegt van VM of Antonov of de Chinezen. Met hun komt het echt wel goed. In het ergste geval gaat VM met pensioen, nou hij hoeft nog steeds niet op een houtje te bijten hoor. Antonov zou het niet boeien. De Chinezen krijgen de designs linksom of rechtsom (en al was het van GM, misschien verkoopt GM het gewoon). De enige sukkel in dit verhaal is die arme drommel in dat houten huis ergens aan dat Zweedse meer. En dan vooral zijn 2,5 kinderen.

    Login om te reageren
    • fep739 zegt

      8 september 2011 om 15:51

      @captainslow: so true …

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      8 september 2011 om 17:32

      @captainslow: precies, en de importeurs en dealers wereldwijd, en hun werknemers. En veeeeel personeel bij de toeleveranciers. En de regionale economie. Las een stuk dat de werkloosheid in Zweden gemiddeld 4% is, en in regio Trollhättan nu al 11%… Weinig winnaars in zo’n verhaal!

      Login om te reageren
  17. Johnnnyboy15nl zegt

    8 september 2011 om 15:28

    Ik mis Spyker :(.

    Login om te reageren
    • captainslow zegt

      8 september 2011 om 15:32

      @Johnnnyboy15nl: kan nog alle kanten op. Juist nu.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 september 2011 om 15:32

      @Johnnnyboy15nl: Spyker bestaat nog hoor. Al ligt de productie daarvan op dit moment ook volledig stil.

      Spyker verkeert momenteel in een soort winterslaap.

      Login om te reageren
  18. Romen zegt

    8 september 2011 om 15:29

    Goed beantwoord hoor Wouter bij RTL-Z! haha

    Login om te reageren
  19. Carreza zegt

    8 september 2011 om 15:51

    Over naar plan C… Doet ie het of doet ie het niet…?

    Login om te reageren
  20. wimbers zegt

    8 september 2011 om 15:54

    ok, wat zou een saab dealer doen om nog van zijn voorraad af te komen? dealtjes tijd!

    Login om te reageren
    • captainslow zegt

      8 september 2011 om 16:05

      @wimbers: Volgens Muller zaten er niet zoveel nieuwe auto’s meer in het kanaal. Bovendien, een Saab voor -20% is juist schattig. Limited edition toch? Tooling is niet failliet, gaat niet failliet, dus onderdelen zijn er ook nog wel.

      Login om te reageren
  21. captainslow zegt

    8 september 2011 om 16:13

    Wat trouwens ook heel jammer is dat de 9-5 Sportcombi praktisch nergens te krijgen is. Over het algemeen heeft deze toch behoorlijk goede reviews gekregen, een mooie auto om te zien. Bovendien naar horen zeggen een verbeterd interieur versus de sedan.

    Zonde.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      8 september 2011 om 17:33

      @captainslow: Klopt, het interieur van de MY ’11 Sedan was al een consessie aangezien er problemen met toeleveranciers waren. MY ’12 krijgt (/zou krijgen…) het nieuwe interieur, de Estate dus automatisch ook.

      Login om te reageren
  22. devos zegt

    8 september 2011 om 16:22

    FIGHT THE POWERR!!!!

    Login om te reageren
  23. norge zegt

    8 september 2011 om 16:43

    RIP SaaB ,het was zo’n leuk merk.

    Login om te reageren
  24. dennisr zegt

    8 september 2011 om 16:57

    jammer hoor, erg jammer, maar dit was het toch echt wel, saab is gewoon failliet en Victor heeft het ook wel door inmiddels denk ik..

    Login om te reageren
  25. bmwpowerm5 zegt

    8 september 2011 om 17:01

    saab gaat een fusie aan met michelin.michelin verkoopt de banden en victor muller de lucht

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      8 september 2011 om 18:06

      @bmwpowerm5:
      Michelin is decennia lang van 1934 tot 1976 eigenaar geweest van Citroën; dus jouw komisch bedoelde noot heeft weldegelijk een waarheid van een koe in zich

      Login om te reageren
  26. VeniVidiVici zegt

    8 september 2011 om 17:34

    Beseft die rechter eigenlijk wel dat als SAAB failliet gaat dat het werkloosheidscijfer in Zweden behoorlijk stijgt!!

    Login om te reageren
  27. vincenzo zegt

    8 september 2011 om 17:36

    En goed zo..de Zweden zien ook wel dat onze victor een bakker is van zoete broodjes en luchtfietsen. Vorige maand heeft ie de vergoedingen voor zichzelf en vriendjes verhoogd. Dat lukt dan weer wel door deze pannenkoek.

    Login om te reageren
  28. lincoln zegt

    8 september 2011 om 17:59

    wie kan mij helpen ??

    hoe zat het ook alweer met de fabrieksgebouwen en de kavel waar Saab zich nu huisvest ..
    was dat inmiddels geen staatsbezit ??

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      8 september 2011 om 21:46

      @lincoln: verkocht voor 50% aan een investeerder. En de rest is in onderpand gegeven. Als Saab de huur niet meer kan betalen zijn ze de rest ook kwijt.

      Géén slechte deal voor de koper: al het vastgoed voor 25% van de boekwaarde.

      Login om te reageren
  29. autobart zegt

    8 september 2011 om 18:24

    Als nou alle 731 miljoen europeanen eens 1 euro doneren aan een SAAB-fonds… Dan is er bijna 1 miljard (nou ja, 731 is niet bijna maar toch) Voor saab als een duwtje in de rug… Makkelijk toch?

    Login om te reageren
    • VeniVidiVici zegt

      8 september 2011 om 18:41

      @autobart: Ja zo ken ik er nog een, als ik in NL bij elk gezin 1 euro ga ophalen ben ik miljonair :P

      Login om te reageren
    • wantthegreen zegt

      8 september 2011 om 18:50

      @autobart:
      Miljoentje voor mij dr af en je hebt m’n stem

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 september 2011 om 18:57

      @autobart:

      vertaal dat eens naar het Griekse verhaal ..

      Login om te reageren
  30. captainslow zegt

    8 september 2011 om 18:53

    De Zweedse minister van Economische Zaken, mevrouw Olafsson was verbaasd dat de reorganisatie niet werd toegekend “het is ongebruikelijk…”. Het lijkt net alsof de regering hoopt op een soort makkelijke oplossing, maar nu het er naar uit ziet dat ze met 3500 werklozen opgescheept zitten worden ze toch nog wakker? Waarom overleggen ze niet met Volvo? Waar is Koningsegg? Direct overleg met de Chineze regering? Het zijn nog zoveel dingen die men kan doen om deze mensen aan de slag te houden. Je kan je afvragen waarom het niet gebeurd.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      8 september 2011 om 21:14

      @captainslow: 1 woord: cultuur. In Duitsland had Merkel al lang een paar miljard overgemaakt…

      Login om te reageren
      • captainslow zegt

        9 september 2011 om 14:43

        @Svenska_Aeroplan_AB: Ja. Sinds kort heeft Duitsland ook een aantal keiharde verdragen en een telefoonlijstje voor noodgevallen. Dit is toch verd*mme een noodgeval? Het gaat niet alleen om 3500 medewerkers maar om 10.000 mensen bij toeleveranciers en weet ik veel.

        Zweden beweert dat ze het zat zijn er geld in te stoppen. Dat bedoelde ik dus ook niet. Ik bedoel, de regering is een regering omdat je 1-op-1 iets gedaan kan krijgen met China wat in wederzijds belang is. Dat kost toch niks? Het levert juist op. Maar in plaats daarvan zitten ze met de handjes in de lucht. We geven het op… ja ach, slappe hap. Nou, dan maar afvoeren en iedereen in die streek in de bijstand. Briljant.

        1 telefoontje van Olafsson naar Duitsland zou wel eens het verschil kunnen maken, maar ja.

        Login om te reageren
      • captainslow zegt

        9 september 2011 om 14:50

        @Svenska_Aeroplan_AB: wat ik bedoel is, f*ck procedures. Zo’n aanvraag bij Nationale Investering Commitee of zo in China zijn natuurlijk met een wuif van de arm te omzeilen als China dat echt wil. Als Zweden (wellicht samen met Duitsland) een interessant pakket voorstelt aan China, dan is dit zaakje overmorgen gered. Het is gewoon heel zwak optreden van de Zweedse regering. Nou goed, als zij liever bijstand betalen, dan het zij zo.

        Login om te reageren
        • Svenska_Aeroplan_AB zegt

          10 september 2011 om 15:41

          @captainslow: Klopt als een bus, ik zei in een eerdere reactie al dat de schrijnende passiviteit een doorn in het oog is van iedereen rondom Saab… Ze doen gewoon NIKS!

          Login om te reageren
  31. norge zegt

    8 september 2011 om 19:08

    De reorganisatie is niet goedgekeurd door de rechter omdat Saab niet kon aantonen dat er geld op weg was. de wettelijke eisen voor de “reorganisatie” werden aldus de rechter niet voldaan.

    Login om te reageren
  32. aboudjaja zegt

    8 september 2011 om 20:44

    Er is zeker een hidden agenda. Wie gelooft er in godsnaam dat 2 chinese bedrijven 254miljoen € gaan betalen voor De Saabgeldverslindmachine ? Alleen VM maakt ons dat wijs om tijd te kopen en de doos leeg te halen. Die Chinezen gaan gewoon wachten tot het failliet is en dan hebben ze alles voor een prikje. Misschien moest VM dat voorbereiden voor dE Chinezen. Erg dat zo’n paljas duizenden werknemers, dealers ,importeures en klanten die op hun wagen wachten , voorliegt en gijzelt. De dealers moeten het van VM maar doen met ’tijdelijke overmacht’ en worden zo gegijzeld tot ze zelf failliet gaan. Geen enkele dealer kan weg zonder serieuse schadeclaim te riskeren en moet dus blijven geld verliezen. De importeurs en dealers smeken om een faillisement van Saab, dan zijn ze tenminste vrij en kunnen ze iets anders doen…om te overleven. Victor , keep on dreaming, maar dan met uw eigen geld !

    Login om te reageren
  33. raphael zegt

    8 september 2011 om 22:24

    En wat deed Muller afgelopen weekend? Juist gewoon lekker een rally rijden in Twente in z’n Rolls-Royce. En maar klagen dat hij zo hard werkt. Walgelijke vent, diep diep walgelijk.
    http://www.quotenet.nl/quoto/en-wat-doet-victor-muller-ondertussen.php

    Login om te reageren
    • captainslow zegt

      9 september 2011 om 14:37

      @raphael: Ik ken zo’n directeur die wel op zondag bleef. Hartaanval op zijn 65e.

      Weekend is weekend. Zouden meer mensen moeten doen. Je leeft meestal langer en zeker weten gelukkiger.

      Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      10 september 2011 om 15:39

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North