• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti heeft 16 weken nodig om dit interieur te maken

Auteur: RubenPriest, gepost 16 mei 2022 om 10:57 – 14 Reacties

Bugatti heeft 16 weken nodig om dit interieur te maken

Meer dan drie maanden voor een interieur, Bugatti heeft het er maar druk mee.

In een periode dat een doorsnee auto al tig keer van de band is komen rollen, zijn ze bij Bugatti nog steeds bezig met één en dezelfde auto. Zijn die anderen nou zo snel, of is Bugatti zo langzaam? Kun je natuurlijk niet vergelijken met elkaar, want de dames en heren in Molsheim gaan tot het gaatje als het gaat om het interieur van een Bugatti Centodieci.

Als je miljoenen moet overmaken voor een auto wil je ook dat het speciaal is, toch? Niet alleen een bijzonder uiterlijk hoort daar bij. Ook het interieur is iets waar de aandacht op gevestigd mag worden. Bugatti gaat nog net even een stapje verder met de extra bijzondere Centodieci.

De Bugatti Centodieci is het nieuwste prestigeproject van het Franse automerk. Met een prijskaartje van acht miljoen euro exclusief belastingen is het een speeltje voor de happy few. En met een oplage van 10 auto’s zal er inderdaad een slechts een select gezelschap gaan genieten van deze auto.

Bugatti is ontzettend precies met de afwerking van het interieur van de Centodieci. Al met al kost het dus 16 weken om de boel in elkaar te zetten. Alleen al de hoofdsteunen nemen volgens het merk vier dagen in beslag om te maken.

Geen harde plastics aan boord van de miljoenen kostende hypercar. Bugatti trakteert ons op het gedetailleerde vakmanschap in een gallery. De eerste exemplaren worden de komende weken uitgeleverd. De Centodieci was binnen enkele uren na aankondiging al uitverkocht.

Ook interessant!

  • Bugatti doet iets opvallends met de exclusieve Centodieci
    Bugatti doet iets opvallends met de exclusieve Centodieci
  • Bugatti centodieci productieslot
    Productieslot Bugatti Centodieci voor woekerprijs te koop
  • Bugatti Centodieci van 8 miljoen euro trotseert 50 graden Celsius
    Bugatti Centodieci van 8 miljoen euro trotseert 50 graden Celsius
  • Een Bugatti voor iedereen

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, centodieci, interieur

Vorig bericht: « Video: zo voelt het om in de auto geraakt te worden door bliksem
Volgend bericht: Gallardo Superleggera crasht op A16 tegen C1 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    16 mei 2022 om 11:07

    Zo in het blauw met hyper silver velgen en de verwijzing naar de EB110 Supersport (de kleur en het ruitje achter de deur met vier ronde gaten) is hij stiekem toch wel heel erg lekker. Ook een mooi interieur.

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      16 mei 2022 om 11:50

      Was de Supersport niet altijd zilver metallic ?

      Login om te reageren
      • posthumus zegt

        16 mei 2022 om 12:32

        @amghans: Heb ze ook in het geel, blauw en zwart (online uiteraard) voorbij zien komen.

        Deze blauwe van Elise’s opa was oorspronkelijk inderdaad grijs:
        https://drivr.be/2018/10/24/te-koop-romano-artiolis-persoonlijke-bugatti-eb110-ss/

        Deze naar verluidt, was altijd al geel:
        https://www.classicargarage.com/archives/bugatti-eb110-ss-1994

        Login om te reageren
        • kniesoor zegt

          16 mei 2022 om 13:06

          Dank je, duidelijk.

          Login om te reageren
    • okdoei zegt

      16 mei 2022 om 13:29

      @dutchdriftking: ik tel er 5.

      Login om te reageren
    • ghini zegt

      16 mei 2022 om 13:45

      @dutchdriftking: eens, geweldige spec

      Login om te reageren
  2. mashell zegt

    16 mei 2022 om 11:27

    Veel werk, heel dure auto, hartstikke blauw, dit zou zomaar eens echt smurfenpenisleer kunnen zijn!

    Login om te reageren
  3. MaartenD zegt

    16 mei 2022 om 11:41

    Is natuurlijk allemaal marketingpraat, ze moeten natuurlijk wel met iets komen om die belachelijke aanschafprijs te kunnen verantwoorden

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      16 mei 2022 om 17:03

      Dat dus. Voor een kwart van het geld koop je een Rimac die sneller, krachtiger en exlusiever is. En nog electrisch ook. En volgens mij zit daar ook geen interieur uit een VW Up! in…

      Login om te reageren
  4. flyerbunch zegt

    16 mei 2022 om 11:51

    Het interieur is ook gebaseerd op de EB110 in een modern jasje. Men deed er een jaar over om het hele interieur opnieuw te ontwerpen blijkbaar. Het leder patroon dat bijna identiek is aan de EB110 is hier ook een voorbeeld van. Hierbij moet het patroon mooi aansluiten op de deuren, stoelen, dashboard, roof liner, vloermatten en de rest van het interieur. Dat moet perfect zijn en is dus een leuk klusje dat veel tijd inneemt.

    Login om te reageren
  5. p993 zegt

    16 mei 2022 om 12:12

    Ik vind het interieur ook ‘uiterlijk’

    Login om te reageren
  6. mpgc zegt

    16 mei 2022 om 12:16

    Het is een fraai apparaat geworden. Al vind ik acht miljoen wel obsceen veel geld voor een auto.

    Login om te reageren
  7. tmenges zegt

    16 mei 2022 om 15:15

    8! Miljoen! Voor een auto, dit gaat werkelijk helemaal nergens meer over.

    Login om te reageren
  8. ralfast zegt

    17 mei 2022 om 07:26

    Maar dit zijn toch geïntegreerde hoofdsteunen en daarmee dus integraal onderdeel van de stoel? Als dan het hoofdsteuntje borduren 4u kost, durf ik naar de complete stoel te vragen…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North