• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bugatti Veyron krijgt power upgrade, gaat als wesp

Auteur: rynnus, gepost 8 februari 2016 om 12:14 – 46 Reacties

Afbeelding Bugatti Veyron krijgt power upgrade, gaat als wespAfbeelding Bugatti Veyron krijgt power upgrade, gaat als wespAfbeelding Bugatti Veyron krijgt power upgrade, gaat als wespAfbeelding Bugatti Veyron krijgt power upgrade, gaat als wespAfbeelding Bugatti Veyron krijgt power upgrade, gaat als wespAfbeelding Bugatti Veyron krijgt power upgrade, gaat als wespAfbeelding Bugatti Veyron krijgt power upgrade, gaat als wespAfbeelding Bugatti Veyron krijgt power upgrade, gaat als wesp

Veyron Bee
Deze auto kan zo carnaval vieren. Oakley Design klaarde de klus.

Probleem. Je bezit een Bugatti Veyron van de eerste lichting. De eerste jaren van je bezit maak je de blits bij werkelijk iedereen en zijn moeder, wanneer je voorrijdt. Maar dan, na de succesvolle introductie van de Veyron 16.4 besluit Bugatti om een blik special editions, porseleinen uitvoeringen, motorupgrades, facelifts, cabrio-uitvoeringen en uitzwaaiedities uit te brengen. Aan het aantal verschillende versies van de Bugatti Veyron zouden we gemakkelijk meerdere artikelen kunnen wijden. Dat is voor later.

Terug naar het probleem. Want de eigenaar van de eerste lichting wenste een upgrade, maar zonder afscheid te moeten nemen van zijn vertrouwde maatje. Wat doe je dan? Juist, dan trek je bij Oakley Design aan de bel en dan krijg je het beste van twee werelden. Je Veyron ziet er weer fris uit met de faclifted koplampen, front spoilert en dikke side skirts. Oakley schroefde de hele auto uit elkaar, verving ieder paneel door blootliggend carbon fiber en gaf bovendien de motor een fikse upgrade. Van 1001 pk naar 1145 pk, en van 1250Nm naar 1580 Newtonnetjes. Not bad.

Het yellow&black was op verzoek van de eigenaar (auto was eerst blauw), die nu niet meer op zoek hoeft naar een Veyron SuperSport. In een wat andere kleurstelling (lees: geen geel) had ik ‘m zo mee naar huis genomen. Wat jij?

Ook interessant!

  • Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
    Video: Bugatti Veyron neemt het op tegen Suzuki GSX-R
  • Bugatti komt met programma voor onderhoudsbeurt
  • eerste Bugatti met okazielabel
    Eerste Bugatti met Okazielabel is klaar!
  • Officieel: Bugatti Bolide gaat gelimiteerd in productie [+prijs]

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, geel, oakley, tuning, veyron

Vorig bericht: « Te koop: oogbalschroeiende Marcos Mantis
Volgend bericht: Hoe gaat het met Saker? »

Lees Interacties

Reacties

  1. balhaarchapsel zegt

    8 februari 2016 om 12:19

    Mooi ding

    Login om te reageren
  2. rufctr01 zegt

    8 februari 2016 om 12:21

    Ik vind het wel een mooie kleurencombi.

    Login om te reageren
  3. berlinetta zegt

    8 februari 2016 om 12:21

    Mijn ding is het niet (nooit geweest), maar ze hebben het best goed aangepakt. Ik ben benieuwd wat ze aan de motor hebben veranderd. Gewoon een simpel chipje?

    Login om te reageren
    • lowrocco53b zegt

      8 februari 2016 om 12:26

      @berlinetta: boostcontroller uit china?

      Login om te reageren
  4. jrsmoke zegt

    8 februari 2016 om 12:22

    Alleen jammer dat hij niet in Europa is.

    Login om te reageren
    • carfreakjim zegt

      8 februari 2016 om 12:40

      @jrsmoke: Hij staat in engeland, dus niet in een euroland maar in Europa

      Login om te reageren
      • jrsmoke zegt

        8 februari 2016 om 12:54

        @carfreakjim: Zie kenteken foto 6

        Login om te reageren
        • carfreakjim zegt

          8 februari 2016 om 18:22

          @jrsmoke: Zover ik weet blijft dhij in engeland, de andere autos van deze man staan wel op een engels kenteken.

          Login om te reageren
  5. metalmike zegt

    8 februari 2016 om 12:23

    Shmee heeft er ook een video over gemaakt: https://youtu.be/uYXRJ0YZCzk
    Helemaal lyrisch over dat ding, maar ik heb hem sowieso nog nooit kritiek horen uiten over een auto.

    Login om te reageren
    • crackdavid zegt

      8 februari 2016 om 12:27

      @metalmike: Natuurlijk is hij niet kritisch op zijn sponsors. Schmee maakt alleen maar reclamefilmpjes.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        8 februari 2016 om 13:16

        @crackdavid: wie is Schmee?

        Login om te reageren
        • RubenPriest zegt

          8 februari 2016 om 13:30

          @gtwillem: YouTuber die met heel veel gesponsorde content leuke dingetjes kan doen. @goodolddays inderdaad. Gister toevallig filmpje gekeken van Seen Through Glass, die krijgt een M4 mee voor een week van BMW en durft na een week te zeggen dat het een emotieloos hok is. Dan ben je objectief bezig.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            8 februari 2016 om 13:57

            @RubenPriest: Ok! Ik volg volgens mij alleen Motor Trend en Chris Harris. Ik mag niet nog meer filmpjes kijken op internet van vrouwlief ;-)

            Login om te reageren
            • RubenPriest zegt

              8 februari 2016 om 14:00

              @gtwillem: koop een tablet met een boekenkaft als hoesje. Dan denkt je vrouw dat je een boek aan het lezen bent, maar ondertussen..

              Login om te reageren
              • nielsemans zegt

                8 februari 2016 om 15:12

                @RubenPriest: alleen het overtuigen dat een boek tegenwoordig oortjes heeft is lastig :p

  6. baap zegt

    8 februari 2016 om 12:23

    Motorupgrade is helemaal goed, maar deze kleurstelling is naar mijn mening te opzichtig en dan maar te zwijgen over de velgen. 1500+ NM’s wil wel vooruit :)

    Login om te reageren
  7. martijn11 zegt

    8 februari 2016 om 12:23

    Goede keuze

    Login om te reageren
  8. rocky zegt

    8 februari 2016 om 12:25

    Zal wel een duit aan centjes gekost hebben (niet dat een Veyron eigenaar dat nou uitmaakt…)

    Login om te reageren
  9. baasbas zegt

    8 februari 2016 om 12:28

    Veyron. Volledig supersport uitgevoerd!! Verkeerd in goede staat!!!1! KIJKEN IS KOPEN!!!

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      8 februari 2016 om 13:15

      *sic

      Login om te reageren
    • celicatwincam zegt

      8 februari 2016 om 13:58

      @baasbas: DIKSTE VAN NL!!!! SHOWKWALITEIT!!!!

      Login om te reageren
      • vali1992nl zegt

        8 februari 2016 om 16:37

        @celicatwincam: 50 euro extra voor de velgen!

        Login om te reageren
  10. goodolddays zegt

    8 februari 2016 om 12:29

    Binnenkort als uitgebrand karkas bij Target Cars?

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      8 februari 2016 om 13:14

      @goodolddays: Target Cars is niet zo’n foute dealer als hier vaak wordt beweerd. Gewoon importauto’s in gebruikte staat voor een relatief gunstige prijs. Als je je ogen open houdt kun je er een prima deal doen. Het is geen Youngtimer paleis, maar dat pretendeert het ook niet te zijn.

      Login om te reageren
  11. piwie zegt

    8 februari 2016 om 12:32

    ik vind hem supervet!! Geel is mijn kleur en dat vermogen.. oei, er zal vast nog veel meer rek in dat motorblok zitten..

    Login om te reageren
  12. reistje zegt

    8 februari 2016 om 12:33

    Niet eens een supersport? Wat een cheapass.
    Ik had graag wat meer foto’s gezien van de engine bay!

    Login om te reageren
  13. spykerboy zegt

    8 februari 2016 om 12:38

    Dat geel is juist baas zo! Nix aan veranderen meer!!

    Login om te reageren
  14. TDI-goeroe zegt

    8 februari 2016 om 12:40

    af fabriek zit zo’n auto meestal fantastisch in elkaar, geen rammeltjes, kraakjes en dergelijke. Ik vraag me af, als je alles gaat vervangen, of ie dan nog net zo fijn rijdt, als af fabriek…

    Login om te reageren
    • krokant zegt

      8 februari 2016 om 13:06

      @TDI-goeroe: Ik denk dat de heren bij high-end tuners als Oakley hier wel verstand van hebben…

      Login om te reageren
      • wimbraber zegt

        8 februari 2016 om 21:46

        @krokant: inderdaad, heb dat filmpje van Shmee zitten bekijken en als je daar zit tot hoever in de details ze zijn gegaan zit het denk ik met de kwaliteit wel goed!

        Login om te reageren
  15. joostvd zegt

    8 februari 2016 om 12:42

    Black

    Login om te reageren
  16. davelepeef zegt

    8 februari 2016 om 12:44

    Dat geel/zwart is wel een historisch verantwoorde keuze…

    Login om te reageren
  17. galverink zegt

    8 februari 2016 om 12:44

    Ziet er eigenlijk uit alsof ze die gele accenten gebruiken om te verhullen dat er eigenlijk niet zo veel gedaan is. Op de tekeningen zit er een flinke splitter onder maar in het echt is die kleiner. Het lijkt me ook nogal wat om echt dingen te veranderen zonder dat Molsheim moeilijk kan gaan doen.

    Login om te reageren
  18. Edge zegt

    8 februari 2016 om 12:46

    Ik vraag me vooral af waarom. Als je het geld hebt om een Veyron te kopen en deze niet bepaald standaard upgrades te laten uitvoeren, heb je ook het geld om een échte Supersport te kopen. En de reden dat de eigenaar iets unieks wilde is ook onzin, want met die honderd miljoen speciaaltjes is de kans sowieso niet groot dat je dezelfde Veyron nog eens tegenkomt.

    Login om te reageren
  19. biohazardracer zegt

    8 februari 2016 om 12:48

    Deze vind ik veel mooier dan al die andere special editions die bugatti zelf heeft uitgebracht ?
    Die kleurencombo staat hem super goed!

    Login om te reageren
  20. Junior540 zegt

    8 februari 2016 om 12:49

    Vraag me sowieso af waarom veyron’s niet vaker worden motorisch worden getuned… Doen ze met Lambo’s zo veel

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      8 februari 2016 om 13:58

      @Junior540: Lambo’s zijn dan ook wel enigszins de Golfjes onder de supercars. Elke rapper/voetballer/andere gast met veel geld heeft er een, en ze willen allemaal iets unieks. Dan krijg je al snel een situatie waarin de Lambo bij een tuningboer wordt achtergelaten voor een pk-kuurtje, een wrapje en nieuwe velgen krijgt aangemeten en soms zelfs een wanstaltige bodykit opgeschroefd krijgt.

      De Veyron is met zijn totale oplage van 450 stuks een stuk schaarser. De meeste Veyrons zijn niet in handen van het type dat zijn of haar auto laat tunen, die worden vooral als investering gekocht. Natuurlijk zijn er enkele uitzonderingen en belandt er heel af en toe wel eens een Veyron bij Mansory, of zoals nu Oakley, maar het gros staat in showroomstaat met pakweg 200km op de teller binnen te verstoffen. Niet elke Veyron-bezitter gaat zoals Dutchbugs ermee op tour door Europa :’)

      Login om te reageren
  21. ghost zegt

    8 februari 2016 om 12:49

    Was lelijk, blijft lelijk!

    Login om te reageren
  22. 87sandyd zegt

    8 februari 2016 om 12:52

    En waar ga je nu heen voor je onderhoud?

    Login om te reageren
  23. pielemuis zegt

    8 februari 2016 om 13:09

    Fikse upgrade? Een stijging van 14%, hoogstwaarschijnlijk gewoon een chip-tuning. Dat is zo lastig nog niet.

    Login om te reageren
  24. Dutchdriftking zegt

    8 februari 2016 om 13:19

    Ik vind het eigenlijk gewoon heel erg goed gelukt. Het bewijs dat geel goed doet aan elke auto. Het interieur kan ik echter niet goed zien. En daar heb ik dan ook m`n twijfels over.

    Login om te reageren
  25. fmgarcia zegt

    8 februari 2016 om 13:31

    Janmer van de meegespoten diffuser.

    Login om te reageren
  26. mrrallycross zegt

    8 februari 2016 om 14:18

    Shmee150 heeft een video hierover!

    Login om te reageren
  27. michaelcorleone zegt

    8 februari 2016 om 14:50

    Goed gelukt van Oakley Design ik blijf de Veyron heerlijk vinden.

    Login om te reageren
  28. trolle zegt

    8 februari 2016 om 15:08

    Ze hadden er beter wat gewicht uit gesmeten ipv hem meer power te geven

    Login om te reageren
  29. driver28 zegt

    8 februari 2016 om 18:06

    Ik wil gaan met die banaan..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North