• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BYD rijtest: Dit wordt je eerste Chinese EV

Auteur: RubenPriest, gepost 26 augustus 2022 om 16:00 – 36 Reacties

BYD komt naar Nederland! We maken kennis met het merk en rijden de eerste elektrische modellen die bij ons op de markt worden gebracht.

Ook interessant!

  • Volkswagen ID. Buzz rijtest video
    Volkswagen ID. Buzz rijtest video
  • Porsche 992 GTS rijtest video
    Porsche 992 GTS rijtest video
  • BMW iX xDrive40 rijtest video
    BMW iX xDrive40 rijtest video
  • Lamborghini Huracán STO rijtest video
    Lamborghini Huracán STO rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Vergeet de MC20, dit is de Maserati MCPura
  • Video: Wat is hier het verhaal achter?
  • Dit is de nieuwe Mazda CX-5, met 2,5 liter instapper
  • Mercedes geeft EV’s mínder range bij terugroepactie, wegens brandgevaar
FacebookTweetPinLinkedIn

atto-3, BYD, Rijtest, tang, Video

Vorig bericht: « Eerste Vrije Training België zonder ernstige problemen
Volgend bericht: Tweede vrije training op Spa: Verstappen is duidelijk de snelste »

Lees Interacties

Reacties

  1. cossiekiller zegt

    26 augustus 2022 om 16:08

    BYD staat nochtans voor Build your dreams… Ergens iets fout gegaan…

    Login om te reageren
  2. rensso zegt

    26 augustus 2022 om 16:09

    Wordt tijd dat autoblog een apart kopje maakt voor ev’s. Elke keer de app openen en weer gebombardeerd worden met wat voor spectaculaire ev nu weer uit is. Niet voor mij.

    Login om te reageren
    • Edge zegt

      26 augustus 2022 om 16:27

      Ik wil niet als een oetlul overkomen op de vrijdagmiddag, maar heb je enig idee hoe het automotive landschap er tegenwoordig uitzien? Elektrisch is niet alleen hot, maar het is ook mainstream. De tijd dat elektrisch zo apart en exotisch was dat het nog onder een apart kopje weggemoffeld kon worden is allang voorbij.

      Login om te reageren
      • christian85 zegt

        26 augustus 2022 om 17:40

        Klopt misschien wel maar een Petrol Head wil verbranding ruiken. Ik ben geen Electric Head.

        Login om te reageren
      • chrisvis zegt

        26 augustus 2022 om 18:47

        Tja daar valt veel over te zeggen…de wereld is groter dan Nederland alleen @edge. Wat met landen zoals India, Ghana noem maar op. Zelfs hier in België gaat de infrastructuur er totaal niet klaar voor zijn. Als er hier teveel mensen zonnepanelen hebben in dezelfde straat dan schakelt de omvormer zichzelf -op een zonnige dag-uit om het net niet te overbelasten. Kun je jezelf voorstellen wat het zou zijn als heel de straat met een ev zou rijden??? Dan praten we zelfs niet over de schaarste aan grondstoffen die nodig zijn voor de batterijen

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          26 augustus 2022 om 19:17

          Nou als heel je straat een EV zou hebben dan schakelt op een zonnige dag de omvormer niet meer uit omdat die stroom dan in de EVs kan vloeien in plaats van aan het overbelaste net moet worden geleverd. En natuurlijk zullen Ghana en India achterlopen bij de transitie naar EVs, maar ze lopen ook nu achter bij schone verbrandingsmotoren, daar gaan ze voor goedkoop. Wij zijn het rijke westen, wij kopen de nieuwe moderne wagens, wij lopen voorop bij de transitie naar EV.

          Login om te reageren
          • rensso zegt

            26 augustus 2022 om 22:24

            “Wij” zijn het rijke westen wat niet langer nadenkt dat het topje van hun neus. We denken altijd dat we op veel gebieden zoveel te slimmer zijn en voorlopen op de rest terwijl keer op keer het tegendeel bewezen wordt op bijna elk vlak. Ev’s is leuk voor de korte termijn. Maar het instant brengen van een ev en de “footprint” daarvan wordt je misselijk van. Maar daar kijken “wij” als “rijke” westerlingen de andere kant op.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              27 augustus 2022 om 07:20

              Maar we brengen EV’s niet instant (als in het vervangen van het hele wagenpark) maar geleidelijk via de normale vervanging met als kantelpunt 2030 waarmee er geen nieuwe wagens met verbrandingsmotoren in het wagenpark worden ingebracht. Een EV heeft per kilometer maar een derde van de hoeveelheid energie nodig. Omdat minder energie gebruiken in het huidige tijdsgewricht van enorm belang is mocht het eigenlijk wel wat sneller gaan met de transitie naar EV’s.

              Login om te reageren
        • rensso zegt

          26 augustus 2022 om 22:20

          Precies, allemaal korte termijn oplossingen. Maar zoals je zegt in de lange termijn is het elektrische idee ontzettend onrealistisch en als we het dan toch over natuur en welzijn hebben, ook nog eens ontzettend slecht voor het milieu. Denk aan recycling (wat niet mogelijk is met een lithium batterij) die wordt gewoon op een grote hoop gegooit in een derde wereld land en dan hoor je daar niemand meer over. En het opwinnen van de lithium nog maar te zwijgen.

          Login om te reageren
          • Onehp zegt

            27 augustus 2022 om 00:28

            Grondstoffen uitwinnen voor batterijen vallen goed mee vergeleken met het uitwinnen en continue verbranden van grondstoffen=vloeibaar materiaal=olie.
            BYD gebruikt overigens batterijen zonder kobalt die anders wel problematisch is.

            En het wordt lucratief om batterijen te hergebruiken, die industrie die komt binnenkort goed op gang vermoed ik.

            Login om te reageren
          • SimonMc zegt

            27 augustus 2022 om 01:20

            Ik weet niet onder welke steen jij geleefd hebt, maar lithium batterijen kunnen absoluut wél gerecycleerd worden.

            Login om te reageren
          • dutchneon zegt

            27 augustus 2022 om 10:55

            ga je eens inlezen in plaats van de standaard hakken in het zand gedrag….

            Login om te reageren
      • racerx zegt

        27 augustus 2022 om 09:54

        Niet dat ik iets tegen EV’s heb (en ook ik wil niet als een oetlul klinken), maar ik denk dat je je bril niet op had toen je naar het NLD automotive landschap gekeken hebt. Misschien dat er in de Randstad meer rijden, maar doorgaans zijn verreweg de meeste auto’s die ik zie rijden voorzien van een ICE.

        Login om te reageren
    • dalmore zegt

      26 augustus 2022 om 16:31

      Helaas ben ik bang dat het een kwestie van tijd is. Dan worden de rollen omgedraaid. Krijgt alles met peut een eigen kopje en is de EV het ‘normale’ :(

      Login om te reageren
    • CYBRTRK zegt

      26 augustus 2022 om 16:52

      Als dit niks voor jou is ben ik bang dat je de app beter kunt verwijderen binnenkort

      Login om te reageren
      • rensso zegt

        26 augustus 2022 om 17:12

        Het is niet spectaculair en wordt het ook nooit. Elke auto is binnenkort het zelfde alleen in een ander jasje. Het hele idee van het auto rijden is compleet voorbij.

        Login om te reageren
        • lekkerlinksrijden zegt

          26 augustus 2022 om 18:51

          En daar gaat Brussel nog een schepje bovenop gooien, zwarte box met max snelheid enz enz. Auto (rijden) is gewoon vervoer van A naar B aan het worden.

          Login om te reageren
          • rensso zegt

            26 augustus 2022 om 22:17

            Precies, het autorijden wat we vroeger gewend waren en nog uitkeken naar nieuwe modellen is niet meer. Het geluid, dat mechanische, de beleving, de techniek… Ik heb genoeg elektrische auto’s gereden van een i3 tot aan een model X of taycan turbo s. Ja het is snel, Maar het voelt ontzettend leeg. Ik snap voor de mensen die eerst een hyundai i10 reden en nu een model 3 van de zaak hebben gekregen dat dat de wereld is. Maar geloof me niets is minder waar.

            Veel mensen die een leuke auto jeugd hebben gehad snappen wat ik bedoel.

            Login om te reageren
            • dutchneon zegt

              27 augustus 2022 om 10:57

              Dat komt ook omdat we gewoon met teveel mensen zijn… we hebben van europa een soort disneyland gemaakt van welvaart. Het past niet meer al maak je de wegen nog 3 keer zo breed.

              Login om te reageren
        • mashell zegt

          26 augustus 2022 om 19:21

          Juist niet! Nu is elke auto min of meer hetzelfde, je hebt 1.5 of 2.0 drie- of viercilindermotoren (er is wel wat meer maar dat kan of wil bijna niemand betalen) en hebben ze allemaal dezelfde loop, dezelfde vorm, dezelfde versnellingsbak. Maar bij een EV is er qua vermogensafgifte meer mogelijk, is er qua design vormgeving meer mogelijk (EQS!) en de schakelshokjes die toch al geen beleving mochten heten zijn ook weg.

          Login om te reageren
  3. smart2000 zegt

    26 augustus 2022 om 16:39

    Verrekte attractieve spleetoog sloep.

    Login om te reageren
  4. pyrat zegt

    26 augustus 2022 om 16:52

    Heel erg compleet allemaal, maar ben benieuwd hoe goed alles werkt met dagelijks gebruik. Zag bijvoorbeeld een filmpje van Björn Nyland over de BYD Tang en die auto-grootlicht functie is echt hilarisch zo slecht.

    Login om te reageren
  5. cdlop01 zegt

    26 augustus 2022 om 17:00

    Byd is grote fabrikant, Toyota helpt bij productie inrichting en kwaliteitsbewaking, daarnaast in aparte joint venture samenwerkingspartnet met Byd. Blade batterij technogie komt ook in de BZ sedan, eind dit jaar. Verder erg mooie wagen uit zeer fout land maar daar kijken we maar niet naar, wat kan ons het lot van de Oeigoeren en Taiwan schelen, zo ber weg allemaal.

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      26 augustus 2022 om 18:09

      Lever dan maar ook je iPhone, samsung, Sony, Huawei, Philips,ikea, Siemens spullen in

      Login om te reageren
      • cdlop01 zegt

        26 augustus 2022 om 18:49

        Idd, zou moeten, titaal afhankelijk gemaakt van China. Maar begrijp dat jij niet zo’n probleem hebt met de 250 Chinese concentratiekampen, de agressie naar Taiwan en het schenden van de mensenrechten om maar wat te noemen. Past wel bij narcisme huidige generatie.

        Login om te reageren
        • kenner zegt

          26 augustus 2022 om 19:18

          Kan nog paar landen noemen waar soortgelijke dingen gebeuren, en waar we naar op vakantie gaan, mee samenwerken of sporttoernooien organiseren. Ook Nederland doet aardig z’n best de laatste tijd om de grenzen van mensenrechten op te zoeken.

          Login om te reageren
        • mashell zegt

          26 augustus 2022 om 19:27

          Denk ook eens even 5 minuten aan de positie van buitenlanders, andersgeaarden, niet moslims of zelfs vrouwen in de olie producerende landen als je de tank weer vol gooit met benzine. Klagen over China is ongelooflijk naïef als je wel olie producten afneemt. Dat is een beetje de positie waar we ons in Noord Europa in bevinden, het is nergens zo goed als hier en op de rest van de wereld valt flink wat aan te merken maar waarom zouden we met de één dan wel zaken doen en met de ander niet?

          Login om te reageren
    • chrisvis zegt

      26 augustus 2022 om 18:53

      Laat ons hopen dat Toyota de kwaliteitsbewaking doet. Weet nog (een 20 j geleden) dat Cardoen(grote tweedehandsverkoper) enkele chinese wagens had geïmporteerd. Ze werden voor Europa onderworpen aan een NCAP test en haalde blijkbaar 0 punten…ondanks dat deze wagen een kopie was van een Toyota landcruiser geloof ik…

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 augustus 2022 om 19:28

        Was dat niet Landwind, een Opel Frontera kloon die van staal zo sterk als karton gemaakt bleek te zijn?

        Login om te reageren
      • SimonMc zegt

        27 augustus 2022 om 01:37

        Daar zeg je het. 20 jaar geleden. In de mate zoals China aan de weg timmert, is 20 jaar bijna een eeuwigheid geleden- in autoland/technologieland.
        Ik weet nog dat ik in 2012 een review las op Tweakers, over Chinese telefoons. Ze waren zo zeldzaam en lastig te krijgen, dat lezers hun telefoon hadden ingestuurd zodat de redactie deze kon reviewen.

        10 jaar later, heb ik zelf een Chinese telefoon die qua camera momenteel de nr 3 is in smartphone land, en de eerste en tweede plaats is óók een Chinese telefoon. De smartphone is ook geen “one trick-pony”. De overige specificaties blazen de concurrentie ook weg. Draadloos laden? Absoluut…met 67(!!) Watt, om maar iets te noemen.

        Grappig dat je Cardoen noemt, want heel wat jaartjes terug liep ik met m’n vader rond in een Cardoen showroom. Er stond toen een Kia, wat op dat moment eigenlijk een soort Lada was qua model en afwerking.
        We lachten er eens om. Moet je nu eens zien wat Kia allemaal aan het doen is…

        Login om te reageren
  6. wza1979 zegt

    26 augustus 2022 om 19:20

    Filmpje doet het niet. Android + Firefox

    Login om te reageren
  7. Brol zegt

    27 augustus 2022 om 00:59

    We klagen nu over onze afhankelijkheid van Russisch gas.

    Wat word het morgen met onze afhankelijkheid van Chinese rommel ? Geen auto, geen pc, geen tv, geen kledingstuk, … meer zonder dat het deels of gedeeltelijk uit China komt.

    En gaan we dan toch weer hier produceren ? Dan beseffen we plots dat de grondstoffen in handen van de Chinezen zijn, hetzij werkelijk, hetzij door steunmaatregelen aan de landen waar ze zitten.

    Wat heeft onze honger voor altijd goedkoper ons toch zwak gemaakt.

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      27 augustus 2022 om 19:04

      De meeste zullen harder gas nodig hebben dan een nieuwe telefoon, auto, tv of kleding. Overigens zie je vele bedrijven alweer vertrekken uit China.

      Login om te reageren
  8. mustang750supersnake zegt

    27 augustus 2022 om 02:15

    doe mij maar een accupakket voor in huis ipv een electrische auto…..veel meer oren naar…

    Login om te reageren
    • flutterby zegt

      27 augustus 2022 om 19:06

      Doe mij maar beide gekoppeld met een CCS-Combo poort. 10 kWh stationair en 30-40 kWh in de auto. Thuis betaal je tenslotte al snel €1k/kWh.

      Login om te reageren
  9. racerx zegt

    27 augustus 2022 om 09:58

    De BYD HAN Wagon vind ik wel interessant, jammer dat ‘ie in zo’n fout land geproduceerd wordt. Ik probeer Chinees fabrikaat zoveel mogelijk te vermijden, helaas gaat dat al een tijdje lastig vanwege hun grand strategy. Daarnaast heb ik weinig behoefte om gevolgd te worden door hun MSS, dusja. Hopelijk bouwt BMW eens een keer een mooie 3 Touring EV, of is die er al? Geen idee.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North