• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti toont Nederlandse Type 55 Supersports Roadster

Auteur: sir_smokalot, gepost 14 augustus 2015 om 13:16 – 23 Reacties

Afbeelding Bugatti toont Nederlandse Type 55 Supersports RoadsterAfbeelding Bugatti toont Nederlandse Type 55 Supersports RoadsterAfbeelding Bugatti toont Nederlandse Type 55 Supersports RoadsterAfbeelding Bugatti toont Nederlandse Type 55 Supersports RoadsterAfbeelding Bugatti toont Nederlandse Type 55 Supersports RoadsterAfbeelding Bugatti toont Nederlandse Type 55 Supersports RoadsterAfbeelding Bugatti toont Nederlandse Type 55 Supersports Roadster

Bugatti Type 55
Het is kennelijk net te vroeg de Chiron aan het grote publiek te tonen, en dus heeft Bugatti een drietal bestaande modellen meegenomen naar Pebble Beach, waaronder deze Type 55 uit 1932 op Nederlands kenteken.

Het jaren’30-sprintkanon met chassisnummer 55208 is geflankeerd door een Type 35 en een Veyron Supersports. Deze opvolger van de Type 43 werd in 1931 gelanceerd, met in het vooronder de motor uit de Type 51. De motor, een 8 cilinder-in-lijn, telt 2.262 cc en is daarmee relatief licht. Het gehele gevaarte was met zijn 135 pk in staat in minder dan 10 seconden van stilstand naar 100 km/u te accelereren, 84 jaar geleden een flinke prestatie.

Nederlandse of Amerikaanse eigenaar?

Tussen 1932 en 1935 werden in totaal 38 Type 55’s gebouwd, hiervan zijn nog 28 stuks in omloop. Volgens Bugatti is dit specifieke type sinds 2012 in handen van het Mullin Automotive Museum in Oxnard, Californië, wat een beetje vreemd op ons overkomt, omdat de RDW beweert dat de auto op 5 december 2013 in Nederland is geregistreerd. De auto is inmiddels wel geëxporteerd overigens.

Bugatti Type 55

2,1 miljoen euro

Een koopje is de Type 55 geenszins, in 2008 bracht een soortgelijk update: exact dit exemplaar op een veiling in Monte Carlo €2,1 miljoen op.

Naast de twee klassiekers staat er op Pebble Beach ook een Veyron 16.4 Super Sport met veel blauw carbon, deze sluit naadloos aan bij het blauwe thema (niet geheel toevallig de ‘huiskleur‘ van Bugatti).

Tot slot heeft Bugatti ook nog een Type 57SC Corsica Roadster staan in Monterey, maar deze staat niet op de foto’s. Voor wat betreft de opvlger van de getoonde Supersport, hiervoor heeft Bugatti een mysterieuze videoteaser in elkaar gesleuteld.

Ook interessant!

  • Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
    Nederlandse keukenboer verkoopt zijn Bugatti Chiron
  • De duurste parkeervergunning van Nederland
    Nederlandse Bugatti Chiron is de koning der tijgers
  • Video - zo klinkt de Bugatti Bolide
  • Bugatti scheermes
    Bugatti scheermes is vlijmscherp en peperduur

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Klassiekers, pebble-beach-2015, supersport, supersports, veyron

Vorig bericht: « Nieuwe BMW X6M krijgt 650 pk en lelijke velgen
Volgend bericht: Touringcar crasht in Amsterdam, bungelt boven het water »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    14 augustus 2015 om 13:18

    Dit is stiekem toch veel mooier dan die Ferrari`s van 14 miljoen?

    Login om te reageren
    • nederland1994 zegt

      16 augustus 2015 om 15:48

      @dutchdriftking: nou nee

      Login om te reageren
  2. gt500eleanor zegt

    14 augustus 2015 om 13:22

    Lekker kleurtje op de Veyron!

    Login om te reageren
  3. Jochempie zegt

    14 augustus 2015 om 13:25

    Ik zal wel één van de weinigen zijn, maar ik vind de Veyron echt een fraaie hypercar. Niet te schreewerig, maar gewoon een heel krachtige uitstraling.

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      14 augustus 2015 om 14:08

      @Jochempie: Van voren -mits de nieuwere lichten- : zeker met je eens dat hij kracht, één bonk snelheid uitstraalt op een relatief chique manier. Vanuit alle andere hoeken: nee.

      Login om te reageren
    • raym zegt

      14 augustus 2015 om 16:44

      @Jochempie: helemaal mee eens.

      Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    14 augustus 2015 om 13:25

    Wat is die Type 55 een parel zeg! Wel apart dat ie nog altijd op Nederlandse platen staat, ook al is ie geëxporteerd.

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    14 augustus 2015 om 13:32

    Mooi ding hoor ..
    Verdwijnt volledig tot niets als je in de Peter Mullin collectie plaatst ..

    Login om te reageren
  6. gforce zegt

    14 augustus 2015 om 13:33

    Kan iemand uitleggen waarom veel van die oude auto’s (zie Bugatti’s hierboven) zo’n negatieve camber hebben? Zit hier een idee achter of werden ze “gewoon zo gemaakt” in die tijd?

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      14 augustus 2015 om 13:35

      @gforce: Misschien omdat er nog niemand in zit?

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      14 augustus 2015 om 13:36

      @gforce: Maar volgens mij is dit positief camber..

      Login om te reageren
      • gforce zegt

        14 augustus 2015 om 13:38

        @Jochempie: Dat bedoel ik :P Ik haal ze altijd door elkaar.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          14 augustus 2015 om 13:52

          @gforce: Kan beur’n, heb ik vaak met links/rechts. Lastig als je moet stemmen, ook.

          Login om te reageren
    • Gulli zegt

      14 augustus 2015 om 14:43

      @gforce: Ik weet het niet zeker maar het zou met pendelassen te maken kunnen hebben. Die scharnieren vanaf het differentieel of vanaf een centrale as midden onder de auto en de veer hangt halverwege de as. Dan krijg je dus een pendel (slinger) effect op zijn kant. Als je het centrale scharnierpunt naar beneden duwt (dus gewicht in de auto plaatst) draaien de wielen naar binnen (negatief camber) en als de auto leeg is komt de auto omhoog en draaien ze naar buiten (positief camber).
      Dit plaatje legt het allemaal een stuk duidelijker uit in elk geval; https://nl.wikipedia.org/wiki/Pendelas#/media/File:Swing_Axle_Diagram.svg

      Login om te reageren
      • s660 zegt

        14 augustus 2015 om 15:18

        @Gulli:
        Lijkt me niet dat pendelassen hier van toepassing zijn, zowel de voor als de achteras zijn van het starre type.

        Ik heb hier weleens mijn gedachte over laten dwalen en kwam tot de volgende plausibele verklaring.
        Auto’s hadden destijds een hoog zwaartepunt en een smalle spoorbreedte, teveel grip resulteerd in een auto die dan makkelijk omkiept. Misschien dachten ze dat hiermee te kunnen verminderen.

        Zeker weten doe ik het ook niet, er is weinig (lees niks) over terug te vinden en vindt maareens een ingenieur uit die tijd die het kan uitleggen.

        Dus @desjonnies of @lincoln hebben jullie het antwoord?

        Login om te reageren
    • norge zegt

      14 augustus 2015 om 16:46

      @gforce: volgens mij werd dit gedaan om het sturen makkelijker te maken, dat Wordt op deze manier lichter.

      Login om te reageren
    • toeter11 zegt

      14 augustus 2015 om 18:14

      @gforce: nou de achterwielen hebben pendelassen(scharnieren op de bak). De voorwielen zijn gewoon star gemonteerd, zodra je gaat rijden komen ze recht.

      Login om te reageren
  7. stephane8200 zegt

    14 augustus 2015 om 13:49

    Ben Pon woont toch ook in Californië? Ik weet dat hij iets met wijn doet maar niet of hij nog wat met auto’s doet.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      14 augustus 2015 om 13:54

      Dat is een heel plausibele verklaring inderdaad… Gok dat de miljardair nog wel een paar autootjes in de garage heeft.

      Maar in dat geval zou hij hem in bruikleen hebben gegeven aan het museum. En dat verklaart bovendien niet waarom hij pas eind 2013 hier op kenteken is gezet.

      Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        14 augustus 2015 om 14:00

        @sir_smokalot: omdat ie ‘m toen pas kocht??

        Login om te reageren
  8. philipf zegt

    14 augustus 2015 om 14:46

    Wat een prachtige wagen!

    Login om te reageren
  9. hdla zegt

    14 augustus 2015 om 15:11

    Dit heeft toch niks te maken die Duitse hokken die voor Bugatti moeten doorgaan.

    Login om te reageren
  10. ghost zegt

    15 augustus 2015 om 10:31

    Mooi! En ook nog eens BPM vrij op NL-kenteken, wat wil je nog meer :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North