
Kan jij je nog herinneren dat BYD vorig jaar vriend en vijand verbaasde door te stellen dat ze in 2025 groter wilden zijn dan Toyota (oftewel de grootste autofabrikant)? We zijn nu een jaar verder en het lijkt erop dat BYD zijn stoere praat alweer intrekt.
In 2015 wilden ze het grootste merk in China zijn en 2025 het grootste merk wereldwijd. Dat gaat dus niet gebeuren. Ook voor dit jaar hebben ze hun verkoopdoelstelling bijsteld van 800.000 auto’s naar 600.000.
Hoe het zit met de plannen van BYD om naar de VS en Europa te komen blijft overigens ook nog allemaal een beetje in het ongewisse. Er wordt veel geroepen door BYD, maar aan echte daden ontbreekt het voorlopig nog. Gelukkig zijn ze inmiddels wel goede vriendjes geworden met Daimler. (via: globaltimes.cn)





A.U.B HOu die dingen weg van Europa. Ik ben bereid om een week in hongerstaking ervoor te gaan.
Ik heb nooit geloofd in het super snel gigantische groot worden concept.
ze kunnen nog wel eens met een budgetcar komen voor veel chinezen, als ze dat hebben, kunnen ze veel merken opkopen en zijn ze zomaar de grootste.
@Laue: Google?
@Gietie:
google what?
Ze doen hun best maar, maar ik zal nooit van m’n leven n zo’n hok rondrijden!
Ze allereerst lekker bekkende merknaam nodig, hoe dien je dit uit te spreken? Als losse letters, als Bijt of Biet?
@Pallas: als “bid” dat je er nooit in rond moge rijden.
@Pallas: BYD staat voor: Build Your Dream (geen grap!)
@robbie: LOL, in ieder geval bouwen ze niet aan mijn droom.
@Pallas: overigens is de kans wel heel groot dat jij al een product van BYD in huis hebt ;) Het is namelijk een van de grootste batterijproducenten ter wereld.
http://en.wikipedia.org/wiki/BYD_Company
@robbie: hmm ze hebben goed gekeken naar LG dan (Life’s Good). stomme Chinzen met hun plastic rommel auto’s. Maar goed zolang ze daar niet doorhebben dat men in Europa graag levend uit hun auto’s komt na een botsing, zal het bij ambities blijven..
@robbie: Laat ze het alsjeblieft bij batterijenb houde. Heb niets tegen aziatische technologie, mijn huis staat er vol mee. Maar ze kunnen gewoon geen auto’s tekenen.
@gietje: dat was in de tijd dat internet zelf in de groei was, auto’s zijn er al te lang
Herinnert iemand zich de Yue-loong Feeling nog?

Ookal zo’n catchy naam en dito design!
Zulke claims zijn in deze economisch barre tijden vrijwel de enige manier om investeerders aan te trekken. Over lijken lopen dus…
Ze moeten de wereld wat te bieden hebben. De Amerikanen hadden dat in de jaren 60 en 70, de Japanner boden ons daarna goedkope maar kwalitatief zeer goede auto’s en de Europeanen bieden eigenlijk alles.
De Chinezen hebben nog geen selling point, ze zijn relatief onveilig, niet mooi, kwalitatief nog niet op een Japans niveau en zo heel goedkoop zijn ze nou ook weer niet.
Ik zie eerder een Tata ’the next big thing’ worden hier in het westen.
maar BYD is al lang en breed de grootste ..
en maken serieus centjes ..
als ze morgen Nederland willen kopen betalen ze contant ..
@lincoln:
Een beetje mee vertrouwen in NL Lincoln. Wij hebben serieus cash in ons landje zitten hoor.
Geen enkel merk zal groter worden dan Toyota!!
WTH is BYD. daar heb ik nog nooit van gehoord
@Laue: “Google what?”
Google is zeer snel groot geworden. Maar zoals Alfa159TI zegt, toen was het internet zelf nog aan het groeien, terwijl de automarkt al lang verzadigd is (in het Westen).
Snel groeien is echter niet onmogelijk, maar dan zakt het ook meestal als een kaartenhuis ineen bij de minste tegenslag.
@Sciurida: “hmm ze hebben goed gekeken naar LG dan (Life’s Good).”
LG = Lucky Goldstar. Oorspronkelijk, sinds een paar jaar heeft LG geen betekenis meer, en Life’s Good is gewoon een reclameslogan.
Hilarische modellen hebben ze, vooral die BYD S8 whaha… copy pasten maar!
BYD schijnt echt goed te zijn in accu technologie. Hou je hard maar vast!
Ja , ze maken zelfs batterijen voor vibrators !
Dat merk je ook als je met BYD rijdt .
Orgasme verzekerd !