Bugatti Veyron krijgt power upgrade, gaat als wesp

Auteur: , 46 Reacties

Deze auto kan zo carnaval vieren. Oakley Design klaarde de klus.

Probleem. Je bezit een Bugatti Veyron van de eerste lichting. De eerste jaren van je bezit maak je de blits bij werkelijk iedereen en zijn moeder, wanneer je voorrijdt. Maar dan, na de succesvolle introductie van de Veyron 16.4 besluit Bugatti om een blik special editions, porseleinen uitvoeringen, motorupgrades, facelifts, cabrio-uitvoeringen en uitzwaaiedities uit te brengen. Aan het aantal verschillende versies van de Bugatti Veyron zouden we gemakkelijk meerdere artikelen kunnen wijden. Dat is voor later.

Terug naar het probleem. Want de eigenaar van de eerste lichting wenste een upgrade, maar zonder afscheid te moeten nemen van zijn vertrouwde maatje. Wat doe je dan? Juist, dan trek je bij Oakley Design aan de bel en dan krijg je het beste van twee werelden. Je Veyron ziet er weer fris uit met de faclifted koplampen, front spoilert en dikke side skirts. Oakley schroefde de hele auto uit elkaar, verving ieder paneel door blootliggend carbon fiber en gaf bovendien de motor een fikse upgrade. Van 1001 pk naar 1145 pk, en van 1250Nm naar 1580 Newtonnetjes. Not bad.

Het yellow&black was op verzoek van de eigenaar (auto was eerst blauw), die nu niet meer op zoek hoeft naar een Veyron SuperSport. In een wat andere kleurstelling (lees: geen geel) had ik ‘m zo mee naar huis genomen. Wat jij?



46 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Mooi ding
Ik vind het wel een mooie kleurencombi.
Mijn ding is het niet (nooit geweest), maar ze hebben het best goed aangepakt. Ik ben benieuwd wat ze aan de motor hebben veranderd. Gewoon een simpel chipje?
@berlinetta: boostcontroller uit china?
Alleen jammer dat hij niet in Europa is.
@jrsmoke: Hij staat in engeland, dus niet in een euroland maar in Europa
@carfreakjim: Zie kenteken foto 6
@jrsmoke: Zover ik weet blijft dhij in engeland, de andere autos van deze man staan wel op een engels kenteken.
Shmee heeft er ook een video over gemaakt: https://youtu.be/uYXRJ0YZCzk
Helemaal lyrisch over dat ding, maar ik heb hem sowieso nog nooit kritiek horen uiten over een auto.
@metalmike: Natuurlijk is hij niet kritisch op zijn sponsors. Schmee maakt alleen maar reclamefilmpjes.
@crackdavid: wie is Schmee?
@gtwillem: YouTuber die met heel veel gesponsorde content leuke dingetjes kan doen. @goodolddays inderdaad. Gister toevallig filmpje gekeken van Seen Through Glass, die krijgt een M4 mee voor een week van BMW en durft na een week te zeggen dat het een emotieloos hok is. Dan ben je objectief bezig.
@RubenPriest: Ok! Ik volg volgens mij alleen Motor Trend en Chris Harris. Ik mag niet nog meer filmpjes kijken op internet van vrouwlief ;-)
@gtwillem: koop een tablet met een boekenkaft als hoesje. Dan denkt je vrouw dat je een boek aan het lezen bent, maar ondertussen..
@RubenPriest: alleen het overtuigen dat een boek tegenwoordig oortjes heeft is lastig :p
Motorupgrade is helemaal goed, maar deze kleurstelling is naar mijn mening te opzichtig en dan maar te zwijgen over de velgen. 1500+ NM’s wil wel vooruit :)
Goede keuze
Zal wel een duit aan centjes gekost hebben (niet dat een Veyron eigenaar dat nou uitmaakt…)
Veyron. Volledig supersport uitgevoerd!! Verkeerd in goede staat!!!1! KIJKEN IS KOPEN!!!
*sic
@baasbas: DIKSTE VAN NL!!!! SHOWKWALITEIT!!!!
@celicatwincam: 50 euro extra voor de velgen!
Binnenkort als uitgebrand karkas bij Target Cars?
@goodolddays: Target Cars is niet zo’n foute dealer als hier vaak wordt beweerd. Gewoon importauto’s in gebruikte staat voor een relatief gunstige prijs. Als je je ogen open houdt kun je er een prima deal doen. Het is geen Youngtimer paleis, maar dat pretendeert het ook niet te zijn.
ik vind hem supervet!! Geel is mijn kleur en dat vermogen.. oei, er zal vast nog veel meer rek in dat motorblok zitten..
Niet eens een supersport? Wat een cheapass.
Ik had graag wat meer foto’s gezien van de engine bay!
Dat geel is juist baas zo! Nix aan veranderen meer!!
af fabriek zit zo’n auto meestal fantastisch in elkaar, geen rammeltjes, kraakjes en dergelijke. Ik vraag me af, als je alles gaat vervangen, of ie dan nog net zo fijn rijdt, als af fabriek…
@TDI-goeroe: Ik denk dat de heren bij high-end tuners als Oakley hier wel verstand van hebben…
@krokant: inderdaad, heb dat filmpje van Shmee zitten bekijken en als je daar zit tot hoever in de details ze zijn gegaan zit het denk ik met de kwaliteit wel goed!
Black
Dat geel/zwart is wel een historisch verantwoorde keuze…
Ziet er eigenlijk uit alsof ze die gele accenten gebruiken om te verhullen dat er eigenlijk niet zo veel gedaan is. Op de tekeningen zit er een flinke splitter onder maar in het echt is die kleiner. Het lijkt me ook nogal wat om echt dingen te veranderen zonder dat Molsheim moeilijk kan gaan doen.
Ik vraag me vooral af waarom. Als je het geld hebt om een Veyron te kopen en deze niet bepaald standaard upgrades te laten uitvoeren, heb je ook het geld om een échte Supersport te kopen. En de reden dat de eigenaar iets unieks wilde is ook onzin, want met die honderd miljoen speciaaltjes is de kans sowieso niet groot dat je dezelfde Veyron nog eens tegenkomt.
Deze vind ik veel mooier dan al die andere special editions die bugatti zelf heeft uitgebracht 👌
Die kleurencombo staat hem super goed!
Vraag me sowieso af waarom veyron’s niet vaker worden motorisch worden getuned… Doen ze met Lambo’s zo veel
@Junior540: Lambo’s zijn dan ook wel enigszins de Golfjes onder de supercars. Elke rapper/voetballer/andere gast met veel geld heeft er een, en ze willen allemaal iets unieks. Dan krijg je al snel een situatie waarin de Lambo bij een tuningboer wordt achtergelaten voor een pk-kuurtje, een wrapje en nieuwe velgen krijgt aangemeten en soms zelfs een wanstaltige bodykit opgeschroefd krijgt.

De Veyron is met zijn totale oplage van 450 stuks een stuk schaarser. De meeste Veyrons zijn niet in handen van het type dat zijn of haar auto laat tunen, die worden vooral als investering gekocht. Natuurlijk zijn er enkele uitzonderingen en belandt er heel af en toe wel eens een Veyron bij Mansory, of zoals nu Oakley, maar het gros staat in showroomstaat met pakweg 200km op de teller binnen te verstoffen. Niet elke Veyron-bezitter gaat zoals Dutchbugs ermee op tour door Europa :’)
Was lelijk, blijft lelijk!
En waar ga je nu heen voor je onderhoud?
Fikse upgrade? Een stijging van 14%, hoogstwaarschijnlijk gewoon een chip-tuning. Dat is zo lastig nog niet.
Ik vind het eigenlijk gewoon heel erg goed gelukt. Het bewijs dat geel goed doet aan elke auto. Het interieur kan ik echter niet goed zien. En daar heb ik dan ook m`n twijfels over.
Janmer van de meegespoten diffuser.
Shmee150 heeft een video hierover!
Goed gelukt van Oakley Design ik blijf de Veyron heerlijk vinden.
Ze hadden er beter wat gewicht uit gesmeten ipv hem meer power te geven
Ik wil gaan met die banaan..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).