Bugatti Veyron Grand Sport Vitesse “Meo Costantini”

Auteur: , 31 Reacties

Na speciale uitvoeringen van de Grand Sport Vitesse die waren opgedragen aan Jean-Pierre Wimille en Jean Bugatti is er nu een speciale uitvoering opgedragen aan Meo Costantini.

Meo Costantini was een goede vriend van Ettore Bugatti, met een Bugatti Type 35 wist hij tweemaal de Targa Florio te winnen. Dat verklaart ook meteen waarom het silhouet van dat circuit op de achtervleugel te zien is.

Het design van deze Veyron Grand Sport Vitesse is geïnspireerd op de Bugatti Type 35 en op de deurbekleding is afgebeeld hoe de motorsport eruit zag in de jaren ’20. Vandaag maakt de Grand Sport Vitesse “Meo Costantini” zijn debuut tijdens de Dubai International Motor Show.

Bugatti bouwt maximaal drie exemplaren van deze Veyron uit de “Les Légendes de Bugatti” serie. Elk exemplaar kost €2,09 miljoen en dat is uiteraard exclusief belastingen en transport. Maar je hebt dan wel een open Bugatti met 1.200 pk in je garage staan.



31 reacties

Met dat chroom eraf, rode achterlichten (van de normale bugatti) en de beige leder kleur zou het nog wat zijn. Maar dit. Nee dankje. Als ik in staat was om hem te kopen had ik er zelf wel eentje uitgezocht.
@pand: Ik vind de gepolijst metaal/blauw koetswerk/bruin leer-combinatie historisch gezien prima kunnen. Als ik de foto’s bekijkt, dan vind ik het eigenlijk zelfs wel één van de mooiste Veyrons tot dusver, zeker als je bekijkt dat ze dit ding in Dubai neer willen zetten. Dan zou je eigenlijk wit-carbon met 24-karaat gouden wielen en turkooise met rood leer verwachten.

Ik begin nu wel te snappen waar bugatti mee bezig is – ze willen gewoon dat mensen ze gaan verzamelen. Wat is er nu leuker dan alle “Les Légendes de Bugatti”-veyrons te sparen? Gotta catch m all!
Gut gut hebben ze alweer een andere schilder ingehuurd bij Bugatti.
Wanneer komt er eens een speciale uitvoering van mij, want misschien is mijn over over over over grootvader ook wel familie geweest van meneer Bugatti… Zucht!

Dat ze gewoon eens een nieuw model introduceren!
@VeniVidiVici: je bespaart mij het typen…..
Leuk kleurschema op die kever, maar ik word zo langzamerhand wel een beetje Veyron moe. Verlos dat ding uit zijn lijden en kom met iets nieuws, maar dan wel iets dat de historie van het merk geen geweld aan doet a.u.b.
Gaaf! Een nieuwe versie van de Bugatti Veyron!
Dit wordt een beetje triest eigenlijk. Je zou toch denken dat zo een monsterlijk ding meteen uitverkocht was.
@burninrubber: Ik denk dat niet iedereen zo gek is om 2 miljoen euro neer te leggen (excl. belasting) voor een auto. Wel triest inderdaad dat het zo gaat nu met Bugatti, maar ze moeten die dingen wel kwijt :p
@burninrubber: maarja ze maken ook 300 coupe’s en 150 cabrio’s. Dat is gewoon teveel van het goede. Desalniettemin is dit een van de mooiste kleurstellingen die ik ooit op een auto heb gezien. Werkelijk prachtig!
Wat hebben die mensen van Bugatti met Smurfen? Het % Veyron in ‘Smurf’ blauw is best groot. En daarmee ook niet meer echt exclusief. Over smaak valt niet te twisten, maar ik kan me niet voorstellen dat iedereen dit nu zo mooi vond.
Ik wacht wel op de veyron die ronald mcdonald eert…
Ik wil hem hebben.
Bugatti bouwt maximaal drie exemplaren. Dat wil dus zeggen dat als er geen haan naar kraait, het bij dit enige model blijft. Na eindeloos leuren langs allerlei beurzen zal het over 5 jaar misschien opdruikt voor een miljoen minder.
Misschien wordt de volgende versie ter ere van de broer van de achterneef van een klasgenoot van de oma van Ettore. Ik kan niet wachten ;-)
Ik ben zo langzamerhand wel uitgekeken op de Veyron. Mooi zal de auto toch nooit worden.
Ik vind het juist wel geinig, al die aparte kleurstellingen. Ze bedenken elke keer wel iets bijzonders.
De ” Bernar Vernet ” editie bijvoorbeeld. Super gaaf apparaat. Zou ik best willen hebben, als een soort kunstwerk.
http://www.autoblog.nl/image-gallery?file=Bugatti/Veyron_Grand_Sport_Bernar_Vernet/
Ik zie dat ze nieuwe veyrons maken met de porsche filosofie.
Het wordt wel erg sneu inmiddels inderdaad…

Ik begrijp trouwens wel dat het ze niet verkocht worden, in het begin van de productie zijn er wel mensen geweest die ‘er een moesten hebben’ want heel duur en snel maar toen kwamen er al snel ook weer veel exemplaren op de tweedehands markt terecht. Alles wat ik gelezen heb van mensen die er enig verstand van hebben (zoals Jenson Button) is de auto eigenlijk vrij saai om te rijden, beetje als een snelle Audi, dus enigszins log als je wil insturen/veel onderstuur en alleen leuk in een rechte lijn. Daarbij maakt ‘ie niet echt een mooi geluid en (persoonlijk maar ok) vind ik ‘m op de achterzijde na ook niet echt mooi en is hij ook nog absurd duur in onderhoud waardoor het gewoon niet werkt als auto…elke 4000 km voor 30K nieuwe bandjes kopen gaat volgens mij ook voor miljardairs vervelen.

Kortom, VAG, haal dat ding nou gewoon van de markt af en neem dat beetje extra verlies er nog bij, die paar miljoen meer of minder maakt toch niet meer uit.
@jaapiyo: Ben het met je eensch.
Ik snap niet waarom ze een Veyron nog exclusief noemen! Na al die uitvoeringen lijkt het wel alsof er al tienduizenden rond zouden moeten rijden…
Lijkt wel of de marketeers bij Bugatti een oud telefoonboek gevonden hebben.
Voor de kids, dat is een papieren boek waar vroeger de telefoonnummers en naam van iedereen in stond.
Blijf het grappig vinden, meeste mensen die hier reageren vinden het niks..
Laat dat nou ook net niet doelgroep zijn van Bugatti..

Bom van een machine, crazy motherfuckers die een comfortabele auto hebben gebouwd die moeiteloos over de 400 km/h denderd
@lamborgfan: De doelgroep van Bugatti vindt het ook niet zo speciaal blijkbaar, anders waren ze al wel uitverkocht!
Ik vind die deur inlay wel heel fet zeg.
@Donstil: ja dat trok ook wel mn aandacht. Heel leuk detail.
@Donstil: ja dat trok ook mijn aandacht. Heel leuk detail. Toch iets dat een unieke wagen waardig is.
De volgende word denk ik een bruine veyron, ter ere van de vieze onderbroek van Jean Bugatti
Ik ben eens benieuwd hoe lang ze bij VAG de Veyron nog kunnen uitmelken, om de paar maand een exclusievere specialere editie uitbrengen als de vorige is natuurlijk goedkoper als een nieuwe wagen ontwikkelen…
Designer zijn bij Bugatti moet wel ongeveer het saaiste baantje zijn ter wereld… Of heet het daar exterieurarchitect? Of toch lakspecialist?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).