• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bristol Fighter T – Veyron beater?

Auteur: Wouter, gepost 2 november 2006 om 22:01 – 56 Reacties

Bristol Fighter


Bristol is een oude, maar onbekende autofabrikant uit Engeland. Ze bouwen nogal excentrieke auto’s die in kleine oplagen worden verkocht. De nieuwste Bristol kiest de frontale aanval op de Veyron.

De Fighter S wordt aangedreven door een 8.0 liter V10 goed voor 660 pk. Met de huidige PK race is dat natuurlijk niet genoeg meer om je te onderscheiden. Bristol heeft daarom de V10 uitgerust met twee turbo’s. Het resultaat: 1012 pk en 1400 nm koppel!

Onbegrensd haalt de Fighter T volgens Bristol daarmee een topsnelheid van 435 km/u. Helaas vindt Bristol het nodig om de Fighter T te begrenzen op 362 km/u, waarmee de kans verloren gaat om de Veyron zoek te rijden.

Bij de acceleratie naar de 100 is Fighter T een seconde langzamer dan de Veyron en doet daar dus 3,5 seconde over. Dat heeft alles te maken met het feit dat de Veyron vierwielaandrijving heeft en de Fighter alleen achterwielaandrijving heeft.

Bristol Fighter

Met dank aan Alfaxa voor de tip!

Ook interessant!

  • Politie neemt supercars
    Politie neemt supercars van belastingontduikers in beslag
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bizar: 45 supercars worden in 1 keer aangehouden
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

bristol, fighter, Supercars

Vorig bericht: « Wordt de volgende Supra een hybride?
Volgend bericht: Heel lief voor het milieu: de Polo BlueMotion »

Lees Interacties

Reacties

  1. Eric zegt

    2 november 2006 om 22:10

    Ik snap niet dat een eenvoudig uiterlijk 1012 pk. aankan. De Veyron heeft vele uren in de windtunnel doorgebracht. Enkele malen de productie uitgesteld wegens technische problemen en een eenvoudige autobouwer in een schuur gaat dan een 1012pk monster ter concurrentie loslaten.

    Ik stel mij vragen over de baanvastheid, bedrijfszekerheid en de mogelijk om er zoveel te verkopen als de Veyron. Achter Bugatti staat de Volkswagen group en wie achter Bristol????

    Login om te reageren
  2. Nismo zegt

    2 november 2006 om 22:10

    Typisch voorbeeld van toepassing van de druppelvorm, vandaar de hoge top (oja, die pk’s helpen natuurlijk ook :P)

    Login om te reageren
  3. Den Becker zegt

    2 november 2006 om 22:13

    zoude niet zege met zo een looks, (een wolf in schaaps klere)

    Login om te reageren
  4. Rick dos zegt

    2 november 2006 om 22:21

    Je vraagt je af, wanneer het punt komt dat autoland bij zich zelf denkt en zegt; “Waar slaat dit nog op?!”
    Ik bedoel 1012PK! Wanneer is genoeg, genoeg?! We kunnen hier wel allemaal stoer gaan roepen “het is nooit genoeg!”……maar op een gegeven moment bedenk je toch ook dat je er helemaal geen bal aan hebt?!
    Een Golf met 400PK! Waarom?! Ik vind de M5 met 507 pk eigenlijk al belachelijk! (maar wel lekker natuurlijk! :) )

    Anyway!….dat is ff mijn gedachtenkronkel! Voor de looks hoef je in ieder geval niet bij deze auto te zijn! :)

    Login om te reageren
  5. Willy zegt

    2 november 2006 om 22:22

    Erg oud model. Lijkt van vorenop een oude lambo 350 GTV of een ferrari van tientallen jaren terug.

    Login om te reageren
  6. dekster zegt

    2 november 2006 om 22:23

    het is een lelijk ding. (PUNT)

    Login om te reageren
  7. dekster zegt

    2 november 2006 om 22:26

    @willy
    en vanachter op een DB7 zagato.

    Login om te reageren
  8. Jehe zegt

    2 november 2006 om 22:29

    8.0 V10…..Uit een Viper of nieuw ontwikkeld?

    Login om te reageren
  9. W.T. zegt

    2 november 2006 om 22:30

    Waarom begrenzen ze m dan?

    achterkant lijkt trouwens op Aston Martin DB7 Zagato

    Login om te reageren
  10. Susp1cious zegt

    2 november 2006 om 22:37

    Je kan het ook zo bekijken. leuk dat je zo het VW-concern een hak kan zetten, die er TE lang over hebben gedaan om 1001 pk uit die auto te halen. Maarja, ik denk inderdaad dat de Bugatti iets beter rijdt :D!

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    2 november 2006 om 22:44

    @W.T.
    omdat ze dan niet met hun neus op de feiten kunnen gedrukt worden als iemand die claim van 435kph niet haalt ;)

    Login om te reageren
  12. Jurjen RMC zegt

    2 november 2006 om 22:54

    8.0 V10 uit de Viper ja. (Autoweek)

    Login om te reageren
  13. Ewout zegt

    2 november 2006 om 22:56

    1012pk alleen op ehm een set achterwielen? kan dat wel goed gaan?

    Login om te reageren
  14. Koen zegt

    2 november 2006 om 23:12

    Het grote probleem bij de ontwikkeling van de Veyron was dat men eerst vol trots de jas heeft getoond met een lijstje specs en toen pas is gaan nadenken of al dat geweld allemaal wel in die jas past.

    Had VW het volgens de juiste weg gedaan, nl. een proto bouwen, kijken of het werkt en dan pas een jas ontwikkelen, dan had de ontwikkeling veel sneller gegaan.

    Probleem bij VW was echter dat het hele Bugatti project een haastklus was omdat ene Ferdinand Piech het tot zijn prestige object had gebombeerd. Alleen deed ie dat een paar maanden voor zijn pensioen. Kortom, stel maar voor aan het publiek, neem ik het applaus in ontvangst en succes met de problemen die volgen.

    En geloof maar dat die Bristol verdomd goed in elkaar zit. Ik denk dat ik er niet ver naast zit als ik zeg dat van alle Bristols ooit gebouwd nog dik 85% in topconditie is. Ja natuurlijk is ie spuuglelijk (maar de Beaufort is nog net een tandje lelijker) , maar dat maakt natuurlijk geen moer uit. Tegenwoordig kan iedereen een Aston Martin kopen, dus wie zich wil onderscheiden…hoopt dat ie een Bristol mag kopen.

    Login om te reageren
  15. d_vdm zegt

    2 november 2006 om 23:21

    Zie ik het goed dat ‘ie vleugeldeuren heeft of scharnieren ze naar voren open?

    Login om te reageren
  16. V_freddy zegt

    2 november 2006 om 23:23

    als ik het model aan de voorkant zie moet ik denken aan een mazda RX7 en niet aan een ferrari.. maar kan aan mij liggen

    Login om te reageren
  17. dekster zegt

    2 november 2006 om 23:32

    (ik zou eerder denken dat eens chinees zoiets zou ontwerpen.)

    Login om te reageren
  18. Deon zegt

    2 november 2006 om 23:34

    Geen haar op mijn hoofd die het aan zou durven om in dat ding 435 km/h te gaan! Dus maar goed dat ze hem begrensd hebben op 362.
    Niet dat ik dat wél mee zou durven rijden, maar toch.
    Mooi voor Bristol dat ze het kunnen, maar voor mij hoeft het absoluut niet!

    Login om te reageren
  19. Koen zegt

    2 november 2006 om 23:36

    @d_vdm: Zijn inderdaad vleugeldeuren, 300 sl stylie

    Login om te reageren
  20. Dink zegt

    2 november 2006 om 23:42

    Is dat de Viper V10?

    Login om te reageren
  21. Stephan zegt

    2 november 2006 om 23:43

    Dit zijn trouwens oude foto’s. Zie maar op http://www.conceptcarz.com

    Login om te reageren
  22. CSL zegt

    2 november 2006 om 23:43

    Liever in een achtbaan van 0 naar 100 in 3.5 sec dan deze lelijkerd.

    Login om te reageren
  23. Autofreak zegt

    2 november 2006 om 23:44

    @d_vdm: het zou kunnen ook al dat dan wel heel veel zou lijken op de 300sl maar je hebt ook meerdere auto’s waar aan de deur een deel van het dak zit en dat er in het midden nog een klein stukje metaal blijft zitten om de boel aan elkaar te houden.

    Login om te reageren
  24. Chroombumper zegt

    3 november 2006 om 00:00

    Misschien kunnen ze aan The Hampster vragen op hij er 400 mee wil gaan rijden.

    Na het overlijden van Alvis is Bristol nog het enige merk dat nog niet door proleten is aangetast.

    De showroom (er is er uiteraard maar één) zit in de chique Kensington High Street, en de baas heeft trouwens een aparte naam: Tony Crook.

    Login om te reageren
  25. Bristol zegt

    3 november 2006 om 00:47

    http://www.youtube.com/watch?v=prxeGy3wM9Q

    Rare luie die Engelsen…

    Login om te reageren
  26. M Freak zegt

    3 november 2006 om 05:55

    ik dacht dat 1001 PK van de Veyron al veel was vanwege zijn V16 en 4 turbo’s….
    Komt er nu een onbekend merk met een 8.0 liter V10 + 2 turbo’s….1012
    DOE MAAR SNEL EN DUUR

    Login om te reageren
  27. JLJ zegt

    3 november 2006 om 08:19

    Dat zo’n arocratisch merk als Bristol meent mee te moeten doen met zoiets ordinairs als een pk-race is het merk onwaardig! Maar de markt is de laatste jaren verandert, je kunt niet meer leven van alleen maar klanten met ‘oud’ geld. Ik vind hem trouwens prachtig, op het kitcar interieur na.

    Login om te reageren
  28. JLJ zegt

    3 november 2006 om 08:28

    aristocratisch

    Login om te reageren
  29. Jurrian zegt

    3 november 2006 om 09:07

    Dat is in heh 1000 + pk

    http://www.lotec-gmbh.de/sirius.htm

    en tjah, als elke japanner in de achtertuin zoveel pk uit zijn supra’tje weet te vissen, dan moeten autofabrikanten dat ook kunnen

    Login om te reageren
  30. bertje zegt

    3 november 2006 om 09:21

    tja, lijkt een beetje op een oude mazda…
    en betekent aristocratisch dat als hij de hoek om is, dattie dan gelijk uit elkaar valt? blijft wel brits…

    Login om te reageren
  31. Ray zegt

    3 november 2006 om 10:06

    Ik vind hem niet zoveel uitslaring hebben als de Veyron….

    Login om te reageren
  32. Ray zegt

    3 november 2006 om 10:07

    ik bedoel UITSTRALING……..

    Login om te reageren
  33. Klassiekerrally zegt

    3 november 2006 om 12:58

    Gaaf. PUNT ;)
    En Bristol is van oorsprong vliegtuigfabrikant.
    ’t Is maar dat je ’t weet :)

    Login om te reageren
  34. heidekonijn zegt

    3 november 2006 om 13:27

    Het vervelende aan Bristol is dat ze niemand de auto’s laten testen, en ze zo kunnen claimen wat ze willen.

    Login om te reageren
  35. LPH zegt

    3 november 2006 om 16:36

    Dat ze er een extra korte versnellingsbak in steken, dan is de begrenzing niet meer nodig en kun je nog harder optrekken met dezelfde topsnelheid :P

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    3 november 2006 om 17:19

    Ik vind het maar niets. Het design is verouderd.

    Login om te reageren
  37. Peugeot407coupe zegt

    3 november 2006 om 17:27

    hij ziet er fragiel uit. niet gedacht dat daar 1012 pk in zat

    Login om te reageren
  38. bmw m6 csl zegt

    3 november 2006 om 18:23

    is een veyron ook begrenst of juist niet?????

    Login om te reageren
  39. ThoMaster zegt

    3 november 2006 om 18:57

    ik vind de Bristol van voren juist iets weg hebben van een Acura Integra (koplampen en voorbumper) . . .

    Login om te reageren
  40. heidekonijn zegt

    4 november 2006 om 00:18

    @ThoMaster
    Zou best wel eens kunnen, dat scheelt waarschijnlijk weer wat aan homologatiekosten.

    Hoevéél kost dat ding? En dan kleurverschil tussen bumper en spatbord?
    Of doen ze dat ook bij vliegtuigen?

    Login om te reageren
  41. Marc Esprit zegt

    14 november 2006 om 21:51

    Over smaak kan je niet discuteren. Het feit is dat Bristol auto’s bouwt voor mensen die handwerk appreciêren, tevreden zijn met een auto die zich niet hoeft te bewijzen door zijn uiterlijk, een golftas in kan, en te veel geld hebben. Meestal zijn dit inderdaad conservatieve Britten.

    Persoonlijk vind ik het prachtig dat één van de kleinste autobouwers te wereld het grootste autoconcern zo snel rond de oren kan slaan met deze technische cijfers. Neem van mij aan dat als de banden het gewicht hadden kunnen dragen bij 450km/u de begrenzer er inderdaad had afgekund. Geef hem 4-wielaandrijving en hij sprint nog sneller dan de Veyron ook !

    Voor de diegene die het niet kunnen betalen : de prijs is 500.000 Euro voor Bristol te vermeerderen met taxen en homologatiekosten in je favoriete land.

    Login om te reageren
  42. Kwarkiemodo zegt

    19 november 2006 om 15:44

    De auto gaat van 0 naar 100 in 3.5sec geeft geen achterspoiler en achterwielaandrijving….
    Dat gaat hem dus echt niet worden he…

    De veyron is ook begrenst tot 406km/u.

    Alhoewel ze het leuk proberen mogen ze het uiterlijk wel is gaan bijspijkeren..Bah wat een lelijk ding.

    Login om te reageren
  43. Roboreeser zegt

    30 november 2006 om 20:31

    why so ugly :(

    Login om te reageren
  44. raphael zegt

    6 december 2006 om 16:32

    @ rick dos
    je zegt wel waar hou het op met de aantal pk’s maar er is een man in duitsland met een nissan skyline en hij heeft er maarliefst 1200 pk uitgehaalt (er zijn ook maar weinig mensen die er in duven te rijden) ik vind het zelf ook wel ver gaan want neem gewoon een oud licht autotje en neem 200 pk en je rijd veel auto’s eruit.

    zelf ben ik ook veel bezig met vw golf type 2 en weet dat als je daar 200 pk uittrapt dat al die auto’s uit japan echt niks meer zij.

    Login om te reageren
  45. danny zegt

    4 januari 2007 om 21:44

    @raphael

    kom maar op met die golf, je word gewoon helemaal zoek gereden door jappaners

    wij rijden een sub met 300pk (binnenkort 350)
    en er zitten mensen op de club die rijden subaru´s met 350+ en 400+ pk subarus

    dat ga je nooit redden !

    Login om te reageren
  46. maximus zegt

    23 januari 2007 om 20:14

    damn thats fast !!!!!!

    Login om te reageren
  47. Schumacher zegt

    24 februari 2007 om 16:29

    Geweldige car.. zoals ze em besgrijven maar of ie daadwerkelijk zo veilig is… is bij mij egt de vraag. Uiterlijk erg slegt.. veyron stukken beter dus. Maar 435 km/h is tog heerlijk! Waarom willen ze de veyron niet verslaan.. je bent een geweldig iemand als je dat kan! beetje raar dus… maar, knappe prestatie!

    Login om te reageren
  48. Leejon zegt

    2 november 2007 om 17:32

    Als al die Veyron-beaters zo lelijk blijven, blijft de Veyron altijd beter verkopen. Veeeeel liever de Veyron dan dit gedrocht!

    Login om te reageren
  49. Valleyman zegt

    19 november 2007 om 15:18

    Dit heeft tenminste een motorkap.
    Dit heeft tenminste 1 motor.
    Bristol heeft zoals hierboven al vermeld veel meer voorbereiding in de wagen gestoken dan VW bij de Veyron.
    Bristol was van oorsprong ook vliegtuigcinstructeur dus ik denk dat in tegenstelling tot wat de Veyron-fanclub hier denkt, de aerodynamica net iets beter inorde zal zijn ;-)
    En vierwiel is natuurlijk voor homo’s vergeleken bij achter…

    Login om te reageren
  50. tinus zegt

    11 mei 2008 om 22:05

    hahahaha de naam bristol een schoenen auto XD

    Login om te reageren
  51. Henk zegt

    12 mei 2008 om 03:03

    Dit is een echt prachtige wagen, en ja idd een wolf in schaapskleren, je denkt dat ie niks voostelt maar hij maakt effectief korte metten met alle bling bling patserwagens.

    Login om te reageren
  52. scapino zegt

    10 november 2008 om 23:11

    Deze auto is niet modieus, en ook niet echt mooi, maar om andere redenen voor mij ook weer wel. Er zitten ontwerpelementen in van pakweg de afgelopen 4 decennia. En details die je in geen enkel ander merk terugvindt. Van opzij vind ik de lijn vloeiend en elegant. Dat er vliegtuigconstructeurs- en ontwerpers mee bezig zijn geweest kan een voordeel zijn, zeker op het gebied van aerodynamica. Deze auto heeft karakter, is eigenzinnig, uniek en verenigt kracht, kwaliteit en klasse in een niet conventioneel pak. Ik wil hem wel hebben. LHD als optie?

    http://www.bristolcars.co.uk/index2.htm

    Login om te reageren
  53. HENK zegt

    30 december 2008 om 18:45

    Dan nog liever die nr 8!!:O

    Login om te reageren
  54. sytze.k-buggati zegt

    21 december 2009 om 13:03

    gatver wateen kut auto
    dat uiterlijk ik moet er van kotsen
    geef mij maar de buggati veyron
    of een lamborchini murcielago

    Login om te reageren

Trackbacks

  1. Motor Authority » Bristol Fighter gets twin-turbo V10 schreef:
    3 november 2006 om 02:29

    […] Via: Autoblog.nl […]

    Login om te reageren
  2. Motor Authority » test links schreef:
    3 november 2006 om 05:28

    […] http://www.autoblog.nl/archive/2006/11/02/bristol-fighter-t-veyron-beater http://freep.com/apps/pbcs.dll/article?AID=/20061102/NEWS99/61102016/1014/BUSINESS01 http://www.msnbc.msn.com/id/15530631/ http://paultan.org/archives/2006/11/02/toyota-auris-sportivo-by-trd/ […]

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North