Bugatti-baas: de SuperVeyron komt er definitief niet

Auteur: , 29 Reacties

Helaas/gelukkig*. Alle speculatieve berichten omtrent een 1600 pk sterke SuperVeyron ten spijt zullen de laatste pak-hem-beet 60 klanten zich moeten behelpen met 1.200 pk en 1.500 Nm. Eentje daarvan schijnt Michel Perridon te zijn, die inmiddels aan zijn derde Veyron toe is.

Bugatti Veyron opengewerkt

Tijdens Pebble Beach had autoblog.com een tête-à-tête met Herr Doktor Wolfgang Schreiber, die bij Bugatti en Bentley de scepter zwaait. Zij wisten uit de Duitser los te peuteren dat de Vitesse-variant toch echt krachtig genoeg is. In totaal worden er 450 Veyrons geproduceerd, de 300 dichte versies zijn al lang en breed uitverkocht, met de open Grand Sport gaat het beduidend trager.

Bugatti verwacht nog minimaal tot 2015 nodig te hebben om hun laatste Grand Sports te slijten, en dat lijkt ons ook. Echt storm loopt het natuurlijk niet met zo’n miljoenenwagen.

Een van hun goede klanten, Michel Perridon (van hardwaretoko Trust), kan ondertussen maar geen genoeg krijgen van het merk (of misschien eerder zoon Don, die houdt ook wel van een rondje). In de garage staan de bekende grijs-zwarte Veyron Coupé (o hai, 50 miljoen views) en een witte Grand Sport.

Hier houdt het echter niet op. Volgens de miljonairsvrinden van Quote weekt hij binnenkort een heuze WRC, je weet wel, die Veyron met die hele snelle Chinees aan boord, los uit Molsheim. We quoten (sorry…): ‘Dat wordt een zwart met oranje getinte World Record Edition. [..] Daar zijn er maar acht van, en ik heb nummer één’. Perridon mag 1,99 miljoen euro voor zijn nieuwe aanwinst neertellen, exclusief belastingen welteverstaan.

Overigens komt er wel gewoon een vervanger van de Veyron (Galibier? Royale?), maar het zou mij persoonlijk niet verbazen als we die pas ergens ver in dit decennium gaan zien.

Als ‘troost’ hebben we nog wel een kleine gallery die een hommage brengt aan Bugatti’s W16-motor. Wil je weten hoe deze gemaakt wordt, check dan even autojunk.

*doorhalen wat niet van toepassing is




29 reacties

De rek was er onderhand ook wel uit, de Veyron is wat mij betreft niet eens meer het paradepaardje van VAG.
@martijn1993: wat dan wel?
@themanjeroen:

De Polo Bluemotion, wat anders?
@themanjeroen: Ik zou op dit moment eerder aan de Aventador (Roadster) of de Bentley Mulsanne denken, die zijn nog een stuk ‘verser’ en kunnen naar mijn mening ook zo door voor de status ‘paradepaard’.
het is een gaaf ding om te zien in ’t echt, maar ik ben alleen onder de indruk van de techniek… ik sta een stuk langer te kijken bij een mooie lambo of ferrari.

heb volgens mij die witte grand sport een keer ingehaald op de A16 bij Rotterdam.



toen hij in de file stond en ik op de motor reed :P
@rnej: ja die is van michel perridon
Bestaat dat merk Trust nog?
@2176cc: dat wel, maar ik koop er nooit meer wat van, wat een bagger…
@rnej: Trust maakt echt afschuwelijke rotzooi inderdaad. Nog nooit een Trust product gehad wat niet binnen 3 maanden problemen kreeg.
@2176cc: Je zou eigenlijk verwachten dat ze een muis in hun portfolio zouden hebben met een Veyron-achtig ontwerp. Zo ingewikkeld kan dat niet zijn,.
De meesten hun reactie hierop denk ik :

http://i.imgur.com/vdtakU0.gif
@SimonMc: da’s die onbetrouwbare schuinsmarcheerder uit Mad Men. Daar kan je niet van op aan :)
So, dat filmpje van de Veyron vs de m3 heeft jullie al aardig wat geld opgeleverd he :)
@fejjie: een euro per 1000 views toch?
@jorn_v_v: ja, ongeveer zoiets.
@fejjie: betaald door?
@betonstaal: Youtube toont advertenties in de videos, zowel youtube als de uploader van de video krijgt een deel van de opbrengst.
Als ik zoveel knaken zou hebben zou ik het echt niet aan 1 Veyron uitgeven. Laat staan 3!

Maar goed, zal waarschijnlijk nooit in die situatie zitten!
@gregorius: haha ik denk dat dat hem is :D
Ugh, waneer komt er nu een totaal nieuwe Bugatti?
Jammer dat hij er niet komt. Maarja dat kost ook weer geld.
PS: Die comments onder dat filmpje…
Uhuh….. Maar zodra een iemand met veelsteveel geld ff ervoor bij Bugatti aanklopt ….

Ach wat zeur ik, vind een Veyron niet eens zo interessant…
De cynicus in mij zegt dat ie er niet komt omdat ze het technisch niet voor elkaar kregen. De 1600 pk misschien wel, maar niet de koeling en de duurzaamheid. Er zullen gerust wel genoeg sheiks en aanverwanten geweest zijn om het orderboekje te vullen.
Gelukkig
Helaas/gelukkig? Kan me eigenlijk niks verrotten, al gooien ze er 12000 peeka in een sportwagen wordt het never aldri nooit.
Klopt dat 3d plaatje wel? Wat een schrale aandrijfasjes naar de achterwielen t.o.v. dat blok met zo’n bak vermogen haha
@VeniVidiVici: Haha ja dat dacht ik ook al. Zullen in werkelijkheid wel wat dikker zijn.
Heb nog wel een idee voor een Final edition: een Volkswagen Type 2 Bus koets met Veyron.onderstel.
Pure weggooi van geld, een aventador en een s65, en ik ben veel blijer dan met 1 veyron.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).