• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Buitenkansje: bied mee op deze unieke E46 M3 met V8!

Auteur: machielvdd, gepost 20 september 2023 om 18:01 – 8 Reacties

En nee, dit is niet zomaar een knutselproject, maar een echte Hartge H50.

Veel tuners vandaag de dag maken zich er makkelijk vanaf. Een chipje hier, een carbon spoilertje daar, en klaar is kees. Hartge was echter een ander verhaal. Deze Duitse tuner leverde geen half werk, want ze lepelden vaak een compleet ander blok in een auto. Helaas is het bedrijf inmiddels ter ziele, maar er wordt nu wel een gave creatie van Hartge geveild.

Het gaat om een Hartge H50, gebaseerd op de E46 M3. Onder de motorkap van deze auto is géén zes-in-lijn te vinden, maar een dikke V8. Dankzij Hartge kon je dus al een M3 met een V8 krijgen voordat de E90 M3 het levenslicht zag.

De V8 in kwestie is afkomstig uit de E39 M5. Het gaat dus om de 4,9 liter S62 V8, die voor de gelegenheid ook nog eens is opgevoerd. Waar het blok in de M5 en de Z8 400 pk levert, is de V8 in de Hartge H50 goed voor 450 pk. Daarmee heb je dus gewoon meer power dan een E90 M3.

Hartge H50 Cabrio
Hartge H50 Cabrio
Hartge H50 Cabrio
Hartge H50 Cabrio
Hartge H50 Cabrio
Hartge H50 Cabrio
Hartge H50 Cabrio

Naast de motor zijn er nog een aantal zaken aangepakt. Zo heeft de Hartge H50 een aangepast onderstel, verstevigde stabilisatorstangen en grotere remmen. Aan de buitenkant is de Hartge onder meer te herkennen aan de centrale uitlaten, de luchtinlaten in de motorkap, de spiegels, de carbon splitter en natuurlijk de velgen.

Omdat Hartge – net als Alpina – een status had als fabrikant staat deze auto ook als Hartge op kenteken. De auto heeft ook een nieuw chassisnummer gekregen. Officieel is het dus geen BMW meer. Vandaar dat ook alle BMW-logo’s vervangen zijn door Hartge-logo’s.

Van de E46 Hartge H50 zijn in totaal twaalf exemplaren gebouwd, waarvan slechts twee cabrio’s. Veel exclusiever dan dit wordt het dus niet. En terwijl het andere exemplaar zich naar verluidt in Dubai bevindt, staat deze gewoon kant en klaar op Nederlands kenteken.

Loop je wel warm voor zo’n E46 Cabrio met V8? Dan kun je terecht bij Collecting Cars, waar de auto momenteel wordt geveild. Je hebt nog tot en met maandag 19.24 om mee te bieden.

Collecting Cars is een internationaal veilingplatform, dat ook in Nederland actief is. Veil je auto zonder kosten en zonder gedoe via Collecting Cars!

Ook interessant!

  • Video: BMW M3-motor ploft op de snelweg
  • M3 Sedan (E46)
    M3 Sedan (E46) is epische perfectie voor de papa puristen
  • Wees snel op de motorfiets en win een BMW M3 Touring
    Snelle coureur op motorfiets wint BMW M3 Touring
  • Volgende M3
    Volgende M3 beter dan de huidige, dus elektrisch?

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, e46, hartge, M3, occasion, veiling

Vorig bericht: « Video: dieven stelen Audi A8, maken er rommeltje van
Volgend bericht: Ferrari treedt toe tot een exclusief clubje bedrijven »

Lees Interacties

Reacties

  1. rwdftw zegt

    20 september 2023 om 19:31

    En dan even je lokale BMW dealer bellen om een beurtje te laten doen aan je “E46 cabriolet”.

    Dat gezicht van de monteurs zou echt priceless zijn :),

    Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      21 september 2023 om 13:37

      Dat heb ik bij me E46 cabrio die door Manhart Racing is Getun

      Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      21 september 2023 om 13:38

      Dat heb ik met me E46 cabrio ook die door Manhart is Getuned, ze snappen er niks van Hahah s65b40 is toch van de e92 m3 en dan nog de supercharger haha

      Login om te reageren
  2. iphonistvongates zegt

    20 september 2023 om 20:14

    De originele M3 versnellingsbak is niet vervangen/aangepast voor een (opgevoerde) karakteristieke overbrenging van de V8?

    Login om te reageren
  3. nicolasr zegt

    20 september 2023 om 20:37

    Helemaal gaaf. Maar toch zou ik hem laten staan en voor een originele E46 M3 cabriolet gaan. Die 6-in-lijn is zo’n geweldige motor, daar kan zelfs die V8 niet tegenop.

    Login om te reageren
  4. mjpamsterdam zegt

    20 september 2023 om 21:02

    Extra plastic eraf & normale BMW-wielen erop zou het helemaal lachen maken.

    Login om te reageren
  5. alfaqv zegt

    20 september 2023 om 21:40

    Exclusief en toch lekker goed gebruikt, 220k km. Zo hoort het!

    Login om te reageren
  6. petroldrinker zegt

    21 september 2023 om 08:39

    Stond paar jaar terug al tekoop met 205dkm, dacht eerlijk gezegd dat ie het land al uit was, zal nu wss wel gebeuren

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North