• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cadillac CTS-V [649 pk] komt je Duitse powersedan slopen

Auteur: sir_smokalot, gepost 22 december 2014 om 07:26 – 82 Reacties

Afbeelding Cadillac CTS-V [649 pk] komt je Duitse powersedan slopenAfbeelding Cadillac CTS-V [649 pk] komt je Duitse powersedan slopenAfbeelding Cadillac CTS-V [649 pk] komt je Duitse powersedan slopenAfbeelding Cadillac CTS-V [649 pk] komt je Duitse powersedan slopenAfbeelding Cadillac CTS-V [649 pk] komt je Duitse powersedan slopenAfbeelding Cadillac CTS-V [649 pk] komt je Duitse powersedan slopenAfbeelding Cadillac CTS-V [649 pk] komt je Duitse powersedan slopenAfbeelding Cadillac CTS-V [649 pk] komt je Duitse powersedan slopen

Cadillac CTS-V 2016
Je hebt bazen en je hebt bovenbazen. De Duitse Drie kruipen allemaal tegen de 600 pk-grens aan, maar Cadillac blaft hier met zijn derde generatie CTS-V hard overheen: hij laat 649 pk en 855 Nm los op de achterwielen.

De vorige generatie CTS-V had nog 564 pk, maar Caddy volgt het voorbeeld dat Dodge met zijn Hellcat heeft gezet, en doet er nog een schepje bovenop. Ook nu komt het vermogen uit een supercharged 6,2 liter V8, een blok dat we kennen uit de Corvette Z06.

De enorme – meer dan 5 meter lange – sedan legt 1.880 kg in de schaal, en stuurt de kracht via een automatische Hydra-Matic 8L90 met flippers naar de achteras. Twee 295/30ZR19-wielen met Michelin Pilot Super Sports moeten de klus vervolgens klaren.

Cadillac CTS-V 2016

Van binnen opereer je je ‘performance-focused cabin’ met een 12,3 inch centraal display, vanuit je verwarmde en geventileerde stoelen die op 20 manieren verstelbaar zijn. Of je gaat hardcore voor de optionele lichte Recaro’s. Een Carbon Fiber package geeft je een agressievere voorsplitter, hood vent, diffuser en spoiler.

0-96 km/u gaat in 3,7 seconden, en de CTS-V haalt een top van meer dan 320 km/u. Want limiters, daar doen de Yanks niet aan.

Voor de momenten dat je niet vol aan het boenderen bent, maar gewoon met enkele uitgeschakelde cilinders van A naar B rijdt (met benzineprijzen van minder dan 2 dollar per gallon (da’s 3,8 liter) maakt wat meer verbruik ook niet uit) beschikken je passagiers over OnStar 4G LTE connectiviteit met een ingebouwde Wi-Fi hotspot.

Cadillac CTS-V 2016

We verwachten niet de CTS-V vaker op de weg te zien dan de RS6, maar dat betekent niet dat we deze dikkerd ongemerkt voorbij moeten laten gaan. In januari maakt de CTS-V zijn werelddebuut in Detroit.

Ook interessant!

  • Kiezen maar: BMW M5 30 Jahre vs. Cadillac CTS-V
  • Met deze tweedehands powersedan rijd je alle M5's zoek
  • Cadillac wil je het summum van relaxt rijden geven
  • Cadillac toont officiële Lyriq en kondigt afscheid ICE aan

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Cadillac, CTS, cts-v, detroit-2015

Vorig bericht: « Hamilton wantrouwde Rosberg na Grand Prix van Monaco
Volgend bericht: Welk nieuw racetalentje gaat schuil onder deze helm? »

Lees Interacties

Reacties

  1. medemblikker zegt

    22 december 2014 om 07:43

    Lekkaah!

    Login om te reageren
  2. mobieler zegt

    22 december 2014 om 07:44

    Gezien de verbazend goede prestaties en kwaliteit van de auto zou ik deze absoluut verkiezen boven een BMW, Audi of Benz. Brute looks en een heel stuk origineler. Wat een bak.

    Login om te reageren
    • kenner zegt

      22 december 2014 om 08:12

      @mobieler: prestaties op papier ja. Prestaties op de weg zullen denk ik minder zijn dan de de grote 3

      Login om te reageren
      • mobieler zegt

        22 december 2014 om 08:45

        @kenner: ik denk dat je heel erg ip je neus zal kijken. De laatste jaren heeft Cadillac enorme stappen gemaakt. Met de ATS en CTS kunnen ze met gemak de concurrentie aan. Ook met de Duitsers en ook qua handling.

        Login om te reageren
      • tupperware zegt

        22 december 2014 om 09:27

        @kenner:
        Aannames, aannames, ik kan er helemaal niets mee.
        Durf eens buiten je eigen kaders te kijken..

        Login om te reageren
        • kenner zegt

          22 december 2014 om 10:33

          @tupperware: bij tests zie ik vaak de grote 3 winnen… niet zomaar aannames dus. Bivendien zou ik nooit voor zo een auto kiezen maar eerder een alpina d3, genoeg buiten het kader? !

          Login om te reageren
          • tupperware zegt

            22 december 2014 om 11:29

            @kenner:
            Juist Cadillac komt regelmatig beter uit de tests de laatste tijd en Alpina blijft gewoon een BMW.
            Een BMW waar ik groot respect voor heb maar nou niet bepaald out of the box als het gaat om het verruimen van de referentiekaders..

            Login om te reageren
      • rufctr01 zegt

        22 december 2014 om 10:04

        @kenner: waar baseer je dat op? Corvette heeft een paar jaar terug ook op de Ring een ronderecord op zijn naam gezet. Slechte wegligging bij Amerikaanse auto’s is net zo achterhaald als Duitse degelijkheid….

        Login om te reageren
      • jzaero zegt

        22 december 2014 om 10:11

        @kenner: de vorige reed een E60 M5 eruit op de Nurburgring, zegt ook wel wat ;)

        Login om te reageren
      • redbeams zegt

        22 december 2014 om 10:22

        @kenner: Maar jij bent dan ook een kenner die alleen schapen napraat ;)

        Login om te reageren
  3. dirkiii zegt

    22 december 2014 om 07:55

    Iemand een idee wat zoiets kost in de vs en nederland

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      22 december 2014 om 08:07

      @dirkiii: in de VS ongeveer 2 maandsalarissen, voor NL wordt dat na alle milieu heffingen ongeveer 2 miljoen.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        22 december 2014 om 08:12

        @escort77: Minstens

        Login om te reageren
    • RiKe zegt

      22 december 2014 om 08:09

      @dirkiii: In de USA hebben ze een vanaf prijs van $71.200 voor de coupé, de sedan zal daar niet ver vanaf zitten.
      De Nederlandse prijs is nog niet bekend maar als je al gaat kijken naar een tweedehands exemplaar met 24,500 op de teller zit je al op €90.000, en dat is dan een 2011 model.
      Reken voor Nederland op dezelfde prijsklasse als de M5.

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        22 december 2014 om 10:56

        @RiKe: No way, zo kan je het écht niet vergelijken.
        Zo’n 6.2 zal een hele leuke BPM bedrag hebben..

        Login om te reageren
        • RiKe zegt

          22 december 2014 om 11:07

          @lekkaah: Dat klopt, maar vergeet vooral de CO2 tax niet. op een M5 F10 zit bijv “maar” €29,811 bruto BPM. De echte killer is toch die CO2 tax. Alleen al bij bijv. de nieuwe WRX STI van Subaru is dat een prijs verdubbelaar (letterlijk). Zonder die CO2 tax kost die iets meer als €35.000, en die wordt verkocht voor €75.000 a €80.000. Dat is op een 2,5l boxer turbo.

          Login om te reageren
          • jorisbout zegt

            22 december 2014 om 23:08

            @RiKe: Damn. Nooit geweten dat dat zo veel was.

            Login om te reageren
  4. henkhupelschoten zegt

    22 december 2014 om 08:04

    Benieuwd hoe ze er nu bij zitten in München, neckarsulm en affaltrrbach. Mijn god 649 pk, de pk wedloop loopt hard op!

    Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      22 december 2014 om 12:39

      @henkhupelschoten: Hellcat is the name 707 pk Challenger of Charger kies maar. :-)

      Login om te reageren
  5. sydney zegt

    22 december 2014 om 08:04

    Als je geen fuck om afschrijving geeft dan laat je toch die drie uit Duitsland staan en koop je gewoon dit.Misschien stoot je je neus,maar wat dan nog?

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 december 2014 om 09:30

      @sydney:
      Alsof een RS6, M5 of Mag zo lekker waardevast zijn..
      Als je bang bent voor afschrijving moet je een Alto kopen..

      Login om te reageren
      • lekkaah zegt

        22 december 2014 om 12:49

        @tupperware: Een nieuwe Alto ook niet..
        Met nadruk op nieuw.

        Login om te reageren
        • tupperware zegt

          22 december 2014 om 14:31

          @lekkaah:
          Zelfs dan, zelfs een nieuwe Alto doet er 10 jaar over om 10 ruggen af te schrijven.
          Dat lukt je met een RS6, M5 of AMG op de eerste dag..

          Login om te reageren
  6. jurdespotter zegt

    22 december 2014 om 08:08

    Die ducktail staat hem goed!

    Login om te reageren
  7. jrmpower24 zegt

    22 december 2014 om 08:37

    Wat een vreselijk lekkere wagen!!
    Liever dan een M5 F10?? Nee.

    Login om te reageren
  8. gregorius zegt

    22 december 2014 om 08:42

    Leuk; maar ik gok dat t niet gaat werken in Europa.
    Vraag me af wat dat ding voor belasting kost in US; vergelijk dat met wat een RS6/M5/ECLS63 kost, kaal, voor belastingen. Gok dat de CTS V dan goedkoper is. Maar is de binnenkant van dezelfde kwaliteit? Materialen even mooi? Gok wederom van niet.
    En als je m dan in Europa hebt, heb je zo maar kans dat ie duurder is dan de Duitse 3.

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      22 december 2014 om 14:07

      @gregorius: niet gokken want dat kan je niet. Van binnen zeker net zo goed als een Beemer of Mercedes. Audi wellicht niet maar dat is een klasse apart.

      Alleen de prijs kan hem in de weg staan.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        22 december 2014 om 14:23

        @mopar: gokken ging wel aardig vandaag: 85% in die winterquiz gehaald! ;)

        Login om te reageren
  9. gerjan zegt

    22 december 2014 om 08:44

    Machtig mooie auto. Auto’s als deze koop je om de beleving. Hier word over gepraat en naar gevraagd. Super. Heb het geld niet maar denk dat ik de amg wel liet staan. Gewoon om anders te doe als rest. Hopelijk zijn hier lief hebbers met geld

    Login om te reageren
  10. JamesHunt zegt

    22 december 2014 om 08:58

    Gaaf ding! @sir_smokalot: er staat 2e generatie in de eerste alinea, maar dit is toch de 3e?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      22 december 2014 om 09:28

      Oh ja, was even vergeten dat de 1e generatie CTS ook al een V had…Aangepast!

      Login om te reageren
      • JamesHunt zegt

        22 december 2014 om 11:03

        @sir_smokalot:Top! Sorry voor het mierenneuken ;-) Die eerste vind ik echt gaaf, vandaar. Beetje ondergewaardeerd helaas

        Login om te reageren
  11. gearhead zegt

    22 december 2014 om 09:00

    Wat een bom. Jammer dat het door die idiote CO2 tax een 2 ton + auto wordt.

    Login om te reageren
  12. gtwillem zegt

    22 december 2014 om 09:05

    Wow! Heerlijke auto. Klinkt vast ook nog eens beter dan een RS6 en veel beter dan de M5. Benieuwd hoe de Lexus GS-F zich gaat verhouden: het is in elk geval weer een leuke klasse geworden, met de Dodge Charger Hellcat als nummer 1 in de powerrace (en daar gaat het wel een beetje om).

    Login om te reageren
    • jrmpower24 zegt

      22 december 2014 om 09:38

      @gtwillem: de RS6 klinkt beter dan de M5 F10?? Wahaha in in je dromen. Even een vergelijken dan maar: RS6: http://m.youtube.com/watch?v=uWk7qMj2DOE heel erg zwak geluid van de RS6. M5: http://m.youtube.com/watch?v=JRbNROA1nko Mooie volle klank van de M5.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        22 december 2014 om 10:00

        @jrmpower24: ik heb ze in het echt gehoord, alle twee, terwijl ik niet aan het dromen was. Beide klinken synthetisch en versterkt, maar de M5 klinkt echt gewoon nergens naar, evenals de M3. En dat is zonde, want hun voorgangers kon je alleen al kopen vanwege het geluid. Bij de RS6 hebben ze nog iets van moeite gedaan om er wat van te maken. Het is sowieso geneuzel in de marge, want de XFR(-S) en E63 AMG klinken allebei beter dan de M5 en RS6 bij elkaar.

        Ik heb zo’n vermoeden dat deze CTS-V een nieuwe maatstaf neer zet, zeker ten opzichte van het Dyson Duo uit zuid Duitsland.

        Login om te reageren
        • jrmpower24 zegt

          22 december 2014 om 11:08

          @gtwillem: heb ze ook in het echt gehoord maar ben het gewoon niet met je eens dus. Maar over de M3.. die staat vaak gewoon niet in de sport+ stand (uitlaatkleppen dicht) waardoor hij erg belabberd klinkt. Zet je de kleppen open.. Geweldig geluid!!: http://m.youtube.com/watch?list=FLZw6VQxxBXXGIclvbqtKeRg&v=5FuLBewO1b0

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            23 december 2014 om 09:09

            @jrmpower24: Ik heb in de M4 en M5 en gereden, en het geluid van beide is gewoon erg teleurstellend. Het klinkt echt nergens naar. Beetje turbofluit en wat dieselachtiggedreun dat oploopt tot een monotone zoem/grom.

            De E30 M3, E36 M3, E46 M3 en E90 M3 klonken magistraal, evenals de E28 M5, E34 M5, E39 M5 en E60 M5. Allemaal herkenbaar en een geluid dat een sportwagen zeker niet zou weerstaan. Sorry, maar BMW heeft het qua geluid gewoon niet goed gedaan. Bij Audi hebben ze er nog een beetje moeite voor gedaan (zelfs een S3 klinkt lekkerder dan een M3) en bij Mercedes klinken ze nog wel erg goed (de A20 AMG uitgezonderd).

            Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        22 december 2014 om 11:12

        @jrmpower24: is allebei flut. Met het raam open hoor je nog wel wat maar die tunnel is heel grappig…. Windgeruis met ergens iets dat lijkt op een motorgeluid. Binnen in de auto heeft BMW de speakers nodig omdat het anders helemaal saai klinkt. Een oude atmosferische v8 van BMW klinkt VEEEL beter.

        Login om te reageren
        • maseratizzzzzzzz zegt

          22 december 2014 om 13:30

          @w0o0dy: laat hem maar, als je ook maar iets negatiefs over de nieuwe m5 zegt , is hij er als de kippen bij.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            23 december 2014 om 09:18

            @maseratizzzzzzzz: De nieuwe M5 is ook een magistrale auto, maar laten we heel eerlijk zijn: het geluid is veruit het minste van de supersedans (E63, RS6, CTS-V, XFR-S).

            Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          22 december 2014 om 14:31

          @w0o0dy: Trek je je demping er toch ff af..

          Login om te reageren
  13. Rick-dos zegt

    22 december 2014 om 09:17

    Kan het wel blijven herhalen maar hier liggen de Duitse drie echt niet wakker van hoe graag sommigen dat ook zouden willen. De image van die drie is ijzersterk en daar gaat dit geen verandering in brengen.

    Lexus, Cadillac en noem ze maar op lopen mijlen ver achter op de Duitse drie. Ook het feit dat Cadillac met de pk’s moet adverteren is een teken dat ze achterlopen. De pk wedloop loopt op z’n einde. De indicaties zijn dat het allemaal om gewichtsreductie zal gaan en dit ding is nu al zwaarder dan de concurrentie.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 december 2014 om 09:33

      @Rick-dos:
      Klopt, die liggen in hun almachtige arrogantie nergens wakker van, die makke schapen kopen hun zooi toch wel..
      Er komt een tijd dat zelfs die schapen wakker worden..

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        22 december 2014 om 11:14

        @tupperware: Beetje te makkelijk geredeneerd. Is een beetje hetzelfde als zeggen dat alleen gierige mensen een GT-R of Corvette zouden kopen. De drie hebben gewoon ijzersterke producten met een ijzersterk imago in de markt gezet. Daarnaast zijn ze meestal trendsetters in hun segmenten en niet trendvolgers. Dat maakt het ook dat mensen liever één van de drie heeft.

        Wat Cadillac en Lexus te makkelijk is denken dat als we maar roepen dat het goedkoper is en meer pk’s hebben dat mensen vanzelf wel komen. Dat is te simpel gedacht. Het is hetzelfde als dat Dacia een Logan met 300 pk uitrust en verwacht dat mensen ineens in rijen voor de deur staan. Het is te simpel. Mensen willen meer dan alleen dat.

        Login om te reageren
        • RobUSA zegt

          22 december 2014 om 12:26

          @Rick-dos: ” Wat Cadillac en Lexus te makkelijk is denken dat als we maar roepen dat het goedkoper is en meer pk’s hebben dat mensen vanzelf wel komen. ”
          Maar dat is het juist (niet) daar blijft het niet nl niet bij.
          De prestaties zijn ook nog eens beter of iig minimaal vergelijkbaar en wat op het gebied van de interieuren hebben ze ook een flinke inhaalslag gemaakt.
          Laatste Corvette al van binnen gezien ? Nee dacht ik al.

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            22 december 2014 om 14:22

            @RobUSA: Ja, ik wel.
            Komt eindelijk in de buurt van een kale 1 serie cq a klasse.

            Login om te reageren
            • RobUSA zegt

              22 december 2014 om 14:51

              @lekkaah: Dan niet in die met upgrade interieur package zekers.

              Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      22 december 2014 om 10:08

      @Rick-dos: in Europa en het badge-geile nederland in het bijzonder klopt dat wel helaas. Maar in Amerika (de grootste afzetmarkt) ligt dat wel even anders. Daar is Audi niet een al te grote speler, en is BMW gewoon kleiner dan Lexus.

      Sowieso is een Jaguar, Cadillac of Lexus een leuk en origineel alternatief op zo’n duitser, maar in Nederland heeft men liever een 518d op wieldoppen dan een keurige Jaaaaag.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        22 december 2014 om 11:16

        @gtwillem: Zoals ik hierboven ookal schrijf; stellen dat het alleen maar met badge geilheid te maken heeft is te simpel geredeneerd.

        BMW is trouwens groter dan Lexus in Amerika.

        Login om te reageren
        • s55amg760s8d3 zegt

          22 december 2014 om 12:16

          @Rick-dos: Je hebt ook helemaal gelijk. Ik snap niet dat sommigen niet begrijpen waarom de Duitse 3 gewoon marktleider zijn. Een basic voorbeeld; Nike en Adidas zijn de twee grootste spelers als sportkledingmerk en sponsor van voetbalclubs. Natuurlijk heb je ook een aantal anderen o.a Puma en Kappa, maar wat deze ook doen, zullen nooit groter worden dan Nike en Adidas. Juist vanwege het feit dat Nike en Adidas trendzetters zijn en geen trendvolger, Nike en Adidas hebben ijzersterke producten en daarnaast een ijzersterke imago. Hebben ook het meeste ervaring en mensen willen Nike en Adidas. Vervang Nike, Adidas door BMW, Mercedes, Audi ke krijgt precies hetzelfde voorbeeld 

          Login om te reageren
          • RobUSA zegt

            22 december 2014 om 13:01

            @s55amg760s8d3: Die vergelijking is niet helemaal lekker want die sportkleding maakt niet dat je sneller of beter bent/wordt op het veld bent dan een ander speler.

            Dat is echt alleen imago/trend.
            Die trend van die puma sneakers versloeg toch alle andere concurrenten by far of niet.

            Bij auto’s is het juist een combinatie van meerdere factoren.

            Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          23 december 2014 om 10:11

          @Rick-dos: Dat is dan zeer recent. Hoe dan ook, Lexus geniet daar meer populariteit dan hier in Europa.

          In principe is badge-geilheid zowel in Amerika als in Europa een feit. Het verschil zit hem in welke badge. In Amerika hebben Infiniti, Lexus, Acura, Jaguar en Cadillac meer geilheid per badge dan hier in Europa, waar Mercedes-Benz, BMW en Audi populairder zijn.

          Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      22 december 2014 om 10:38

      @Rick-dos: 40kg meer dan de M5 (in uitgeklede versie) en minder dan de e63 AMG (als ik het goed heb) en minder dan de rs6…valt nogal mee dus.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        22 december 2014 om 11:18

        @w0o0dy: Maar dat is juist mijn punt. De drie zullen in afzienbare tijd de opvolgers presenteren waarbij er sterk gekeken is naar gewicht reductie. Zodra die er zijn loopt Cadillac weer achter de feiten aan. In plaats dat ze nu al zich gefocused hadden op gewicht reductie dan hadden ze voorop gelopen.

        Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      22 december 2014 om 10:41

      @Rick-dos: Europa gaat je verhaaltje nog wel op voor de VS (grootste markt voor dit spul) en oost Europa en Azië geldt dat stukken minder. Dus ja, ze liggen er wel wakker van in Duitsland, paniek zal meevallen.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        22 december 2014 om 11:20

        @w0o0dy: Nee hoor, juist Amerika is (misschien) de uitzondering voor deze drie (en zelfs daar twijfel ik aan). De rest van de wereld zijn deze drie de koplopers.

        Login om te reageren
        • RobUSA zegt

          22 december 2014 om 12:36

          @Rick-dos: Dat gaat nog maar heel kort zijn dus geniet er nog maar even van. :-)
          Ring lap : Camaro Z28 plaats 44 / ZL1 op 58 en dan mijlen er achteraan m4 op 89.
          En dat op hun thuis circuit. Nuff said.

          Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          22 december 2014 om 13:52

          @Rick-dos: Bij BMW M mogen ze zich nog iets meer zorgen maken. Het hoofd van de M divisie Biermann vertrekt naar Hyundai/Kia.

          Login om te reageren
        • mopar zegt

          22 december 2014 om 14:05

          @Rick-dos: ik woon zelf in Azië en hiervoor in het midden oosten en kan je vertellen dat Duitse auto’s hier gewoon gezien worden als dure bakken die na 4 jaar verkocht moeten worden als je nog geld in je zak wilt houden ivm zaken die kapot gaan.

          Het wemelt hier van de buicks, caddilacs en andere US bakken.

          Duitsertjes maken zich wel zeker zorgen, waarom denk je dat ze diverse modellen al in China produceren speciaal voor de Aziatische markt? Dat was niet omdat hun producten hier zo goed werden verkocht kan ik je vertellen.

          Login om te reageren
    • super zegt

      22 december 2014 om 11:49

      @Rick-dos:
      je spreekt jezelf een beetje tegen; als het immers om imago gaat (wat ik wel deels met je eens ben) zou de techniek er niet zo toe doen. En daarnaast, dat gewichtsbesparing helpt denk ik niet echt met imago; “mijn auto weeg maar 2 gram” klinkt lang niet zo sexy als “mijn auto heeft duizendmiljardmiljoen peeka’.

      Het is dat jappeners geen powerstation bouwen, anders zou ik zo bij bmw weglopen, betrouwbaarheid is echt dramatisch.

      Login om te reageren
    • RobUSA zegt

      22 december 2014 om 12:17

      @Rick-dos: Rick je kan het wel blijven herhalen maar daardoor word het echt niet meer waarheid.
      Het imago is idd het enige wat ze nog hebben maar daar blijft het bij, de werkelijkheid is helaas voor jou en andere duitse oogkleppers anders/vorbei.
      Deze CTS-V maar ook de Mustang / Camaro / Corvette zijn stuk voor stuk snellere auto’s in de sprint EN op het circuit als alle duitse concurenten (op 2 of 3 Porches na).
      Ik weet het doet pijn en je zal het nooit toe willen/kunnen geven maar cijfers liegen niet. (bron. Ringtijden ) De laatste m4 komt niet eens in de buurt ! Dat is wat je pas noemt ” mijlen achter lopen ” maar dan letterlijk.
      Qua betrouwbaarheid doen ze ook zeker niks onder.
      En dan heb ik het nog niet eens over de prijs die vaak de helft of minder is (in de VS wat één vd grootste markten is van dit soort auto’s)
      En de Hellcat de pk oorlog gewonnen heeft.
      Rick welcome to the real world and the new world order in power/handling !

      Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    22 december 2014 om 09:37

    1880kg Dat is niet echt meer dan de M5 dus dit ding moet echt een klap sneller zijn qua acceleratie. Benieuwd of de handeling net zo goed is als de vorige. Leuk maar ook wel gekkenwerk dit soort wagens.

    Login om te reageren
  15. tubbel zegt

    22 december 2014 om 10:03

    Hele brute cijfers, maar ik kan toch niet wennen aan die Amerikaanse styling…

    Login om te reageren
  16. thedammer zegt

    22 december 2014 om 10:17

    Krijg je als je deze auto koopt ook een abbonnement bij de dichtsbijzijnde bandenspeciaalzaak

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      22 december 2014 om 10:35

      @thedammer: achterbanden lease je erbij ;-) maandelijks verse.

      Login om te reageren
  17. wing zegt

    22 december 2014 om 10:40

    Sommige auto’s koop je ook niet voor de looks en afwerking, maar die koop je voor de fun en power.

    Login om te reageren
    • s55amg760s8d3 zegt

      22 december 2014 om 11:31

      @wing: Het leuke van de BMW M5 F10 is dat deze voldoet aan alle punten die jij nu opnoemt ;)

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        22 december 2014 om 14:08

        @s55amg760s8d3: ja en je krijgt er ook nog gratis torenhoge onderhoudskosten bij ;)

        Login om te reageren
  18. v60polestar zegt

    22 december 2014 om 10:42

    Ik heb dit liever dan al dat Duitse geweld

    Login om te reageren
  19. Tonnie zegt

    22 december 2014 om 10:43

    Mooie strakke bak dit! Als ik mocht kiezen dan zou t deze worden!

    Login om te reageren
  20. mobieler zegt

    22 december 2014 om 11:14

    Het huidige model kost hier nu €180.000,- dus deze zal inderdaad ver over de twee ton gaan. Bijna drie keer de prijs van USA.

    Login om te reageren
  21. s55amg760s8d3 zegt

    22 december 2014 om 11:29

    Duitsers maken het makkelijk voor mij. Wil ik een powersedan dan een M5 F10, wil ik een powerstation dan een Audi RS6. Gelukkig is er geen M5 Touring dat zou het een stuk lastiger maken.
    Hoe lekker deze Cadillac ook is het is niet mijn ding, natuurlijk wel het blok uit de Corvette.

    Login om te reageren
  22. Davidov zegt

    22 december 2014 om 12:51

    Mmm, American muscle :D

    Login om te reageren
  23. mrB zegt

    22 december 2014 om 13:10

    Lekker bruut, maar zo lelijk. Noem me maar saai, maar Ik zou hem laten staan en naar de Duitsers gaan als ik de keuze had

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      22 december 2014 om 14:23

      @mrB:

      Saai.

      Login om te reageren
  24. E34M5Touring zegt

    22 december 2014 om 15:22

    So what dat het geen concurrent is voor de Duitse 3. Vrees dat geen eigenaar er wakker van ligt dat ie geen Audi oid heeft gekocht. Dit koop je omdat je het leuk vind en geen fuck geeft wat een ander er van vind. Dit is sowieso niks voor NL. Straks moet je de buurman nog uitleggen wat je rijdt en waarom.
    Overigens heeft Cadillac wel aardige stappen gemaakt qua interieurkwaliteit. De leersoorten zijn van betere kwaliteit en ook qua lay out wordt het steeds overzichtelijker. Eigenlijk zou je de NL prijzen ex ex naast mekaar moeten leggen. Wat kosten ze netto. De vorige CTS-V werd na belastingen ineens ruim 2x zo duur. Maar dat is regelgeving. De basic auto was goedkoper dan de concurrentie.

    Login om te reageren
  25. grandmasterb zegt

    22 december 2014 om 17:50

    Een nieuwe Corvette klinkt beter dan alle duitsers (dan ook nog vaak nepgeluid) bij elkaar, dus als deze Cadillac ook zo klinkt dan zou ik deze nemen, als geld niet belangrijk is. Ik heb net even de kofferbak van de nieuwste Corvette bekeken, maar daar gaat toch niet zoveel in, dus dan komt deze auto goed van pas als je wat meer familieleden en bagage moet meenemen en graag duitsers van de linkerbaan drukt op de Autobahn.

    Login om te reageren
  26. ej20g zegt

    22 december 2014 om 18:04

    Als ik moest kiezen tussen deze en de “grote drie”, dan werd het gelijk zonder twijfelen deze Cadillac. Maar dan wel met een handgeschakelde versnellingsbak. Dat zal vast wel mogelijk zijn. En uiteraard ook met het Carbon Fiber package, dat kan bij mij niet ontbreken als fan van carbonfiber.

    Login om te reageren
  27. Corrado16v zegt

    22 december 2014 om 19:34

    Pfoe, dat zal wel van z’n plek komen. Dat ze daar in Duitsland maar eens die gentleman’s agreement de deur uit doen, of wat er van over is. De looks doen het hem alleen niet zo voor me.

    Login om te reageren
  28. meepinz zegt

    22 december 2014 om 20:31

    Toch zou ik voor een Duitser gaan.

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      22 december 2014 om 20:37

      @meepinz:
      Een Duitse kan ik nog begrijpen, daar heb ik het ook 20 jaar op gedaan, maar een Duitser?
      Komop zeg, ik heet geen Gordon..

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North