• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Tourbillon zonder kleren aan is nogal NSFW

Auteur: Loek, gepost 3 oktober 2024 om 20:55 – 10 Reacties

Bugatti toont ter illustratie een exemplaar van de Tourbillon, maar dan poedelnaakt. Bekijk dit niet op je werkplek!

Het zal je niks verbazen dat er onder de carrosserie van een auto allerlei dingen afspelen die je normaliter niet te zien krijgt. Fijn dus dat we een kijkje in de keuken krijgen bij Bugatti. Zij benadrukken de onderhuidse structuur van de Tourbillon en doen dat op de auto-equivalent van een schaars (of niet) geklede dame. Daarom vermelden we er toch een milde kijkwijzer bij.

Monocoque

Bugatti maakt er een heel technisch verhaal van, maar het komt erop neer dat ze helemaal vanaf 0 begonnen met de Tourbillon. De nieuweling deelt onderhuids niks met de voorgangers Veyron en Chiron, maar heeft een compleet nieuw chassis met compleet nieuwe koolstofvezel monocoque. Deze is uiteraard zo ontworpen dat de aardig gigantische 8.3 liter grote V16 achter het bestuurdersgedeelte past, maar ook dat de accu en e-motoren de ruimte krijgen.

T-batterij

Twee van de e-motoren zitten voorin bij de Bugatti Tourbillon, deze leveren 250 kW per stuk (dus 500 kW of 680 pk in totaal). Een derde motor met dus ongeveer 120 pk zit achterin en drijft de achterwielen aan samen met de V16. Onder het hele zooitje en netjes verpakt in de structuur van de auto zit de T-vormige batterij. Deze gaat dus best een eindje het passagiersgedeelte in. Je hebt natuurlijk maar beperkt de ruimte als je de verpakking, met name aerodynamica en het gewicht nog een beetje binnen de perken wil houden.

Je kunt dus wel stellen dat het Bugatti onder VAG een hele andere invalshoek had dan het Bugatti onder Rimac. Beide zaten op de toppen van hun kunnen, maar op een hele andere manier.

Ook interessant!

  • Oud vs. nieuw: Bugatti Chiron vs. Tourbillon
  • Bugatti Tourbillon is 1.800 pk sterk nieuw hoofdstuk
  • Rimac: "VAG wilde Bugatti Tourbillon volledig elektrisch maken"
  • Naar welke mysterieuze Bugatti kijken we hier?

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Tourbillon

Vorig bericht: « In het echt is de Aston Martin Vanquish ook een plaatje
Volgend bericht: Pininfarina zaagt speciaal voor 2 meter lange eigenaar het dak eraf »

Lees Interacties

Reacties

  1. rendomjoeser zegt

    3 oktober 2024 om 21:03

    Supervet. Dit is eigenlijk de betere versie van een Smart Crossblade!

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      4 oktober 2024 om 07:56

      Ariel Atom XXL?

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    3 oktober 2024 om 21:35

    Ja deze is gaaf. Jammer dat we nooit meer een rijtest van Clarkson met een nieuwe Bugatti gaan zien…

    Login om te reageren
    • Diesel Rocks zegt

      3 oktober 2024 om 22:29

      Best mogelijk dat hij daarmee nog eens over zijn eigen farm gaat crossen.

      Login om te reageren
    • cossiekiller zegt

      10 oktober 2024 om 12:49

      Next to the Ariel Atom, this is the most naked car … in the world.

      Login om te reageren
  3. mashell zegt

    3 oktober 2024 om 23:38

    Bugatti presenteert een heel verhaal over dat heus alles nieuw is bij de Tourbillon. Conclusie: ze hebben nu ook zelf door dat de Tourbillon wel heel erg een Chiron facelift lijkt, wat natuurlijk komt door de Ferengi oren.

    Login om te reageren
  4. lpgbarrel zegt

    3 oktober 2024 om 23:54

    Dit is waarom ik jullie zo waardeer! Mooi artikel met een slag humor. Ga zo door, ik ben fan

    Login om te reageren
  5. mattr zegt

    3 oktober 2024 om 23:56

    Op YT Harry’s Garage staat een mooi filmpje over deze naakte Bug. Blijkt ook uit dat VW engineers beter Golfjes kunnen ontwerpen en dat Rimac een totaal andere aanpak heeft

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 oktober 2024 om 09:48

      Een Golf is veel moeilijker dan zo’n dure auto. Bij een Golf moet je duizenden compromis maken om de kosten binnen de perken te houden, moet het veel meer kilometers aankunnen en zijn de consequenties bij ontwerpfouten veel groter.

      Login om te reageren
  6. amollink zegt

    4 oktober 2024 om 01:06

    Kansloze reactie zonder vw had de tourbillon nu nooit bestaan

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North