• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Heel lief voor het milieu: de Polo BlueMotion

Auteur: Wouter, gepost 2 november 2006 om 23:46 – 19 Reacties

Volkswagen Polo Bluemotion


Na alle pk-monsters wordt het misschien eens tijd aandacht te geven aan een ander type auto. Zoals de Volkswagen Polo BlueMotion, die extreem lief is voor het milieu.

Zo lief zelfs dat de Polo BlueMotion een belangrijke Duitse onderscheiding voor milieuvriendelijkheid heeft gekregen. Daarbij wordt niet alleen gekeken naar verbruik, uitstoot van schadelijke gassen en geluidsniveaus, maar ook om een beoordeling van productiemethoden, logistiek, recyclingmogelijkheden en het milieumanagement van de fabrikant. De Polo BlueMotion scoort op al deze punten goed en heeft als een van de eerste auto’s van het milieuonderzoeksbureau ÖKO-TREND het Auto Milieu Certificaat gekregen.

Met een verbruik van 3,9 liter per 100 km (ruim 1 op 25) is de Polo BlueMotion de meest zuinige vijfzits van Europa. Volgens VW biedt de “pittige” 80 pk dieselmotor rijplezier en is het lage verbruik te danken aan de “lange versnellingen” (en een in aerodynamisch opzicht geoptimaliseerd koetswerk). Ehm tja, klinkt niet erg sportief of wel?

Volkswagen Polo Bluemotion

Ook interessant!

  • Volkswagen Polo (2022) rijtest
    Volkswagen Polo (2022) rijtest
  • Vernieuwde Volkswagen Polo
    Vernieuwde Volkswagen Polo alvast een klein beetje verklapt
  • vernieuwde Polo GTI
    Volkswagen Polo facelift is helemaal officieel
  • De nieuwe Volkswagen Polo: goedkoper, maar ook weer niet

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

bluemotion, Diesel, milieu, polo, Volkswagen

Vorig bericht: « Bristol Fighter T – Veyron beater?
Volgend bericht: Leedvermaak: het nadeel van achterwielaandrijving »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rick dos zegt

    3 november 2006 om 00:14

    GAAAAAAAAAAAAPPPPPPPP! Yep! Dit was wat ik nodig had! Truste mensen! ;)

    Login om te reageren
  2. Mcello zegt

    3 november 2006 om 00:47

    …

    ik wou wat typen, maja laat maar zittenn

    Login om te reageren
  3. wapz zegt

    3 november 2006 om 01:03

    Lange versnellingen en minder drag, minder acceleratie maar hogere topsnelheid! :)

    Login om te reageren
  4. W00fer zegt

    3 november 2006 om 01:34

    Als je hem nu wat optisch tuned en de achterbank eruit sloopt, dashboard opvult met schuim en nog wat carbon toevoegd ipv de zware ijzeren materialen dan is hij een stuk lichter, which means meer acceleratie, betere wegligging en meer PK per kilo, dus een betere algehele performance.

    Login om te reageren
  5. Michiel_vd_Brink zegt

    3 november 2006 om 01:37

    Leuk idee, maar het moet wel verkopen natuurlijk.
    Laat ze er dan alsjeblieft een aantrekkelijk design voor maken…

    Login om te reageren
  6. JANUS zegt

    3 november 2006 om 08:30

    So hé.
    Volgende topic.

    Login om te reageren
  7. wouter zegt

    3 november 2006 om 10:58

    Schitterend staaltje van ingenieursschap.

    Zalig cruisen
    Veilig mee kunnen rijden
    én milieu beter respecteren zonder belachelijke looks van honda insght en toyota prius

    Nu nog led verlichting en dus kleinere (litium-ion)batterij en kleinere aerodynamische achteruitkijkspiegels en putjes in het koetswerk (golfbaleffect)

    en uiteraard mat zwart verven…

    Login om te reageren
  8. Nick zegt

    3 november 2006 om 12:22

    @W00fer: En de prijs gaat ook meteen door het dak.

    Login om te reageren
  9. Klassiekerrally zegt

    3 november 2006 om 16:33

    Die 3L Lupo was ook al zo’n verkoopsucces… (NOT)Te duur in aanschaf. Je moet zo verschrikkelijk veel kilometers maken om de meerprijs terug te verdienen. En mooi is inderdaad ook anders.

    Login om te reageren
  10. Klaas zegt

    3 november 2006 om 17:00

    Het is inderdaad mooie engeneering. Het zal vast geen doorslaand verkoop succes worden. Maar toch is VW goed bezig. Een motor kietelen en wat plastic op het koetswerk plakken kan elke kleuter. Met deze oefening doet VW ervaring op waar ze in de nabije toekomst echt wat aan hebben.

    Login om te reageren
  11. Y. zegt

    3 november 2006 om 23:37

    Nog maar een keer dan: geen enkele auto is ‘sportief’, tenzij er trappers in zitten.

    Houden we nou een keer op met het misbruiken van dat woord? Fijn dank je.

    Login om te reageren
  12. Sjonnie zegt

    4 november 2006 om 12:09

    @ Y. Zoiets noemen we een go-cart.
    @ Wouter : Volgens mij is deze niet minder sportief dan de gewone.
    (aerodynamischer, minder rolweerstand door de dunnere bandjes)
    Om nog maar te zwijgen over die vreselijke CROSS-Polo. (gekwelde gelaatsuitdrukking )

    Login om te reageren
  13. Turbo zegt

    28 november 2006 om 18:12

    Is eigenlijk niks nieuws toch, zal wel net zo succesvol worden als de polo 3L :D

    Login om te reageren
  14. autoblogger zegt

    14 december 2006 om 10:42

    De Polo Bluemotion is zuiniger dan een Prius…
    http://www.whatcar.co.uk/news-article.aspx?NA=223572

    Login om te reageren
  15. Philip zegt

    24 december 2006 om 21:31

    Polo zuiniger dan de Prius?
    In wat? Alleen maar de brandstof denk ik, want de problemen melden zich al aan bij de VW-dealers.
    En nogal wiedes dat hij zuiniger is. Hij is kleiner en lichter dan de Prius.
    Leve de Jappen en de mensen die zulke wagens kopen.

    Login om te reageren
  16. Pieter Smits zegt

    3 januari 2007 om 07:34

    Nou ik heb dus zo’n Bluemotion geval (zwart metalic) in de lease en kan je vertellen dat het een uitermate lekkere auto is. Hij drinkt wel iets meer dan in de folder staat. Snelweg 130Km/u gaat ie 5l./100km, maar de benzine kosten zijn toch voor de baas.

    Hij doet overgens qua prestaties niet onder voor de andere polo’s en door de gestroomdheid lekker stil.

    Login om te reageren
  17. Ron zegt

    3 januari 2007 om 08:46

    Leuk artikeltje voor de milieu-fetisjisten onder ons.

    @pieter, wat is “gestroomdheid”? Als de benzine kosten voor de baas zijn zou ik voor de GTi gegaan zijn ;)

    Login om te reageren
  18. SEAT addicted zegt

    3 januari 2007 om 15:17

    Zoals de meesten het wel met me eens zullen zijn, mooi initiatief, maar veel te duur voor wat je krijgt… Inderdaad same problem als bij de LUPO 3L. Maar toch een pluim voor VW om het goede voorbeeld te stellen! ;-)

    Login om te reageren
  19. vw-fan zegt

    3 september 2009 om 00:49

    volgens mij gaat per volgend jaar de wegenbelasting voor deze auto naar 0 euro :-) zover ik weet gaat het kabinet de wegenbelasting voor diesel-auto’s met minder als 95 gram per kilometer en voor benzine-autos 110 gram per kilometer co2 uitstoot afschaffen…. of weet ik dat verkeerd?

    officieel is het belastingvrij maar zelf kan je het nog chip-tunen :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North