Bugatti Chiron zonder camouflage gespot

Auteur: , 68 Reacties

De moeder aller hypercars is zijn obligate teskilometers aan het afleggen.

De opvolger van de Bugatti Veyron is in het noorden van Italië op de foto gezet. Gewoon, in het openbaar, wat meteen een garantie is dat we hier nog niet zijn final form zien. Hoewel de zijkanten veel overeenkomsten met de Vision Gran Turismo vertonen, is dit slechts een mule die aan zowel de voor- als achterkant afwijkt van het uiteindelijke design. Desalniettemin zorgen dit soort foto’s er wel voor dat we nu al halsreikend uitkijken naar de Geneva International Motor Show in maart 2016, waar de €2,2 miljoen Chiron zijn onthulling beleeft.

1500 pk
Wat we al met zekerheid over de Chiron kunnen zeggen is dat de door vier turbo’s ondersteunde 8.0-liter W16-motor een vermogen van 1500 pk afgeeft, en evenzoveel Newtonmeters produceert. Het gerucht gaat verder dat de Bugatti Chiron een topsnelheid van 461 km/u haalt, en iedereen naar huis sprint door in 2.0 seconden de 100 km/u aan te tikken. Ook zijn de onderhoudskosten gehalveerd, wat voor alle toekomstige eigenaren toch weer een slok op een borrel scheelt.



68 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Wauw wat een specs!
Zie ik nog een 2e op de laatste foto?
@siebren: yup.
@siebren: dat is volgens mij die van de 2e foto. Rijden er 2 daar met verschillende achterkanten
@stino: Dan zijn het er drie, die op foto 4 hebben dezelfde achterkant (en die op 2 is anders).
@siebren: ik denk het ook !
@siebren: zo te zien wel
Zoals hij is nu uit ziet mag hij weer terug na de fabriek om hem te herontwerpen.
@reggie-boy_rood: leren lezen!!! Deze lijkt qua voor en achterbumpers niet op het eindresultaat!!!!
@gtr34: leren kijken! Ook van het ontwerp is bepaald niet mooi!
@mashell: waar zie jij een ontwerp dan?!
@mashell: Mule!
@gtr34: Oke.. Dus we kijken naar een foto waar we eigenlijk niks van mogen vinden..

Als het om alleen om de specs gaat, laat de foto dan weg. Alleen is die foto weer nodig voor de enigszins misleidende titel. Want het is de Chiron, maar toch ook weer niet…

Het is misschien niet correct als mensen reageren op een artikel nav de titel. Maar het is nog irritanter dat al die blogs in de tekst een titel weer ontkrachten of nuanceren.
Ziet er een heel stuk beter uit als zn voorganger
@rob5nismo: dan
@cbr600rr: neee beter hé..
@cbr600rr: neee beter hea
Eerst zien dan geloven
Dat kontje hebben we toch al eens eerder gezien op de duitse snelweg? Zit er trouwens wel een spoiler op? Of gaan ze het ook met diffusers doen zoals bij Porsche?
@clarkson: Lijkt veel op de 918 idd.
@Stefje: … of een moderne, realistische interpretatie van de Bat Mobiel :)

Maar goed, besparing op de onderhoudskosten is wel netjes; 4 nieuwe banden a 30K is natuurlijk wel te verwachten, maar na 3x moet je ook 4 nieuwe velgen a 100K (wegens verlijming banden), dat is natuurlijk niet erg duurzam ….
@clarkson: kijk even goed dan zie je het ;)
@clarkson: op foto twee in de gallery zie je dat de spoiler een stukje omhoog staat
2 stuks inderdaad. Kijk ook maar naar de verschillende achterlichten.
Ik lees die specs met een glimlach op m’n gezicht
Maar als dit zonder camouflage is, waarom verschillen de achterlichten op foto 2 en 3 van elkaar?
@noflexzone: Het gebeurt wel vaker dat testwagens vrijwel zonder camouflage rondrijden en nog ‘placeholders’ als lichten hebben. Koplampen en achterlichten moeten gehomologeerd worden voordat ze op de openbare weg gebruikt worden. Ik kan me voorstellen dat Bugatti, in verband met het uitlekken van details, daar zo laat mogelijk mee wacht. Het heeft toch niet of nauwelijks invloed op de aerodynamica, dus testresultaten komen toch niet in het geding.

Overigens is dat homologeren van een relatief duur proces, waardoor bijvoorbeeld de Carrozzeria Touring Disco Volante geen eigen koplampen, maar die van een Ferrari 599 gebruikt. Het is ook de reden dat Aston Martin voor zowel de DB9 als de Rapide exact dezelfde koplampen gebruikt en dat je binnen het Ferrari SP programma je one-off móet voorzien van bestaande Ferrari koplampen.
@noflexzone: die op foto 2 heeft meer camouflage dan die op foto 3.
Of ze hebben ons goed te pakken door te denken dat het er niet uit ziet. Of het zal verassend goed uitpakken. Ben bang voor het eerste.
Hartstikke mooi man, die bergen! De auto ziet er echter uit als een mislukte GTA versie van de Veyron.
Hoop dat ik hier meer van ga houden dan de Veyron!
Als dit daadwerkelijk de Chiron wordt, dan vind ik ‘m echt spuuglelijk. De Veyron is dan 100x mooier (ben sowieso wel ’n fan van de Veyron qua uiterlijk, in tegenstelling tot vele anderen)
@rochester: je bent niet zo van design ?
Jullie kunnen nu inzetten. Hoeveel uitzwaai en speciale uitvoeringen komen hier van?
@gerjan: ja, en wat wil je daarmee zeggen? Dat meer hypercars tegen alles wat een petrolhead wil ingaat? Meer modellen betekent meer spots, meer filmpjes, dus meer plezier, lijkt mij.
@gerjan: 23 verschillende uitvoeringen qua kleurtjes en 6 verschillende motorische opties inclusief waterstofhybride met 1600,5 pk.
Afrojack!
@thomcarspotter: Die heeft maar 750pk moet hem delen met iemand anders.
Wauw, spectaculair…. lelijk
Lijkt momenteel een upgrade voor de 918 syder
1500pk 🤔
461 km/h?? Holy moly
Jammer dat de wagens niet even ingehaald zijn om een foto van de voorkant te maken…
@mashell: kon niet, ze reden 461 ;)
@mashell: Op foto 3 kun je de voorkant zien in de binnenspiegel….lijkt fucking veel op een Transporterbusje 😇
Ik vind hem super!
Maar.. Als straks de Chiron officieel uitkomt, dan zijn die Veyrons toch acuut afgeschreven onder de Mayweathers, Sjeiks en dat soort volk onder ons?
Want niet meer de snelste.. Toch?
@Entwicklung88:
Yup! Dat is wanneer jij en ik aan de beurt zijn op Marktplaats…….
over 60 jaar :)
@entwicklung88: voor de snelste moet je een Koenigsegg hebben
Wel met camouflage dus, want genoeg dingen die nog niet helemaal te zien zijn. Oogt sierlijker/slanker dus top.
Mooier dan de Veyron, maar dit ding is ook erg lelijk.
Ik snap die Nike swoosh aan de zijkant als hint naar het verleden maar mooi vind ik het niet.
als of onderhoudskosten hun klanten doet afschrikken
461km/h per uur das toch wel erg vet… op naar de 500km/h en nul tot 100 in 0 seconden.
Jezus wat een lelijk ding zeg
Fenomenale specs weer….
En terzijde: er zijn dus mensen die als beroep hebben het test rijden met een dergelijke auto……
En er dus nog voor betaald worden ook. Hoe jaloers kan je zijn op iemand anders zijn baan? Pfffffffff.
@tinustiguan: Effe ingenieur worden en je kan het ook ;)
Kijk de kentekens maar. 101 en 102 op laatste
Ik vind hem zo wel erg op een smart lijken
2005-2015 was het Veyron tijdperk
2016-2026 hoogstwaarschijnlijk het Chiron tijdperk.
Ja zeker 2 met 2 veschillende achterkant zie je ook op foto 1 en 2
Bij lancering al verouderd. Wel knappe prestatie van de engineers

Als dit je uithangbord is wat je als organisatie kunt, zit je op het verkeerde spoor.

.
En de opvolger van de chiron verbreekt de 500 km/h grens?
@Jochen: Vergeet niet dat de Veyron de 400 km behaalde bij zijn introductie en de Veyron Supersport die jaren later op de markt kwam zelfs 430+ km grens.

Als de Chiron 461 km/u gaat aantikken moet je rekening houden met een eventuele Chiron Supersport. Hoe hard zal die dan gaan 475 km / 480 km/u ?
Die 2,2 miljoen spendeer ik wel aan wat anders, maar de specs zijn niet misselijk.
Eenzaam aan de top blijft bugatti , is met de veyron al zo nu nog steeds, deze opvolger zal niet anders zijn.
Die “valscherm-achtig” ding op de zijkant zie ik niet direct rijmen met aërodynamica en snelheden >400 km/u….
Benieuwd hoe de Chiron zich straks verhoudt tot de Koenigsegg Regera.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).