• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

BYD Seal: beter afgewerkt dan Model 3 [video]

Auteur: michaelras, gepost 14 april 2023 om 16:00 – 20 Reacties

We werden verleid door BYD om naar Barcelona te komen om deze Tesla Model 3 en Hyundai Ioniq 6 concurrent te bekijken. In de video zie je wat we er van denken.

Wat is de BYD Seal ook al weer?

De Seal is een volwaardige D-segmentauto. Dat houdt in het geval van deze BYD in dat de lengte 4,80 meter is, de breedte is 1,88 meter en de hoogte is 1,46 meter. De wielbasis is 2,92 meter.

De Seal komt in twee uitvoeringen. Het begint met de versie met achterwielaandrijving. Deze heeft 313 pk en sprint in 5,9 seconden naar de 100 km/u. Er is er ook een BYD Seal met vierwielaandrijving. Dat is uiteraard middels een extra motor en dat betekent meer vermogen, namelijk 530 pk. Dan is het mogelijk om in 3,8 tellen naar de 100 km/u te snellen. Oh, ja, niet onbelangrijk is de actieradius.

Hoe zit het met de actieradius?

De instapper komt 580 km ver, de versie met meer power haalt 520 km. Dat is vrij veel voor de grootte van het accupakket (82 kWh). Dat komt mede door de Cw-waarde van 0,219. Net als met de Hyundai Ioniq 6 zien we dat fabrikanten toch ook de sportsedan omarmen omdat dat simpelweg efficiënter is. Snelladen kan tot 150 kW.

We zijn benieuwd wanneer we ook echt mogen gaan rijden in NL!

We nemen de BYD Seal in deze video onder de loep, net voordat ons het nieuws bereikte dat Tesla de Model 3 prijzen verlaagt en flink nog ook. De heren bij BYD kunnen dus voor heel Europa opnieuw gaan rekenen. Tenminste, wanneer ze inderdaad Tesla als grootste tegenstrever zien voor de Seal.

Ook interessant!

  • Tesla Model Y en Model 3 zijn een koopje!
  • 'Vernieuwde Tesla Model 3 wordt meer basic'
  • Video: Tesla Model Y politieauto achtervolgt Mustang
    Video: Tesla Model Y politieauto achtervolgt Mustang
  • Tesla maakt ook de Model S en X goedkoper*

Nieuwste artikelen

  • Tesla besodemietert de boel
  • Blijf weg van de A10. Ik herhaal, blijf weg van de A10!
  • Koop jij liever een nieuwe auto, of toch een occasion?
  • Zo ziet een 911 eruit als hij door meneer Porsche zelf besteld wordt
FacebookTweetPinLinkedIn

BYD, Elektrisch, seal, Video

Vorig bericht: « Hoe blij zijn dealers met hun importeur?
Volgend bericht: HiPhi X is nieuwe EV en nu al goedgekeurd voor EU »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hubert zegt

    14 april 2023 om 14:06

    Mwah,
    Dan toch maar liever iets Europees.
    Of desnoods een Tesla model 3.

    Login om te reageren
    • none1234 zegt

      14 april 2023 om 19:39

      Hoezo? Lijkt er op dat je meer waar voor je geld krijgt iig tov tesla

      Login om te reageren
      • Hubert zegt

        15 april 2023 om 21:40

        Ik betaal graag iets meer als ik zeker weet dat er kritisch is gekeken naar gebruik van grondstoffen uit China.

        Login om te reageren
  2. gekketurbo zegt

    14 april 2023 om 14:25

    Leuk, maar zolang de prijzen niet competitief zijn gaan de Chinezen hier niet hun slag slaan. Ik zie ze pas slagen als ze 10-20% goedkoper zijn dan Tesla. Dus die long range moet voor €40k verkocht worden wil het hier slagen. Want waarom zou je voor een Chinees gaan als je voor dezelfde prijs een Tesla kan rijden…

    Login om te reageren
    • none1234 zegt

      14 april 2023 om 19:45

      Omdat je bij Tesla minder voor je geld krijgt.
      Volgens mij is er maar een klein gedeelte gek van de Tesla kopers, de rest kiest gewoon voor een EV en dit lijkt op meer waar van je geld, dus dat komt wel goed.
      De Tesla kopers zijn toch niet Europese premium kopers, anders was Tesla nooit groot geworden.

      Login om te reageren
      • pramm zegt

        14 april 2023 om 20:51

        Meer waar voor je geld maar onbekende prijs en specificaties…

        Login om te reageren
      • CYBRTRK zegt

        14 april 2023 om 21:40

        Bijzonder al die comments van jouw over dat je bij Tesla minder krijgt voor je geld, de prijs van de BYD is nog niet bekend dus daar kun je nog niks over zeggen. Maar als die auto’s van BYD net zo slecht zijn als de bussen van BYD dan hoeft Tesla zich geen zorgen te maken

        Login om te reageren
        • none1234 zegt

          15 april 2023 om 12:58

          Pak een Tesla van 130k, zet er bijvoorbeeld een 7 serie naast van 130k
          realiseer je dat elektro aandrijflijn een veel eenvoudiger (=goedkoper) productie proces is.

          Observatie en logica dicteert dan gewoon dat je teveel betaald.
          Je moet bij de Tesla een paar duizend aandelen krijgen, want je betaald voor de investeringen in al die productie faciliteiten.

          Login om te reageren
      • gekketurbo zegt

        15 april 2023 om 01:12

        Het interieur zal iets beter zijn. Panel gaps minder, maar het is een Chinees. Ze beginnen gewoon met een achterstand en zullen het van prijs moeten hebben zoals de vroege japanners en koreanen…

        Ps.: il ben helemaal niet van de Tesla, maar de realiteit is dat ze tegenwoordig een ontzettend goede deal hebben met de Model 3 en Y…

        Login om te reageren
  3. Flutterbear zegt

    14 april 2023 om 14:52

    Het persmodel is goed afgewerkt ja? Zijn die Chinese toch niet zo gek als we ze afspiegelen..

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      14 april 2023 om 14:57

      We spiegelen ze niet gek af, ze hebben gewoon een totaal verkeerd regime daar wat ik persoonlijk op geen enkele wijze wil sponsoren.

      Login om te reageren
      • Flutterbear zegt

        14 april 2023 om 16:38

        Chinezen zijn niet gek, het regime is echter wel gestoord. Helaas niet op de leuke manier en het regime proberen te benadelen zal net als in Rusland alleen ten kosten gaan van de bevolking.

        Wij kunnen vanuit het Westen helaas geen verandering in beweging brengen in China. Enige wat kan is minder consumeren, maar met maakt vrij weinig uit of je Volkswagen vol Chinese onderdelen koopt of een Chinees merk. We kunnen nauwelijks consumeren zonder China.

        Login om te reageren
      • Richmond zegt

        15 april 2023 om 15:32

        En het regime in het midden oosten dat jij sponsort met je Benzine of diesel dan? In elk product zitten meerdere onderdelen die uit China komen. Dus je sponsort ze altijd.

        Login om te reageren
        • Hubert zegt

          15 april 2023 om 21:41

          Maar je kunt het minimaliseren.

          Login om te reageren
    • none1234 zegt

      14 april 2023 om 19:46

      En? Alle Tesla’s zijn toch persmodellen?

      Login om te reageren
      • Wolflow zegt

        15 april 2023 om 09:05

        Alle Tesla’s zijn rijp voor de pers inderdaad

        Login om te reageren
  4. Flutterbear zegt

    14 april 2023 om 15:01

    Hele interessante auto! Ik denk niet dat Tesla zich zorgen hoeft te maken.. maar al die andere merken wel.

    Login om te reageren
    • none1234 zegt

      14 april 2023 om 19:52

      Ik denk het wel. Volgens mij is de EV markt niet te vergelijken met de traditionele auto verkopen en bijbehorende verwachtingen. Het is allemaal eenheidsworst, meer leveranciers, minder onderhoud, waarom zou je uberhaupt een nieuwe kopen. Tesla doet niet eens moeite om een nieuw model te maken. Wat maakt het nu uit of je Tesla of en BYD hebt, niets toch. Als Tesla te weinig levert voor zijn vraagprijs, koopt men gewoon wat anders.

      Login om te reageren
      • Flutterbear zegt

        14 april 2023 om 22:41

        De vraag naar EVs is nog steeds enorm en neemt in kwadraat toe wanneer de prijs daalt. Tesla verdient ruim voldoende op de auto’s om prijzen te kunnen verlagen omdat een groot deel van de ontwikkeling al terug verdiend is en ze simpelweg véél efficiënter bouwen én ontwikkelen. Elke vezel van Tesla DNA draait om efficiëncy, alleen soms een uitzondering voor plezier.

        BYD zet ook in op scherpe prijzen maar met name door goedkope arbeid en korte productielijnen (ze produceren de accucellen zelf in China, reden waarom Shanghai ook de export hub van Tesla is). Ze hebben echt niet de kwaliteit van de engineers van Tesla die al jarenlang het toptalent binnen harken, werken vanuit passie tot een burnout en met een fors aandelen pakket vervolgens elders een rustig royaal betaalde baan zoeken met Tesla op het CV.

        Login om te reageren
        • none1234 zegt

          15 april 2023 om 12:52

          Tesla kan prijzen verlagen omdat ze net als apple een idiote marge hebben op hun producten. “Elke vezel van Tesla DNA draait om efficiëncy”. Die efficiency definitie hanteert het begrip kwaliteit, als je dat kwaliteit weghaalt krijg je; Elke vezel van Tesla DNA draait om goedkoop.

          En tjonge die tweede alinea van je, het lijkt wel of elke Tesla fan iets van een schizofrene emotionele patiënt is. Wat een onzin over dat talent. Dan ben je zg vooruitstrevend met je EV, en dan heb je denkbeeld wat men 40 jaar geleden had over Koreaanse en Japanse auto’s..

          Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North