• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

‘Bugatti SuperVeyron in aantocht’ [1.600 pk]

Auteur: ricardo, gepost 29 oktober 2012 om 14:03 – 83 Reacties

Bugatti SuperVeyron in aantocht

Bij de grenzen van supercarland staan een paar nieuwkomers aan de poorten te rammelen. Ferrari, McLaren, Porsche, allemaal willen ze de nieuwe ultieme superauto neerzetten. Bugatti ziet dit natuurlijk met lede ogen aan. Zouden ze daarom nog één keer het vermogen omhoog schroeven?

Heck, waarom niet. Het extreem luxe en niet-winstgevende rijkenspeeltje van VAG-bobo Ferdinand Piëch kan natuurlijk niet zonder strijd zijn plekje afstaan, áls dat al ging gebeuren. Het Amerikaanse Automobile meldt dat er op de IAA in Frankfurt, die in september 2013 begint, een Bugatti SuperVeyron wordt onthuld. Vergeet alle special editions (serieus, we zijn de tel kwijtgeraakt). Dit zou het echte werk zijn.

De 8.0-liter W16-motor krijgt naar verluidt een flinke vermogensboost. Momenteel is 1.200 pk in de Veyron SuperSport het maximale dat uit de bekende zestiencilinder wordt gehaald door de Volkswagen-techneuten. Maar voor de Bugatti SuperVeyron zou dit maar liefst met 400 pk stijgen. Onrealistisch? Wellicht, maar de optie om het blok te vergoten naar 9,6-liter wordt ook genoemd. Inderdaad, het omgekeerde van downsizing.

Naast 1.600 pk wordt door de gossip yanks een gewichtsbesparing van 250 kg genoemd. Hierdoor zou de SuperVeyron in 1,8 tel naar de honderd km/u knallen, en een top van -hou je vast aan dat handeltje boven het zijraam- 463 km/u kunnen halen. Wow, die ouwe Piëch geeft zichzelf hiermee even een penisvergroting van formaat, op z’n 75ste.

Of dit allemaal klopt blijft afwachten. Automobile meldt niet waar de info vandaan komt, en Bugatti houdt de lippen logischerwijs stijf op elkaar. Ook op de bekende supercarfora komt de naam ‘SuperVeyron’ nog niet voor. Neem het dus met een korrel zout, maar aan de andere kant; het zou helemaal niemand verbazen als Bugatti aan het einde van de Veyron-levensloop nog één keer de tanden laat zien met een 1.600 pk-versie.

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Bugatti Chiron Super Sport: 1.600 pk en 440 km/u

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, iaa-2013, superveyron, veyron

Vorig bericht: « Is dit het begin van de Chinese invasie? [Spyvideo]
Volgend bericht: Veel Nederlanders kennen regels rond zwaailichten niet »

Lees Interacties

Reacties

  1. slipstreamer zegt

    29 oktober 2012 om 14:04

    Toch liever ford gt met extremo boost!!!

    Login om te reageren
    • imba zegt

      29 oktober 2012 om 14:11

      @slipstreamer: Ja dat rijdt lekker op de achterwielen..

      Login om te reageren
  2. Flamingo zegt

    29 oktober 2012 om 14:08

    ik zou nog even wachten op de Bugatti SuperSportVeyron met 2000pk

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      29 oktober 2012 om 15:24

      @Flamingo:

      Bluemotion, Comfortline of Highline?

      Login om te reageren
      • mo112 zegt

        29 oktober 2012 om 15:55

        @jack_abarth: de instapper Hea

        Login om te reageren
  3. stijnd007 zegt

    29 oktober 2012 om 14:09

    463 km/u, eerst zien dan geloven.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 oktober 2012 om 15:18

      @stijnd007:
      Nu is bij 15min volgas je benzine op en dan bij 10? Nou dan ben je wel lekker opgeschoten toch….

      Login om te reageren
      • Orichy zegt

        29 oktober 2012 om 16:19

        @jrk68: …dan ben je toch even 77km ver gekomen op één tank?!?

        Login om te reageren
        • spotterfozz zegt

          29 oktober 2012 om 17:34

          @Orichy: @jrk68: grotere tank erin pleuren en gaan met die banaan!

          Login om te reageren
  4. knalfa zegt

    29 oktober 2012 om 14:14

    Dit begint te lijken op de filmindustrie, met de slechte vervolgfilms die weinig nieuws bieden.

    Login om te reageren
  5. gorre zegt

    29 oktober 2012 om 14:15

    Denk het niet , ze hebben al zoveel problemen gehad om het ding gekoeld te krijgen met 1200 pk dus zal het niet goed komen met 1600pk

    Anders begint hij te smelten als een ijsje in de zomer op vol vermogen…

    Login om te reageren
  6. bullgod76 zegt

    29 oktober 2012 om 14:16

    1600pk en 463km/u??
    Kunnen we dan op de optielijst ook aankruizen: vleugels, schietstoel en remparachute?

    Login om te reageren
  7. T16 zegt

    29 oktober 2012 om 14:18

    Link naar het artikel:
    -edit: die staat al in het artikel-

    Verder complete BS, zeer onwaarschijnlijk dat deze Veyron gemaakt wordt, laat staan ooit verkocht.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      29 oktober 2012 om 14:23

      @T16: Hahaha, cool.
      Doet me denken aan “El Nino” uit de oude Need For Speed: Hot Pursuit.

      Login om te reageren
    • fant zegt

      29 oktober 2012 om 14:51

      @T16: Hey, komt die foto me even bekend voor.
      http://www.ausmotive.com/images2011/Bugatti-Veyron-Super-Sport-34.jpg

      Login om te reageren
      • fant zegt

        29 oktober 2012 om 14:54

        @fant: En hoe zorgt men dat er een plaatje komt te staan ipv een link? Zou ik ook wel eens willen leren :P

        Login om te reageren
        • bbroekde2e zegt

          29 oktober 2012 om 15:05

          @fant:

          Login om te reageren
          • rubend zegt

            29 oktober 2012 om 20:22

            @bbroekde2e: Ik zie dat jij het ook nog niet onder de knie hebt ;)

            Login om te reageren
    • featherlight zegt

      29 oktober 2012 om 19:18

      @T16:
      Dan heb ik toch liever dat ie iets meer hierop lijkt:
      <img src="http://www.carsuk.net/wp-content/uploads/2010/06/Bugatti-Supersport-EM.jpg&quot; width="450" /
      Maar ja, not like they are building it for me. Lol.

      Login om te reageren
      • featherlight zegt

        29 oktober 2012 om 19:19

        @featherlight:

        Login om te reageren
  8. yipikaye zegt

    29 oktober 2012 om 14:20

    En waarom?
    Omdat het kan :-)

    Login om te reageren
  9. Alwood zegt

    29 oktober 2012 om 14:22

    200 pk per liter, dat is zelfs met turbo’s, ook voor VAG wel errug veel… Hou je ook nooit heel mochten mensen er veelvuldig mee door steden gaan sukkelen.

    Waarden die vooralsnog gewoon aan Koenigsegg zijn voorbehouden… ;-)

    Login om te reageren
  10. salberts93 zegt

    29 oktober 2012 om 14:30

    eerst zien dan geloven, maar dat riep iedereen bij de aankondiging van de originele Veyron ook!

    Login om te reageren
  11. robbie zegt

    29 oktober 2012 om 14:31

    Ik wacht wel op de open versie.

    Login om te reageren
  12. bungabungastig zegt

    29 oktober 2012 om 14:35

    Groetjes van een verbaasde niemand.

    Login om te reageren
    • panasonic zegt

      29 oktober 2012 om 14:39

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  13. zanveld zegt

    29 oktober 2012 om 14:42

    Prepare for Ludacrous Speed
    http://youtu.be/ZFqbAGqKTsE

    Login om te reageren
  14. dropdead zegt

    29 oktober 2012 om 14:43

    Volgens mij zijn het allemaal leugens, zogenaamd maken ze verlies op de veyron. Ik denk dat ze bij de VAG een beetje knoeien met de cijfers om de kopers ervan een beter gevoel te geven zo van zie je wel we worden niet genaaid ze draaien daar verlies.

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      29 oktober 2012 om 14:53

      @dropdead: Na 3 keer lezen heb ik door wat je probeert te zeggen.. Jij denkt dat VW liegt over de opbrengsten minus kosten van de Veyron, om mensen het gevoel te geven dat ze niet genaaid worden door VW? Denk je dat iemand die een Veyron koopt, wakker ligt van het feit dat VW eventueel liegt over de kosten van zo’n auto? Zou jij daarvan wakker liggen?

      Login om te reageren
      • dropdead zegt

        29 oktober 2012 om 15:07

        @solmatje: Bij zo een prijs krijg je toch wel het gevoel dat je zoveel duizenden extra moet betalen om jezelf de snelste te mogen noemen. maar ik lees zo vaak dat veyron niet winstgevend is dat ik begin te denken dat de marges filterdun zijn en volgens mij is dat niet zo dus

        Login om te reageren
  15. fant zegt

    29 oktober 2012 om 14:48

    En hoe gaan ze 250kg besparen terwijl de motor alleen maar groter wordt? Daarnaast is 1.8 naar de 100 en een 463km/u top wel wat bizar. Ik geloof hier maar weinig van :)

    Login om te reageren
    • imdoctorbob zegt

      29 oktober 2012 om 15:56

      @fant: Het verbaast me toch er dat op een autoblog nog mensen zijn die de INHOUD van een motor verwarren met de GROOTTE/GEWICHT van een motor. Een 4.0 liter V8 hoeft echt niet kleiner/lichter te zijn dan een 6.3 liter V8. 2.0 turbo’s met 150pk/liter zijn vaak ook niet “licht”, omdat die toch wat sterker moeten zijn.

      Ontopic: 9,6 liter in plaats van een 8 liter. Lijkt mij simpel een kwestie van 100cc per cilinder opboren. Klinkt zeker niet onmogelijk. Verder de auto is al weer 8 jaar oud, dus de technologie zal echt wel zo ver zijn om. Of ze het gaan doen is natuurlijk weer punt 2. Zeker als je bedenkt dat de verkoop niet echt soepeltjes gaat.

      Login om te reageren
      • fant zegt

        30 oktober 2012 om 16:22

        @imdoctorbob: Om van auto’s te houden hoef je geen motorische kennis te hebben. Net zoals je geen instrument hoeft te kunnen bespelen om van muziek te houden :)

        Login om te reageren
  16. notsobig zegt

    29 oktober 2012 om 14:50

    Ik heb liever een auto met een lagere topsnelheid die bloedje snel door de bochten kunnen…

    Al dat geblabla over de topsnelheid die waarschijnlijk door merendeel van de veyrons nooit gehaald zal worden, simpelweg omdat het bijna nergens (verantwoord) mogelijk is, behalve op een testcircuit…

    Login om te reageren
    • solmatje zegt

      29 oktober 2012 om 14:54

      @notsobig: Ik wilde zeggen ik heb liever acceleratie dan topsnelheid.. maar 1.8 sec naar de 100 is voldoende voor mij :)

      Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      29 oktober 2012 om 15:25

      @notsobig:
      Yep, ik ben van mening dat ze dit soort idioterïen aan tuners als Hennesey over moeten laten.
      Maargoed zo’n lomp bakbeest is aan mij toch niet besteed, zelfs al kon ik hem betalen….

      Login om te reageren
    • Onehp zegt

      29 oktober 2012 om 16:18

      @notsobig: in NL is een Fiat Panda al te snel, 99% van autoblog makes no sense ;)

      Login om te reageren
      • notsobig zegt

        29 oktober 2012 om 16:42

        @Onehp: Je hebt m’n punt niet helemaal begrepen geloof ik…

        Login om te reageren
  17. mercs zegt

    29 oktober 2012 om 14:52

    Typeert wel beetje het haantjes gedrag van VAG. Net als vroeger op de kleuterschool: Papa’s auto is toch veel sneller dan die van jouuuuuuuuuu. Flikker toch op met je Veyron.

    Login om te reageren
  18. berlinetta zegt

    29 oktober 2012 om 15:07

    En dan krijgen ze hem alsnog niet uitverkocht en komt er nog een snellere versie: de Bugatti Superduperüberveyron.

    Login om te reageren
  19. lemster zegt

    29 oktober 2012 om 15:07

    Tsjah de Galibier laat nog steeds heel lang op zich wachten. Het zou dus logisch zijn als voorafgaand aan dat model nog een geupdate versie komt van de Veyron om de aandacht weer even terug te brengen bij het merk. Nu merk je dat iedereen al wat normale reageert op de originele Veyron. Er zijn inmiddels genoeg anderen toegetreden tot die klasse.
    Het zou dus een logische ontwikkeling zijn.

    Login om te reageren
  20. w211 zegt

    29 oktober 2012 om 15:08

    tank binnen 5 min leeg ?

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      29 oktober 2012 om 15:13

      @w211: Valt wel mee, je moet alleen ff een trekhaak monteren ;)

      Login om te reageren
  21. motoragent zegt

    29 oktober 2012 om 15:19

    Van nul naar honderd in 1.8sec lijkt me wel erg rap, en bovendien niet bepaald een pretje als bestuurder zijnde. Als je er van uit gaat dat de meeste Veyron kopers nog niet eens weten wat ‘heel-and-toe’ of onderstuur betekend, laat staan hoe ze zo’n snelle auto moeten besturen, is het wachten op ongelukken… vol op het gas bij een stoplicht om de autospotters tevreden te houden om daarna in een wolk van rondvliegend rubber en carbon onderdelen tegen de suzuki wagon R van grootmoeders tot stilstand te komen.

    Login om te reageren
    • lemster zegt

      29 oktober 2012 om 15:26

      @motoragent: ESP en ABS zijn standaard.

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        29 oktober 2012 om 15:32

        @lemster: “Ik heb ABS en ESP mij kan niets gebeuren”

        Nót

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          29 oktober 2012 om 15:35

          @motoragent:
          Ik wil helemaal geen ABS en ESP….
          Dat is voor mensen die niet weten hoe je een auto fatsoenlijk dient te besturen….

          Login om te reageren
          • motoragent zegt

            29 oktober 2012 om 15:42

            @jrk68: Precies, daarom rij ik een 106 Rallye. Geen ABS, geen ESP, geen stuurbekrachtiging etc. heerlijk!
            Een auto met al die elektronische rotzooi komt er bij mij niet in :)

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              29 oktober 2012 om 15:46

              @motoragent:
              Respect…. je bent een van de weinige hier die het snapt….

              Login om te reageren
          • imdoctorbob zegt

            29 oktober 2012 om 16:11

            @jrk68: Niks mis met ABS en ESP. Geloof me je zit niet altijd te wachten op spinnende wielen als je ‘gewoon’ wil wegrijden als het een beetje nat is. Echter dingen zoals traction control moet je dan wel gewoon uit kunnen zetten voor als je wél wil knallen.

            Login om te reageren
    • fant zegt

      29 oktober 2012 om 15:27

      @motoragent: Heel and toe bij een sequentiële bak? :)

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        29 oktober 2012 om 15:34

        @fant: Bij het accelereren heb je sowieso niets aan heel-and-toe, mocht dat kunnen in een Veyron, dus wat dat betreft heb je gelijk. Ik gaf gewoon een voorbeeld om de algemene rijkunsten van een Veyron-bestuurder uit te drukken. ;)

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          29 oktober 2012 om 15:55

          @motoragent: Maar dat was ook het punt van de veyron.. Easy to drive, go (to) like hell!

          En al die wanabe racing drivers kunnen mn kont kussen en zie ik op het circuit wel met hun technische praatjes over hoe goed ze met \”left foot braking, over-understeer om kunnen gaan , dat ze een keertje op wikipedia gelezen hebben en zogenaamd voor het pure gevoel een stick beet moeten hebben en hun vrouwen ondertussen iemand anders zn stick berijden. Volgens mij dwaal ik af.. ): p.s 2e alinea was een beetje algemeen gericht.

          Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        29 oktober 2012 om 15:36

        @fant:
        Idd, dan rem je gewoon links, dan heeft die voet ook nog wat te doen….

        Login om te reageren
  22. desjonnies zegt

    29 oktober 2012 om 15:30

    Mag in NL niet verkocht worden.
    Valt onder “zinloos geweld”

    Login om te reageren
  23. E34M5Touring zegt

    29 oktober 2012 om 15:40

    Leuk als je in een klein dorpje woont. Rij je de oprit op, geef je een beetje gas, sta je weer buiten het dorp. Lekker thuiskomen……

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      29 oktober 2012 om 15:48

      @E34M5Touring: als je de oprit op rijdt en gas geeft neem ik aan dat je je eigen huis in rijdt. Maar idd als je genoeg gas geeft vlieg je er wel doorgeen en sta je alsnog buiten het dorp

      Login om te reageren
  24. bibendum zegt

    29 oktober 2012 om 15:56

    Het verbaast me niet dat er een pk/kw upgrade komt, dat heeft dhr. Piëch al bij de introductie in 2005 geroepen.
    Wanneer er een productie auto zou komen met meer als 1000pk dan zou de Bugatti 1000 KW. krijgen.

    250 kg verliezen is bijzonder en veel.., maar ja je wilt toch ook niet bij een stoplichtsprint (tot 240 kph plus dacht ik) achterblijven op een Nissan GTR van pakweg 140.000 euro…

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      29 oktober 2012 om 16:04

      @bibendum: Een stock GTR is niet sneller dan een stock Veyron toch? Veyron is al 0,3 sec sneller naar de 100.

      Login om te reageren
      • imdoctorbob zegt

        29 oktober 2012 om 16:15

        @E34M5Touring: Standaard misschien net niet (wat is nu 3 tiende?), maar hoeveel GTR’s zijn nu daadwerkelijk helemaal standaard?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          29 oktober 2012 om 16:18

          @imdoctorbob: Ja naar de 100. 0-200 en 0-300 is waar de Veyron in uitblinkt. Zeker dat laatste ga je met een stock GTR niet halen in die tijden. En als hij de stock nieuwprijs van een GTR als voorbeeld pakt ga ik daar vanuit. Tuurlijk is een 1300pk GTR sneller. Maar dan is ie ook geen 140k meer.

          Login om te reageren
          • imdoctorbob zegt

            30 oktober 2012 om 10:25

            @E34M5Touring: Je hebt wel gelijk. Echter mijn punt en ook van bibendum is dat na 8 jaar best wel wat fabrikanten auto’s aan het maken zijn die toch wel erg goed mee kunnen komen voor een pak minder geld. Conclusie: het is tijd om even te kijken wat er nog allemaal verbetert kan worden. En waarschijnlijk best wel wat. Of het er komt is een tweede natuurlijk.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              30 oktober 2012 om 10:31

              @imdoctorbob: Absoluut. Je kan niet ontkennen dat tegenwoordig 200k aan getunede GTR zo’n ding gewoon bijblijft. En dat worden er steeds meer, Hennessey Venom, Ultimate Aero, die Ford GT’s van laatst. Toch is het wel knap om te zien hoe rustig en beheerst zo Veyron nog is bij die snelheden. Ik bedoel, James May maxt die dingen zonder al te veel drama. Dat zie ik hem met een 2000pk Ford GT of Hennessey Venom nog niet doen.

              Login om te reageren
              • maxx1 zegt

                30 oktober 2012 om 15:54

                @E34M5Touring: maar met die auto’s kun je geen 10 000 kilometer probleemloos rijden. Net of de as al dat vermogen aan kan

              • E34M5Touring zegt

                30 oktober 2012 om 15:59

                @maxx1: Klopt. Ik ben ook fan van de Veyron. Ik vind het ongelofelijk knap dat je een auto kunt maken waar elke jan doedel 407 mee kan rijden. Ik zie dat niet meer gebeuren bij een ander merk. Simpelweg omdat daar het budget niet meer voor is. Kijk ook hoe goed zo’n ding in de stad is. 1001pk en geen geschok gebeuk of wat dan ook.

              • maxx1 zegt

                30 oktober 2012 om 18:52

                @E34M5Touring: precies, ik waardeer hem ook. Die underground racing troep helemaal niet

              • E34M5Touring zegt

                30 oktober 2012 om 20:06

                @maxx1: Ach, ik kan een goed stukje enginetuning wel waarderen. Meer in de US hoek dan in de JDM hoek, maar toch. Een GTR met 1300pk vind ik erg knap. Zeker als het heel blijft (en dat schijnt toch wel goed te gaan) . Als ik een achterkant van een UGR Gallardo of R8 zie zonder bumpers, met de turbo’s vol in het zicht, geniet ik daar wel van. Ik vind dat schitterend om te zien. En dikke V8en, ken je Hard Shine op Discovery? Die gast had een plaatje van een motorblok in z’n HotRod.

              • maxx1 zegt

                30 oktober 2012 om 20:13

                @E34M5Touring: nee nooit gezien! Kijk opzich wel vaak discovery, maar dat programma nog niet voorbij zien komen

              • E34M5Touring zegt

                30 oktober 2012 om 20:27

                @maxx1: Hot Rod aprentice heet het. Was toevallig vanmiddag dr op. 17:10 begon het geloof ik.

                http://www.youtube.com/watch?v=Vew5UPwHCmk

                Dat is zijn werk. Schijnt echt een Huge thing te zijn in de HotRod scene.

    • bullgod76 zegt

      29 oktober 2012 om 16:04

      @bibendum: Ach die Veyron 250kg lichter maken is helemaal geen probleem.
      Gewoon die motor als optie gaan verkopen ;)

      Login om te reageren
  25. rogierrs zegt

    29 oktober 2012 om 17:35

    1,8 seconden naar 100. kan je lichaam dat wel aan??

    Login om te reageren
    • reinier73 zegt

      29 oktober 2012 om 18:35

      @rogierrs: lijkt me wel, dragracers zitten binnen 1 seconde op de 100 km/h

      Login om te reageren
      • reinier73 zegt

        29 oktober 2012 om 18:36

        @reinier73: wel zo één met 8000 pk ;)

        Login om te reageren
  26. maseratizzzzzzzz zegt

    29 oktober 2012 om 19:01

    Jammer dat ze nog steeds met die veyron bezig zijn, is inmiddels ook al 7 jaar oud, 1.8 0-100 lijkt me nog kunnen, maar 463 denk ik dan weer niet..

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      29 oktober 2012 om 19:32

      @maseratizzzzzzzz: De opvolger van de Veyron is voorspeld voor 2020. Bugatti wil namelijk even veel tijd in de opvolger steken als in de huidige.

      Login om te reageren
  27. xilver zegt

    29 oktober 2012 om 19:08

    Login om te reageren
  28. Rohrl-fan zegt

    29 oktober 2012 om 19:19

    Als dit verhaal al klopt (en daar stel ik me dus serieus vragen bij), dan vraag ik me toch af of kopers van een ‘gewone’ Veyron SS zich niet beetje bekocht gaan voelen. (Zeker als die persoon eerder al een normaal model gekocht zou hebben…)

    Login om te reageren
  29. JaxDryke zegt

    29 oktober 2012 om 19:37

    Dus dit wordt een soort van Veyron SSS … :P

    Login om te reageren
  30. vale46 zegt

    29 oktober 2012 om 20:19

    1.600pk & 9.6 liter? dat is mogelijk.
    1.8 sec & 463 niet vrees ik.
    laten we het houden op 2.2 sec & 450km/h, al gek genoeg ;)

    Login om te reageren
  31. rubend zegt

    29 oktober 2012 om 20:29

    Wat ze willen bij VW kan makkelijk. De Veyron is oud -> voorzien van oude technieken (carosserie is zwaar, kan tegenwoordig veel lichter, zie bijvoorbeeld het “carbotanium” ipv een andere “normale” soort carbon.

    De DSG bak van de Veyron is ook loodzwaar. De koppen van het blok zijn 5kleppers, als ze hier weer 4 kleppers van maken kunnen ze directe injectie toepassen. I.c.m. geen gasklep gaan ze dus ook het vermogen makkelijk redden.

    Login om te reageren
    • gj8003 zegt

      29 oktober 2012 om 21:49

      @rubend: Ja 1.200 pk is zo 2011..! Een beetje Hyundai biedt hetzelfde ;-)

      Login om te reageren
  32. pieter-jan_catteeuw zegt

    30 oktober 2012 om 00:46

    We leren op autoblog dat tuners al dit soort cijfers op de weg zetten. Ik kan me inbeelden dat – mocht het potentieel reeds aanwezig zijn (en blijkbaar is dat zo bij Ford GTs en Corvettes en Lambos…) – Bugatti (VAG) zich niet zomaar door tunertjes zal laten voorbijsteken op de dragstrip. Waarom zouden ze het niet doen? De Veyron is de koning en die dingen gaan al verkocht zijn voor ze bestaan. Plus, de SuperSport is alweer oud nieuws en Bugatti moet toch ook representen wanneer in 2013 een hele nieuwe generatie hypercars het gaan uitvechten (Porsche, Ferrari, McLaren, Pagani, Koenigsegg,…).

    1600pk is doenbaar. Hopelijk is het dan wel met cilinder uitschakeling of zo. Anders loopt die tank leeg alsof er een gat in zit.

    Ik denk niet dat het nu vijfkleppers zijn – vanwege de VR-configuratie. Inderdaad – directe injectie is nog een optie – zoals de recenste VR6ssen wel al hebben. Maar eigenlijk niet zo noodzakelijk om de prestaties te verhogen. Mogelijk is het ontwikkelen van DI injectie met zo’n capaciteit de moeite niet qua effecientie-winst. Ik denk dat tuners DI zelfs eraf halen en traditioneel injecteren wanneer ze voor grote peekaas gaan – gewoon omdat de hardware niet bestaat. Aan de andere kant – wanneer je miljoenen moet betalen dan wil je wel het beste, nietwaar.

    Misschien gaan ze voor twee turbos volgens het hot-side-in principe. Met moderne variabele turbos is dat waarschijnlijk de effeciëntste configuratie. Het zou ook vet zijn om ze te zien uitsteken.

    De DSG kan ook wel een update gebruiken. Droge koppelplaten bvb. Misschien meteen vervangen met een sequentiele bak voor de gewichtbesparing. Het AWD kan met torque vectoring diffs op de assen worden uitgebreid om een GTR niveau van fijne aftselling te kunnen verwezelijken.

    Er zit zeker nog potentieel in het ontwerp – er zijn zeker klanten voor te vinden – en het zou eigenlijk een zonde zijn om niet all-the-way te gaan. De nieuwe generatie hypercars weeral uit het water te blazen en ook in dit decenium de kroon te spannen.

    De SS was ook een gerucht. De Cabrio ook. Ik geef het een kans op mogelijkheid. Noem het de SSR – R staat voor Royale.

    Login om te reageren
  33. maxx1 zegt

    30 oktober 2012 om 15:52

    Zeker niet het maximale vermogen… Dit is het maximale vermogen waarbij een heleboel kilometers probleemloos gereden kunnen worden. Ze kunnen de auto ook 5000 pk geven… Als de motorruimte het toestaat

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North