• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Briljante M3 Touring krijgt ook DIE neus

Auteur: willeme, gepost 3 januari 2022 om 12:04 – 20 Reacties

Briljante M3 Touring

En we weten ook het verbruik van de briljante M3 Touring.

We weten nu al dat de nieuwe BMW M3 Touring een enorm gave auto gaat worden. Voor het eerst heeft BMW een rechtstreekse rivaal voor de Audi RS4 Avant (die inmiddels al op de vierde generatie zit, de vijfde als je de RS2 meerekent). Eindelijk. Met 510 pk, xDrive, een achttraps automaat en een stationwagon-carrosserie is het de ultieme alleskunner.

Er is uiteraard een ‘maar’. Want de M3 Touring neemt namelijk alles over van de BMW M3, dus ook diens neus. Nu is die neus zeer smaak-afhankelijk. Net als bij de ‘Single Frame’-grille van Audi vond iedereen het heel erg lelijk, maar zijn we er intussen aan gewend geraakt. Het is in elk geval een zeer herkenbare designfeature.

Briljante M3 Touring

Promofilmpje

Overigens is het niet alleen ‘styling om de styling’, voor de M3 en M4 modellen is het nodig vanwege de koeling van de motor. En gezien de 510 pk sterke biturbo zes-in-lijn is het ze eenvoudig vergeven. BMW heeft dit promofilmpje de wereld in geschoten om ons allen een vrolijk 2022 te wensen. Dank u, jullie ook de beste wensen! Het onderwerp van het filmpje (de briljante M3 Touring, dus) komt duidelijk in beeld.

  • Briljante M3 Touring

Voor BMW is de komst van de M3 Touring best een spannende. Het kost namelijk vrij veel geld om zo’n model te gaan leveren, terwijl de afzet waarschijnlijk heel erg laag is. Het is een beetje hetzelfde als met de handbak, iedereen wil er graag eentje, maar niemand die het ook daadwerkelijk bestelt. De keren dat BMW een M-stationwagon leverde, bleek het geen hit (E34 en E61).

  • Briljante M3 Touring
  • Briljante M3 Touring

Het verbruik van de briljante M3 Touring

Daarnaast is er nog iets bekend van de M3 Touring, namelijk het verbruik! De auto zal namelijk 10,3 liter per 100 km gaan verbruiken. Gezien het prestatiepotentieel en enorme gewicht nog niet eens zo heel slecht.

Briljante M3 Touring

Mocht je trouwens nú een briljante M3 Touring wensen en liever niet zo’n grote neus hebben, check dan even de Alpina B3 Touring. Die heeft bijna dezelfde motor en heeft het normale 3 Serie M Sport plus een Alpina-lipje. Wanneer we de nieuwe M3 Touring kunnen verwachten is nog niet bekend.

Meer lezen? Dit zijn 15 extra praktische Alpina 3 Series!

Ook interessant!

  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
    Video: BMW M3 Touring op bewegend beeld vastgelegd
  • BMW: M3 Touring was origineel niet de bedoeling
  • Ander interieur voor BMW M3 Touring
    Ander interieur voor BMW M3 Touring

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, M3, sneeuw, station, touring, xDrive

Vorig bericht: « Heet! Hier vinden de meeste autobranden plaats
Volgend bericht: Hilux GR Sport is ook voor Nederland »

Lees Interacties

Reacties

  1. Pascal zegt

    3 januari 2022 om 12:10

    Lekker belangrijk die neus. Deze mogen ze bij mij voor de deur zetten hoor, heerlijk.

    Login om te reageren
    • denx zegt

      3 januari 2022 om 14:08

      @Pascal: helemaal mee eens….

      Login om te reageren
  2. DeWitteCondor zegt

    3 januari 2022 om 12:14

    Ik dacht aanvankelijk dat het een kwestie van wennen zou zijn, maar nee. Ik vind die nieuwe neus nog steeds afgrijselijk. Ze hoeven van mij echt niet vast te houden aan die originele nieren, maar dit is gewoon lelijk. Het lijkt wel een varken. Zouden we dit over 5 jaar nog terugzien?

    Overigens niet het enige moderne stijlelement wat niet mooi is. Bij BMW is de verlichting tenminste nog te pruimen. Bij Audi en Mercedes (en VW ook nu) begint het intussen op een kermis te lijken met al die LED balken. Je kan het ook overdrijven.

    Login om te reageren
    • heckblende zegt

      3 januari 2022 om 12:56

      dan koop je toch een andere auto? wat is je probleem?

      Login om te reageren
      • DeWitteCondor zegt

        3 januari 2022 om 14:23

        Jij bent echt het zonnetje in huis he? Volgens mij is dit een website waar meningen gegeven worden. Maar kennelijk leidt dat tot nogal veel emoties bij jou dus misschien moet je naar andere websites gaan.

        Login om te reageren
      • joki zegt

        4 januari 2022 om 08:13

        Dat de bestuurder er niet op hoeft te kijken maar de andere weggebruikers…

        Login om te reageren
    • ktm690sm zegt

      3 januari 2022 om 13:46

      @DeWitteCondor: smaken verschillen. Ik vind de nieuwe neus prachtig op de m3-4 en op de 4 serie- i4

      Login om te reageren
      • BMW330Ci zegt

        3 januari 2022 om 21:43

        @ktm690sm: toen ik de modellen in het echt zag vond ik het tegen alle verwachting in mooi! Dat gezegd hebbende, alleen met de horizontale M-Stijlen. Het plastic gekunstelde honingraat motief bij de non-M modellen vind ik niet mooi.

        Login om te reageren
  3. ty5550 zegt

    3 januari 2022 om 12:34

    Dat een dergelijke neus nodig is voor de koeling van de M varianten lijkt mij wel wat overdreven geformuleerd. Een vergelijkbare C63 heeft een stuk beschaafdere neus en ik denk dat BMW best wel op andere manieren extra koeling kon voorzien zonder gebruik te maken van een dergelijk opzichtige neus. Nee, het blijft imo gewoon een designelement waar ik moeilijk aan gewoon kan worden.

    Login om te reageren
    • megator zegt

      5 januari 2022 om 09:55

      Ga eens bij de gemidelde trackday kijken, je ziet veel M2/3/4 en niet zoveel AMG (buiten de GT) en RS modelen. Daar is een reden voor, een M heeft koeling die geen krimp geeft, een AMG en RS niet zo zeer.

      Login om te reageren
  4. cossiekiller zegt

    3 januari 2022 om 12:49

    Ik concludeer hieruit dat de B3 dus heet gaat lopen…

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      3 januari 2022 om 13:00

      @cossiekiller: en ik denk dat dat nog wel eens zal meevallen. De M3 is toch veel meer track-focussed dan de B3 wat gewoon een heerlijke auto is. Het zijn echt wel verschillende auto’s en het publiek wat zulke auto’s koopt, zal voor het race imago van BMW M gaan.

      Login om te reageren
  5. Robert zegt

    3 januari 2022 om 13:08

    Ik begin eerlijk gezegd al te wennen aan de neus; als ik deze in het echt zie, dan valt het op dat de kentekenplaat de nieren optisch goed ‘breekt’.

    Dat gezegd hebbende, ik zie sinds enige tijd bij mij om de hoek een nieuwe C-klasse geparkeerd staan, da’s echt een heel fraaie auto geworden. Dáárom zou ik dan eerder de C63 verkiezen boven de M3.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 januari 2022 om 14:21

      Ook met een viercilinder?

      Login om te reageren
  6. beemerc zegt

    3 januari 2022 om 13:15

    Vind het geluid misschien nog wel het meest zorgwekkend, is niet meer wat het geweest is

    Login om te reageren
  7. kingdante zegt

    3 januari 2022 om 13:18

    Nope, gaat niet wennen die bevertanden. Het meest jammere vind ik nog dat vele vorige generaties nu een soort geknepen duckface niertjes hebben.

    Login om te reageren
  8. RiKe zegt

    3 januari 2022 om 13:20

    Als ik al een M3 touring zou kopen, dan zou ik er gelijk een aftermarket neus op zetten. Wat blijf ik die neus echt verschrikkelijk lelijk vinden.

    Login om te reageren
  9. str8six zegt

    3 januari 2022 om 15:53

    Dat gezever over die neus… dan koop je toch lekker een Audi of Mercedes?

    Login om te reageren
  10. powerofdreams zegt

    3 januari 2022 om 18:15

    Wat mij betreft past het karakter van de Alpina veel beter bij dit type auto.

    Login om te reageren
  11. tysson zegt

    12 januari 2022 om 11:28

    Waarom heeft iedereen het over de “grote” grille van BMW, terwijl Audi al jaren auto’s met veel grotere grilles op de markt brengt. Heb je die RS3 gezien?! Daar is de hele voorkant grille en je hoort niemand erover. Audi A6 idem dito.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North