• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron Grand Sport: Veel naakt carbon & meer

Auteur: robbie, gepost 3 maart 2010 om 13:33 – 26 Reacties

Bugatti Veyron Grand Sport Carbon Geneve
Bugatti heeft (zoals gebruikelijk) een hele serie bijzonder Veyron’s meegenomen naar Geneve. Zo staat er niet alleen deze Grand Sports zonder lak (dan zie je het carbon zo mooi) er staat ook nog een wit/blauw exemplaar (heel vet) en een compleet naakt chassis. Op die manier kan je zien hoe de Veyron er onderhuids uitziet.

Of de twee getoonde varianten van de Grand Sport weer een of andere special limited ultra rare collectors edition zijn weet in eerlijk gezegd niet. Maar Bugatti kennende zullen ze er vast wel weer een of andere rare naam voor verzonnen hebben.

Persoonlijk vind ik vooral de foto’s van het Veyron chassis heel erg tof om te zien. Op zo’n moment besef je pas echt waarom het prijskaartje van deze auto zo belachelijk hoog is.

Ook interessant!

  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • Bugatti Chiron Pur Sport aangekomen in Nederland

Nieuwste artikelen

  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, geneve-2010, grand-sport, Techniek, veyron

Vorig bericht: « Autoblog video: autosalon Genève 2010 (deel 2)
Volgend bericht: Maak kennis met de Ford Focus 5-deurs & Wagon »

Lees Interacties

Reacties

  1. kevinc3 zegt

    3 maart 2010 om 13:35

    bijzonder = bijzondere?

    ik vind de 16c mooier^^

    Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      3 maart 2010 om 18:12

      @kevinc3: Ik vind die ook mooier maarja…
      Die carbonlook op sommige auto’s vind ik eigenlijk wel nog mooi…

      Login om te reageren
  2. Mr. V8 zegt

    3 maart 2010 om 13:40

    Aiaiai, Carbon + chrome = HOT!!!!

    Login om te reageren
  3. jan1666 zegt

    3 maart 2010 om 13:44

    Het doet pijn om , ook al is het een lelijke auto, heb zo zonder kleren aan te zien (panelen)

    Login om te reageren
  4. Yeelen zegt

    3 maart 2010 om 13:48

    Mjah, aan de materialen merk je ook wel dat het niet goedkoop is om te maken… Titanium moeren (ergens gelezen): €70/stuk ;)

    Login om te reageren
  5. bassie zegt

    3 maart 2010 om 14:00

    I’m in love, bugattie veyron in blauw carbon met wit!

    Login om te reageren
  6. jorden zegt

    3 maart 2010 om 14:37

    ik wil alleen maar meer specials! echt om te kwijlen die specials!!!

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    3 maart 2010 om 14:54

    dat chassis is idd wel vet ja..

    Login om te reageren
  8. Vinny_93 zegt

    3 maart 2010 om 14:54

    “bijzonder veyrons meegenomen” moet zijn “bijzondere veyrons” denk ik.

    Anyways, als dit een koe zou zijn, mag VAG nu wel ophouden te melken.

    Login om te reageren
  9. patrick zegt

    3 maart 2010 om 14:55

    zooo wat een combo dat donkere carbon met chrome en dan het lichte weer in het interieur!!

    Login om te reageren
  10. W1ck3D78 zegt

    3 maart 2010 om 15:17

    WOW, die blauw-witte combo. Liefde op het eerste gezicht. Wat een kar!

    Login om te reageren
  11. rider zegt

    3 maart 2010 om 15:21

    prachtig om dat zo live te kunnen zien ipv op youtube beelden. nu zie je met eigen ogen wat een immens werk is verricht om dit zo voor elkaar te krijgen. ook de afwerking onder de plaatdelen spreekt tot de verbeelding. ik geloof zeer zeker dat je hiermee ook over 20 jaar nog als op de eerste dag mee kunt rijden (dit in tegenstelling tot andere supercars). mij verwonderd echter nog steeds, ondanks die enorme motor/versnellingsbak, dat de Veyron toch tamelijk zwaar is. aluminium/carbon voor de koets (chassis/carosserie), titanium bouten, magnesium wielen en andere sterke staalsoorten en toch 1888kg droog gewicht!
    wanneer brengt VW nou eens een echte special van de Veyron met een coachebuild koets die ook echt afwijkt van de standaard Veyron. hang er van mij apart een prijskaartje van 2 miljoen aan. dan heb je tenminste iets echt unieks/anders dan de andere zogenaamde specials van Bugatti. iets lichter (-150/200kg) en iets sterker (+200pk). niet zozeer om harder te gaan (v/max van 407,5km/h is snel genoeg), als wel eerder om sneller op te trekken (nu 2,5 tot 2,8sec), mag wel 2,0 tot 2,2 sec worden.

    Login om te reageren
  12. Floc zegt

    3 maart 2010 om 15:27

    Prachtig die blauw witte echt mooie combo hoe meer special editions hoe beter:D

    Login om te reageren
  13. Cantago zegt

    3 maart 2010 om 15:58

    Die lak van die blauw-witte:O Zwaar onder de indruk! Dat is echt hemels, zo prachtig! Wow… Wat moet ik zeggen? Superlatieven schieten me tekort:P En die zwart met witte mag er ook zijn zeg… Prachtig!

    Login om te reageren
  14. KUYL zegt

    3 maart 2010 om 16:02

    @Yeelen, jij bedoelt de Titanium rekbouten die je dus bij elke beurt moet vervangen. Zijn wel duur per stuk maar geen 70 dacht ik.

    Login om te reageren
  15. D-Racer zegt

    3 maart 2010 om 16:04

    WAUW, WAUW, WAUW, WAUW, WAAAAAAUUUUUUUWWWWW! DIT IS PRAAAACCCHHHHTTTIGGGG!!! Een bugatti veyron normaal zien is al een hele ”experience”, maar een Bugatti Veyron NAAKT zien!! WAAAAAUUUUUWWWW… en dan nog die Chroom blauw met wit… Echt mooi… SuperPRACHTIG!!!

    Ik ben sprakeloos…:x :D

    Login om te reageren
  16. vibe zegt

    3 maart 2010 om 16:15

    *Kwijl kwijl* Die blauw met witte, ooeeeeeh wat een bak!

    Login om te reageren
  17. Bonnoh zegt

    3 maart 2010 om 16:56

    EEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEECHT PRACHTIG!!!!!!!!!!!
    die blauw met witte.
    maar die carbon ook. ECHT PRACHTIG GEWOON!!!!! :P

    Login om te reageren
  18. spaak zegt

    3 maart 2010 om 17:01

    Mooi hoor, maar kleurloos transparante lak is wat anders dan zonder lak (bovendien zie je het carbon dan echt mooier). Ongelakt carbon is, tenzij voorzien van een speciale beschermende waslaag, in de praktijk veel te kwetsbaar.

    Login om te reageren
  19. fconderkantlat zegt

    3 maart 2010 om 18:48

    is ie ook een aantal kg afgevallen ??

    Login om te reageren
  20. Svensson zegt

    3 maart 2010 om 19:09

    Wat “spaak” zegt, leek mij ook al het meest waarschijnlijk. Compleet ongelakt koolstofvezel op een Veyron kan ik me nauwelijks voorstellen..

    Login om te reageren
  21. Mr. Dj M. zegt

    3 maart 2010 om 20:38

    Heel indrukkwekend dat chassis ja!
    En mooi al de detail foto’s. De blauw/witte Grand Sport, die is zeker erg mooi en vooral de doorzichte lak zodat je het carbon ziet, super 8)

    Login om te reageren
  22. Mardec zegt

    3 maart 2010 om 22:11

    Wat een snoepjes :D

    En die open displays! Echt tof voor de mensen die de technologische kant ook interesseert :D

    Login om te reageren
  23. PeugeotGTI zegt

    4 maart 2010 om 00:22

    Holy sh*t hee
    Die blauwe lak met carbon eronder
    Ongelooflijk wat mooi

    Login om te reageren
  24. Sorcerer zegt

    4 maart 2010 om 09:54

    Dit is geen naakt carbon, zit coating overheen! :P
    Doorzichtige coating weliswaar, maarja :P

    Login om te reageren
  25. BananaFlip zegt

    4 maart 2010 om 16:25

    Dat chassis lijkt me inderdaad heel erg vet om een keer te zien. Mooie foto’s trouwens weer!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North