Ziljoen pk en meer Nm’s dan de hele Benelux bij elkaar opgeteld.
In afwachting van de officiële onthulling die later vandaag zal plaatsvinden, hebben we alvast een zwikkie cijfers en een stapeltje foto’s voor je. Lekker die buzz aanzwengelen, VAG heeft het trucje prima in de vingers. Een deel van de specs was trouwens al lang en breed bekend, zie het als een gedeeltelijke opfrisser.
Goed, een quad-turbo 7.993 cc W16, waarbij Bugatti voor het eerst gebruikmaakt van “2-stage turbocharging”. Vermoedelijk heeft dit iets te maken met meer power en koppel in een lager toerengebied of met elektrische turbo’s, vanavond weten we het zeker. Het aantal pk’s komt op 1.500 stuks (@ 6.700 rpm) en het max koppel is 1.600 Nm tussen 2.000 en 6.000 rpm. De transmissie betreft nog steeds een beresterke 7-traps DCT. VAG noemt ’t een DSG als ware het techniek uit eigen huis, maar de ‘bak wordt gemaakt door het Britse Ricardo.
500 km/u op de snelheidsmeter, je ziet het goed!
Dat alles levert een topsnelheid van 420 km/u op (begrensd), maar volgens de grapevine is 450 km/u mogelijk. Vergelijkbaar met de verschillende topsnelheden van de Veyron. Die laatste ging trouwens van 0-100 km/u in 2,5 seconden, de Chiron doet het in 2,3 seconden. Wel zorgen dat je neus de goede kant op staat, anders zou je de rotatie van de aarde weleens in de war kunnen schoppen. Verder komt er naar verluidt een hybride versie naast de gewone benzine-Chiron en blijft de oplage vooralsnog gelimiteerd tot 450 stuks. We weten nog hoe dat bij de Veyron ging…
Dan de foto’s: niet super verrassend, want we hadden dat Gran Turismo-geval al meerdere malen voorbij zien komen. Toch moeten we eerlijk toegeven dat VAG onze verwachtingen heeft overtroffen. Dat halve maan-achtige geval op de flanken komt terug in het interieur. Nice touch! En die achterkant is een stuk dikker dan die van de Veyron.
Toekomstige loterijwinnaars, roept u maar! Gaat dit ‘m worden voor, zeg, 2 miljoen euro?
UPDATE: mooiere, betere foto’s van de Chiron vind je HIER.
brandon1997 zegt
Wat een ongelofelijk gaaf ding!
sleepyj zegt
@brandon1997: ik vind m echt afschuwelijk, of ben ik daarin de enige? De veyron was nog enigszins stijlvol vormgegeven, dit is puur schreeuwen. De koplampen zijn het toppunt. Wanstaltig. Past niet bij het merknaam Bugatti vind ik. Afijn, verkopen zal die toch wel.
rolov zegt
@sleepyj: die achterkant is echt verschrikkelijk. Wat een vreselijk gezicht .
gerjan zegt
@sleepyj: ik vind hem ook niet om aan te zien. Er zijn van die auto’s die van lelijkheid mooi zijn. Maar deze is gewoon lelijk. Power en snelheid is een ander verhaal.
baardfiets zegt
@sleepyj: Het lijkt net of het een gefacelifte Veyron is ontworpen door een of andere wanstaltige turner.
Nee voor mij geen geslaagd design. Wat ze een aantal jaar geleden als mogelijke opvolger hadden ontworpen was veel chiquer dan dit nare ding.
wjeurs zegt
@sleepyj: er klopt iets niet, alsin, alle elementen los zijn tof en mooi bedacht, maar het totale plaatje is niet mooi. Lampjes zijn er net wat te veel, grille net iets te lomp etc, en dan die strakke modern-achtige voor- en achterkant, en dan een heel ronde lijn in de zijkant. Ik begrijp t niet.
leemster zegt
@sleepyj: bedoel je dat die botox kever mooier is dan dit!?!?!?! Deze heeft tenminste nog de looks van een hyper car (en ik vind hem wel mooi)
sbelali zegt
Wauw! Geen woorden voor. Als ik het geld had zou k het doen… In m’n slaap zal het wel lukken
floridos zegt
Van buiten zeker geslaagd! Niet meer zo opgeblazen.
wjeurs zegt
@floridos: juist alleen van binnen geslaagd toch?
autoblaag zegt
Lekker bijgepunt zonder teveel vast te houden aan de oude. Ga hem gelijk bestellen :p
dieselaer zegt
Wel een stuk mooier dan zijn voorganger zeg! Veel meer de looks van een hypercar dan de Veyron. Ben wel benieuwd hoe ze die elektrische variant willen gaan aanpakken, want die kunnen ze natuurlijk niet op 250km/h gaan begrenzen.
rovadepo zegt
Heel mooi en wat excentrieker dan zijn voorganger.
ouweroestkar zegt
Deze heeft wel een mooi interieur.
rvds15 zegt
Wel een mooi beetje techniek, maar wat een afzichtelijk ding zeg.
handbakjasper zegt
Ach ja… Dit hebben we toch allemaal wel eens gezien. Ik word dan warmer van de nieuwe focus rs hoor!
audiisthebest zegt
Prachtige wagen! Vond de Veyron ook heel mooi
Rick-dos zegt
Heb helemaal niks met de Veyron, maar dit ziet er wel goed uit eigenlijk.
Niet verwacht van VAG.
viezefreddyw zegt
Echt hele bizarre cijfers, gaat echt helemaal nergens meer over. Ook vind ik hem mooier dan de Veyron zo op de foto’s. Ik ben benieuwd hoe die is in het eggie.
trolle zegt
Is meer een ge face-lifte veyron imo. Vind hem net zoals de veyron niet speciaal
rochester zegt
De voorkant vind ik echt schitterend! De achterkant wat minder
norge zegt
Na aap design met een vrachtwagen motor en dito gewicht…Sportwagen? Nope.
Dutchdriftking zegt
@norge: Haha, meest vermogende straat auto ooit, maar nee. @norge heeft er niets positiefs over te zeggen daar het VAG is…. :P
trolle zegt
@dutchdriftking: de regera zit ook op 1500pk, dus meest vermogende straat auto klopt ook niet
87sandyd zegt
@trolle: bovendien is de regera volgens mij nog niet in productie
trolle zegt
@87sandyd: is de chiron al officieel in productie? De regera is nog niet in productie
dawwg zegt
@trolle: Die 1500pk is op E85 en/of race-benzine; dit is 1500pk op Euro 95 en met DSG ipv een enkele koppeling …
trolle zegt
@dawwg: 1100 Hp of combustion engine power on 91 octane DIN or 95 octane RON (a bit more on E85)1250 Nm of combustion engine torque
700 Hp of electric propulsion
900 Nm of electric torque
9 kWh 620 Volt, flooded liquid cooled battery pack.
Het is dus wel degelijk 1500hp op gewone brandstof (er staat wel 1100hp maar als de curve van de benzine en elektrische motoren samen komen heb je 1500hp).
Dus u punt is?
gwnbmw zegt
@trolle: 1700 pk officieel, maar auto is nog steeds nooit op een rollenbank gezet (voor zover ik kan vinden) en maakt gebruik van 3 elektrische motoren. ik wil wel wachten op de hybride versie van deze, en dan kijken wat die doet. ik denk dat ze het naar 2000 pk kunnen brengen als ze willen, maar dat de veiligheidsmensen daar niet zo heel blij mee zijn…
dawwg zegt
@trolle: Nee, alleen met die toevoegselen en in hybride vorm … nee dank u.
Dutchdriftking zegt
@trolle: En hoeveel worden er daar van gemaakt? En is die wel straatlegaal? Maar dat is het punt niet, het is geen wedstrijdje ver plassen. Het gaat er om dat een van de gaafste auto`s van het jaar op AB komt, en dat er dan soms een VAG vooroordeel aan de kant gezet moet worden. En natuurlijk is het eigenlijk gewoon een heel snelle golf, maar laat ons nou even in die waan.
rolov zegt
@dutchdriftking: dus? Als je veel vermogen hebt betekent niet dat hij snel is. Zet hem op de ring en kijk even wat hem verslaat. Ik denk dat het tegenvalt . Zouden ze hem überhaupt onder de 7 min krijgen? Ik hoop het wel maar denk het niet .
Dutchdriftking zegt
@rolov: dat is m’n punt niet. M’n punt is dat onze Kia lover A.K.A. @norge nogal bevooroordeeld is betreffende Vag. En meestal heeft hij gelijk hoor, en ik kan ook erg genieten van zijn reacties, maar het is soms wel een beetje kinderachtig.
autoriteit zegt
@dutchdriftking: precies….dat is Norge he?
MrHyde zegt
@dutchdriftking: Norge heeft wel vaker last van cinisme, maar ik kan hem helaas geen ongelijk geven. De velgen zijn gewoon Opel OPC velgen XXL, het design is iets eleganter dan de Veyron (daar zat helemaal geen vorm in, gewoon een lieveheersbeestje wat betreft vorm), maar voor zo’n dure auto toch nog te veel ‘straatracer’. Het interieur ben ik dan wel erg benieuwd naar.
De specs zijn indrukwekkend, maar ergens heb ik het gevoel dat 90% van de onderhuidse hardware niet anders is dan de Veyron. Daarmee is het verworden tot niets anders dan een nieuw(er) design om een oud jasje, om op die manier nog enigszins de kosten van de torenhoge ontwikkelingskosten van het vorige model terug te verdienen.
Jammer, want het is daarmee dus niet meer het technische uithangbordje, en daarmee totaal zinloos geworden. Alleen de koeling is een knappe technische uitdaging die geslecht is.
Mega-snel zinloos, dat dan weer wel.
PS, had ik al gezegd dat er OPC-velgen onder zaten?
kwakmare zegt
@MrHyde: Dat lijkt me ook de reden waarom gezegd wordt dat deze wel winstgevend wordt itt de Veyron: Doorontwikkeling van iets goeds, dus veel lagere specifieke ontwikkelingskosten.
MrHyde zegt
@kwakmare: Klopt, financieel zal het zeker verantwoord zijn. Maar daar is de Veyron nooit voor bedoeld. Door dat nu wel te doen heb je precies dat: een door de boekhouder goedgekeurde auto.
Een auto van dit kaliber, voor zo’n concern, hoort in mijn ogen iets toe te voegen aan het portfolio, een uithangbord van waar heel VAG voor staat. Dat kan in de vorm van Design, Nieuwe (experimentele) Technologie of een combinatie hiervan. Maar dat is dit niet. In die zin is het wel tekekend dat dit het uithangbord van VAG is geworden: een weinig vooruitstrevende auto die hoewel goed uitgevoerd, ook niks meer is dan een (goede) facelift van het vorige model.
Daar waar marketeers roeptoeteren dat het nieuw is, en de Designers hun best doen het nog enigszins anders te verpakken, is het de boekhouder die hier keurig zorgt dat alles verantwoord is.
De Chiron is daarmee verworden tot de Golf onder de Hypercars; best prima, maar als je het vorige model rijdt, heb je niks significants anders.
*Disclaimer. Toch wordt ik er wel hebberig van hoor. Je mag hem wel op m’n oprit zetten, maar dat geldt voor elke hypercar. Sterker nog, dat geldt voor elk leuk sportwagentje.
knipperlichtje zegt
De Centenario is in ieder geval niet meer de lelijkste auto van de beurs, wat een allegaartje van mislukte designtrucjes zeg. Die halve maan waar de kleur donkerblauw wordt is al niet mooi, maar de achterkant is al helemaal mislukt. Verder heb ik ook niet het idee dat een boog midden in het interieur nou een geweldige vondst is.
exotic zegt
Achterkant moet ik nog even aan wennen, maar voor de rest is hij fantastisch!
werf76 zegt
Mooie auto hoor. 460km/h..waar hebben we t over haha. Ben al blij als mijn auto 200km/h haalt :)
reistje zegt
@werf76: Ik ben verbaasd dat ze hun top speed met 30km/h verlegd hebben. Ten eerste om het feit dat dat ze gelukt is. Maar ook omdat de Veyron echt naar zijn top kroop, waardoor de top snelheid eigenlijk nutteloos was omdat je nooit zo’n lang recht stuk had (in zoverre dat 400kmh+ ooit nuttig was).
Al vraag ik mij af of ze die 460km/h ook hebben aangetikt of dit slechts berekend is.
reistje zegt
@reistje: Edit bij de motor trend video zeggen ze te aimen op “Meer dan 440km/h”. Wat mij ook wat realistischer lijkt dan 460.
pesu zegt
Gewoon een dikke bak! Opvallend en uitgesproken uiterlijk, erg mooi.
deora zegt
Ik vind het uiterlijk geslaagd en de specs gaan helemaal nergens over!
mvdd zegt
Ik moet er nog aan wennen. Ik vind het ontwerp een beetje te gedrongen en het kan ook wel wat agressiever voor een hypercar.
lambo4all zegt
@mvdd: agressief is niet echt aerodynamisch…
rob5nismo zegt
Ik zie een geüpdate veyron eigenlijk
mashell zegt
@rob5nismo: ik ook. VW heeft hier gewoon hetzelfde gedaan als ze bij de Golf 6 gedaan hebben, grote facelift maar geen echt nieuwe auto.
persian1 zegt
Blij te zien dat VW nog steeds bereid is om deze dingen te bouwen. Ben benieuwd of die sneller is dan de Koenigsegg One:1
maferick74 zegt
500km/u op de teller haha dat is toch wel grappig. Ik vind hem mooier dan de vay
maferick74 zegt
@maferick74: veyron ….
lambo4all zegt
een hele mooie opvolger voor een hele mooie wagen!
stijnn zegt
Wat een waar kunstwerk! Heeft de volgende wellicht 550 op de km klok? Bizar en knap!
Dutchdriftking zegt
@stijnn: Ik denk dat het hier wel een beetje ophoud. Een auto boven de 350km/h niet laten vliegen is al een behoorlijke kunst. Laat staan boven de 450km/h….
stijnn zegt
@dutchdriftking: denk ik eerlijk gezegd ook…. ben ook benieuwd op welk recht stuk je überhaupt 460 haalt
vtechlover zegt
@dutchdriftking: als we zo blijven denken, dan reden wij nou nog steeds met paard en wagen..
Dutchdriftking zegt
@vtechlover: Haha, realisme……
moldauferrari zegt
Ik vind hem er echt niet mooi uut zien zelf zijn voorganger zag er beter uit als je het mij vraagt. Maar ja ik kan hem toch niet betalen dus het doet er eigelijk niet toe wat ik er van vind.
misterdrogba zegt
Gewoon wauw!
tmenges zegt
Jezus wat is dit ding (grotendeels) lelijk zeg!!! Dat gezegd hebbende moet ik wel eerlijk toegeven dat ik die achterkant wel mooi vind. Doet me zelfs enigzins denken aan de type 57 atlantique , met die splitwindow achter. Maar verder? iemand met goed fatsoen en enige smaak wil hier dood nog niet in gevonden worden. Perfect voor voetballertjes en Emiratenbewoners dus..
mrmiyagi1982 zegt
Ik vind juist de achterkant wel mooi. En die halve maan vind ik maar lelijk.
En de voorkant is ook nie mijn ding.
Interieur vind ik wel mooi.
En die motor vind ik gaaf he. Een miljoen pk en een miljoen koppel. Nondeju das een gaaf stukje techniek
xanman zegt
Hier een video met veel footage van de Chiron.
https://youtu.be/Ahgcj8DrLiA
kimhung zegt
Hmm niet voor mij weggelegd. Ik sla hier links af voor de alfa Romeo dealer (bestaan die eigenlijk wel) voor een young timer 159 sw 1750 tbi motor blok 200 pk
87sandyd zegt
@kimhung: ogen dicht en ja zeggen
scaglietti612 zegt
Moet er nog aan wennen eerlijk gezegd, was dan ook een grootte fan van de Veyron. Maar de achterkant vind ik zeer geslaagd. Maar het interieur is voor mij het mooiste van de Chiron.
potver7 zegt
Ik wist niet dat het kon, maar ze hebben het daadwerkelijk voor elkaar gekregen om een nóg lelijker model dan de Veyron te bouwen.
berlinetta zegt
Het uiterlijk vind ik niet per se om te smullen, maar dat vond ik bij de Veyron ook niet. Apart design, mooie vloeiende lijnen, maar het vormt geen schitterend geheel. Lelijk vind ik het ook niet, maar het kan mooier.
Wat ik wel echt schitterend vind, is het interieur. Heerlijk eenvoudig en o zo tijdloos. Dat was bij de Veyron ook al zo. Dat kan ik echt heel erg waarderen. En 500 km/u op je teller? Gewoon absurd.
De specs ben ik vooral erg benieuwd naar. Even afwachten op alle details.
norge zegt
@berlinetta: Apart design? Is een regelrechte copie…
Donstil zegt
@norge: Dat zei je al eerder maar van wat dan?
norge zegt
@Donstil: GTA Spano..
autoriteit zegt
@norge: je zicht wordt wat minder zeker…? Of je hebt gewoon heel wat fantasie..
norge zegt
@autoriteit: Maar gelukkig geen oogkleppen itt
Donstil zegt
@norge: Hahaha nee.
norge zegt
@Donstil: Komt dat cirkeltje je niet bekend voor?
potjak zegt
@norge: niet mee eens, het designelement waar jij op doelt zit al in één van de eerste concepts van het nieuwe Bugatti. Kijk eens naar een concept van Walter de Silva uit 1999. Die heeft deze vorm er al in zitten. Ook niet vreemd want deze komt 1 op 1 van de klassieke modellen van Bugatti waar deze vorm al toegepast werd.
trolle zegt
@berlinetta: iedereen kan 500kmh op de teller zetten, maar je moet er nog geraken ook
Dutchdriftking zegt
Hij is fijn! alleen het interieur is nog even wennen.
tmenges zegt
@dutchdriftking: Ja inderdaad, interieurdesign is gebaseerd op een japanse sportauto.
http://www.larevueautomobile.com/images/Toyota/Yaris/Interieur/Toyota_Yaris_033.jpg
Dutchdriftking zegt
@tmenges: haha, bijna. Nee het is wel erg minimalistisch, de kleine display waar alles in staat, een aparte unit had ik denk mooier gevonden. En ook de scheiding tussen bestuurder en passagier vind ik nogal onpersoonlijk. Het exterieur is schitterend.
tmenges zegt
@dutchdriftking: Toen ik die middenconsole zag schoot het woord toyata het eerst door mn hoofd maar goed, vind m , behalve de achterkant verder ook niet mooi maar ja.
tjorque zegt
Neen.
Mukmans zegt
Lelijk!
Wel een technisch hoogtepunt.
En rijdt alles en iedereen helemaal de moeder!
norge zegt
@Mukmans: Aah, je hebt hem al gereden?
Mukmans zegt
@norge: Gran Turismo jonguh!
meridian zegt
Ik verwacht dat ie in het echt mooier is dan op de foto’s. Want op de foto’s vind ik het maar lijken op een speelgoed auto die ze besloten hebben in het levensgroot te maken. De kleur maakt hem ook al niet mooier. Misschien moesten ze elegante lijnen opofferen om de beoogde maximum snelheid te halen. Misschien is het wel zo, hoe hoger de maximum snelheid, hoe minder ‘mooi’ het ontwerp wordt. Een straaljager zal waarschijnlijk ook voor geen meter vliegen als die er vooral mooi uit moet zien.
ko3n zegt
Ja ja ja ja wat moeten we er van vinden… Waar ik de Veyron gek genoeg in de juiste spec nog best een knappe wagen vond kan ik dat van dit ding niet zeggen. Maar de specs maken een hoop holy shit man
meridian zegt
Mooi infotainment systeem by the way (lees waar is het?) of wordt alles op het vooruit geprojecteerd?
henkhupelschoten zegt
Mijn god wat was de vorige veyron mooi…. Wat een gezwel van een gedrocht is dit. Specs zijn natuurlijk geweldig maar daar blijft het dan ook bij… Ook verassend dat VAG een eenheids trilogie gebruikt op verschillende generaties.
peugti zegt
Echt veel beter dan de veyron !
gforce zegt
Brute auto, alleen vind ik de achterkant veel te ‘leeg’ in verhouding met de voorkant. Lijkt bijna onafgewerkt, en bovendien wel erg leunend op een McLaren P1 vind ik. Verder echt heel erg bruut.
fit4fun zegt
Kost het dubbele en is marginaal sneller. Waar zit de vooruitgang? Lager gewicht en emissie? Nog steeds relatief erg ouderwetse techniek. Nu nog megalomaner. Typisch Piech
Edge zegt
@fit4fun: Klopt, maar daar krijg je wel gehalveerde onderhoudskosten voor terug.
jerommeke zegt
Nou, proefritje dan maar? Daarna alleen m’n vrouw nog even overtuigen dat dit een verstandige auto is voor een gezin met twee kinderen. Oh ja, en even de loterij winnen.
Edge zegt
Dit is gewoon dé perfecte opvolger voor de Veyron. Het is geen beauty, maar dat is ook niet zo erg, dat was de Veyron ook niet en dat was een EB110 ook niet. Wat het vooral wél is, is een hele indrukwekkende auto waarmee je op comfortablele wijze absurde snelheden kunt halen, en in dat opzicht is het dan ook gewoon missie geslaagd.
Waar ik wat minder over te spreken ben, zijn de velgen. Ik had liever iets origineels gezien bij zo’n speciale wagen, dan simpelweg Opel OPC-velgen in een maatje groter.
agera zegt
Is het gewicht ook al bekend?
Zou ik graag willen weten
pinut187 zegt
Dit is kunst en top class engineering tezamen op vier wielen. Bugatti bewijst hiermee toch wel weer dat ze aan de top staan op het gebied van exclusiviteit, techniek en top design gecombineerd in 1 auto!
trolle zegt
@pinut187: over welke wagen heb je het?
davelepeef zegt
@pinut187: als er maar voor betaald wordt kan Dacia het ook hoor…
papa zegt
Achterkant zou een lincoln kunnen zijn
gtwillem zegt
@papa: elke auto dankt zijn bestaansrecht aan een @lincoln ..
davelepeef zegt
Pfff. Dik en sterk als een krachtsporter, maar net zo min een ranke, sportieve lijn. Blijf het zien als de meest luxe wagen op de dragstrip…
atteh zegt
Die zwarte, doe mij die maar!!
http://img.netcarshow.com/Bugatti-Chiron_2017_1600x1200_wallpaper_0d.jpg
Rob zegt
Ik vind die halve cirkel op de flanken een mooi design element. Oogt spannend terwijl het een simpele vorm is.
Jammer dat die eenvoud en gebruik van simpele ronde vormen niet door getrokken is. De rest van de wagen is namelijk een compleet zooitje….
Rob zegt
@Rob:
Ik bedoel, waar is de harmonie? De samenhang? Ik heb het idee dat ik naar vier verschillende auto’s zit te kijken:
– De voorkant agressieve strakke lijnen en hoeken.
– Van opzij eenvoudige ronde lijnen.
– Van achteren minimalistisch.
– En het interieur is een mix tussen playstation en kitsch.
Wat waren ze denkende?! Nee, als je een modeaccessoire maakt, doe het dan goed zoals Spyker destijds. Die klopt gewoon van alle kanten:
http://preview.netcarshow.com/Spyker-C8_Spyder-2005-800-03.jpg
lovecars zegt
Dikke auto en dikke specs!
mashell zegt
Die koplampen zien er echt niet uit.
spykerboy zegt
Lijkt mij teveel op een veyron… Had van mij wel dikker en meer “in your face” gehalte mogen hebben, voor 2miljoen koop ik een andere leuke auto (mercedes clk gtr of een mooie zonda)
mitro0o zegt
Juist die achterkant vind ik mehh… Ik vind de kont van de Veyron toch dikker!
gerjan zegt
Ben ik dan de enigste die dit geen mooie auto vind maar dan ook echt lelijk net als die laFerrari ook lelijk is. Doe mij maar pagani. Minder vermogen minder snel. Maar waar je ook kijkt van uit wel hoek ook zijn ze veel mooier dan als dit schepsel.
bart_m zegt
Het vorige ontwerp vind ik veel meer in balans en ‘eigen’, maargoed het ding heet ook niet Veyron maar Chiron. Specs zijn wel ziek zeg!
w0o0dy zegt
Spuuglelijk, heel duur, theoretische prestaties waar je in de realiteit geen zak aan hebt maar dat maakt niet uit want je rijdt er toch nauwelijks mee. Topsnelheid van 460.. Impressive maar waar dan? Ik ben benieuwd hoe lang het duurt tot de eerste crash. 10jaar of zo? 450stuks * 1000km per stuk *10.. Ja op 4,5/6 ton aan kilometers zal er vast wel iemand crashen toch?
gtwillem zegt
Beetje het Frank Zappa effect. Waanzinnig complex, geniaal, bijzonder en overdonderend.
Maar ik hoef er geen plaatje van te draaien….
TimD zegt
“Wel zorgen dat je neus de goede kant op staat, anders zou je de rotatie van de aarde weleens in de war kunnen schoppen” lache!
wjeurs zegt
Verschrikkelijk lelijk, maar respect voor de Engineers die zulke cijfers kunnen uitpersen
markjor zegt
@pietertjep85d: ja hij is super vet!
bmwpowerm5 zegt
2,2 miljoen aftikken en dan zit je nog met z’n veredelt Audi stuur in je handjes
a3aan zegt
@bmwpowerm5: liever een BMW voor jou dan?
jortie zegt
goed gelukte facelift van de veyron. uiteindelijk maakt de vag deze auto om wat veyron en chiron rendabel te maken met 450 veyron’s moest er geld bij nu hebben ze 900 stuks als productie aantal en verdiend de vag er weer aan slimme jongens die duitsers
trolle zegt
@jortie: leestekens jongen…. Leestekens
2wheeler zegt
@jortie: die Duitsers wel ja…
erwh zegt
Van voren vind ik het best een geslaagd ontwerp, aan de zijkanten een stuk minder, maar dan gaat het echt mis in het interieur. Die scheidingswand in de vorm van een boog is echt een matige poging om er iets speciaals van te maken en bovendien verkleint het de zichtlijnen nog meer!
maxvk zegt
Op de Jetta Hybrid, gaat de teller ook tot 280 km/h.. just sayin’!
a3aan zegt
2.3 seconden naar de 100… een katapult schiet langzamer
Capibaro zegt
Technisch een bewonderenswaardig apparaat. Maar als ik het geld zou hebben zou het toch een 458 worden of een 911 van een paar jaar oud. Zou ik meer blijvende lol aan beleven
ds3thp zegt
Moet zeggen; toch wel erg gaaf en ook gewoon bizarre specs. Die two stage turbo zal wel zoiets zijn als een turbo met variabele geometrie zoals Porsche dat ook gebruikt!
Of wellicht een turbo met 2 inlaat kanalen met daarbij een klein en groot schoepenwiel voor de lage en hoge toeren!
Koenigsegg gebruikt deze laatste techniek ook
leaper035t zegt
Is die doorlopende lijn van het dak naar de achterkant van de wagen een knipoog naar de Bugatti Atlantic?
Edge zegt
@leaper035t: Yes, helemaal!
a3aan zegt
Oh wacht ? 8 liter motor. Zoveel olie verbruik kan ik niet betalen
mrrallycross zegt
Motortrend heeft een first look van de chiron op YouTube staan. Achterkant is trouwens wel lelijk met dat lightsaber achterlicht
Edge zegt
Overigens meldt Motortrend, dat een exclusieve first look heeft gehad, dat de Bugatti een top van 261 mph heeft, ofwel 420km/u. Daarmee ligt de top 5km/u hoger dan bij de Veyron SuperSport, die 415km/u haalt in productietrim.
Edge zegt
@Edge: Aanvulling: Gezien het feit dat Chiron een Audi S3 pk’s meer heeft dan de Veyron Super Sport, lijkt het mij aannemelijk dat het een begrensde topsnelheid betreft. De Veyron SS was immers ook begrensd en liep onbegrensd 430+.
spiderman zegt
It’s ugly but it gets you there, zeiden ze bij hetzelfde concern ooit over de Kever. Wat een draak van een ding met die totaal niet passende koplampen en die brede bips. Maar goed, hij kost een paar mio, dus we zien straks alle smurfblauwe, verchroomde en goud-met-paarse exemplaren wel weer afreizen naar een woestijnland, om daar toegevoegd te worden aan de collectie van een twintigjarige olieboer. Voor 2 mio koop je ook zes prachtige oude Dino 246-en, daar wordt een mens veel blijer van….
Crosscabouter zegt
De neus had mooier kunnen zijn als ze die typische Bugatti grill niet zo pinokkio achtig hadden gemaakt. Dan was het wellicht net iets meer in balans geweest.
Achterkant moet even van livepics aanschouwt worden. Ik weet t nog niet zo.
Jantje_555 zegt
moest het een W24 zijn, had ik hem gekocht maar een W16 (2x een V8) is wat lafjes
mastemaker zegt
Boven de 400km/h komen de vleugels eruit?
‘Go go gadget Chiron-plane’
roadrage78 zegt
In het bericht hierboven wordt geschreven dat er ook een hybride versie zou komen. Ik heb echter een interview met Wulfgang Durheimer (CEO van Bugatti) gelezen en daarin zei hij dat ze bewust enkel voor fossiele brandstof als voortstuwing hebben gekozen. Dit omdat de motor met 10 radiatoren gekoeld moet worden. Toevoeging van een hybride systeem zou geen ruimte meer voor zijn waardoor het gehele ontwerp van de wagen zou moeten worden aangepast. Het zou de auto ook nog veel zwaarder maken dan de huidige 1993Kg, wat volgens hem geen optie is…. Dus helaas geen hybride supersport versie of zoiets
w0o0dy zegt
@roadrage78: hoezo zou je hybride willen? Trek gewoon die v16 met 4 turbo’s en een boel koeling eruit, simpele automaat met een paar verzetten en elektro-aandrijving en accu’s erin. Laag zwaartepunt, genoeg range om langs de boulevard te cruisen en 2000hp lukt dan best..
terminator zegt
Gaat ie wel 460??? Overal op internet lees ik verder 420/h (261 m/)…
michaelcorleone zegt
@terminator: De Veyron SuperSport heeft 434 km/u aangetikt en gemiddeld 431 km met wind mee en wind tegen. Dus reken er maar op dat de snelheid van de Chiron boven de 431 ligt :)
terminator zegt
@michaelcorleone: TG NL zegt echter wel 460 km/h
michaelcorleone zegt
Waardige opvolger ik ben onder de indruk zeer gaaf.
suzikubelona zegt
Wat ben ik blij dat ik tot de categorie mensen hoor die hem bloedmooi vindt!
koeckenbacker zegt
88 radiatoren, geen hybride, 2000 kilo, achterkant die ze niet meer gemaakt hebben nadat ie uit de trailer is gevallen. 420 kmh omdat ze later nog een supersport moeten maken om de overige 300 stuks kwijt te raken. Of zijn ze allemaal al verkocht? Nee? Dan staan mclaren, porsche en ferrari nog steeds boven dit gedateerde stuk techniek uit de jaren 2000. Met een facelift zoals we dat van vag kennen, dat wel.
reistje zegt
Hmm het lagere design spreekt mij wel aan. De koplampen en de gehele achterkant dan weer niet.
Verder heb ik nog altijd dubbele gevoelens bij Bugatti. Ook ben ik verbaasd dat ze er 450 gaan maken (als dat klopt) aangezien dat de Veyron toch niet echt soepeltjes verkocht werd.
Alfarobert zegt
Ik zou als ik het geld had gewoon even wachten op de Alfa Giulia QV.510 Pk is genoeg.Dan rij je tenminste dagelijks met plezier in je auto. 400 + km/u gaat geen eigenaar ooit rijden.Fijn dat die Bug het kan maar wat heb je eran?