• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BYD Seal U goedkoper dan Tesla Model Y!

Auteur: RubenPriest, gepost 29 januari 2024 om 08:58 – 17 Reacties

BYD Seal U goedkoper dan Tesla Model Y!

BYD heeft de prijs van de Seal U bekendgemaakt en zit net onder de Tesla Model Y.

In Nederland is het vechten in het segment van de elektrische SUV’s, Leaserijders kunnen vooral in dat segment shoppen, waardoor de VW ID’4’s, Skoda Enyaqs en Tesla Model Y’s je om de oren vliegen op de Nederlandse wegen. BYD wil ook een stukje van de taart met de Seal U.

Net als dat de Model Y een verhoogde Model 3 is, kun je Seal U als een verhoogde Seal zien. Vorig jaar werd de komst van het elektrische model aangekondigd en nu heeft Louwman de Nederlandse prijs van de BYD Seal U bekendgemaakt.

De BYD Seal U is een D-segment SUV van 4,78 meter lang, 1,89 meter breed en 1,66 meter hoog. De EV is uitgerust met een 71,8 kWh tot 87 kWh blade battery en kan 115 kW tot 140 kW snelladen. Publiek of thuis laden doe je met een max van 11 kW. De actieradius bedraagt 420 tot 500 kilometer WLTP, afhankelijk voor welke uitvoering je gaat.

BYD Seal U prijs

De SUV is een voorwielaandrijver en moet het doen met 160 kW aan vermogen. De topsnelheid bedraagt 175 km/u en 0-100 is in 9,3 of 9,6 seconden voltooid. Zo, nu heb je alle droge cijfers achter de kiezen. Tijd om het over de Nederlandse prijs van de BYD U te hebben.

BYD Seal U prijs

BYD Seal U prijs

De auto is vanaf 42.990 euro in de markt gezet. Dat is de instapper met de kleinere batterij. Het gaat hier om de Seal U Comfort. De luxere Seal U Design met de grotere batterij is er vanaf 45.990 euro. Met deze vanafprijzen komen beide modellen in aanmerking voor 2.950 euro SEPP-subsidie. De goedkoopste Seal U duikt daarmee onder de 40 mille in Nederland.

BYD Seal U prijs

Concurrentie

BYD heeft goed gekeken naar de concurrentie. Het merk heeft een scherpe prijs nodig om mee te kunnen doen. De Tesla Model Y begint bijvoorbeeld bij 43.990 euro. Voor een Volkswagen ID.4 moet je minimaal 44.990 euro meenemen. De Skoda Enyaq begint eveneens bij 44.990 euri. Kijk je naar de prijzen dan heeft BYD een goede zet gedaan. Ze denderen het D-segment SUV binnen door de goedkoopste te zijn in vergelijking met de belangrijkste concurrenten.

De vraag is of kopers een Tesla Model Y, ID.4 of Enyaq laten staan voor een BYD die net even wat goedkoper is. Er staat immers tegenover dat de Chinees op technisch vlak niet ontzettend beter is of zo. Zo kunnen de concurrenten onder andere beter snelladen en blinkt de instapper ook niet uit in actieradius. Tesla lijkt wat dat betreft nog steeds de beste papieren te hebben.

Ook interessant!

  • Tesla maakt ook de Model S en X goedkoper*
  • BYD Seal: beter afgewerkt dan Model 3 [video]
  • Nederlandse BYD Seal prijs: aantrekkelijker dan een Model 3?
  • Tesla Model Y goedkoper
    Tesla Model Y goedkoper: onder de 45k subsidie grens

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

BYD, geld, Prijzen, seal-u

Vorig bericht: « Italiaanse superheld Fleximan zaagt flitspalen om
Volgend bericht: Gespot – Toyota Alphard op Nederlands kenteken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    29 januari 2024 om 09:13

    Zal een goeie winstmarge op zitten zeker. Met een boog om deze oneerlijke concurrentie heen. Commies be commies.

    Login om te reageren
  2. Robert zegt

    29 januari 2024 om 09:21

    Een D-segment SUV met een uiterlijk waarbij je niemand voor het hoofd stoot en die scherp is geprijsd is m.i. best kansrijk. Een serieuze vergelijkende praktijktest met de genoemde concurrentie zou daarom wel eens leuk zijn. @rubenpriest: heeft Autoblog geen partnerschap meer met Mobility Services meer? Die zou zoiets toch moeten kunnen faciliteren.

    Login om te reageren
  3. tortuga zegt

    29 januari 2024 om 09:53

    Verdomme! Heb me net betrapt dat ik deze stiekem mooi vind! Maar mijn verstand zegt langs alle kanten: “NEEE!”

    Login om te reageren
  4. W115 zegt

    29 januari 2024 om 10:12

    Mooier en vooral een knusser interieur dan de tesla. Zal vast goed verkopen.

    Login om te reageren
  5. mashell zegt

    29 januari 2024 om 10:23

    Een stuk minder lelijk dan de Model Y. Maar kansloos want de mensen doen tegenwoordig maar al te graag mee in de hetze tegen China vanwege de massasurveillance en de Oeigoeren kampen en kiezen voor een “degelijke Amerikaan” en denken niet na over Echelon, PRISM en Guantanamo Bay.

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      29 januari 2024 om 11:08

      Ik heb liever de Amerikaanse manier van leven dan de Chinese.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 januari 2024 om 12:15

        Ik lust liever Chinees eten dan Amerikaans eten… En de manier van leven, die houden we gewoon Europees. Net als onze auto’s.

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          31 januari 2024 om 12:41

          Helaas heeft Chinees eten in Europa niets te maken met Chinees eten in China.
          Dus als ik echt Chinees wil eten, ga ik wel daarheen. Ze hoeven het echt niet te komen brengen.

          Login om te reageren
    • DAT zegt

      29 januari 2024 om 19:53

      Interessant punt. We leven in een tijd waar de wereldorde aan het schuiven is. Rusland/China versus het Westen. Ook deze BYD auto’s maken daar deel van uit. Dus wat die Dreams precies zijn laat zich raden.

      Login om te reageren
  6. harrie zegt

    29 januari 2024 om 10:43

    42.990 – 2.950 = 40.040

    Login om te reageren
  7. cdlop01 zegt

    29 januari 2024 om 10:47

    Bekend Chinees recept, groot, zwaar accupakket, onzuinige EV motoren en klaar is de EV… . Autoweek is er niet bijster positief over.

    Login om te reageren
  8. Pibasso zegt

    29 januari 2024 om 11:46

    Build Your Dream en dan een auto die er zo uit ziet………

    Login om te reageren
  9. misterBo zegt

    29 januari 2024 om 11:52

    goedkopen auto’s bestaan niet! als z te goedkoop zijn tov concurrentie dan betaal je met iets anders!!!!

    Login om te reageren
  10. lekkerdwars zegt

    29 januari 2024 om 12:20

    Multiplatform auto, blinkt nergens in uit. Geen frunk, onzuinig, chinese ergonomie, fwd, blijft achter qua laadsnelheid, bedenkelijke restwaarde….en dat voor een €1000 lagere aanschafprijs tov z’n concurrenten? Nee dank.

    Login om te reageren
    • minimoke1984 zegt

      29 januari 2024 om 16:18

      Exact dit. Verschillende autojournalisten hebben al een testrit gemaakt en komen op verbruiken uit boven de 18kwh. Daarmee zit je dus bijna 4kwh boven het verbruik van de model Y. Dat is ruim 25% meer. Laadsnelheid? Bij Tesla 250kwh. Ruimte model y totaal meer dan 2000l. Afschrijving? Reken op 50% in 2 jaar. Bij Tesla 20-25%. Enz enz. Dus wie gaat dit kopen?? Ik niet.. Die 1000 euro goedkoper ben je al kwijt als je het terrein bij de dealer afrijdt.

      Login om te reageren
  11. Specht zegt

    29 januari 2024 om 15:02

    Wie gaat dit vrijwillig kopen of leasen?
    Chinese rommel van een discutabel regime.
    Leuke wordt straks als al die Chinese toko’s ineens omvallen omdat ze economisch gelieerd zijn aan bijv. Evergrande of de diverse foute banken. 😂

    Login om te reageren
  12. Fernando zegt

    29 januari 2024 om 23:38

    In princiepe duurder dan de Model EI want die kan je in Belgie aanschaffen vanaf 39,990€.
    Ja dat kan als Nederlander ook.
    Was ie nou 29,990€ dan zou je kunnen spreken dat de Chinezen het gras onder de …….aan het maaien zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North