• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Brilliance in Genève

Auteur: robbie, gepost 7 maart 2007 om 16:45 – 53 Reacties

Brilliance BC3

Het Chinese Brilliance staat ook in Genève, met maar liefst drie modellen: de BS6, de BS4 en de BC3. De BC3 is een sportcoupe waar we afgelopen weekend al over schreven. De BS6 en de BS4 zijn sedan-modellen.

Maar Brilliance gaat verder, er zijn plannen voor een compacte sedan (BS2) en een SUV. Ook zal er eind van dit jaar en dieselmotor worden aangeboden in de Europese modellen van Brilliance.

BS6
Over de BS6 schreven we al eerder en die zal straks verkrijgbaar zijn met 2 verschillende (Mitsubishi) motoren en in 3 verschillende uitrustingsniveau’s. Het design is gedaan door het Italiaanse Giugiaro.

Brilliance BS6

Brilliance BS6 Interieur

BS4
Net als de BS6 is de BS4 ook ontworpen door Giugiaro. Dit model is 23 cm korter dan de BS6 en zal half 2007 op de Europese markt verschijnen. In eerste instantie zullen er twee benzinemotoren beschikbaar zijn. Een 1.8 (136 pk) en een 1.8 Turbo (175 pk) deze motor is door Brilliance zelf ontwikkeld. Eind 2007 verwacht Brilliance ook een diesel te kunnen leveren. Dit zal een 1.8 16V zijn met 125pk en 235 Nm.

Brilliance Jinjue

Brilliance Jinjue

Brilliance Jinjue Interieur

BC3
De BC3 is het eerste sportmodel van Brilliance. De auto is ontworpen door het Italiaanse Pininfarina en is voorzien van dezelfde zelf ontwikkelde 1.8 Turbo (175 pk) als de BS4. De auto kan voorzien worden van een handbak of een automaat (zoals op de foto’s). Prestaties, 0 tot 100 in 9,7 seconden.

Brilliance BC3

Brilliance BC3

In 2007 verwacht Brilliance 15.000 auto’s te verkopen in Europa en zeker de BS4 geef ik veel kans. Om mensen te overtuigen van de kwaliteiten van Brilliance krijg je 3 jaar/100.000 km garantie.

Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • China
    BREEK: Iedereen mag nu in China auto's bouwen!
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?
  • Mercedes verwijdert reclame na ophef in China

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

brilliance, China, geneve-2007

Vorig bericht: « Audi TT R8 style
Volgend bericht: Lamborghini Gallardo Superleggera in Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. BM zegt

    7 maart 2007 om 16:48

    vooral die achterlichten van de BC3 zijn zeer geslaagd !

    Login om te reageren
  2. AMG zegt

    7 maart 2007 om 16:48

    Ik vind(t) ze niet mooi!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  3. Barend zegt

    7 maart 2007 om 16:48

    Het stuur van die BS6 zit flink uit het midden. En alle interieurs zien er wat chappy uit. Maar die BS4 en die BC3 zijn uiterlijk erg aardig geslaagd.

    Login om te reageren
  4. Solstice zegt

    7 maart 2007 om 16:54

    Die kleurcombinatie op die BC3… brrr. Lijkt wel zo’n omgekatte auto uit het twijfelachtige circuit. (“Wat nou 2 auto’s total loss?”). Verzin je toch niet?

    Login om te reageren
  5. raul8711 zegt

    7 maart 2007 om 16:58

    De BS4 is zo slecht nog niet, maar die prestaties zijn toch niet van deze tijd!
    0-100 9.7 met 175pk!

    Login om te reageren
  6. ///AMG zegt

    7 maart 2007 om 16:58

    die voorkant van de bs4 lijkt een beetje op een 5-serie

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    7 maart 2007 om 16:59

    Wat een prachtige combinatie, dat gele uiterlijk en zwart met rode interieur! NOT!!!! Ugh… Heel lelijk. Hopelijk is het ook ‘normaler’ te koop, dan geef ik hem nog een kans.
    De BS6 vind ik er gedateerd uitzien, de BS4 is van voren wel leuk, maar van opzij lijkt het passagierscompartiment te ver naar achter te staan… Hij is niet in evenwicht. Het interieur van beide vind ik trouwens zeer goedkoop aandoen, met dat glanzende plastic, maar dat kan ook aan de foto’s liggen (hoop ik dan maar voor ze…).

    Login om te reageren
  8. RA999 zegt

    7 maart 2007 om 16:59

    het interieur van die BC3 ziet er nog best goed uit ook

    Login om te reageren
  9. MercedesFreak zegt

    7 maart 2007 om 17:03

    Kunnen die Chinezen niet zelf een auto ontwerpen in plaats van alles af te kijken van andere merken???

    Login om te reageren
  10. Martijn zegt

    7 maart 2007 om 17:04

    “De BC3 is het eerste sportmodel van Brilliance”
    “Prestaties, 0 tot 100 in 9,7 seconden”

    zelfs een golf 1.6 kan m bijhouden..

    Login om te reageren
  11. slk55 amg zegt

    7 maart 2007 om 17:07

    de BS4 en 3 zijn zeer geslaagd, zet ze voor een goede prijs op de markt en het word een succes. leuk detail vind ik de achterlichten van de BS3. zelfs het interieur van beide modellen schrikt me niet af.

    dan de BS6…ja.. die doet me erg denken aan de Daewoo Leganza (ook door giugaro ontworpen). ik moet nu ineens denken aan de column van michiel van een paar weken terug, “niets is wat het lijkt”. daar gaf hij een rijtje met de jaguar Kensington, lexus GS, seat toledo en de Daewoo Leganza. volgens mij zou deze Brilliance BS6 prima aan dit rijtje toegevoegd kunnen worden. (niet dan, michiel?)

    Login om te reageren
  12. Ties zegt

    7 maart 2007 om 17:13

    echt een lancia voorkant, ziet er goedkoop uit

    Login om te reageren
  13. PieterA zegt

    7 maart 2007 om 17:31

    Die BS4 heeft een BMW neus. Djeezus, wat een troep allemaal zeg. Niemand is hier mee gediend, afvoeren die meuk!

    Login om te reageren
  14. maarten zegt

    7 maart 2007 om 17:31

    om ons te overtuigen???
    Die garantie is verplicht. Een EU regeltje.

    Denk niet dat ze dat bij Brilliance erg kunnen waarderen.

    Login om te reageren
  15. Mr. R zegt

    7 maart 2007 om 17:37

    Geen gekke modellen! Die Chinezen gaan toch een stuk harder met de ontwikkeling dan de Koreanen. Dit ziet er nu al best netjes uit, daar hebben de Koreanen toch heel wat langer over gedaan.

    Wel jammer dat we van geen enkel model een foto hebben van de achterkant!

    Login om te reageren
  16. DAT zegt

    7 maart 2007 om 17:37

    Beste Chinees,

    WIj houden niet van lompe saaie sedans zonder uitstraling.

    Hartelijke groet,
    De Europeaan.

    Login om te reageren
  17. robbie zegt

    7 maart 2007 om 17:39

    @maarten. 2 jaar garantie is minimaal. Merken als Opel en Volkswagen geven bijvoorbeeld maar 2 jaar…

    Login om te reageren
  18. fubar zegt

    7 maart 2007 om 17:41

    vind die zilvere en gele nog niet eens zo verkeerd

    Login om te reageren
  19. mercedesfan zegt

    7 maart 2007 om 17:42

    Brilliance maakt wel deftige autos (naar Chinese normen), vooral de BC3 ziet er wel deftig uit (ook naar Chinese normen)

    Login om te reageren
  20. robbie zegt

    7 maart 2007 om 17:44

    @Mr. R, de Japanners deden er 20 jaar over om in Europa door te breken. De Koreanen 10 jaar. Zal het de Chinezen in 5 jaar gaan lukken?

    Login om te reageren
  21. OPCfreak zegt

    7 maart 2007 om 18:06

    die BS4 lijkt wel op een mix van de Opel Omega en nieuwste Vectra

    Login om te reageren
  22. slk55 amg zegt

    7 maart 2007 om 18:11

    @Mr. r

    wat meer afbeeldingen:

    BS4:

    Login om te reageren
  23. Jeanke zegt

    7 maart 2007 om 18:18

    -edit-

    Login om te reageren
  24. DRU zegt

    7 maart 2007 om 18:24

    -edit-

    Login om te reageren
  25. DRU zegt

    7 maart 2007 om 18:28

    @autoblog, kun je mij dan ook weer wegediten? Dank.

    Login om te reageren
  26. robbie zegt

    7 maart 2007 om 18:34

    @dru, check!

    Login om te reageren
  27. MarcO zegt

    7 maart 2007 om 19:08

    Het zijn de eerste modellen die naar europa komen….. dan doen ze het toch heel wat beter dan sommige amerikanen die al jaren voet op dit continent willen zetten. De modellen passen prima in ons straatbeeld. We zullen allemaal best onze twijfels hebben, maar dat die chinezen er aan zitten te komen (en hard ook) mag duidelijk zijn.

    Login om te reageren
  28. Bol zegt

    7 maart 2007 om 19:25

    vergelijk dit met de introductie van Koreaanse merken op dit continent (met als hoogtepunt natuurlijk de Hyundai Pony)
    Als ze de kwaliteit een beetje kunnen aanpassen aan Europese eisen dan geef ik ze best kans

    Login om te reageren
  29. Nbabu zegt

    7 maart 2007 om 19:59

    Ik vind dat deze chinezen het zeer goed aanpakken.

    Ziet er allemaal erg netjes en verzorgt uit. En ze zijn niet wat je zegt lelijk. (wat je wel van andere merken uit dat werelddeel kan zeggen)

    Login om te reageren
  30. Dink zegt

    7 maart 2007 om 20:44

    Nou, dat had erger gekunt. Ik zie geen markt, want die is vol, maar smaakvol zijn ze wel.

    Aan het ontwerp is vast geen Chinees te pas gekomen.

    Login om te reageren
  31. robbie zegt

    7 maart 2007 om 21:21

    @Dink, als je de moeite had genomen om de begeleidende tekst te lezen dan had je kunnen lezen dat de BS6 & BS4 ontworpen zijn Giugiaro en de BC3 door Pininfarina.

    Login om te reageren
  32. JH zegt

    7 maart 2007 om 21:40

    Zover ik het weet is de BS4 door Pininfarina ontworpen en het model is productierijp gemaakt/ontwikkeld door Porsche

    Login om te reageren
  33. Pimmes zegt

    7 maart 2007 om 21:51

    Die dashboards maken niet echt een degelijke indruk :S……….

    Login om te reageren
  34. Pimmes zegt

    7 maart 2007 om 21:52

    Het uiterlijk valt me trouwens zeker niet tegen :D!

    Login om te reageren
  35. robbie zegt

    7 maart 2007 om 21:56

    @JH, het persbericht van Brilliance vermeld dat de BS4 & BS6 ontworpen zijn door Guigiaro. Bij de onderstelafstemming van deze modellen is de hulp ingeroepen van Porsche.
    Verder hebben ze ook nog de hulp ingeroepen van Toyota en BMW.

    Login om te reageren
  36. JH zegt

    7 maart 2007 om 22:00

    Zal dan wel het volgende model worden (ik heb aan zo’n model voor Porsche wat interieurdingen gedaan), de coupe. Interieur lijkt allemaal op mekaar;)

    Login om te reageren
  37. roberto zegt

    7 maart 2007 om 22:49

    niet mijn smaak,, hoe ze die bc3 presenteren is het net een kermisattractie..jammer

    Login om te reageren
  38. Ironic zegt

    7 maart 2007 om 23:03

    @DAT:
    Over lompe sedans zonder uitstraling gesproken: VW Bora, VW Vento, VW Jetta, VW Passat, Opel Vectra, enz. Ik denk dat wij hier in Europa gek zijn op lompe sedans zonder uitstraling.

    Maar over smaak valt niet te twisten maar wel lekker te praten. Ik vind dit in ieder geval de beste Chinezen tot nu toe qua uiterlijk. Hoe het rijdt valt nog te bezien. Zeker de BC3 doet voor mij niet onder voor een Hyundai Coupe!

    Login om te reageren
  39. JH zegt

    7 maart 2007 om 23:24

    T’is grappig dat ze BMW, Toyota, Porsche, etc. inschakelen wat lijkt op een plan. Eerst door de beste automobielbedrijven ter wereld je auto’s laten ontwikkelen, toekijken, notities maken en dan “dank je wel” zeggen en ze dan eruit kicken…

    Login om te reageren
  40. Franco zegt

    8 maart 2007 om 00:38

    Het uiterlijk valt niet al te veel tegen.

    Inderdaad worden er zat saaie bakken gebouwd in Europa. Alleen maar omdat het uit China komt, zit met hier met een “Geert Wilders-achtige fanatisme”, die wagen (EN de Chinezen) af te kafferen.

    Maar ik las ook berichten dat die karren voor bedragen rond de 18000 euro te koop worden aangeboden.

    Dat is veel te veel voor een merk, wat zich nog moet bewijzen! Ongeacht de status, die Brilliance wilt bereiken. Die status krijg je niet zomaar…

    Login om te reageren
  41. Florijn zegt

    8 maart 2007 om 01:30

    ze komen er wel

    Login om te reageren
  42. Xemurai zegt

    8 maart 2007 om 09:44

    Die BC3 is echt zeer geslaagd! Nu de prijs nog?

    Login om te reageren
  43. Frostbite zegt

    8 maart 2007 om 10:43

    ik denk dat de BS4 best een succes(je) kan worden als het met de kwaliteit goed zit en ze zeker de eerste jaren het meest financieel aantrekkelijke merk zijn. De toekomst zal het leren.

    de aankleding van de interieurs is verschrikkelijk op de foto’s… laat alsjeblief dat nep-hout eruit!

    Login om te reageren
  44. El_Grande zegt

    8 maart 2007 om 12:49

    Wat de boer neit kent vreet ie niet :S Hoor iedereen eens, ik geloof der wel in ook al ben ik niet weg van deze modellen ze gaan het zkr maken (mits de kwaliteit en de prijs het toelaat). Ssang Yong is ook niet om aan te zien maar worden toch ook verkocht.

    Login om te reageren
  45. hugo zegt

    8 maart 2007 om 14:01

    @barend: alfas hebben het stuur ook niet in ht midden. bij elk type van jong en oud.

    Login om te reageren
  46. Jan zegt

    8 maart 2007 om 14:12

    Fanatiek afgeven op de Chinezen is een ding, maar duidelijk is dat dit merk naar Europa wil komen en duidelijk is dat ze dit serieus willen doen.

    De auto’s zien er niet verkeerd uit. Ze hebben opgepast niet iets spectaculairs te doen, want dat verkoopt niet (en een nieuw merk en spectaculaire auto’s werkt niet als je volume wilt afzetten)

    Kortom, ik denk dat we meer zullen horen van de Chinezen.

    Login om te reageren
  47. Robin zegt

    8 maart 2007 om 15:14

    Uhmmm ben ik slecht als ik zeg dat ik dit mooi vind? De binnenkant vind ik niet super maar het zijaanzicht van bijv. de BS4…

    echt wel mooi

    Login om te reageren
  48. Chief_S5 zegt

    8 maart 2007 om 15:27

    Walgelijk vind ik het. Zeker alleen maar plastic binnen. Ik vraag me af hoe ze het zullen gaan doen bij de EuroNcap-testen. Hopelijk niet zo slecht als de Landwind…

    Login om te reageren
  49. El Toro zegt

    8 maart 2007 om 21:48

    Ze moeten het interieur verbeteren en ik kan er eigenlijk niet aan wennen die gekke dingen.

    Login om te reageren
  50. Tombnolz zegt

    11 maart 2007 om 19:00

    De BS4 ziet er modern en strak uit. Wel lelijke achterlichten.

    Login om te reageren
  51. Sjuul zegt

    18 maart 2007 om 20:36

    Beste Chinees,
    Wij houden niet van lompe saaie sedans zonder uitstraling.
    Hartelijke groet,
    De Europeaan.

    Ooit eens op ons wegdek gekeken? Het stikt van de Ford Mondeo’s, Volkswagen Passats, Toyota Avensissen, Volvo S60-jes, Opel Vectra’s, Peugeot 406en en oude BMW’s. De BS4 maakt misschien weinig kans op reputatie, maar het ontwerp zal juist wél aanslaan.

    De BC3 spreekt me net als de BS4 erg aan. Je mag ze zo voor mijn deur parkeren, ik neem de sleutels wel over. Ik vind de reacties tegenover de Chinesen hier érg kortzichtig en hypocriet.

    Login om te reageren
  52. michiel_^$ zegt

    23 maart 2007 om 18:56

    interieur bs3 gegapt van clk mercedes

    Login om te reageren
  53. KYC zegt

    3 april 2007 om 14:06

    respect voor chinezen!
    leuke auto’s!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North